і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Буква Шш(ша). Звук Шш.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Буква Шш(ша)

Звук Шш

Мета:

-Створити умови для здобуття учнями знань про букву(ша) і звук ш.

-Заохотити учнів до читання складів,слів,речень,тексту зі звуком ш.

-Сприяти розвитку вміння висловлювати аргументовану думку.

-Стимулювати інтерес учнів до бажання цінувати красу.

-Розвивати пам'ять,уяву,увагу,мислення.

І. Організаційний момент.

1. Психологічна підготовка до сприйняття матеріалу.

Діти утворюють коло і разом з вчителем промовляють:

  • Доброго ранку!

  • Доброго дня!

  • Від усього серця бажаю добра!

Вчитель: Пролунав дзвінок, починаємо урок.

Працюватимете старанно,

Щоб почути наприкінці що у нашім

Класі усі учні – МОЛОДЦІ!

2. Артикуляційні вправи.

Сонце всміхається – ось подивися:

Губи у посмішці вже розтяглися.. («Усмішка»)

Потім у трубочку губи згорнулись. («Трубочка»)

Посмішка знову і трубочка знов. («усмішка» і «Трубочка»)

Успіх несе нам, добро і любов.

3. Дихальні вправи.

- Подули на серветку.

- Надули кульку, лопнула кулька (надуємо щічки)

Проспіваємо пісеньку веселого язичка.

Вітерець у листі тихо шелестить : ш-ш-ш-ш-ш-ш,

Прилетів комарик: з-з-з-з-з-з-з-з,

Заспівав жучок: ж-ж-ж-ж-ж-ж,

Сердитий вовчик: р-р-р-р-р,

Повзе у траві змія: с-с-с-с-с,

Дятел на дереві: тук-тук-тук-тук.

ІІ. Підготовка до ознайомлення з новою літерою.

1.Повторення голосних звуків.

Як пшениченька шумить? –Ш-Ш-Ш-Ш

Як шумлять у птаха крила? –Ш-Ш-Ш-Ш

В морі синьому вітрила? –Ш-Ш-Ш-Ш-Ш

Вітер з гаєм розмовляє? –Ш-Ш-Ш-Ш

Поміж листячком гуляє? –Ш-Ш-Ш-Ш-Ш

- Який це звук? (приголосний)

2. Гра «Впіймай новий звук»

Шматок сальця шукає мишка,

У нашій шафі шарудить,

Як шугоне на мишку кішка!

А мишка шусть у шпарку вмить!

- Промовте хором звук який найчастіше повторюється.

Спостерігайте за артикуляцією звука. Віднесення його до приголосних.

  • При артикуляції звука (Ш) струмінь повітря, проходячи крізь щілини утворює характерний шум, що нагадує шипіння, голос не утворюється.

Ша-ша-ша гарна дуже школа… (наша)

Ши-ши-ши чистомовку… (допиши)

Шу- шу –шу вправно приклади… (пишу)

Ші-ші-ші вчу цікаві тут…(вірші)

  • Вирішила буква «ША» відсвяткувати свій День народження. Допоможіть їй приготуватися. Вирушаймо у магазин. Придбайте лише ті товари, в назвах яких є звук (Ш).

«Відділ одягу та взуття»

Пальто, сорочка, піджак, шуба, світер, шапка, шарф, шкарпетки.

«Відділ іграшок»

Мяч, ведмедик, лялька, машинка, черепаха.

«Відділ продуктів»

Кавун, шинка, борошно, шоколад, сік, яйце, ковбаса, торт, бублики, печиво.

«Відділ посуду»

Чайник, чашка, тарілка ложка.

3. Будемо працювати ці звуковими скриньками.

Робота в парах

Зв.букв.аналіз слова ШУБА

ІІІ. Позначення звука (Ш) буквою (ША).

  1. Розгляд та аналіз друкованих літер Шш.

  • То ж яка наша іменинниця?

  • Чим схожі велика і мала букви?

  • Чим відрізняються?

