і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Будова і функції скелетних м'язів

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YQ472993
За публікацію цієї методичної розробки Пилипчук Тамара Дмитрівна отримав(ла) свідоцтво №YQ472993
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок біологія 8клас

Тема уроку:Функції і будова скелетних мязів. Основні групи скелетних мязів.

Мета уроку: ознайомити учнів з будовою, функціями, класифікацією м’язів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою та функціями органів; виховувати потребу вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: таблиця «М’язи людини», підручник, відеоматеріали.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Біологічний диктант

1. До скілької років ростуть кістки?

2. З якого типу хряща утворена вушна раковина?

3. Як називаються видовжені кістки з порожниною всередині?

4. Рухоме зєднання кісток називається..

5. До скелету плечового поясу належать:

6. Єдиною рухомою кісткою черепа є…

7. В якій кістці черепа є отвір для зєднання з хребтом?

8. Зі скількох відділів складається хребет людини?

9. Ззовні кістка вкрита…

10. Найкраще розвинене тіло у хребців ….. відділу хребта.

11. Хімічні елементи, що входять до складу кісток і надають їм міцності і твердості..

12.Грудина, ребра і грудні хребці разом утворюють…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1)Бесіда:

  • Назвіть основні властивості живих систем.

  • Яке значення має рух в житті живих організмів: рослин, тварин?

  • Які види руху властиві організму людини?

  • Який рух найголовніший?

  • Які функції організму забезпечують м’язові рухи?

Недарма І.М. Сеченов писав: « Смеётся ли ребёнок при виде игрушки, улыбается ли Гарибальди, когда его гонят за излишнюю любовь к родине, дрожит ли девушка при первой мысли о любви, создает ли Ньютон мировые законы и пишет их на бумаге – везде окончательным фактом является мышечное движение».

2)Формування проблемної ситуації:

    • з чого складаються м’язи?

    • що ви знаєте про м’язові тканини?

    • завдяки чому м’язи скорочуються?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Будова та функції скелетних м’язів.

Скелетні м’язи – активна частина опорно-рухового апарату, утворені посмугованою м’язовою тканиною, скорочуються довільно, швидко.

В основі м’язового скорочення лежить ковзання ниток актину та міозину одна відносно одної. Довжина м’яза при цьому зменшується. Скорочення м’язів відбувається за рахунок енергії АТФ.

Функції:

  • Утримують положення тіла та окремих його частин у просторі.

  • Забезпечують положення частин тіла одна відносно одної.

  • Здійснюють дихальні та ковтальні рухи.

  • Беруть участь у забезпеченні розбірливої мови та формуванні міміки.

  • Перетворюють хімічну енергію на механічну.

2.Класифікація м’язів.

А)

  • Довгі

  • Короткі

  • широкі

  • колові.

Б)

  • згиначі

  • розгиначі

В)

  • відвідні

  • привідні

  • обертачі

(знаходження відповідних м’язів на таблиці, торсі людини)

3.Основні групи м’язів

Робота в групах:

І група - м’язи голови та шиї

ІІ група - м’язи тулуба

ІІІ група - м’язи верхніх кінцівок

ІV група - м’язи Нижніх кінцівок.

Заповнення таблиці

Групи скелетних м’язів

Групи м’язів

Функції

М’язи спини

Допомагають утримувати вертикальне положення тіла, забезпечують рухи хребта назад і вбік

М’язи грудної клітки

Беруть участь у диханні, забезпечують рухи верхніх кінцівок

М’язи живота

Беруть участь у згинанні тулуба вперед, убік, утворюють черевний прес — сприяє утриманню внутрішніх органів, випорожненню, пологам

М’язи верхніх кінцівок

Забезпечують рухи; відведення кінцівки, рух вперед-назад, колові рухи

М’язи нижніх кінцівок

Забезпечують утримання тіла, переміщення в просторі

М’язи голови

Жувальні сприяють пережовуванню їжі, а мімічні забезпечують відображення емоційного стану організму людини

V. Узагальнення та систематизація знань

5.1.Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді.

1. Скільки відсотків від загальної маси тіла в дорослої людини становлять м’язи?

А 30 %

Б 44 %

В 65 %

Г 10 %

2. Як називається тонка сполучнотканинна оболонка, якою зверху вкритий увесь м’яз?

А кутикула

Б фасція

В сарколема

Г глікокалікс

3. До складу м’язового волокна входять білки:

А актин і міозин

Б міозин і альбумін

В альбумін і актин

Г фібрин і фібриноген

4. На кістках плеча спереду розміщений:

А розгинач — триголовий м’яз

Б згинач — двоголовий м’яз

В дельтоподібний м’яз

Г кравецький м’яз

5. Укажіть приблизну кількість скелетних м’язів, що налічуються в тілі людини:

А 200

Б 400

В 500

Г 600

6. Укажіть, який м’яз у тілі людини має найбільшу довжину:

А чотириголовий м’яз стегна

Б кравецький

В великий сідничний

Г прямий м’яз живота

5.2.Вправа «Мозковий штурм».

— Поясніть вислів відомого хірурга М. Пирогова «Не знаючи топографії і будови м’язів, хірург не може працювати».

5.3.Фронтальна бесіда.

1. Яке значення скелетних м’язів?

2. Яка мікроскопічна будова скелетних м’язів?

3. Що призводить до збільшення м’язового волокна?

4. На які групи поділяються скелетні м’язи?

5. Що здатна відтворити людина за допомогою мімічних м’язів?

VІ. Підсумок уроку.

  • Згадайте мету сьогоднішнього уроку.

  • Чи досягли ми її?

VІІ. Домашнє завдання

Вивчити п. , провести дослід: утримувати гантелі у витягнутій руці й піднімати їх в однаковому ритмі. Зафіксувати час появи втоми.

4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Складено до оновленої освітньої програми
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    6906
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    YQ472993
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YQ472993
За публікацію цієї методичної розробки Пилипчук Тамара Дмитрівна отримав(ла) свідоцтво №YQ472993
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Схожі матеріали
Біоритми. Сон.
24.02.2018
6923
0
Інстинкти
24.02.2018
6944
0
Інстинкти
24.02.2018
6946
0
Клітина
24.02.2018
6984
0