БЖД. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень.

Опис документу:
• формування предметної компетентності: познайомити учнів з растровими та векторними зображеннями, їх властивостями, сферами застосування в реальному житті; навчити визначати розширення файлу вид зображення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: БЖД. Растрові та векторні зображення, їхні властивості. Формати файлів растрових і векторних зображень.

Мета: формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися впродовж життя- розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, використовувати на практиці, формувати вміння виявляти допитливість, сприяти усвідомленню відповідальності за власне життя;

  • соціальна- уміння адаптуватись і визначати особисті цілі в соціумі;

  • загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу;

  • здоровязабезпечувальну – знати правила безпечної роботи за ПК, формувати режим роботи;

  • інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати ПК для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;

  • спілкування державною мовою – формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних ІТ з використанням відповідної термінології;

  • формування предметної компетентності: познайомити учнів з растровими та векторними зображеннями, їх властивостями, сферами застосування в реальному житті; навчити визначати розширення файлу вид зображення.

Тип уроку:

  • урок вивчення нового метеріалу.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, картки з прикладами комп’ютерної графіки та малюнками, картки «Знайди пару».

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання з класом.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

На попередньому уроці ми з вами дізнались, що таке комп’ютерна графіка. При цьому, як ми бачимо з карток, кожне зображення має свої властивості. Одне й те саме зображення, коли ми його збільшуємо може змінювати або не змінювати свою якість. Чому ж так стається? Відповідь на це питання ми спробуємо дати сьогодні!

Повідомлення теми і мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Що таке комп’ютерна графіка?

  • Які Ви знаєте переваги і недоліки комп’ютерної графіки?

  • Люди, яких професій у своїй роботі використовують комп’ютерну графіку?

А зараз ми з вами прослухаємо повідомлення про цікаві факти з комп’ютерної графіки, які ви підготували на сьогоднішній урок.

Дякую всім за цікаві, змістовні відповіді. А зараз ми з вами спробуємо дізнатися від чого ж саме залежить зміна якості зображення при його збільшенні.

Вчитель , за допомогою комп’ютера, демонструє різні види комп’ютерної графіки і робить акцент на їх розмір.

IV. Вивчення нового матеріалу

Отже, як Ви уже зрозуміли кожне зображення має свої властивості. В залежності від того, в якому програмному забезпеченні створено зображення, воно може змінювати свої властивості.

На даний момент, розрізняють наступні види компютерного зображення: растрове, векторне, фрактальне та 3D-зображення. Ми з вами на сьогоднішньому уроці розглянемо векторне та растрове зображення.

Растрове зображення – зображення, яке складається з пікселів. При його збільшенні спостерігається явище піксалізації.

Векторне зображення – зображення, яке складається з графічних примітивів.

Отже, вашим завданням буде створити в зошиті словник із термінів: «Растрове зображення», «Явище піксалізації», «Векторне зображення», «Графічний примітив», навести приклади графічних примітивів, а також зробити таблицю «Формати векторних та растрових зображень »

Формат зображення

Властивості зображення

Фізкульхвилинка

V. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Дякую, ви гарно попрацювали! А зараз ми з вами спробуємо попрацювати в найпростішому графічному редакторі Paint.

Учні отримують завдання побудувати зображення, визначити його розмір.

  • Релаксація

Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

Додаткове завдання. На комп’ютері знайти різні види зображення та записати їх розмір.

VI. Підбиття підсумків уроку

Отже, сьогодні ми з вами на уроці розглянули різні види комп’ютерних зображень та їх властивості. Давайте ж дамо відповідь на декілька запитань:

  • Що називають растровим зображенням?

  • Що таке векторне зображення?

  • Які Ви знаєте формати растрових зображень? А які векторних?

  • Що таке явище піксалізації?

  • Назвати графічні примітиви.

Рефлексія

Вправа «Світлофор». Учні, які зрозуміли матеріал уроку піднімають зелені сигнальні картки; учні, які частково зрозуміли – помаранчеві; учні, які взагалі не справились із завданнями та матеріалом уроку – червоні.

VIІ. Домашнє завдання

Опрацювати конспект уроку та відповідний параграф підручника.

Додаткове завдання: підготувати повідомлення «Людям, яких професій було б доцільніше користуватись растровою або векторною графікою? Чому?»

Дякую всім за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!