2.Хвилинка фантазії.

  • Що вам нагадує букв(ША)?

У дворі лежить поліно,

Трійко пташок зверху сіло.

Подивись, ну й чудеса –

Вийшла з пташок буква «ША»

3.Друкування Шш

ІV. Робота за Букварем.

  1. - Читання складів.

  • Читання слів.

  • Приготувала буква «ша» шикарний обід для своїх друзів. Та ще й меню склала.

Давайте його прочитаємо:

ШАШЛИК

КАША

ШПРОТИ

САЛАТ «ШУБА»

ШОКОЛАД

ПАМПУШКИ.

Робота в парах.

  1. а ще вона приготувала ягоди та фрукти для компоту. Але вони розгубилися. Допоможіть букві взяти лише ті, в назвах яких є буква «ша» (полуниця, груша, вишні, абрикос, черешні)

  1. З яких елементів складається буква Ш. (три прямі похилі палички із заокругленням унизу.)

  • на які предмети схожа? (троє птахів).

  • На які букви схожа? (и,й)

  1. Пишемо в зошиті.

Фізкультхвилинка.

На моїй руці 5 пальців, 5 держальців

Щоб стругати, щоб пиляти,

Щоб брати і щоб дарувати

Їх не важко рахувати 12345 12345

Оцей пальчик – наш дідусь,

Оцей пальчик – наша бабуся,

Оцей пальчик – наш татусь,

Оцей пальчик – наша матуся,

Оцей пальчик буду я

Усі разом це – сімя!

  1. Читання слів з новою буквою. Використання диференційованих завдань.(Самостійно)

1. Буква «Ша» послала телеграми – запрошення своїм гостям, кого вона запросила, прочитаємо:

ЖАБА КВАКУШКА

ВУЖ ШНУРОК

МАВПА ШАЛАПУТ

БІЛКА ПОГРИЗУШКА

МИШКА ШКРЯБОТУШКА

ВЕДМІДЬ МИШКО.

(з вчителем)

  1. Давай прочитаємо що друзі подарували букві «ша».

(Самостійно)

ШИНКУ

ШНУР

МІШОК ГОРІХІВ

МІШОК БОРОШНА

ШМАТОК САЛА

КОМАШКУ

ШОКОЛАД

КОШИК.

V. Сьогодні у букви «ша» День народження. Першим прийшов привітати іменинниці (малюнок ведмедя) Клишоногий. Він подарував шоколад. Потім завітали (малюнок зайця) Пушок, (малюнок їжака) Шушун, (малюнок жирафа) Довга шийка. Вони подарували рушник, шампунь, штори. Буква «Ша» пригостила друзів шикарним обідом. Після обіду гості грали в ігри.

  1. Самостійне читання.

ШТОРИ

ШАМПУНЬ

ШИКАРНИЙ

ШОКОЛАД

ШОК

  1. Читання тексту ланцюжком.

  2. Перевірка сприймання тексту.

А) Постановка питань за змістом тексту

- хто першим прийшов привітати іменинницю?

- що подарував ведмідь?

- чим закінчилося свято?

Б) Вправляння в техніці читання. Відшукування речень за початком Буква «ша»…. Вони…………

  1. Гра «Кінцівки»

Шуба, шапка, штани – це….

Вишні, черешні - це…..

Волошки, ромашки – це….

VII. Підсумок.

- Своєю роботою ми теж привітали букву «ша» з Днем народження. За це вона пригощає вас цукерками. (в назвах цукерок є буква «ша»)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
-Створити умови для здобуття учнями знань про букву(ша) і звук ш. -Заохотити учнів до читання складів,слів,речень,тексту зі звуком ш. -Сприяти розвитку вміння висловлювати аргументовану думку. -Стимулювати інтерес учнів до бажання цінувати красу. -Розвивати пам'ять,уяву,увагу,мислення.
  • Додано
    10.08.2018
  • Розділ
    Літературне читання
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    169
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    23
  • Номер матеріала
    CO252051
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь