і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Брейн-ринг "Використання біології в життєдіяльності людини"

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XL866484
За публікацію цієї методичної розробки Шабатюк Оксана Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №XL866484
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Брейн – ринг

«Використання біології в життєдіяльності людини».

Мета: перевірити знання з використання різних відділів рослин в життєдіяльності людини, їх практичне значення, розвивати вміння працювати в команді, слухати один одного, аналізувати матеріал та вибирати правильну відповідь, розуміти значення захисту природи, виховувати екологічну поведінку.

Підготовка до гри: учні вибирають команду з шістьох чоловік, їм дається перелік літературних джерел, за якими можна підготуватись; кожна команда сідає за свій стіл, при цьому мають тільки аркуші паперу та ручки; біля кожного столу стоїть відповідний суддя, який отримує написану відповідь від командира після закінчення відведеного часу; на дошці намальована таблиця, яка заповнюється в ході гри; окрема людина засікає час для кожного завдання (30 секунд).

Обладнання: три столи з стільцями біля них, дошка, крейда, аркуші паперу, ручки, секундомер, зелені картки для суддів.

Таблиця:

Назва туру

Кількість балів

І

Природничі науки.

ІІ

Цікава хімія

ІІІ

Сучасний світ використання

ІV

Сліди в минуле

V

Вірю - не вірю

Всього

Хід гри:

Вступ

Добрий день вам, любі учні —

І дівчата, і хлоп'ята!

Ви прийшли на нашу зустріч,

І ми раді вас вітати

Є науки природничі —

І цікаві, й таємничі,

З ними будеш йти готовий

У природи світ чудовий.

Пропонуємо сьогодні

Вам, залишивши уроки,

На шляхах природничих

Теж нові зробити кроки.

А сьогодні нам стежини

В загадковий світ рослинний.

Приготуйтесь мандрувати

І нові знання дістати .

На брейн-рингу задавати

Будуть різні запитання,

Хто із трьох команд сильніший —

Це покажуть нам змагання.

Є питання і серйозні,

Є питання й жартівливі,

Тому будьте ви уважні,

Тому будьте ви кмітливі.

Розпочинаємо гру з правил. Вас три команди. Біля кожної стоїть людина яка показує зелену картку, якщо відповідь правильна, і червону – якщо ні. Відповіді ви пишете на аркушах, які у вас на столах. Буде п’ять турів, в кожному своя тематика і бали, які фіксуються одразу на дошці. Ваш результат у вас перед очима. На кожне питання дається по півхвилини.

Отже, розпочинаємо.

І тур - Природничі науки.

( 1 бал за кожну правильну відповідь)

Назвіть об’єкти вивчення наступних наук.

  1. Медицина.

(Нормальні та патологічні процеси в організмі людини, різноманітні захворювання,патологічні стани, методи їх запобігання та зміцнення здоров'я людини).

  1. Сільське господарство.

(Забезпечення населення продовольством і отримання сировини для цілого ряду галузей промисловості).

  1. Біохімія.

(Хімічний склад організмів та їхніх складових частин та про хімічні процеси, що протікають в організмах).

  1. Фізіологія.

(Життєві процеси, діяльність окремих органів та їх системи і в цілому всього організму).

  1. Генетика.

(Спадковість і мінливість ознак організмів, методи управ-ління ними та організацію спадкового матеріалу).

  1. Мікробіологія.

(Мікроорганізмів, в основному вірусів, бактерій, грибів, водоростей і найпростіших).

  1. Селекція.

(Методи створення сортів, гібридів рослин  та порід тварин, штамів мікроорганізмів з потрібними людині якостями).

  1. Цитологія.

(Живі клітини, їх органоїди, їх будова, функціонування, процеси клітинного розмноження, старіння та смерті).

ІІ тур - Цікава хімія.

(1 бал за кожну правильну відповідь)

  1. Який елемент найпоширеніший в атмосфері?

(Кисень)

  1. Який метал вперше стали використовувати люди?

(Ферум)

  1. Як називається явище при якому виділяється тепло і світло?

(Горіння)

  1. Який елемент приймає участь в фотосинтезі?

(Карбон, Гідроген, Оксиген)

  1. Як розділити суміш ошкурків заліза, солі і гини.

(Вода та магніт)

  1. До яких явищ відносяться атмосферні явища? (Дощ, сніг, град)

(Фізичні явища)

ІІІ тур - Сучасний світ використання

(2 бали за кожну правильну відповідь )

  1. Це найвищі і найбільш швидкорослі у світі дерева, які поширені в Австралії і на прилеглих островах. Його деревина цінується як будівельний матеріал, а з листків одержують ефірну олію, яку застосовують в косметиці, медицині й техніці. Це єдиний корм коал. Окремі види досягають 100-150 м заввишки і 30 м в обхваті стовбура.

(Евкаліпт)

  1. Яке найтовще у світі дерево? Його плоди охоче їдять мавпи, тому його ще називають мавпячим деревом. А ще його називають лимонним деревом, бо з його плодів, які схожі на величезний огірок, готують напій, що за смаком нагадує лимонад. Це дерево довгожитель, воно живе до 5000років, а його стовбур сягає в діаметрі до 25 м.

(Баобаб)

  1. Це багаторічна трав’яниста лікарська рослина, що росте біля доріг по всій Україні. Свіжі листки цієї рослини мають антибактеріальну дію, а свіжий сік потовчених листків очищує рану від гнійних виділень припиняє запальний процес, тамує біль і запобігає набрякам при травмах та укусах бджіл, ос, джмелів.

(Подорожник великий)

  1. Спори яких рослин використовують у піротехніці для бенгальських вогнів і феєрверків. При їхньому згоранні виникає тріск унаслідок гучного лускання оболонок спор, коли олія всередині закипає.

(Плаунів)

  1. Які копалини людина використовує завдяки діяльності вищих спорових рослин. Які відділи і що утворюють?

(Мохи – торф; плауни, хвощі, папороті – кам’яне вугілля)

  1. З деревини якого дерева роблять сірники?

(Осика)

  1. З якої рослини роблять манну крупу?

(Пшениця)

  1. Судячи з назви, це іспанський народний музичний інструмент роблять із деревини саме цієї рослини. Назвіть інструмент і рослину.

(Кастаньєти, каштан)

  1. Із цієї водорості японці роблять овочеву ікру, пюре, салати, консерви і навіть цукерки.

(Морська капуста)

  1. Яка водорість є першою, що була введена в промислову культуру? Вона містить вітаміни та велику кількість білків, які рівноцінні білку сухого коров’ячого молока. Японці навчилися переробляти цю водорість у порошок, який змішують із борошном при випіканні хліба. Вона перша була взята для дослідів в космос. Її донедавна вважали потенційною «їжею майбутнього».

(Хлорела)

ІV тур - Сліди в минуле.

(2 бали за кожну правильну відповідь)

  1. Залізобетонні конструкції, без яких неможливо уявити сучасне будівництво, винайшов французький садівник Моньє. Замислившись, чому листки цієї рослини не можуть порвати штормові вітри, він дослідив їхню будову і виявив, що листки мають усередині сітку опорних жилок. Цей принцип Моньє застосував для виготовлення діжок із металевими каркасами. Листки якого дерева вивчав Моньє?

(Листки банана)

  1. Деякі рослини називають компасними через те, що хоч би де знаходилося Сонце, їхні листки розташовуються із заходу на схід; це захищає рослину від перегрівання в полудень. А як людина використовує листки бавовнику?

(Вони зорієнтовані майже перпендикулярно до сонячних променів і повертаються слідом за ним)

  1. Відомо, що бурі водорості можуть накопичувати в клітинах мінеральні речовини в 500-1000 разів більше, ніж їхня концентрація у воді. Сучасні вчені використовують метод, який дає їм змогу за місцем знаходження бурих водоростей відшукати морські родовища кольорових металів. Виявилося, що водорості, які ростуть на золотовмісних породах, містять дорогоцінного металу в 6-7 разів більше, ніж сама порода. Яка водорість накопичує в клітинах свого тіла йоду в 30 тисяч разів, фосфору в 500 разів, міді в 300 разів більше, ніж у морській воді; а заліза в ній стільки ж, як і в молоці. Її використовують не лише як салатну рослину, а й як лікувальний та профілактичний засіб при шлунково-кишкових захворювань, склерозі, рахіті, зобові тощо.

(Ламінарія)

  1. Крім здатності поглинати велику кількість води, мохи мають ще одну надзвичайну властивість. Завдяки їй, під час Другої світової війни медики широко використовували сфагнові мохи як перев’язочний матеріал, рятували життя пораненим бійцям. Що ж це за властивість?

(Кровоспинні властивості)

  1. З деревини якої рослини були спорудженні храми, палаци царів Давида та Соломона, різьблені ворота Версальського палацу, саркофаг Тутанхамона, колони храмів в Індії. Ця деревина залишається неушкодженою вже протягом тисячоліть.

(Кедр)

  1. Принципи будови гнучкого та міцного стебла якої рослини застосували японські архітектори, проектуючи хмарочоси в Токіо?

(Бамбук)

  1. Останкінська телевізійна вежа має висоту 540 м і масу 55000т. За сильного вітру вона може розхитуватися до 10 м у бік, зберігаючи цілісність. Вежа витримує вітер до 1 балів, землетрус до 8 балів, а її надійність розрахована на 300 років. Особливості будови стебла якої рослини використав М.В. Нікітін для побудови цієї вежі.

(Пшениці)

  1. Нам ніколи б не спало на думку прикрасити одяг квіткою саме цієї рослини, а от французька королева Марія-Антуанетта на прохання агронома Пармантьє зробила це. Про яку рослину йдеться?

(Картопля)

  1. Швейцарець Жорж Деместрель у 1956 р. винайшов застібку „липучку". Яка рослини була прообразом цього винаходу?

(Реп'ях)

  1. Увага! Багато жінок зараз використовують пудру. А раніше найкращу, найтоншу пудру робили з рослини. Якої саме?

(Рис)

  1. В Англії у XII ст. ця рослинна приправа була ціннішою за золото.

(Перець)

  1. За часів Монтесуми ці боби використовувалися як гроші.

(Какао боби)

V тур - Вірю - не вірю.

(1 бал за кожну розгадану «брехню» із запропонованого текста.)

Деревина багатьох представників хвойних надзвичайно міцна, бо в ній багато покривної (основної) тканини. Саме тому деревина хвойних – цінна сировина для виготовлення меблів, музичних інструментів, столярних виробів, шпал для залізниць, стовпів ліній електропередач, опор мостів, кріплення шахтних проходів. Надзвичайно цінуються меблі, вироблені з червоної деревини модрини (тису). А будинки італійського міста Венеції вже сотні років стоять у воді на палях із стійкої до гниття деревини тису (модрини).

Хвоя багата на вітаміни, особливо на вітамін С. Її відвар вживають для лікування та профілактики рахіту (цинги) – небезпечної хвороби, спричиненої нестачею цього вітаміну. Спалюючи деревину сосни (ялини), отримують активоване вугілля, яке використовують для лікування різноманітних отруєнь та очищення кишечнику.

Живицю хвойних широко застосовують у медицині для лікування ран, опіків тощо. Особливу цінність має живиця ялини (ялиці), з якої добувають камфору. Вона входить до складу різних знеболювальних препаратів. Отримані з живиці ефірні олії застосовують у парфумерній, кондитерській та медичній промисловості.

Хвойні рослини виділяють у повітря велику кількість фітонцидів.

Насіння кедру (сосни сибірської), яке в народі називають «кедровими горішками», містить близько 50% поживної та смачної олії.

Забруднення довкілля особливо шкідливо діє на кипарисові (соснові) та ялинові насадження.

Фінал

Гра до кінця підходить.

І сумнівів не має,

Нам зараз переможців

Рахунок визначає.

Команді переможців

Від нас аплодисменти!

А ось і нагороди -

Щасливі гри моменти.

Команди інші також

Сьогодні добре грали.

Бажаю, щоб реваншу

Наступний раз дістали.

Приходьте ж на уроки,

Беріть підручник в руки.

Нехай завжди вам будуть

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Метою цієї гри є: перевірити знання з використання різних відділів рослин в життєдіяльності людини, їх практичне значення, розвивати вміння працювати в команді, слухати один одного, аналізувати матеріал та вибирати правильну відповідь, розуміти значення захисту природи, виховувати екологічну поведінку. Може проводитися в позаурочний час.
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    6873
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    XL866484
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XL866484
За публікацію цієї методичної розробки Шабатюк Оксана Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №XL866484
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти