Брейн-ринг на тему «Мережеві технології та Інтернет»

Опис документу:
план-конспект, презентація, онлайн-кросворд, інтерактивні вправи

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Брейн-ринг з розділу «Мережеві технології та Інтернет»

Мета: навчальна – повторення й закріплення основного матеріалу в нестандартній формі;

розвивальна – розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

виховна – виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість; виховувати повагу до суперника, стійкість, волю до перемоги;

компетентністна – висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології, усвідомлення комунікаційної ролі ІТ; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику.

Тип уроку: нестандартний (брейн-ринг).

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація уроку, мультимедійна дошка.

ППЗ: Гра «Знайди відмінності», Google Chrome.

Хід заходу

СЦЕНАРІЙ ТУРНІРУ

На екрані презентація, яка буде ілюструвати хід турніру.

Вчитель вітається з учнями і представляє гостей та ведучих турніру.

Ведучий 1: Доброго дня, вельмишановне товариство!

Ведучий 2: Доброго дня, шановні друзі!

Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати вас у цьому гостинному кабінеті. Хтось з великих казав: „Якщо в календарі нічого немає, а на душі негаразди, то потрібно придумати маленьке свято і відзначити його”.

Ведучий 2: І ось сьогодні у нас свято – брейн-ринг Знавців інформатики.

Ведучий 1: Інформатика – наука,

Про яку скажу вам так,

Що без неї не запустиш

Ні ракету, ні літак.

Ведучий 2: Ось включаю я комп'ютер,

Загорається екран,

Натискаю кнопку Enter

І пірнаю в океан.

Ведучий 1: Інтернету шир безмежна

У комп'ютері сидить.

Треба швидкість тут шалену,

щоб цей космос облетіть.

Ведучий 2: Друзям всім своїм бажаю

Із комп'ютером дружить.

За плечима, я вважаю,

ці знання нам не носить.

Ведучий 2: Сьогоднішній конкурс буде оцінювати журі до складу якого ввійшли:

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Привітаймо наше журі оплесками.

1 команда називається – _______________________________________

2 команда називається – _______________________________________

Журі представлене. Учасники готові?

Ведучий 1: Впевнено розпочинаємо перший тур - конкурс „Слова із слова”

Ведучий 2: Командам за 2 хвилини необхідно скласти найбільше слів з букв, що становлять слово «ІНФОРМАТИКА».

Ведучий 1: Час пішов.

Ведучий 2: Виграє та команда, що складе більше слів. Оцінюється конкурс: 1 слово – 1 бал. Час пішов.

(Команди кожна за своїм столом на папері складають список слів.)

Ведучий 2:Ведучий 1: Час закінчився. Передайте листки асистентам.

Ведучий 1: Переходимо до 2 туру - конкурс „Знайди відмінність”.

На мультимедійній дошці з’являється гра «Знайди відмінність». Двоє учнів, по-одному з команди, беруть ручки для мультимедійної дошки і на швидкість знаходять відмінності. Хто знайде більше відмінностей, той і виграв. Оцінюється конкурс: – 3 бали. Час пішов.

Ведучий 2: Нарешті дочекались! 3 тур - Найвеселіший конкурс – бліц-турнір. Правила прості – хто знає відповідь, той піднімає руку. За викрики командам знімається 1 бал. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал.

Ведучий 1:

  1. Комп’ютери з’єднують у мережу для

обміну даними та спільного використання пристроїв

  1. Обліковий запис користувача – це

сукупність відомостей про користувача та його права при роботі з об’єктами операційної системи й мережі

  1. Інформаційний простір ресурсів Інтернету називають

веб-простором

  1. Веб-сайт – це

група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику

  1. Служби інтерактивного спілкування – це

програми, що призначені для миттєвого передавання текстових, звукових, відео-повідомлень між користувачами Інтернету

  1. Браузер – це програма, що призначена для перегляду

веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедій­них даних (відео, музики тощо)

  1. Пошукова система дає змогу проводити

розширений пошук матеріалів

  1. Здійснити автоматичний переклад з однієї мови на іншу можна за допомогою

онлайн-перекладача

  1. На сервері здебільшого розміщують:

електронні документи

  1.  Мережна взаємодія – це

обмін повідомленнями між пристроями мережі

  1. Обліковий запис використовується для розпізнавання користувача

при завантаженні операційної системи

  1. Всесвітнє павутиння – це сукупність

пов’язаних між собою електронних документів, що розташовані на комп’ютерах, розміщених у всьому світі

  1. Веб-сторінка – це електронний документ, який може містити

текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію

  1. Електронна пошта – це сервіс, який

призначений для передавання листів з електронної поштової скриньки відправника до поштової скриньки адресата

  1. Закладка – це

гіперпосилання для швидкого доступу до веб-сторінок сайта зі списку обраних сайтів

  1. Пошукові системи – це програми, що

призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами

Ведучий 2: Хто здоровим хоче буть,

Про зарядку не забудьте!

Ведучий 1 А зараз тур здоровя - 4 тур – Конкурс «Фізкультхвилинка»

Ведучий 2 – На зарядку по порядку шикуйсь!

Ведучий 1: Ми з повним правом можемо перейти до наступного конкурсу. 5 тур - завдання таке: Анаграму відгадай – свій бал забирай. На екран проектується анаграми:

Мережа-ажерем, Інтернет-тернітен, комп’ютер-рюметокп, навчання-нявначан, браузер-зуберар, закладка-казадлак, вікно-ківно, перекладач-чаперлакед, безпека-казпебе, антивірус-рівустина.

(На екран проектується відповіді до анаграм після відгадування).

Ведучий 2: Назва 6-й туру – «Кросворд»

https://learningapps.org/watch?v=p43wbds3a18

За кожну вірну відповідь – 1 бал.

Ведучий 1: А тепер 7-й тур – перероби прислів'я так, Щоб вийшли вони на правильний лад. На екран проектуються прислів'я

Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти ( скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти).

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш (кашу маслом не зіпсуєш).

Дарованому комп'ютера системний блок не заглядають (дарованому коню в зуби не дивляться).

Потопаючий за F1 хапається(потопаючий за соломинку хапається).

Біт байт береже.

Що з кошика видалено, те пропало(що впало, те пропало).

Вірусів боятися - в Інтернет не ходити(вовків боятися в ліс не ходити.

За одного хакера сім кандидатів наук дають(за одного битого сім небитих дають).

Всяк Web-дизайнер свій сайт хвалить (кожен кулик своє болото хвалить).

По комп'ютерам зустрічають, за програмами проводжають (по одежинці зустрічають, по розуму проводжають).

За кожну вірну відповідь - 1 бал.

Ведучий 2: Нарешті яскравий 8-й тур. Зараз будемо розгадувати ребуси.

Навігація

Роутер

Вірус

Посилання

Ведучий 2. 9-й тур «Чорна скринька». Зачитується історія про предмет, який знаходиться в чорній скриньці. За правильну відповідь команда отримає максимум 5 балів.

Їх поява ознаменувала нову епоху в області телекомунікацій, а роль у розповсюдженні доступу до Інтернету неоціненна. На додачу до інших технологій і пристроїв зв'язку ці пристрої стали невід'ємною частиною мережевої інфраструктури, але подякувати за це слід не ентузіастів вільного обміну інформацією. (5 балів) Коли американським ВПС знадобився зручний спосіб передачі даних від радарів в командні центри наприкінці 1940-х років, вони звернулися до телефонних систем. (4 бали) Уже використані в телетайпі два десятки років ці пристрої виявилися ідеальним рішенням для перетворення цифрових зображень в аналоговий сигнал і назад, а в телефонних мережах проблем з цим не було. (3 бали)

Модулятор-демодулятор, був вдосконалено Bell Laboratories для підвищення швидкості передачі в системах телетайпа до 150 біт/с. В 1962 році вслід за першим Белл 101 (1958 р.) З'явився другий, набагато більш практичний комерційний пристрій Белл 103, запропонований AT&T. (2 бали) В ньому використовувалися такі технології, як дуплексна передача даних (одночасний прийом і передача) та частотне керування (зміна частоти залежно від послідовності одиниць і нулів при постійній амплітуді), а швидкість становила 300 біт/с. (1 бал)

Ведучий 1: Поки журі підраховує результати, ми розповімо вам щось цікавеньке (ведучі по черзі):

    • Близько 400 років тому винайшли механічну обчислювальну машину.

    • Близько 150 років тому винайшли друкарську машинку.

    • 80 років тому була здійснена перша телевізійна передача.

    • 70 років тому зроблений перший електронний комп’ютер.

    • 57 років тому початок кольорового телемовлення.

    • Історія INTERNET починається з 1969 року, коли Міністерством Оборони США було ініційовано створення першої локальної мережі під назвою ARPANET (адміністрування передових дослідницьких проектів). Метою цих досліджень було вивчення можливостей об’єднання ресурсів багатьох комп’ютерів в єдиній системі. Спочатку мережа складалась з чотирьох комп’ютерів (трьох в Каліфорнії та одного в Юті).

Ведучий 2: Прийшов час журі оголосити підсумки нашого турніру.

Слово журі.

На екрані з’являється електрона таблиця з балами команд.

КОНКУРС

Команда-1

Команда-2

Примітка

1

Слова із слова

2

Знайди відмінність

3

Бліц-турнір

4

Фізкультхвилинка

5

Анаграма

6

Кросворд

7

Прислівя

8

Ребуси

9

Чорна скринька

Сума балів

Нагородження всіх учасників.

Вчитель: Бажаємо вам успіхів в подальшому вивченні інформатики!

Дякую ведучим, членам журі, гостям за співпрацю та увагу.

Ведучі: До зустрічі!

Список використаних літературних джерел:

  • Бондаренко О. О., Шестопалов Є. А., Підручник Інформатика 5 клас. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://aspekt.in.ua/wp-content/uploads/2015/08/Підручник-5кл.pdf. (електронне джерело).

  • Інформатика: підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О. Г. Кузьмінська, Н. А. Саражинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 240 с.

  • Морзе Н. В. Підручник з інформатики для учнів 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер, О. Г. Кузьмінська. – К.:УОВЦ «Оріон», 2016. – 192 с.: іл.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

Слайд № 5

Слайд № 6

Слайд № 7

Слайд № 8

Слайд № 9

Слайд № 10

Слайд № 11

Слайд № 12

Слайд № 13

Слайд № 14

Слайд № 15

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

Слайд № 19

Слайд № 20

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Схожі матеріали