і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Числовий дивограй

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
800 грн
240 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №GF877884
За публікацію цієї методичної розробки Жиленкова Тетяна Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №GF877884
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Числовий дивограй для учнів 5-6 класів

Мета: розширити знання учнів з математики, сприяти зацікавленню учнів у вивченні математики, розвиткові інтелектуальних та творчих здібностей, розширенню кругозору; розвивати логічне мислення; виховувати цікавість до історичних фактів.

Обладнання. Комп’ютерна презентація , математичні стінгазети, плакати з висловленнями видатних людей про математику.

На сцену виходять двоє ведучих

Ведучий 1. Ти визнана давно главою всіх наук –

Потрібна нам ти скрізь,завжди і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

З тобою з казки дійсність творять люди.

Освоївши тебе, рвемося у політ.

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаєм причини.

Ведучий 2. Сила точної науки,

Що створив наш геній,

Дала зброю людям в руки

В праці їх щоденній.

Найдавніша на планеті

Між наук цариця,

Математика – ти наша

Вірна помічниця.

Ведучий 1. Якщо хочеш досягнути

У житті своїх вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко до глибин.

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам'ятать.

Вибігає Петрик П'яточкін.

Петрик П'яточкін . Що ви тут говорите? Та математика – це так нудно, нецікаво. Я без тих чисел чудово проживу.

Математика . Це хто не хоче зі мною дружити? Та ще декілька десятків років тому в Америці оголосили конкурс на написання книги «Як людина без математики жила?». Премію нікому не видали, а це була велика сума. Жоден з авторів не зміг описати життя людини без різних математичних знань.

Без моєї свити – чисел, не можна уявити життя. Дуже повільно людство освоювало число, зокрема числовий ряд 1,2,3,4,…Це підтверджує такий факт.

На березі річки Амазонки в ХІХ ст. знайшли індійське плем’я, люди якого знали тільки числа 1,2 і 3,причому число 3 називалось поеттаррарорінкоароак.

Петрик П'яточкін. Нічого собі, можна зламати язик на цьому слові.

Математика. Мандрівник зазначає: « На щастя, для цих людей їх арифметика рідко доходила до цього числа».

Інші народи за більш сприятливих умов розвивались скоріше і досягли ще в далекому минулому великих успіхів у використанні числа, лічби і арифметики.

І сьогодні ти побачиш, що я цікава, а допоможуть мені мої друзі .

Ведучий 1. Математика...

Наук цариця недосяжна,

Могутня, щедра і прекрасна,

Блискуче розум розвиває,

І вірно мислити навчає.

Неперевершена її краса,

Чудова логіка струнка!

Ведучий 2. Де не глянеш - всюди числа:

В магазині і на ринку,

Навіть в школі, як навмисне,

Виділяють їм годинку.

І рівняння, і квадрати,

І прогресії цікаві

Ти повинен вчити й знати,

Й неодмінно пам'ятати.

Ведучий 1.Як не вивчиш пару правил,

То не зможеш розв'язати

Кілька прикладів цікавих

Без підмоги мами й тата.

Всі плюси і мінуси,

Додавання, віднімання,

Тангенси і синуси -

Все це є навчання.

А щоб знати і уміти,

Треба мати і терпіння,

Й необхідно все це вчити,

Щоб здобути те уміння.

Ведучий 2. Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

Математика всіх закликає:

Ти міркуй, фантазуй і твори!

Учениця 1. Сьогодні неможливо точно сказати, коли саме було винайдено число. Відомо, що натуральні числа виникли в результаті практичної діяльності людей, яким треба було рахувати тварин, предмети, вимірювати довжини, площі, об’єми. Але результат вимірювання не завжди можна позначати натуральним числом, бо внаслідок цього найчастіше дістаємо частини прийнятої площі. Так на основі потреб практики виникло поняття дробу. В Єгипті з дробами оперували ще 4000 років тому. Про це свідчать стародавні документи, які збереглися з тих часів. Проте загального способу для позначення всіх дробів, як це прийнято тепер, коли чисельник записують зверху, знаменник знизу, а між ними ставлять риску, в єгиптян не було. При виконанні обчислень стародавні єгиптяни застосовували лише так звані одиничні дроби – дроби з чисельником 1 і дріб . Такі дроби єгиптяни зображали, ставлячи крапку над знаменником. Усі інші дроби вони зводили до одиничних. Наприклад, дріб подавали у вигляді суми одиничних дробів і для зведення дробів до одиничних було складено спеціальні таблиці .

Петрик П'яточкін. А я знаю математичний вірш і вам його розповім.

Цифра сім відома всім.

Що ж сказать про цифру сім?

У селі є сім хатинок,

Є сім яблунь, сім ялинок,

Голосистих півнів сім

Спати не дають усім.

Розпустили сім хвостів,

Кожен хвіст - сім кольорів.

Тихо хлюпотить струмочок.

В небі сім знайшов я точок -

Сім палаючих очей,

Що назвалися ковшем.

Математика. Бачиш ,Петрику, числа нам дуже потрібні. А щоб їх використовувати, потрібно вивчати математику.

Учениця 2. Зараз, наші глядачі, завдання для вас. Допоможіть вставити числа у відомі фразеологізми.

Гра «Фразеологічна математика»

1.Інтуіція – … почуття (шосте).

2. Незвичайне, унікальне – …чудо світу (восьме).

3. Слухати поради іншого – … голова добре, а … краще (одна, дві )

4. Символ навислої небезпеки – … вал (дев'ятий).

5.Різні погляди – … боки однієї медалі (два).

6.Плата за зраду – … срібників (тридцять).

7. Добре подумай, перш, ніж щось зробити – …раз відміряй, а… раз відріж (сім, один).

8. Щось зайве – … колесо до воза (п’яте).

9.Будь-як – … через …(п’яте, десяте).

10.Важко працювати – … потів зійшло (сім).

11.Нестійкість у планах – … п’ятниць на тиждень (сім).

12. Жити самітником – жити в … стінах (чотирьох).

Учень 1. Я вам зараз доведу, що за допомогою математики можна вивчати і мову. Давайте пригадаємо відмінки.

Н. хто? що?

Р. кого? чого?

Д. кому?

А яке друге питання ми зараз обчислимо. Позначимо шукане питання через χ. Тепер складемо пропорцію ; х=. На ко та го скорочуємо. Отже, х= чому.

Ікс. До нас "ікс" прийшов від арабів. Невідоме число вони позначали словом "шей", тобто "ніщо", "щось". Потім замість слова писали його першу літеру "ш". Це позначення в арабів запозичили іспанці, тільки замість "ш" вони писали "х", а називали "ш". Від іспанців цей знак потрапив до французів. І тут нарешті "х" став називатись "іксом". А потім він і до нас перекинувся, значок і назва.

Учень2. З хитрим іксом я дружу,

По секрету вам скажу,

Він тікає й на прощання

Залиша мені питання.

Думали і брат, й сестра,

Що ж то значить «ікс»+ «ра».

(Іскра)

«Ікс» + «н»+ «ра»+ «та»

То з бензином, то пуста?

(Каністра)

Всім будинком ми гадали,

Що ж то значить « Ікс»+ «ари»?

(Іриска)

«Мер»+ «ікс», що означає,

Думав довго я й не знав,

Та як музику послухав,

То загадку розгадав!

(Ремікс)

« Ікс»+ «ку»+ «ер»+ «с»+ «я»

Дружна ми шкільна сім'я!

Швидко слово це вгадали,

Бо не раз туди рушали!

(Екскурсія)

« Ікс»+ «та»+ «на»+ «ра»

Хто вгадав, тому «Ура!»

( Санітарка)

Учениця 1. Проведемо гру «Знайди число, заховане в прислів’ї»

1.Куди орли літають, туди сороки не пускають.

2.Година платить, година тратить.

3.Молоде на всі сторони гнеться.

4.Хоч ми й брати, але кишені наші не сестри.

5.Що воно за родина, як мене не родила.

6.Стриба, як цап на городі.

7.Носиться, як Катря в постолах.

8.На годину спізнився, за рік не доженеш.

9.В липні на дворі пусто, зате на полі густо.

10.Листопад зимі ворота одчиняє.

Ведучий 1. Чисел існує безліч. Яке б велике число ми не назвали, додавши до нього лише одиницю, матимемо, ще більше число. Космонавт Г.С. Титов, зробивши 17 обертів навколо Землі, пролетів відстань майже в 1 млн. км, що значно перевищує довжину шляху від Землі до Місяця і назад. Але мільйон можна назвати карликом порівняно з таким числовим велетнем, як мільярд. Якщо почати рахувати підряд до мільярда 10-річним хлопчиком, працюючи по 9 годин на добу, то закінчиш лічбу глибоким старцем. А те, що організм дорослої людини складається приблизно з 20 тисяч мільярдів клітин, навіть важко собі уявити.

