цікавий-світ-професій-3-клас

Опис документу:
цікавий-світ-професій-3-клас

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета:

  • розширити і закріпити знання учнів про найпотрібніші професії у суспільстві;

  • формувати вміння та навички самостійного пошуку і опрацювання літератури;

  • формувати почуття поваги до людей праці;

Очікувані результати:

  • діти усвідомлюють, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею;

  • в майбутньому школярі прагнуть сумлінно працювати;

  • розвивається трудова активність і працьовитості школярів, віра у свої сили, та бажання здобувати знання.

Методи: проблемний, частково-пошуковий, пояснювально-ілюстрований.

Проблема: сучасні діти майже нічого не знають про професії людей, більшість учнів не знають навіть про професії своїх батьків або про рід їх трудової діяльності. Діти не замислюються про те, як складний працю в будь-якій професії, як люди різних професій допомагають у житті кожній людині, як багато професій співпрацюють - не можуть існувати одне без одного і т. п.. Незнання, «виховання», нерозуміння призводять до зневажливому ставленню до людей «непрестижних професій», недбале ставлення до речей, до їжі - а це праця людей, бюджет сім'ї, економіка держави.

Обладнання: ілюстрація на тему «Професії», народні прислів’я про працю, кросворд, художня література про професії, виставка фотоальбомів «Професії моїх батьків»

Попередня підготовка:

- збір інформації, перегляд літератури, телепередач, сторінок Інтернету;

- збір малюнків, картинок, фото з теми;

- обговорення матеріалу і написання творів на тему: «Ким я мрію стати»;

- демонстрація зібраного матеріалу в класі;

- залучення учнів до створення творчого проекту «Нове життя старих речей»

Хід виховного заходу

І. Організаційний момент.

Вчитель: Сідайте,діти, у гурті

Зустрілися ми знову!

Про славні руки золоті

Я поведу розмову.

Ті руки звичні до землі,

Будують, вміють шити…

Ми часто бачимо мозолі

На їх долонях, діти.

Всі вдячні золотим рукам,

Я теж їх поважаю.

Тож хочу розповісти вам

Усе про них ,що знаю.

ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок

1.Мотивація

Вчитель. Чи думали ви коли – небудь над тим,скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взуті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло у холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику?

Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.

  • А розпочати наш урок я хочу з загадок, а ви повинні вгадати професію, яка в ній описується

Ще всі навколо міцно сплять,

а він вже встати встиг,

аби духмяним калачем

ти смакувати зміг. (Пекар )

  • Тобі задачі заважкі —

терпляче пояснив.

Зчепились в класі хлопчаки

він їх розборонив. (Вчитель)

  • Гроші витрачає вміло:

він вкладає їх у діло.

Лік грошам він добре знає,

їх на вітер не пускає (Бізнесмен)

Хто, як квочка із курчатами,

в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

няньчить, пестить, розважає,

вчить співати й малювати,

рахувати і читати? (Вихователька)

Він такий же, як і ми,

непомітний між людьми.

А в театрі грає ролі:

нині — вчителя у школі,

завтра буде інша роль —

то бідняк він, то король. (Актор)

Хто в лікарні по палаті

ходить в білому халаті?

Хто людей з біди рятує,

хто хвороби всі лікує?... (лікар).

В літню пору, в час осінній,

навесні — в гарячий час

косять, жнуть вони і сіють,

орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

Вчитель

  • Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.

Учень :

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Учень :

Літак між хмарами водить,

У шахті працювати,

Хліба ростить, сади садить,

Будинки будувати …

Учень :

Просторі стеляться путі,

Навкруг широкий обрій.

Нам все відкрито у житті

Аби учились добре.

2. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про професії людей, їхню роль у суспільстві, усвідомимо те, що добробут нашої країни і всіх громадян примножується працею, навчимося поважати людей праці.

ІІ. Основна частина.

  1. «Мозковий штурм»

Вчитель. - Пригадайте деякі професії і скажіть їхні позитивні і негативні сторони. Заповніть пелюстки квітки.

1 учень. Лікар. Обстежує хворих з травмами, захворюваннями серця, судин, легень,шлунку і інших органів, а також встановлює діагноз,проводить лікування. Надає екстренну допомогу, готує хворих до операції, а також спостерігає після неї. Організовує харчування і перев’язки пацієнтів.

2 учень. Програміст. Працює в обчислювальних центрах виробничих об’єднань, промислових підприємств, фірм, наукових установ. Готує технічні носії інформації – магнітні і лазерні диски, жорсткий диск, магнітні стрічки та ін.

3 учень. Вчитель. В початкових і середніх школах на високому рівні проводить навчання учнів по різних предметах. Домагається від учнів міцних і глибоких знань. Формує уміння і навички самостійного навчання, готує їх до практичного застосування знань.

4 учень. Інженер. В науково дослідних установах бере участь в проведенні наукових досліджень або виконанні технічних розробок. Проводить складні досліди і вимірювання, виконує необхідні розрахунки, аналізує і узагальнює результати.

5 учень. Кухар. На підприємствах громадського харчування готує і оформляє страви і кулінарні вироби масового попиту(салати, перші і другі страви, гарячі і холодні напої, печиво,торти, булочки), страви національної і зарубіжної кухні.

6 учень. Архітектор. Розробляє проекти реставрації архітектурних пам’ятників, реконструкції історичних частин міст з включенням пам’ятників архітектури в структуру. Проводить дослідження і експерименти, пов’язані з проектним рішенням, здійснює авторський нагляд за будівництвом.

  1. Робота в групах.

І група. «Продовжи прислів’я»

  • Праця людину годує, а лінь марнує.

  • На дерево дивись як родить,а на людину як робить.

  • Бджола мала, а й та працює.

  • Що посієш те й пожнеш.

  • Зробив діло – гуляй сміло.

  • Більше роби, та менше говори.

  • Який майстер – така й робота.

  • Сім разів відміряй, а раз відріж.

  • Під лежачий камінь і вода не тече.

  • Мало хотіти – слід навчитися і вміти.

ІІ група. «Прочитати текст, виконати завдання»

Дівчинка вирішила після вечері помити посуд.

  • Мамо, - сказала вона, - тепер завжди допомагатиму тобі. І ніколи, ніколи не стомлюся.

Мати була зворушена. Вона пригорнула до себе доньку. - Гаразд. Якщо так, донечко, тоді завтра перед моїм поверненням додому зроби щось у хаті. Що саме – побачиш сама.

  • Добре, мамо, я все зроблю, тобі нічого не залишиться!

На другий день мати пішла на роботу. А дівчинка гралася у себе у дворі. Потім побігла до подружок. І раптом згадала про свою обіцянку все поробити вдома.

  • Ой,пропала моя голівонька! – вигукнула вона. Дівчинка стояла у дворі і дивилася на всі боки. За що б їй узятися? Але чомусь ніякої роботи не бачила.

Якби їй кинувся у вічі віник, вона б підмела у дворі. Попався б совок – прибрала б сміття, ганчірка – помила б підлогу.

Раптом дівчинка побачила на веранді ляльку, взяла її і почала гратися.

Настав вечір. Уся сім’я зібралася в хаті.

Після вечері мама запитала:

  • Ну,що ти сьогодні, донечко, встигла зробити в хаті.

  • Ой, - відповіла дівчинка, - я шукала роботу і не знайшла її.

Коли ти йшла з дому, заховала усю роботу!

Мама засміялась.

  • Як це так вийшло? Віник і совок – під ґанком, ганчірка он там, на цвяшку. Тобі треба навчитися самій знаходити роботу.

Наступного дня дівчинка знайшла собі роботу: підмела у дворі, викинула сміття, помила підлогу. Отак вона навчилася допомагати мамі.

Завдання :

  • Що пообіцяла дівчинка мамі?

  • Чому вона нічого не зробила?

  • Що вона відповіла мамі на її запитання?

ІІІ група. «Прочитай текст, виконай завдання»

Яка ж професія найкраща?

  • Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

  • Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

  • Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

  • А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили. Та це й не дивно, тому що немає на світі …

Завдання:

Продовж оповідання. Подумай, що можна було б сказати про професії доярки, міліціонера, продавця, тракториста, водія?

ІV група. «Прочитай текст, виконай завдання»

Марійка любила дивитись, як мама вишиває квіти. Червона нитка до зеленої, до жовтої… так гарно виходить…

  • Мамо, дай мені голку, полотна і ниток. Я теж хочу вишивати, - якось попросила Марійка.

  • Ти ще мала, пальчики поколеш.

  • От і не мала, от і не поколю! – запевнила дівчинка. – хіба я не знаю, що не пальчики, а полотно треба проколювати?

  • Ну, добре. – мама відрізала ножицями шматок білої тканини, дала доні голку, нитки.

Раз кольнула Марійка, вдруге… І тут нитка заплуталась.

Марійка розплутала вузли і подумала: «Мама мудрою голкою вишивала, а мені дала погану. От піде вона до крамниці, візьму її голку і теж гарний рушничок вишию…»

Пішла мама до крамниці. Марійка мерщій за мудру голку, за полотно. Та не встигла й двічі кольнути, як гострий біль пронизав пальчик. На очах виступили сльози.

  • Мудра, а така колюча!.. – сердилася дівчинка на материну голку.

  • Чого ти заплакана, Марійко? – повернувшись, запитала мати.

  • Рушничок вишивала. Думала, твоя голка мудра, що такі гарні квіти вишиває… а вона колеться.

  • Будь – яка голка проворна, коли вона в мудрих пальцях. Берино полотно, та не поспішай, а дивися, як потрібно…

Надвечір Марійка з матір’ю вишила першу волошку.

  • То хто мудрий? – усміхнулася мати. – голка чи пальчики?

Завдання:

  • Що просила Марійка в мами?

  • Що хотіла взяти Марійка, коли мама піде до крамниці?

  • Чому вона подумала, що мамина голка краща?

  • Чому дівчинка плакала?

  1. Гра "Без труда нема плода".

Вчитель:

  • Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б?

  • А якщо не працює електрик?

  • Якщо вчителі не вийдуть на роботу?

  • Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні?

  • А коли шахтарі перестануть видобувати вугілля?

  • Яка професія найважливіша?

Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

Фізкультхвилинка

  1. Бесіда про професії батьків.

Вчитель:

  • Де і ким працюють ваші батьки?

  • Чи знаєте ви, хто вони за професією?

  • Хто з вас був на роботі у своїх батьків?

  • У чому важливість їхньої праці для нашої держави?

  • Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?

  • Ким хочете бути ви, коли виростете?

  1. Робота з прислів’ями (робота в групах)

Вчитель: - А зараз ми дізнаємося, що говорить народна мудрість про працю

1група. Зі слів складає прислів’я про працю

(Який майстер така і робота)

2 група. Доповніть прислів’я

Наполегливість - … (запорука успіху)

Під лежачий камінь… (вода не тече)

3 група. З’єднайте рядки правого і лівого стовпчика

Майстер а лінь марнує

Щоб рибу з’їсти, на всі руки

Праця годує, треба у воду лізти.

6. Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель: - Кожен із вас може назвати ту чи іншу професію, про яку дізнався із книжок або про яку розповідали інші. А чи знаєте ви їхні назви ми переконаємося коли розгадаємо кросворд

Кросворд

1.Хто виконує ролі в театрі? (актор)

2. Хто керує робітниками на заводі? (інженер)

3. Хто видає у бібліотеці книжки? (бібліотекар)

4Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)

5. Працює в магазині? (продавець)

6 Пише статті до газети, бере інтерв’ю? (журналіст)

Гра-пантоміма «Вгадай професію» (один учень задумує професію і показує її імітуючи рухами, інші учні відгадують, учень який відгадав продовжує гру)

ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумків (рефлексія)

  1. Обговорення виконаних групами завдань. Представник кожної групи доповідає про виконану роботу.

  2. Підведення підсумків творчого проекту «Нове життя старих речей». Нагородження переможців.

Вчитель. Обравши собі професію, пам’ятайте про головну для вас сьогодні. Про неї дуже влучно сказав знайомий вам поет А. Костецький у своєму вірші «Найголовніша професія ».

Учень:

В країні нашій стільки справ

І все таке цікаве,

А я ще й досі не добрав,

Яка ж найкраща справа?

Вчитель. Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них.

Професій в світі є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх.

Та є одна поміж професій,

Якої вчаться всі в житті,

Яка для кожного найперша,

Якої вчитиметесь ви.

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи шахтар –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш ти набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть.

Учень

І я учитимусь як слід.

Я буду вірним сином

Найкращої на цілий світ

Моєї Батьківщини.

Вчитель: - Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого. До нових зустрічей!

Рефлексія. Мікрофон

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн