Брошура " У полоні звукової анафори"

Опис документу:
Брошура " У полоні звукової анафори" містить пояснення поняття анафори , а також набір творів, які починаються на одну і туж літеру. Ці твори складали учні школи. Дуже цікава брошура скористайтесь цим матеріалом.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Слово анафора- з грецького перекладається як виділення- стилістична фігура, повторення літери, слова або групи слів на початку віршованих рядків.

Наприклад:

Вона- це мисль

Вона- це дія,

Вона-це засів і жнива,

Вона-це людськості надія,

Твердиня правди світова.

(М. Рильський)

Є звукова анафора- у суміжних рядках повторюються початкові звуки: « Одгриміла криниця, одкурився шлях».

А учні нашої школи створили тексти з звуковою анафорою в усіх словах тексту.

1

ПРИРОДНА ПАНОРАМА

Павутиння пролітає передосінніми пейзажами передгір'їв, полів, понад прірвами.

Приходить пора пожинати плоди, пора порожніх парків, передостаннього плачу природи. Похмуро, порожньо, прикро... По-іншому пізнаєш природу, північ, передосінню порцію прохолодної погоди. Посивіє потихеньку парк, прагнучи по-літньому приваблювати примхливі «парочки», пов'язані першими поцілунками, палаючими почуттями; прагнучи приваблюва­ти представників прекрасного, першокласників, пролітаючих пух, павутиння, птахів... почнеться передосінній психоз, пора плачу природи.

Проте після півроку природа посміхнеться, потепліє, прийде по-літньому преспекотна палка посуха.

(Счастливцева Г. 9 кл.)

ПОДОРОЖ

Перевага перельоту перед переїздом поїздом помітна. Проте подорож поїздом подарує прекрасні пейзажі.

Приміський поїзд поширене пересування простих

працівників. Подібні переїзди приваблюють пасажирів

простотою послуг.

Приємно пройти привокзальною площею після прибуття.

По-моєму, постійно поліпшується послуги переміщень

2

поїздом.

Прагніть побільше подорожувати, приємних пригод,

передусім, приємних попутників.

(Счастливцева Г. 9 кл.)

ПРОГУЛЯНКА ПЕТРИКА

Поснідавши, Петрик побіг прогулятися пречудовою природою. По путі побачив переплетену павуком павутину, переблискуючи проти проміння. -Поплентавшись полем, Петрик побачив попелясту перепілку. Перелякавшись Петрик побіг. По обіді повернувся пообідати . Поївши, Петрик пішов помагати поратися: покупав поросят, подоїв Полянку, попив пінячого питва, пішов почивати.

(Гайдукова Н. 10 кл.)

ПОХМУРА ПОРА

Прийшла передосіння пора. Пора пожинання плодів, порожніх полів,плачу природи. Піде пахуча проосінь плодів. По-іншому пізнаєш природу, північ, передосінню порцію прохолодної погоди. Прийде посивіла пора . Полетить пухка пороша, порозлітається по парках, по призьбах, по полях. Проте прийде пора посухи,

3

посміхнеться палке проміння.

(Гайдукова Н. 10 кл.)

ПОСТАМЕНТ

Постамент , присвячений Перемозі, прикрасили передсвятковими примітками , плакатами. Потім прилетів президент, побачивши постамент, з піднесенням поздоровив палестинців. Після

повернувся в Португалію. Переповів про прикрашений плакатами постамент.

(Літвінов С.11 кл.)

ПОДОРОЖ ПОЛЕМ

Павло подався в поле. Побачив пишну пшеницю. Поринувши в прекрасну природу, помітив перепілку.Перепілка порпалась біля польового плюща. Повз промчала перевязка. Підлетіла до пташенят, побачивши пташенята перестали пищати. Повернувшись пізно Павло пішов полуднувати, потім працювати.

(Будиш Г.11 кл.)

ПРЕЗИДЕНТ

Приїздив премудрий президент. Приказав побудувати постамент. Пішов у передмістя, пред'явив претензії по

4

приводу прелюдії. Преславний Петро Перший повів

Путіна у передпокій, поговорити і поспати. Прокинувшись полетіли по прикраси. Потім пішов поглядіти постамент. Побачивши, презирливо приказав

переробити. Поїхали подорожувати, побачити пейзажі. Поїхали у поле, подивились на пшеничні поля, прекрасних перепілок. Повертались Полтавою. Побачили па початку провулку пам ячник.

(Єфремова І.9 кл.)

ПОГЛЯД В ПРЕЧУДОВУ ПРИРОДУ

Плавно плив по повітрі перший пух, пухнастий і посивілий.

Перед Поліною простяглося покрите пухом поле. Піймавши пушинку, Поля подумала про прихід передосінньої праці на присадибних плантаціях.

Потім побачила передсебе простір прекрасно передчасно

пожовтілого пасльону. Перевівши погляд , Поліна побачила полоза, перелякалась, потім почала подумувати: показалось.

Почались присмерки. «Пора повертатись»- подумала

Поліна. Причудова природа потроху погасала в пам'яті.

(Анодіна Є.7 кл.)

5

ЗАКОХАНІ

Звечора згоріла зоря. Зранку знову засяяла золотом. Замилувавшись зорепадом , Зіновій зустрівся з Зоряною. Зачарований заквітчаною зачіскою , зупинився ззаду. Замріяно зацілував золотаву зорю. Захватила Зоряна Зіновія загадковістю. Закохався, з'єднався , замислився з зорею зорепаду. Зопалу здригнувся, зупинився, заговорив з Зоряною. Запалала зоря закоханості.

(Анодіна Є.7 кл.)

СКАРБНИЦЯ

Скляна стежка світилась сонячним світлом. Струмок стиха супроводжував скелясті схили. Серед священного срібного світла спалахнула смарагдова споруда. Софія спершу сторопіла й схвильовано спинилась. Сонце сідало... Сирота схаменулася й супроти страху свідомо сягнула сходів. Скляна стеля стала світитися смарагдовими смужками. Софія, спантеличена спекою, супереч своєму страхові, самотужки сховала скарби селища. Скарби символізували спокій, самодостатність, само­впевненість, самовладання, сподівання селян. Смарагдова споруда стала своєрідною скарбницею.

(Крикунова А. 6 кл.)

6

СЕРПЕНЬ

Сяйвом сонячним світанок Серебрить старі стежки. Серед степу ставу сині Стережуть сухі снопи. Солов'їний спів струною Сповиває сонний світ. Суховієм стогне серпень... Спогадів спливає слід.

(Коняєва Ю. 5 кл.)

САД

Сад стоїть спокійний, спочиває. Саме спів солов'я стривожив спокій старого саду. Скільки смішних і сумних спогадів сколихує у свідомості солодкий спів соловейка! Саме ці спогади спонукають серця стукотіти сильніше. Серед сотень струнких чи старих стовбурів стаєш складовою світу...

Сонячне світло слабшає. Сутеніє. Старий сад стає схожий на сон. Сонце сідає, стихає солов'їний спів, і сильніше стає схвильований стукіт серця...

(Крикунова А. 6 кл.)

СЛИВОВИЙ САД

Серпень стояв сухий, сповнений світла. Сіло сонечко. Село, стомлене сінокосом, скорилося серпневому сну. Село стояло скраю сливового саду. Сад слухав симфонію

7

солов'я. Стежка саду спочивала, стомлена стопами. Стиглі сливи, спілкуючись, стишували срібний свист солов'я. Стара сова спочивала, сидячи на сонній сосні. Струнка сосна сором'язливо стояла серед слив. Стежка саду, спускаючись, стала, спинена ставком. Скляний ставок сяяв срібним сяйвом, сливовий сад скорився серпневому сну.

(Д.-Борзенець М. 8 кл.)

ДІДУСЕВА ДОРОГА

Дорога дідусеві далека дорога. Дід дійшов додому, де довго дожидався Дмитрика. Дійшовши до дров дідусь думав:»Дубові дрова добре догоратимуть». Довго -довго дивився,думав :»Куди діти дрова». Дідусь доплентався до дивана,дивився діафільм « Довга дорога Дюнами». Дмитрик добіг до дід а, дістав долар, дав дідусю Денису. Дід дякував:»Добрий Дмитрик».

(Бариба А. 6 кл..)

САДІВНИКИ

Соня і Сашко. Соня сіяла соняшники. Сашко садив сливи. Софія сиділа сумна. Сонце сонячним сяйвом стомило Соню, Сашка, сумну Софійку.Сергій

8

спостерігав; став сміятися. Соня, Софійка , Сашко соромлячись, сховалися. Сонце світило старанним садівникам, стомившись сідало.

(Коняєва Ю.5 кл..)

СТАРЕЗНИЙ САД

Старезний сад стояв спокійний, сумний. Спів солов'я, свист сойки стривожу вав спокій споконвічного саду. Світає... Сонце спрямовує свої смуги . Сад стрепенувся, скинув сонні сутінки. Скрізь стало світло. Стрункі старі стовбури сприймають сонячне сяйво. Стежка саду

спочивала,стомлена стопами. Спілі сливи сипались стиха сизою синявою.

(Леоненко В. 10 кл.)

ЗОРЯ

Зранку зайнялася зоря, засяяла золотом, збудоражила зір... Замилувалися зовнішністю землі: забарвленої, заквітчаної, залитої зорею. Зображення знайоме змалку, зате завжди здивовує, захоплює. Здається, знаходили зовсім загадкове, здатне збентежити, зацікавити, завоювати зір. Залюбки заглиблюєшся в забуття, зачаровуєшся. Зоря, здається, задоволена знайомством,

9

зрадіє зворушливим звукам: зозуля закує змусить замріятись, замислитись... Заслухаєшся, задивишся, зупинити б зорю, замалювати б, записати звуки...

А звечора з'явиться зоря на заході, зарожевіє, заллється; заллється і запалає... Зачарує і згодом згасне... А зранку займеться знову...

(Д.-Борзенець О. 7 кл.)

ДНІПРОВЕ ДИВО

"Догоряє день... Дрімає діброва... Десь далеко дзюркотить

джерельце. Діамантами дивують долини.

«Дінь-дінь»,доспівують дуети дзвінкі дрозди, дрібні

дупелі; дудонять довгодзьобі дятли.

Духмяні дрібноцвіти, дикі дудники, душиці доповнюють

дніпрове диво... Довкілля дарує душі добрі, довірливі

думки.

(Жук Е. 7 кл.)

БІЛКА БІЛЯ БЕРЕЗИ

Був білосніжний буддень. Біля будинку бовваніє білокора береза.Білка бережно бігла з берези в бік болота до балки.Бере березові бруньки, біжить балкою до берези -будиночка. Близько будинку бігають, б'ються , борюкаються, бешкетують білченята.Буран бавить

10

березові бруньки.

(Пантелєєва Р. 5 кл.)

В ВАГОНІ

Вийшов з вузької вулиці Віктор Володимирович. В великій валізі він віз вишні.Внука Валя вирвала всі вишні в відро для Віктора Володимировича.Вирушив він великою вулицею на вокзал, ввійшов в вагон, винайшов вільний.Важко видихувавши, влаштував вишні внизу. Виглянув в вікно вичікуючи Вадима Валерійовича- викладача внучки Валі- випускниці. Вбачивши вчителя Віктор Володимирович вийшов, вправно вніс валізу в вагон. Вагони вирушили.

(Коняєва Ю. 5 кл.)

11

  • 09.12.2019
  • Українська мова
  • 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Наукова робота
  • 37
  • 0
  • 1
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
0
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!