Число і цифра 6. Утворення числа 6.

Опис документу:
Дана розробка уроку з математики (урок-казка допоможе вчителям 1 класів : ознайомити дітей із числом 6 і цифрою 6; навчити писати цифру 6. Закріпити вміння утворювати число додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа; учити знаходити правильний запис до малюнка; закріплювати вміння порівнювати числа, писати цифри 1, 2, 3, 4; розвивати у дітей математичне мовлення, мислення; виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих, посидючість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Заводська загальноосвітня школа

I-III ступенів

Кириківської селищної ради

Великописарівського району

Сумської області

Урок-казка з математики «Колобок» Число і цифра 6. Утворення числа 6.

Підготувала

вчитель початкових класів

Морозова В.Ф.

Тема: Урок-казка з математики «Колобок» Число і цифра 6. Утворення числа 6.

Мета: ознайомити дітей із числом 6 і цифрою 6; навчити писати цифру 6. Закріпити вміння утворювати число додаванням одиниці до попереднього і відніманням одиниці від наступного до нього числа; учити знаходити правильний запис до малюнка; закріплювати вміння порівнювати числа, писати цифри 1, 2, 3, 4; розвивати у дітей математичне мовлення, мислення; виховувати доброзичливе ставлення до оточуючих, посидючість.

Обладнання: демонстраційний матеріал: слайди до казки «Колобок»; ілюстрації; роздатковий матеріал; каса цифр, олівці, ручки, картки для викладання цифр, картки з малюнками; підручник, робочі зошити.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Діти, ви сідайте тихо,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На занятті не дрімати,

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Діти, наш урок буде незвичайним, казковим. Ви любите казки?

Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі? Зараз я почитаю віршик, а ви згадайте з якої це казки:

Я по засіку метений,

Я із борошна спечений,-

Я від баби втік,

Я від діда втік,

Той від тебе втечу.

От сьогодні ми здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку розв’язувати приклади, задачі і вчитимемось порівнювати числа, будемо вивчати нову цифру. Змінимо кінець казки на щасливий.

(Слайд 1).

Щоб навчитись рахувати,

Добре думать, міркувати,

Будемо усі старанно

Математику вивчати.

Та потрібно пам’ятати,

Що не варто позіхати,

А завжди уважним бути,

Щоб нічого не забути.

Давайте пригадаємо, як виглядає головний герой.

(Розгляд малюнка колобка) Діти підбирають слова -ознаки, які характеризують цього героя.

ІІІ. Робота над темою уроку.

Отож, вмостилися зручніше і слухаємо казку.

Спекла баба Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок на диво вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, як мої дітки, а ще й допитливий

Котиться Колобок по дорозі, аж дивиться цифри з дерев падають. Зайчик та Ведмідь не можуть їх на місця поставити, що не поставлять, а вони знову падають. От Колобок вирішив друзям допомогти.

І ми, діти, допоможемо Колобкові цифри у рядок виставити від 1 до 4 (діти індивідуально викладають цифри від 1 до 4).

А тепер порахуємо, щоб упевнитися, що все гаразд, рахунок у прямому та зворотньому напрямку (від 1 до 4; від 4 до 1).

Допоміг Колобок тваринам та й помандрував до лісу.

Що за дивний звірок - 
Скік та скок, скік та скок!
Він стоїть серед трави - 
Вуха більше голови. 
(Заєць)

Зайчик також навчається в 1 класі і вивчив тільки чотири цифри. І для того щоб він колобка відпустив нам потрібно вивчити наступну цифру. Цифру 6. Зайчик хоче собі обрати помічника у класі. (Софія)

1) Утворення числа 6

Порахуйте від 1 до 5. Яке число іде після 5? Як можна утворити число 6, якщо є число 5? (Шляхом додавання 1 до 5)

Викладіть 5 паличок, До них докладіть ще 1. Скільки вийшло всього паличок? Як же утворилось число 6?

Висновок: число 6 можна утворити додаванням одиниці до попереднього числа 5.

5 ялинок і дубок

Заглядають у ярок.

Полічи-но, скільки всіх!

5 ялинок і дубок...

— Шість! — всміхається синок.

2) Знайомство з цифрою 6 
Число 6 на письмі записують цифрою 6.
3) Робота в зошиті

—   Цифра 6 складається з великого лівого і малого правого півовалів. Починають писати цифру трохи нижче за верхній правий кут клітини. У правому верхньому кутку клітини роблять заокруглення, пишуть великий лівий півовал, торкаються середини нижньої сторони клітини, ведуть лінію вгору, заокруглюючи її ліворуч, трохи вище за середину клітини.

- Написання в зошиті. Індивідуальна робота в зошиті

- Порахуйте будь ласка гриби і назвіть число, яке відповідає кількості грибів на поляні.

(Діти рахують грибочки)

Подякував Зайчик Колобкові і Колобок покотився далі.

Мандруємо з Колобком далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?

Він до школи не ходив,

Він уроки не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Тож нічого він не знав. (Вовк)

Вовчик відпустить колобка тільки тоді коли навчимо його рахувати.

4)Робота з підручником. (ст.32)

- Вовчик також обрав собі помічника у класі. Діана. ти будеш помічником.

а) Завдання 1. Лічба предметів. Повторення порядкової лічби. Робота із запитаннями у підручнику.

б) Завдання 2.

Розглянемо першу кістку доміно. Вона має ліву і праву частинки. Скільки крапочок на лівій частинці? (Шість) Тому в записі внизу зліва стоїть число 6. Скільки крапочок на правій частинці? (Одна) Тому в записі внизу справа записано число 1. Де більше крапочок: зліва чи справа? (Зліва) 6 крапочок більше, ніж 1 крапочка, отже, число 6 більше від числа 1.

(Вовчик записує нерівність на дошці, а решта дітей у зошитах.)

в) Завдання 3.

Полічіть бублики зліва на право. А тепер справа на ліво. Котрий бублик має той самий номер? (Третій) Тож котрий бублик хоче з'їсти ховрашок?

Подякував Вовк Колобкові за те що навчився рахувати і Колобок покотився далі.

5) Фізкультхвилинка.

У країні казочок

Жив веселий колобок

Разом з ним усі звірятка

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз – присіли, піднялись,

Головою похитали,

Й працювати знов почали!

IV. Продовження роботи над казкою.

Кого ж устріне Колобок зараз? Як ви думаєте, дітки?

Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.

Ведмедик наш знайшов повну бочку задачок-заморочок , а ми допоможемо йому їх розв’язати, тоді він і Колобка відпустить. Ведмедик вибрав собі помічницю Аню.

Але спочатку відпочинемо. Ми проведем з Ведмедиком фізкультхвилинку( впр. для зору): "крила метелика", "сонячний промінь", "здивування", "вгору-вниз".

Відпустив Ведмедик Колобка.

З ким йому залишилося зустрітися?

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її (Лисиця)

У лисички буде Маруся помічницею.

Лисичка пропонує виконати самостійну роботу - розв’язати приклади, адже вона Лисичка-сестричка не вміє сидіти без діла, тож її завдання ми вирішимо вміло.

Щоденні 3.Діти працюють самостійно. Вчитель працює з дітьми, які потребують допомоги.

4 +1 = 5 5 - 3 = 2

1 + 2 = 3 4 - 3 = 1

2 + 2 = 4 5 - 4 = 1

Відпустила лисичка колобка.

V. Підсумок уроку.

Молодці, діти! – каже Колобок. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне – дружити. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці.

Колобок вдячний вам, діти за те що ви допомогли йому мандрувати лісом і за те, що ніхто із звірів його не з'їв.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»