• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Число і цифра 8. Порівняння чисел у межах 8. Написання цифри 8. Склад числа 8. Числові вирази на дві дії (додавання у випадку трьох доданків). Розв'язування прикладів

Число і цифра 8. Порівняння чисел у межах 8. Написання цифри 8. Склад числа 8. Числові вирази на дві дії (додавання у випадку трьох доданків). Розв'язування прикладів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Число і цифра 8. Порівняння чисел у межах 8. Написання цифри 8. Склад числа 8. Числові вирази на дві дії (додавання у випадку трьох доданків). Розв'язування прикладів

Мета: ознайомити учнів із числом і цифрою 8, пояснити утворення числа 8, з'ясувати, з яких менших чисел складається число 8, вправляти в лічбі на числовому відрізку.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

Пролунав уже дзвінок, Починається урок! На уроці не куняйМатематику вивчай!

II. Актуалізація опорних знань учнів.

Математичний диктант.

1. Запишіть підряд усі числа від 3 до 7.

2. Запишіть сусідів числа 5.

3. Запишіть число, яке при лічбі іде після числа 6.

4. Запишіть число, яке передує числу 4.

5. Запишіть число, яке вказує, скільки сторін має чотирикутник.

Хвилинка каліграфії з логічним навантаженням.

— Запишіть у «будиночках» 2 одиниці, 1 трійку, 1 двійку, .їаписані числа додайте і знайдений результат запишіть.

Гра « Математична естафета».

(Учні по черзі виходять до дошки і розв'язують приклади).

2+2 3 + 3 5 + 1

7-1 5-4 6-3

1+4 4 + 2 3 + 4

6-3 4 + 3 4 -2

III. Вивчення нового матеріалу.

Утворення числа 8. Робота з роздатковим матеріалом.

— У Оленки було 7 олівців. (Діти викладають 7 олівців). Братик дав їй ще 1 олівець. Скільки олівців тепер у Оленки? Порахуйте. (8).

— Як отримали число 8? (Із числа 7 і 1: 7 + 1 = 8).

— Отже, щоб отримати число 8, треба до числа 7 додати число 1. Число 8 наступне до числа 7, 7 — попереднє до числа 8.

Ознайомлення з цифрою 8.

— Число 8 позначається цифрою 8. (Вчитель показує друковану і писану цифри 8, співставляє їх).

У вісімки два кільця Без початку, без кінця. Дехто навіть і на носі Цифру 8 часто носить. Цифра 8 у футлярі — Дідусеві ... окуляри.

• Робота в зошитах з друкованою основою. Написання цифри 8 (с. 17, завдання 1-2).

(Учитель показує зразок написання цифри спочатку на таблиці, потім пише на дошці, Вчитель звертає увагу на поєднання елементів, потім пише з учнями в повітрі, а тоді учні.самостійно записують у зошитах).

Склад числа 8. Робота з лічильним матеріалом.

Вчитель пропонує учням 8 паличок (олівців) розкласти на 2 купки. Учні самостійно роблять висновок про склад числа 8. Усі приклади учні записують у зошити.

8 = 7 + 1 8 =. 6 + 2 8 = 5 + 3

8=1 + 7 8 = 2 + 6 8 = 3 + 5

8 = 4 + 4

Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Три! Чотири! П'ять! Час прийшов нам спочивать. Тож піднімем руки вгору, Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки, Як зайчата — скоки, скоки! Десять! Дев'ять! Вісім! Сім! Час за парти нам усім.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота за підручником (с. 36, впр. 1, 2).

(На основі поданих вправ учні ще раз з'ясовують, як утворимося число 8, якою цифрою воно позначається, з яких двох менших чисел складається).

Додавання чисел за допомогою числового променя (впр. 3).

(Вчитель наголошує, як, користуючись числовим променем, можна знайти число, додаючи числа частинками).

8 = 3 + 4+1 5 + 2 + 1= 8 6+1 + 1= 8

Порівняння чисел за допомогою геометричного матеріалу.

Учитель показує 2 числа, а діти, користуючись фігурами, порівнюють їх і показують відповідну картку зі знаком. Вчитель нагадує, що порівнюють перше число з другим.

Самостійна робота учнів. Розв'язування простих задач без використання терміну «задача».

Учитель зачитує завдання, а учні складають приклади і записують у зошити.

• У вазі стояло 4 ромашки і 4 волошки. Скільки всього квітів у вазі? (4 +4 = 8).

• На клумбі росло 8 троянд. 2 троянди зрізали. Скільки залишилося? (8 - 2 = 6).

• До годівнички прилетіло 4 синички, 2 горобчики і 1 вівсянка. Скільки пташок снідає? (4 + 2 + 1 = 7).

• На ставку плавало 5 лебедів. Спочатку до берега відплив 1 лебідь, а потім ще 1. Скільки лебедів залишилося плавати на ставку? (5-1-1 = 3).

V. Підсумок уроку.

1. Що нового дізналися на уроці?

2. Як можна утворити число 8?

3. Із яких двох менших чисел складається число 8?

4. Назвіть сусідів числа 5 (6, 7).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
1
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!