Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Число 100 у нашому житті, або свято сотого уроку

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №TY161131
За публікацію цієї методичної розробки Баєва Катерина Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №TY161131
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Число 100 у нашому житті, або свято сотого уроку

Підготовка до уроку

Число 100 — одне з тих чисел, яке відіграє важливу роль у житті людини. Тому проведення такого уроку-свята є цілком доцільним.

Для підготовки до уроку учитель пропонує учням підготувати презентацію «Чудове число 100», в якій навести приклади використання числа 100 у повсякденному житті, науковій сфері, народній творчості, різних мірах тощо. Кожен учень має проілюструвати (щось виготовити, намалювати, накреслити тощо) застосування числа 100.

Тема. Число 100 у нашому житті, або свято сотого уроку

Мета: удосконалити навички швидкої лічби, вміння виконувати дії з числами; розвивати пам’ять, увагу; виховувати працелюбність, самостійність, практичність, інтерес до математики.

Очікувані результати: учні повинні вміти виконувати дії з числами, пов’язаними з числом 100.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання: роздавальний матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Вчитель об’єднує клас у дві команди. Команди обирають капітанів і назву (наприклад, команди І і ІІ).

ІІ. Формулювання теми, мети і задач уроку; мотивація навчальної діяльності

Вчитель вітає учнів зі святом сотого уроку і бажає, щоб перемогу здобула найсильніша команда. А хто це буде, покаже час.

IІІ. Актуалізація опорних знань

Перегляд відеоролика «Значення числа 100».

Перегляд презентацій «Чудове число 100».

Гра «Хто швидше»

Учні відповідають по одному (піднімають руку і дають відповідь). За правильну відповідь учні отримують 1 бал. Якщо відповідь неправильно, тоді з’являється можливість надати відповідь в іншої команди.

Обчисліть:

1) ;

2) ;

3) ;

4) ;

5) ;

6) ;

(Відповідь: 1) 4200; 2) 136; 3) 0; 4) 100; 5) 5; 6) 0.)

ІV. Повторення й аналіз фактів

Естафета

Кожна команда отримує завдання. Завдань маємо однакову кількість. Кожне завдання оцінюється у 2 бали.

Команда

Знайдіть:

1) 0,01 від 1 грн;

2) 0,01 від 1 ц;

3) ;

4) ;

5) ;

6) площу квадрата зі стороною 10 дм (у квадратних метрах);

7) об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 1 м, 25 см і 4 см (у кубічних дециметрах).

Відповіді

1) 1 коп.; 2) 1 кг; 3) 100; 4) 100; 5) 100; 6) 1 м2; 7) 1 дм2.

Перевірка правильності виконання обчислень здійснюється шляхом коментування, потім команди самостійно підраховують кількість отриманих балів.

V. Удосконалення вмінь

Магія цифри 100

Конкурс розв’язання задач

Усього слід розв’язати дві-три задачі. Умови задач краще демонструвати на екрані (дошці). Команди розв’язують задачі (по одній), хто перший розв’яже, той подає розв’язок журі (вчителю), а один з учнів демонструє його всьому класу. Якщо інша команда не згодна з розв’язком, то вказує на хибність ходу міркувань і демонструє свою відповідь. У такому випадку друга команда отримує додатковий бал.

Кожна задача оцінюється максимально у 3–4 бали.

Приклади задач

1. Купили 7 посібників з математики, інформатики та історії. При цьому видань з інформатики купили більше, ніж з історії, а з математики — менше, ніж з історії. Скільки посібників придбали з кожного предмета?

Розв’язання (один з можливих варіантів)

Оскільки кількість посібників різна, то 7 — сума трьох різних натуральних чисел, причому найменша кількість посібників може дорівнювати 1, тоді , де .

Отже, і . , .

Відповідь: 4 посібники з інформатики, 2 посібники з історії, 1 — з математики.

2. По вертикальному стовпу заввишки 10 м пересувається равлик. За ніч він піднімається на 5 м, а за день опускається на 4 м. На яку добу равлик дістанеться вершини стовпа?

(Відповідь: на шосту добу.)

3. По вертикальному стовпу заввишки 6 м пересувається равлик. За ніч він піднімається на 4 м, а за день опускається на 3 м. На якій висоті равлик перебуватиме через добу, якщо почав підніматися звечора?

(Відповідь: 1 м.)

VI. Підбиття підсумків уроку

Учитель вітає команду, що перемогла, відзначає найактивніших учасників кожного конкурсу. Всі учні повинні отримати якісь сувеніри, книжки з бібліотечки конкурсу «Кенгуру», солодощі тощо.

VI. Домашнє завдання

Підібрати цікаві факти про числа з Інтернет-ресурсу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Число 100 — одне з тих чисел, яке відіграє важливу роль у житті людини. На уроці наведені приклади використання числа 100 у повсякденному житті, народній творчості, різних мірах тощо. Мета заходу: удосконалити навички швидкої лічби, вміння виконувати дії з числами; розвивати пам’ять, увагу; виховувати працелюбність, самостійність, практичність, інтерес до математики.
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7708
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    TY161131
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №TY161131
За публікацію цієї методичної розробки Баєва Катерина Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №TY161131
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти