Цікава математика з лего.

Опис документу:
1. Гра « Потяги » Мета: вчити співвідносити цифру з кількістю предметів. Виховувати бажання та вміння працювати в команді. Розвивати наочно – дійове та образне мислення. Обладнання : зображення вагончиків з цифрами від 1 до 10 , цеглинки конструктора LEGO. Завдання: кожна дитина обирає вагончик з цифрою. Учасникам гри треба завантажити вагони кількістю цеглинок, яка відповідає цифрі. Вагони завантажено. Потяг вирушає в дорогу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В. Остроградського

Авторська розробка

на тему «Завдання з використанням кубиків LEGO на уроках математики »

Виконала:

Прокопенко Ганна Михайлівна

вчитель початкових класів

Комунального закладу

«Полтавська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 29

Полтавської міської ради Полтавської області»

Полтава 2018

Витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках пальців.

Від пальців ідуть струмочки, які дають наснагу творчій думці,

чим більше майстерності в дитячих долоньках,тим розумніша

дитина.

В. Сухомлинський

Діти навчаються з моменту народження . Вони торкаються предметів,

беруть їх в руки, пересувають і в такий спосіб досліджують світ навколо себе,

народжують нові ідеї , намагаються втілити їх в реальність. Найкраще діти навчаються через гру. Для дітей – це спосіб пізнання навколишнього світу. Під час гри вони розвивають компетентності, необхідні їм протягом усього життя. Стаючи її частиною дитина повністю занурюється у процес, бере на себе відповідальність, має змогу ініціювати власну ідею, активно взаємодіяти з іншими учасниками гри, і в такий спосіб навчатися. Пізнавати, вивчати та розуміти світ навколо через гру та дію на власному досвіді набагато цікавіше,

ніж просто отримувати теоретичну інформацію про нього.

Пізнавати, вивчати та розуміти світ через гру на уроках в початковій школі допомагають різноманітні набори LEGO. Особливості цього конструк–

тора дозволяють дітям втілити свої найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу,

бачити продукт своєї діяльності.

LEGO розвиває в дітей навички ХХІ століття .Тут хочеться виділити критичне мислення. Тому що зібравши модель за інструкцією дитина розвиває в собі уважність та інші рутинні навички. А коли вже є проблематика , коли учні самостійно модернізують модель, використовуючи власні знання, якраз і починає розвиватися критичне мислення. Дитина , яка вміє конструювати ,ви –

гідно вирізняється з-поміж однолітків: може аналізувати об’єкти, вміє поетапно планувати свої дії, у неї розвинені увага та уява, вона прагне досліджувати. Діти також вчаться навчатися на власному досвіді.

Є кілька прийомів навчання з LEGO:

перший — це конструювання за зразком, коли є інструкція, дитина бачить поетапність дій, її вчать, як з’єднувати деталі, аналізувати об’єкт.

другий – це конструювання за моделлю. Учневі необхідно самостійно зібрати деталі, проаналізувати модель і побудувати її.

третій— конструювання за темою. Дитині дається лише тема, і вона сама втілює в життя ті знання, які отримала до цього.

четвертий — конструювання за умовою. Є певні умови, тож школяр повинен їх враховувати під час конструювання. А також зосереджуватися на функціональності моделі.

п’ятий — найважливіший: конструювання за власним задумом. Коли в дитини є ідея, вона може реалізувати її. Їй треба спочатку проаналізувати ідею, об’єкт, спланувати послідовність дій і створити задумане. Це вчить дитину досягати мети.

Мета використання LEGO для освіти — у візуалізації багатьох процесів. Ці заняття можна включати в різні шкільні дисципліни, і таким чином організувати міжпредметний зв'язок.LEGO- технологія цікава тим, що, базуючись на інтегрованих принципах, об'єднує в собі елементи гри та експериментування. Ігри з LEGO виступають засобом дослідження та орієнта - ції дитини в реальному світі.

Цікава математика з LEGO

1. Гра « Потяги »

Мета: вчити співвідносити цифру з кількістю предметів. Виховувати бажання та вміння працювати в команді. Розвивати наочно – дійове та образне мислення.