Ведучий 2. Я задам вам завдання – логогрифи. В першій частині потрібно вгадати, про яке слово йдеться. Потім вставити одну, дві букви і отримаєте нове слово.

1.Відомий я арифметичний знак

В задачниках у всіх рядочках,

Та тільки «о» ти додаси,

І я географічна точка.

(плюс – полюс)

2. Я цифра менша десяти,

І легко мене віднайти.

Та якщо букві «я» ти скажеш

Поблизу мене стати,

Я всі - татусь, бабуся,

Сестра твоя і мати!

(сім – сім'я)

3.Я відоме просторове тіло

І не складене з натури.

Якщо ж вставити «л» уміло,

Стану будинком я культури.

(куб – клуб)

4.Я – це кам'яна вершина,

Якщо в слові буква «а».

Якщо ж «а» на «б» міняємо,

Про верблюда пригадаємо!

(гора – горб)

Виходять дівчатка і співають частівки.

Ой, заграйте нам, музики,

Щоб почули всі навкруг.

Заспіваємо частівки

Про царицю всіх наук.

Математика мені

Вже ночами сниться.

Додавання, віднімання –

Яка тут різниця?

«Хай картоплі є десяток, -

Вчитель мову ще веде, -

Поділи на трьох дівчаток,

Скільки кожній припаде?»

Дуже клопітно Наталці

До восьми додати п’ять.

На руках так мало пальців,

Треба чоботи скидать.

«Ти чому, - питають Васю, -

Приклади не розв’язав?»

«Калькулятор поламався…» -

Тихо Вася проказав.

Ми частівки проспівали,

Дуже ми старалися.

Рахувати, діти, вчіться

І не помиляйтеся!

Учениця 2. А чи знаєте ви …

Скільки дюжин у добі? (дві)

У кого більше ніг: у п’яти восьминогів, чи у чотирьох кальмарів? (однаково)

Скільки повних тижнів в році? (52)

Скільки років спала Спляча Красуня з казки Шарля Перро?(100)

На скільки градусів можуть повертати голову сови? (270°)

Скільки подвигів у Геракла? (12)

Скільки ведмедів на картині Шишкіна « Ранок в сосновому лісі»? (4)

Скільки пар ніг у комах? (3)

Ведучий 2. У стародавній Греції звичайні дроби були відомі. Понад 2,5 тисячі років тому греки вміли виконувати арифметичні дії зі звичайними дробами. Вони користувались і одиничними дробами, і дробами загального виду.

У стародавній Русі дроби називали частками, а згодом ламаними числами. Окремі дроби мали спеціальні назви, наприклад: треть, півтреть, п’ятина, десятина тощо.

Колись дії зі звичайними дробами завдавали людям надзвичайних труднощів.

Англійський чернець Беда, який був ученою людиною свого часу, писав: «У світі є багато речей, але немає нічого важчого, як чотири дії арифметики».

Тоді ж, мабуть, і виникло німецьке прислів’я “попасти в дроби”, що означало опинитися в скрутному становищі. А причина, звичайно, полягала в тому, що не було встановлено правил виконання дій з дробами, не було створено відповідної теорії.

Учениці 1і 2. Розглянемо цікаві задачі з числами (презентація). Хто найбільше правильно розв’яже завдань ,отримає приз. Бажаємо успіху!

Презентація « Цікаві задачі з числами»

Ведучий 1 . Молодці.

І сувора й солов’їна

Математика країна.

Праця тут іде завзято,

Вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути!

Ледарів у нас немає,

Хто руки не піднімає?

Вирушаймо в путь.

Нас цікаві справи ждуть.

Цифри можна прочитати

І про все на світі знати,

Скільки коксу домнам треба

Й про політ космічний в небо,

Скільки зір дрібних, як просо,

У веснянок є на носі.

Все умій ти пов’язати,

Про складне й просте сказати.

Наш девіз – все гарно знати,

Вміти добре рахувати.

Виростаймо ж – і у путь.

Хай знання із нами йдуть.

Ну а потім, в результаті,

Все, як слід, підсумувати,

Й розділити на усіх -

І багатство, й щедрий стіл.

Сл. С. Погорєловського.

Ведучий 2. Ми прощаємося з вами, але не з математикою. Математика настільки важлива і потрібна людям, що її ви будете вивчати ще не один рік. Бажаю вам успіхів на цьому довгому і цікавому шляху!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Математичне свято для учнів 5-6 класів
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас, 6 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    7751
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    GF877884
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти