Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. Спинний мозок.

Біологія

Для кого: 8 Клас

06.03.2021

175

4

0

Опис документу:
Тема: Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. Спинний мозок. Мета уроку: Продовжити формувати знання учнів про нервову систему людини; ознайомити із загальною структурою центральної нервової системи та її відділами; розкрити значення будови та функцій спинного мозку; особливу увагу звернути на функціональні відмінності сірої та білої речовини.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. Спинний мозок.

Мета уроку:  Продовжити формувати знання учнів про нервову систему людини; ознайомити із загальною структурою центральної нервової системи та її відділами; розкрити значення будови та функцій спинного мозку; особливу увагу звернути на функціональні відмінності сірої та білої речовини.
Обладнання: мультимедійна презентація

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.

І І. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Сьогоднішній свій урок я розпочну із цитування уривка  книги Керола Донера «Таємниці анатомії», де головний герой Макс розповідає своїй співрозмовниці Моллі: «Тіло людини схоже на велику незалежну державу. Кровоносні судини виконують роль доріг, що з’єднують міста, тобто органи. Міста-органи співпрацюють між собою і створюють систему, тобто область. Шлунок та кишківник – це органи, що належать до однієї системи – області. Серце та кров – до другої, а м`язи та кістки – до третьої. У цій країні  є велика кількість телефонів – нейронів. Мільярди клітин – це громадяни країни, що працюють на різних заводах, фабриках міст-органів, і систем-областей. А де розташоване керівництво цією державою? Ти знаєш, Моллі?»  запитує Макс свою співрозмовницю. А ви здогадуєтесь? 

(учні відповідають, що це керівництво здійснює центральна нервова система, а організм працює чітко і злагоджено, тому що в організмі відбувається регуляція всіх функцій організму.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Отже, нервова система – цілісна морфологічна і функціональна сукупність різних взаємопов’язаних нервових структур.( запис у зошит визначення)

Яке значення має нервова система в організмі людини, яка її будова та функції будемо з’ясовувати на уроці.

Анатомічно нервову систему поділяють на центральну (ЦНС) , до якої входить спинний і головний мозок та периферичну (ПНС). Центральна нервова система регулює всі процеси, що відбуваються в організмі, забезпечуючи індивідуальне пристосування його до мінливих умов існування, сприймає вплив на організм різних подразників, здійснює їх аналіз і синтез та формує потік нервових імпульсів до робочих органів, визначає поведінку людини, її взаємодію зі змінюваним зовнішнім середовищем.

Периферична нервова система (ПНС) – частина нервової системи, що розташована поза головним і спинним мозком. Основу цього відділу становлять нерви, нервові вузли, нервові сплетення. Відростки, що відходять від нейронів, розташованих у головному і спинному мозку, утворюють нервові волокна. Ці нервові волокна збираються у пучки – нерви, що виходять за межі головного і спинного мозку. Основною функцією ПНС є передача нервових імпульсів по всьому організму.

Прийом «Цікавий факт»

Учитель .

  • Швидкість передачі сигналів у нервовій системі людини сягає 288км/год. У старості ця швидкість знижується на 5%.

  • Загальна кількість нейронів у головному мозку людини сягає 100 мільярдів.

  • До моменту народження дитини уже сформована уся кількість нейронів.

ІV . Рефлексія.

1. Нервова клітина. (Нейрон.)

2. Функціональний відділ нервової системи, який відповідає за регуляцію функцій внутрішніх органів. (Вегетативна.)

3. Відділ нервової системи. (Периферична.)

4. Вид нейронів. (Чутливий.)

5. Короткий відросток нейрона. (Дендрит.)

6. Структурний компонент нервів. (Волокно.)

7. Довгий відросток нейрона. (Аксон.)

V .Домашнє завдання

Опрацювати параграф 31, схеми у зошиті,

* придумати вікторину «Будова нервової системи»,*

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.