Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Деякі вправи з удосконалення швидкочитання
Вправи для розвитку пам'яті
• Демонстрування малюнків (3-4 с). Учні мають назвати кожен предмет, зображений на них.
• Гра "Розвідники".
Розкладають 20 (10) предметів чи малюнків, відкривають їх на секунду. Хто запам'ятає найбільше?
• Гра "Нишпорка".
На столі розкладені 10 предметів. Учень виходить, учитель ховає один предмет. Повернувшись, учень має назвати предмет, який зник.
• Гра "Запам'ятай слова".
У стовпчик записують слова, не пов'язані між собою за змістом. Демонструють їх не більше ніж 10 с Щоб краще запам'ятати ці слова, треба скласти з них зв'язний текст.
• За командою вчителя діти починають читати текст швидко й уважно. Прочитавши, закривають текст і переказують його своєму товаришеві (учитель ходить між рядами й слухає).
Вправи для розвитку уваги
• Уважно розглядати плями, хмари на небі, прагнучи уявити предмети, які вони нагадують.
Спостерігати за близьким предметом, уявляючи, що він знаходиться на великій відстані.
Розслабитись, уважно дивитися на будь-яку точку, думати лише про неї. Якщо відволіклися - почати вправу спочатку.
• Протягом 1-5 хвилин спостерігати за будь-яким предметом, намагаючись знайти нові деталі.
•В уяві комбінувати різноманітне розташування предметів один відносно одного.
Переключати увагу з віддалених предметів на близькі.
Намагатися чути цокання то одного годинника, то іншого.
Протягом 5 хвилин спостерігати за рухом секундної стрілки на годиннику. Під час виконання вправи слід розслабитися.
Прагнути в уяві намалювати певні образи, картини утримувати їх у свідомості.
• Усно виконувати арифметичні дії (3-5 хвилин).
• Читати перше й останнє слово рядка.
• Читаючи текст, одночасно вистукувати рукою музичний ритм.
"Горобчики"
Роздати дітям всього класу картки із назвами рослин чи дерев. Наприклад, яблуня, груша, дуб, тополя і т. ін. Вчитель починає гру, він говорить: "Цвірінь, цвірінь, сидів горобчик на малині, полетів на яблуню. Яблуня підхоплює: "Цвірінь, цвірінь, сидів горобчик на яблуні, полетів на .". Учень читає картки, які діти тримають перед собою, і називає рослину чи дерево, яке йому подобається. Всі учні класу - активні учасники.
"Знайди імена дітей"
Діти указкою показують імена, що склали за таблицею.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»