Брати Грімм «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів. Антитези у «Пані Метелиці»..

Опис документу:
Мета уроку: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки; розвивати навички співвіднесення казкових подій із реальними; уміння аналізувати образи героїв за їхніми вчинками та моральними якостями; виховувати працьовитість, чесність та інші моральні якості, що становлять загальнолюдські цінності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Брати Грімм «Пані Метелиця». Характеристика образів персонажів. Антитези у «Пані Метелиці»..

Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст казки; розвивати навички співвіднесення казкових подій із реальними; уміння аналізувати образи героїв за їхніми вчинками та моральними якостями; виховувати працьовитість, чесність та інші моральні якості, що становлять загальнолюдські цінності.

Хід уроку

I. Мотивація навчальної діяльності школярів

З давніх-давен люди розуміли, що невтомна праця — це джерело їхнього

добробуту, самого життя. Тому змалку привчали дітей до праці. Спочатку за допомогою казок, ігор, а потім і доручаючи різні нескладні господарські справи.

Прикладом такої повчальної казки є «Пані Метелиця», з якою ви ознайомилися. Оскільки ми вивчаємо художній твір, то на сьогоднішньому уроці спробуємо визначити своєрідність його конфлікту, охарактеризувати образи героїв і відповісти на запитання, чому для дочки та пасербиці одна й та сама пригода завершилася зовсім по-різному.

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Лови помилку»

  • Пасербиця виконувала всю роботу,пряла пряжу.

  • Мачуха розсердилася на дівчину,що та випустила починок у криницю,і наказала їй напрясти вдвічі більше.

  • Бідна дівчина пішла з горя світ за очі.

  • Пасербиця спочатку побачила яблуню,яка попросила обтрусити з неї яблука,і допомогла потім печі.

  • Пасербиця повинна була добре збивати подушки пані Метелиці.

  • За сумлінну працю пані Метелиця винагородила пасербицю,давши їй золото.

  • Рідна дочка вдови допомогла печі та яблуні й добре працювала в пані Метелиці.

  • Метелиці дуже сподобалася ледача дівчина ,і вона вирішила її винагородити.

2.Пошукова робота. Пригадайте епізоди, у яких є такі предмети, істоти. - починок- його пасербиця випадково втопила у криниці - яблука- їх добра дівчина зібрала на прохання яблуні - хліб- його пасербиця вийняла з печі,щоб не згорів - зуби- великі зуби була в старої пані Метелиці - подушки- треба було добре збивати, щоб ішов сніг -золото- отримала пасербиця за старанну службу - півень- сповіщав про прихід дівчат - брама- пані Метелиця виводила дівчат - смола - полилася на ледачу дівчину - криниця - у неї стрибали дівчата, щоб потрапити в чарівну країну

3. Переказ епізодів казки за малюнками.

  1. Формування вмінь та навичок учнів

1. Інтерактивна вправа «Вирази свої емоції»

Відповідно до змісту висловлювання вчителя учні піднімають сигнальні кружечки із зображенням різних емоційних станів або відтворюють їх мімікою.

радість, задоволення сум, занепокоєння, байдужість

  • Пасербиця порізала ниткою пальці до крові.

  • Мачуха почала лаяти пасербицю.

  • Дівчинка впала у криницю й опинилася на чудовій луці.

  • Дівчинка допомогла печі й витягла хліб, щоб не згорів.

  • Дівчинка добре вибивала подушки, й на світі йшов сніг.

  • На пасербицю за її невтомну працю й доброту полився золотийдощ.

  • Ледащиця сиділа біля криниці й пряла.

  • Дочка вже другого дня почала лінуватися, не працювала як сліду пані Метелиці.

  • Смола так пристала до ледащиці, що та не відмилася, скілький жила на світі.

  1. Заповнення таблиці-характеристики героїв казки

Рідна дочка

Пасербиця

Мачуха

Гидка,

лінива,заздрісна,

груба,

байдужа, жадібна

Гарна, роботяща,безкорислива,

добра,чесна, ввічлива,

милосердна, щира,відверта,

любить свій дім,край

Зла,

груба,

несправедлива,

недобра, заздрісна

Довідка:працелюбна,хитра,ледача,старанна,жорстока,бездушна,чуйна,вдячна,нахабна,заздрісна,безкорислива,несправедлива,зла,гарна,жадібна,гидка,ввічлива,груба,доброзичлива,любить свій дім.

3.Фізхвилинка

Відповідно до змісту висловлювання учні відтворюють це мімікою та жестами

  • Пасербиця порізала ниткою пальці до крові.

  • Мачуха почала лаяти пасербицю.

  • Дівчинка впала у криницю й опинилася на чудовій луці.

  • Дівчинка допомогла печі й витягла з неї хліб, щоб не згорів.

  • Дівчинка добре вибивала подушки, й тому на світі йшов сніг.

  • На пасербицю за її невтомну працю й доброту пролився золотий дощ.

  • Ледащиця сиділа біля криниці й пряла.

  • Рідна дочка мачухи вже другого дня почала лінуватися, не працювала як слід у пані Метелиці.

  • Смола так пристала до ледащиці, що та не відмилася, скільки й жила на світі.

4. За допомогою інтерактивного прийому «Мозковий штурм» визначити своєрідність конфлікту казки «Пані Метелиця»

Очікувана відповідь

Боротьба між добром і злом виявляється у різному ставленні її героїв до старших, праці, матеріальних (як дочка й мати) та духовних і моральних цінностей (як пасербиця).

      1. Закріплення знань, умінь та навичок

        1. Розв'язання проблемних питань

  • Ми говоримо: «Казка братів Грімм "Пані Метелиця"» і разоміз тим: «"Пані Метелиця" народна казка». Чому так?

Очікувана відповідь

«Пані Метелицю» дійсно склав німецький народ, але записалий обробили казку німецькі вчені — брати Грімм.

  • Яким чином казка пов'язана з нашим реальним життям? (Кожному потрібно працювати, бути щирим та доброзичливим, щоб мати успіх.)

    1. Визначте, які прислів'я можна віднести до характеристики пасербиці, а які — до удовиної дочки чи до обох героїнь.

У гостях добре, а вдома краще.

Яка служба, така й плата.

Хто більше має, той більше хоче.

Хто добре працює, тому й щастить.

Доброму всюди добре.

Хочеш бути щасливим, то не будь лінивим.

Хто дрімає, той щастя не має.

Щастя у повітрі не в'ється, а працею дістається.

Хто зле робить, то все собі шкодить.

Домашнє завдання

Підготувати інсценівки-діалоги за казкою «Пані Метелиця»;навчитися характеризувати героїв та робити висновки.

      1. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Учням пропонується закінчити речення: «Прочитавши казку, я замислився над тим , що…».

Емоційний стан в кінці уроку

- урок сподобався - мені було не цікаво

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.