і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Число 100 у нашому житті, або свято сотого уроку

Передплата на журнал
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Бібліотека
матеріалів

Магия числа 100

Число 100 состоит из единицы и двух нулей. Цифра 1 с языка чисел переводится как «энергия». Цифра 0 (в числе 100 усиленная повторением самой себя) переводится как «созревание» или «засыпание» энергии.

Число 100 в духовной нумерологии означает «шаг истории». Для истории человечества оно – то же самое, что обычный шаг для человека.

Значение числа 100 невероятно глубоко по своей сути. Смысл числа 100 можно по-настоящему осознать лишь в сравнении его со смыслом числа 101. Число 101 – взрыв, буря. А число 100 – затишье перед бурей, накопление энергии будущего взрыва. Многие называют число 100 словосочетанием «за секунду до взрыва» (взрыва эмоций, взрыва ситуации, взрыва отношений между людьми, странами). Такая формулировка лучше всего отражает нумерологическую и эзотерическую его суть.

Пословицы и поговорки

Будь первым в сотне, не последним в тысяче.
В добрую голову – сто рук.
Лучше один раз увидеть, чем сто раз услышать.
Не имей сто рублей, а имей сто друзей.
Одна мудрая голова ста голов стоит.
Сто одежек и все без застежек.
Чем сто дней невзгод, лучше один день радости.

Цифра 100 – это число, символизирующее завершенность, как 100 %. Это важная единица измерения времени: новое столетие отмечает начало новой эры, а поворотный момент часто связан с культурными переменами. Французское выражение fin de siecle («конец века») имеет скрытый подтекст «декаданса». Это значение пришло со времен «красивой эпохи» XIX века, но предполагает более широкое значение радикальных перемен и разрушения старых порядков. Сотни часто встречаются в учениях и легендах всех религий.

Слово hundred (сто) заимствовано из германской языковой группы и, вероятно, произошло от немецкого слова hund (собака), обозначающего приблизительное количество овец, за которыми должна была следить собака: в пределах от 100 до 120. Позже «сто» стало обозначать административную единицу страны, состоящую из 100 домов. Римское число 100 обозначается буквой «С», от слова centrum – «середина».

Корень «cent» обычно указывает на сотые доли от каких-либо величин. Centimeter – сантиметр. Centipede – стоножка (сороконожка). Century – столетие, век. Centenary служит мерой веса в 100 фунтов. Centenarian – столетний, вековой. Корень hecto- (гекто-), от греческого слова hekaton, также используется в некоторых словах для обозначения величины, равной 100. Например, гектогон  является многоугольником, имеющим 100 сторон, а 1 гектар (французское слово) равен площади квадрата со стороной 100 м.

Бібліотека
матеріалів

Число 100 у нашому житті, або свято сотого уроку

Підготовка до уроку

Число 100 — одне з тих чисел, яке відіграє важливу роль у житті людини. Тому проведення такого уроку-свята є цілком доцільним.

Для підготовки до уроку учитель пропонує учням підготувати презентацію «Чудове число 100», в якій навести приклади використання числа 100 у повсякденному житті, науковій сфері, народній творчості, різних мірах тощо. Кожен учень має проілюструвати (щось виготовити, намалювати, накреслити тощо) застосування числа 100.

Тема. Число 100 у нашому житті, або свято сотого уроку

Мета: удосконалити навички швидкої лічби, вміння виконувати дії з числами; розвивати пам’ять, увагу; виховувати працелюбність, самостійність, практичність, інтерес до математики.

Очікувані результати: учні повинні вміти виконувати дії з числами, пов’язаними з числом 100.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання: роздавальний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Вчитель об’єднує клас у дві команди. Команди обирають капітанів і назву (наприклад, команди І і ІІ).

ІІ. Формулювання теми, мети і задач уроку; мотивація навчальної діяльності

Вчитель вітає учнів зі святом сотого уроку і бажає, щоб перемогу здобула найсильніша команда. А хто це буде, покаже час.

IІІ. Актуалізація опорних знань

Перегляд відеоролика «Значення числа 100».

Перегляд презентацій «Чудове число 100».

Гра «Хто швидше»

Учні відповідають по одному (піднімають руку і дають відповідь). За правильну відповідь учні отримують 1 бал. Якщо відповідь неправильно, тоді з’являється можливість надати відповідь в іншої команди.

Обчисліть:

1) ;

2) ;

3) ;

4) ;

5) ;

6) ;

(Відповідь: 1) 4200; 2) 136; 3) 0; 4) 100; 5) 5; 6) 0.)

ІV. Повторення й аналіз фактів

Естафета

Кожна команда отримує завдання. Завдань маємо однакову кількість. Кожне завдання оцінюється у 2 бали.

Команда

Знайдіть:

1) 0,01 від 1 грн;

2) 0,01 від 1 ц;

3) ;

4) ;

5) ;

6) площу квадрата зі стороною 10 дм (у квадратних метрах);

7) об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 1 м, 25 см і 4 см (у кубічних дециметрах).

Відповіді

1) 1 коп.; 2) 1 кг; 3) 100; 4) 100; 5) 100; 6) 1 м2; 7) 1 дм2.

Перевірка правильності виконання обчислень здійснюється шляхом коментування, потім команди самостійно підраховують кількість отриманих балів.

V. Удосконалення вмінь

Магія цифри 100

Конкурс розв’язання задач

Усього слід розв’язати дві-три задачі. Умови задач краще демонструвати на екрані (дошці). Команди розв’язують задачі (по одній), хто перший розв’яже, той подає розв’язок журі (вчителю), а один з учнів демонструє його всьому класу. Якщо інша команда не згодна з розв’язком, то вказує на хибність ходу міркувань і демонструє свою відповідь. У такому випадку друга команда отримує додатковий бал.

Кожна задача оцінюється максимально у 3–4 бали.

Приклади задач

1. Купили 7 посібників з математики, інформатики та історії. При цьому видань з інформатики купили більше, ніж з історії, а з математики — менше, ніж з історії. Скільки посібників придбали з кожного предмета?

Розв’язання (один з можливих варіантів)

Оскільки кількість посібників різна, то 7 — сума трьох різних натуральних чисел, причому найменша кількість посібників може дорівнювати 1, тоді , де .

Отже, і . , .

Відповідь: 4 посібники з інформатики, 2 посібники з історії, 1 — з математики.

2. По вертикальному стовпу заввишки 10 м пересувається равлик. За ніч він піднімається на 5 м, а за день опускається на 4 м. На яку добу равлик дістанеться вершини стовпа?

(Відповідь: на шосту добу.)

3. По вертикальному стовпу заввишки 6 м пересувається равлик. За ніч він піднімається на 4 м, а за день опускається на 3 м. На якій висоті равлик перебуватиме через добу, якщо почав підніматися звечора?

(Відповідь: 1 м.)

VI. Підбиття підсумків уроку

Учитель вітає команду, що перемогла, відзначає найактивніших учасників кожного конкурсу. Всі учні повинні отримати якісь сувеніри, книжки з бібліотечки конкурсу «Кенгуру», солодощі тощо.

VI. Домашнє завдання

Підібрати цікаві факти про числа з Інтернет-ресурсу.

Бібліотека
матеріалів

Завдання для команди

Знайдіть:

1) 0,01 від 1 грн;

2) 0,01 від 1 ц;

3) ;

4) ;

5) ;

6) площу квадрата зі стороною 10 дм (у квадратних метрах);

7) об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 1 м, 25 см і 4 см (у кубічних дециметрах).

Завдання для команди

Знайдіть:

1) 0,01 від 1 грн;

2) 0,01 від 1 ц;

3) ;

4) ;

5) ;

6) площу квадрата зі стороною 10 дм (у квадратних метрах);

7) об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 1 м, 25 см і 4 см (у кубічних дециметрах).

1. На токарному верстаті з однієї заготівки виточують одну деталь. Із стружки, що утворилася після виготовлення шести деталей, можна виплавити ще одну заготівку. Скільки деталей можна отримати з 64 заготовок, якщо всю стружку переплавляти в заготівки?

2. Довжина прямокутної огорожі становить 20 м. Скільки в огорожі стовпів, якщо один стовп від іншого розташовано на відстані 2 м?

3. Ніна, Катя і Оля мешкають в одному під’їзді. Ніна мешкає на четвертому поверсі і піднімається на 70 сходинок. Катя мешкає на першому поверсі і піднімається на 10 сходинок. На скільки сходинок піднімається Оля, яка мешкає на третьому поверсі?

4. Олена, Оля і Таня брали участь у забігу на 100 м. Олена прибігла на 1 с пізніше за Таню, а Оля — на 2 с раніше від Олени. Хто з дівчат прибіг останньою і на скільки секунд відстав від передостанньої дівчини?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Число 100 — одне з тих чисел, яке відіграє важливу роль у житті людини. На уроці наведені приклади використання числа 100 у повсякденному житті, народній творчості, різних мірах тощо. Мета заходу: удосконалити навички швидкої лічби, вміння виконувати дії з числами; розвивати пам’ять, увагу; виховувати працелюбність, самостійність, практичність, інтерес до математики.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7653
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    TY161131
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти