+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Будова слова. Орфографія. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Будова слова. Орфографія.

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

  1. Погодьтесь із твердженням, або спростуйте його. Доведіть свою думку.

До основи слова належать: корінь, суфікс, префікс та закінчення.

2. Погодьтесь із твердженням, або спростуйте його. Доведіть свою думку.

Префікс пре- вживається на позначення збільшеної міри ознаки.

3. Погодьтесь із твердженням, або спростуйте його. Доведіть свою думку.

Слова дуб, дубе, на дубі, під дубом є спільнокореневими.

4. Погодьтесь із твердженням, або спростуйте його. Визначіть основу слів автомобіль, країна, щасливий.

Закінчення не належить до основи слова.

5. Погодьтесь із твердженням, або спростуйте його.

Префікс при- вживається лише в таких словах: пр...рва, пр...звище, пр...извисько.

6. Погодьтесь із твердженням, або спростуйте його. Наведіть приклади форм слова.

Форми слова – це...

7. Погодьтесь із твердженням, або спростуйте його. Доведіть свою думку.

Слова вода, водолаз, безводний, водойма, водяний є спільнокореневими.

8. Доберіть спільнокореневі слова до слова школа. Визначте корінь у цих словах.

9. Що таке закінчення (слова)? Визначте закінчення в поданих словах (у яких вони є).

Далеко, швидкість, кулька, ввічливість, під, таксі, зошит, море, дошка.

10. Продовжте речення. Наведіть приклади слів із префіксом при-

Префікс при- вказує на ...

11. Продовжіть речення. Наведіть приклади слів із даним префіксом..

На неповноту дії або ознаки вказує префікс...

12. Чи погоджуєтесь ви з тим, що у префіксах пре-, при- ненаголошені голосні [е], [и] вимовляються невиразно. Напишіть фонетичну транскрипцію слова прекрасний, привезти.

13. Що таке основа слова? Визначте основу слова у словах веселий, радість, щастя, вірш, підручник.

14. Що таке форми слова? Наведіть приклади форм слів.

15. Які слова називаються спільнокореневими? Наведіть приклад спільнокореневих слів.

16. Чи погоджуєтесь ви з тим, що всі змінні слова мають закінчення ? Наведіть 2-3 приклади таких слів.

17. Як відрізнити форми того самого слова від спільнокореневих слів? Наведіть по 2-3 приклади кожного з них.

18. Чи погоджуєтесь ви з тим, що до основи слова належать корінь, суфікс та закінчення ? Визначте основу в слові життєвий.

19. У слові зоопарк немає закінчення. Чи погоджуєтесь ви з цим?

20. Визначте закінчення в словах степ, степу, степом, степе.

21. Чи всі слова мають закінчення? Підтвердіть свою думку прикладами.

22. Продовжіть речення. Визначте основу в слові повітря.

Основа (слова) – це...

23. Продовжіть речення. Визначіть корінь у слові підводний.

Корінь (слова) – це ...

24. Продовжіть речення. Наведіть приклади слів з префіксом пре- (5-6 слів).

Префікс пре- вживається в словах, що означають ...

25. Чи погоджуєтесь ви з твердженням, що префікс – це значуща частина слова, яка стоїть перед коренем і слугує для творення нових слів? Наведіть 5 слів із префіксом при-.

26. Чи належать слова міст та місто до спільнокореневих? Чому?

27. Чи погоджуєтесь ви з тим, що префікс с- ми пишемо перед глухими приголосними к, п, т, ф, х? Наведи приклади слів з префіксом с- (5-6 слів).

28. Чи змінюється кінцевий приголосний у префіксах роз-, без-? Наведи слова із даними префіксами (5-6 слів).

29. Чи погоджуєтесь ви з тим, що префікс з- ми пишемо перед глухими приголосними к, п, т, ф, х?

Наведи приклади слів з префіксом з- (5-6 слів).

30. Продовжіть речення:

Будова слова – це розділ мовознавства, що вивчає...

31. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

32. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

33. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

34. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

35. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

37. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

38. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

39. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

40. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

41. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

42. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

43. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

45. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

49. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

50. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

51. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику /однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім вже починати з 30 картки і до останньої, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі. Можна використовувати при повторенні вивченого матеріалу про будову слова. А також корисний матеріал при підготовці до олімпіад та конкурсів. Розвиває мислення, уважність, сприяє мовленнєвому розвитку. Краще роздрукувати карточки на цупкому папері, щоб учні не бачили запитань, коли обирають одну з них.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
590 грн