Обладнання : зображення вагончиків з цифрами від 1 до 10 , цеглинки конструктора LEGO.

Завдання: кожна дитина обирає вагончик з цифрою. Учасникам гри треба завантажити вагони кількістю цеглинок, яка відповідає цифрі.

Вагони завантажено. Потяг вирушає в дорогу.

2. Гра « Чарівні LEGO- перетворення»

Мета :Закріпити знання про властивості геометричних фігур.Виховувати терпіння та наполегливість під час виконання завдання. Розвивати творчу уяву, асоціативне мислення.

Обладнання : цеглинки конструктора LEGO.

Завдання : вчитель пропонує учасникам викласти з цеглинок конструктора прямокутник. Потім перетворити прямокутник на квадрат. Чим квадрат відрізняється від прямокутника?На що схожі ці фігури в навколишньому світі? Скільки цеглинок потрібно ,щоб утворити прямокутник? Щоб утворити квадрат?

3. Вправа « Ланцюжок»

Мета :закріпити назви цифр і навички лічби в прямому і зворотному порядку в межах 10. Виховувати інтерес до предмету . Розвивати увагу,зосередженість.

Обладнання :цеглинки конструктора LEGO з цифрами від 1 до 10.

Завдання :вчитель пропонує розташувати цеглинки з цифрами в порядку зростання . Порахувати всі цеглинки в порядку зростання, перемішати цеглинки і по пам'яті розташувати їх в порядку спадання.

4. Вправа « Хто живе поруч»

Мета : навчитися розрізняти наступне і попереднє число в межах10.

Розвивати увагу,зорову пам'ять, просторові уявлення.

Обладнання : цеглинки конструктора LEGO duplo з цифрами від 1 до 10.

Завдання :вчительпоказує цифру. Учням пропонується спочатку показати цеглинку з попередньою цифрою. Потім з наступною цифрою.

5. Гра « Кореспондент»

Мета :навчитися збирати й обробляти інформацію. Будувати діаграми. Виховувати творчий підхід до вирішення проблемних запитань. Розвивати вміння спілкуватися з однолітками,формулювати та ставити запитання.

Обладнання :цеглинки конструктора LEGO кількох різних кольорів.

Завдання.

1.Двоє дітей визначають питання , яке хочуть поставити іншим дітям.

Наприклад . Якого домашнього улюбленця вони б хотіли . При цьому кожен з варіантів, який вибирають діти має відповідати цеглинці певного кольору.

Наприклад. Собака – зелений колір, кіт – червоний колір, шиншила – жовтий.

Запитання повинно мати обмежену кількість варіантів.

2. Діти збирають у ємність цеглинки відповідних кольорів.

3. Потім ходять до кожного учня в класі і ставлять свої запитання . Відповідаючи на запитання, діти беруть цеглинку певного кольору і ставлять її на плато, складаючи цеглинки одного кольору в стовпчик.

4. Потім усі разом аналізуємо за складеною діаграмою, якого улюбленця хоче найбільша кількість учнів,якого найменша кількість учнів.

6. Розв'язуємо задачі.

Задача 1.

Мета :навчитися розуміти умову задачі , вибирати правильну арифметичну дію при її обчисленні , перевіряти правильність обчислення.

Розвивати уяву,асоціативне мислення.

Обладнання:LEGO duplo.

Завдання:Губка Боб разом із другом Патріком Зіркою полювали на медуз.

Губка Боб упіймав 4 медузи, а Патрік Зірка -3. Скільки медуз разом упіймали друзі?

Вчитель пропонує учням дістати з кошика і викласти перед собою спочатку стільки цеглинок, скільки медуз уполював Губка Боб , а поруч викласти таку кількість, що уполював Патрік. Порахувати загальну кількість цеглинок.

Визначаємо , яку дію потрібно виконати, щоб розв'язати задачу.

Задача 2

Завдання :ведмежатко Вінні – Пух разом із поросятком П'ятачком ішли на День народження до віслюка Іа .Вінні – Пух збирався подарувати віслюку

5 повітряних кульок, а П'ятачок – 4 кульки. На скільки менше кульок збирався подарувати П'ятачок , ніж Вінні – Пух?

Вчитель пропонує учням дістати з кошика і викласти на плато у стовпчик спочатку стільки кубиків, скільки кульок планує подарувати Вінні – Пух віслюкові , а поруч викласти таку кількість, що подарує П'ятачок. Порахувати кубики у першому стовпчику,порахувати у другому стовпчику. Порівняти де більше / менше і на скільки . Визначаємо , яку дію потрібно виконати, щоб розв'язати задачу.

7. Вправа « Заповни порожні місця »

Мета : закріпити і поглибити знання чисел першого і другого десятка. Розвивати увагу,просторові уявлення,зорову пам'ять.

Обладнання:кубики LEGO duplo з цифрами, картки з завданнями.

Завдання : на картках записані цифри від 1 до 20 в порядку зростання,деякі з них пропущені. Дітям пропонується вставити кубик з потрібною цифрою на місце пропуску.

8.Вправа « Так чи ні»

Мета :закріпити навички усного рахунку. Виховувати терпіння. Розвивати увагу і зосередженість.

Обладнання :кубики LEGO duplo двох кольорів: червоного і зеленого.

Завдання :на екрані по черзі з'являються розв'язані вирази, деякі з помилками.

У дітей є час порахувати. Якщо учень погоджується з відповіддю на екрані - піднімає зелений кубик, якщо ні – червоний.

9.Вправа « Вивчаємо склад числа»

Мета : вивчити склад числа. Розвивати обчислювальні навички.

Обладнання : кубики LEGO двох кольорів,плато.

Завдання:Викласти склад числа ( будь – якого) на плато з допомогою вчителя.

Уважно роздивитися, обговорити. Змішати кубики і викласти те саме самостійно.

10.Вправа « Більше чи менше »

Мета :Закріпити співвідношення цифри і числа. Навчитися порівнювати. Розвивати увагу.

Обладнання :цеглинки LEGOsystem, картки з написаними на них нерівностями, кубики з написаними на них знаками « ˃», «˂», « =».

Завдання :дитина отримує картку з завданням і цеглинками викладає свою нерівність. Рахує цеглинки і кладе на картку цеглинку з потрібним знаком.

Викладає цифрами або записує нерівність.

Висновок

Отже, використання конструкторів LEGO в навчально-виховному процесі дозволяє в цілому підвищити рівень комунікативної компетентності дітей, формує уявлення дітей про навколишній світ, та їх відношення до тієї або іншої проблемної ситуації, сприяє навичкам активної та творчої колективної взаємодії, розвитку творчого потенціалу дітей і підвищенню рівня їх соціальної адаптації. Ми забезпечуємо кожній дитині свободу розвитку, запорукою якого є докладання дитиною власних зусиль до досягнення результату в будь – якій діяльності. Ми прагнемо, щоб радість від ігрової діяльності поступово переросла в радість навчання.

Список використаних джерел

  1. Бережко Ю. 5 речей, яким діти навчаться граючи LEGO [Електронний ресурс] / Юлія Бережко // АБЕТКАland. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://abetkaland.in.ua/5-rechej-yakym-dity-navchatsya-grayuchy-lego/.

  2. Ерб О. В. Робота з Лего. Методична розробка. [Електронний ресурс] / Ольга Вячеславівна Ерб // calameo. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://ru.calameo.com/read/00553023401984935c1fa.

  3. Рома О. Гра по-новому, навчання по-іншому. Методичний посібник. [Електронний ресурс] / Оксана Рома // The LEGO Foundation. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/LEGO/po-novomu-navchannya-po-inshomu.pdf.

  4. LEGO-конструювання - інноваційна технологія різнобічного розвитку дітей дошкільного віку. [Електронний ресурс] // Київський дошкільний навчальний заклад №804. – 2017. – Режим доступу до ресурсу: http://www.dnz804.edukit.kiev.ua/lego-konstruyuvannya/.

5. Лус Т. В. Формування навичок конструктивно – ігрової діяльності у дітей за допомогою Lego M. Владос , 2003

6. Методичний посібник «Шість цеглинок» в освітньому просторі школи.

Упорядник О. Рома- Київ - 2018

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.