! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Будова тваринної та рослинної клітин

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Клас:_______________ № уроку:____ Дата:__________________

Тема: Будова рослинної і тваринної клітини.

Мета: розширити знання учнів про будову клітини; розглянути особливості будови тваринної клітини; установити ознаки подібності та відмінності тваринної і рослинної клітин; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; формувати вміння і навички роботи з роздавальним матеріалом, схемами; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Обладнання: зошит, підручник, таблиці.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.

  • Відповіді учнів.

  • Перевірка складеного кросворда з зашифрованим словом «мікроскоп».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми з вами неодноразово говорили про те, що клітина — елементарна одиниця будови й життєдіяльності всіх живих організмів.

Постановка проблемного питання

  • Як ви вважаєте: рослинні та тваринні клітини мають схожу будову чи відрізняються?

Остаточну відповідь на це питання ви дасте наприкінці уроку.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Рослинна клітина

Тваринна клітина

Клітини рослин і тварин мають плазматичну мембрану, ядро і цитоплазму, яка містить різноманітні органели і включення. У клітині тварин відсутні пластиди, вакуолі з клітинним соком, клітинна стінка.

Складання опорної схеми

«Мозковий штурм»

  • Про що свідчить подібність у будові рослинної і тваринної клітин? (Подібність у структурно-функціональній організації рослинної і тваринної клітин свідчить про їхнє спільне походження та приналежність до еукаріотів.)

  • Із чим пов’язані відмінності в будові тваринної і рослинної клітин? (Відмінності в будові рослинної і тваринної клітин пов’язані з різними способами живлення: рослини — автотрофи, а тварини — гетеротрофи.)

Формулювання висновку

Усі організми складаються з клітин. Клітини рослин і тварин мають спільні риси будови.

VІ. Узагальнення та систематизація знань

1. «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його комусь зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

2. «Закінчи речення».

  1. У клітині тварин вакуолі з клітинним соком… (відсутні).

  2. Тваринна і рослинна клітини мають спільні органели: … (ядро, мітохондрії).

  3. Клітинна стінка характерна тільки для… (рослинних клітин).

  4. Клітинна стінка рослин має пори, через які… (сусідні клітини сполучаються одна з одною).

  5. Внутрішній вміст тваринної і рослинної клітин називається… (цитоплазмою).

  6. Органела, яка забезпечує клітини енергією,— це… (мітохондрія).

  7. Включення мають… (тваринні і рослинні клітини).

VІІ. Підбиття підсумків уроку

VІІІ. Домашнє завдання

§ 8. Намалювати у зошит рослинну та клітинну клітину.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись