«Божественна комедія»: подорож до Пекла.

Опис документу:
з’ясувати мету автора щодо створення І частини «Божественної комедії» - Пекло; відтворити розташування грішників в колах пекла; розвивати навички дослідницької діяльності та виразного читання, образного мислення; виховувати прагнення бути праведною людиною.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. «Божественна комедія»: подорож до Пекла.

Мета: з’ясувати мету автора щодо створення І частини «Божественної комедії» - Пекло; відтворити розташування грішників в колах пекла; розвивати навички дослідницької діяльності та виразного читання, образного мислення; виховувати прагнення бути праведною людиною.

Тип: урок-подорож.

«Залиште сподівання всі, хто входить…»

Данте «Божественна комедія»

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Слово вчителя.

«Врятувати людей від ганебного стану і привести їх до щастя…» - ці слова належать Данте, поету, який залишиться вічним еталоном для західноєвропейської цивілізації. Він мріяв про духовне спасіння людини й усього світу. Не заради себе, а заради нас, цей сміливий митець відправився у непросту подорож загробним світом, бо прагнув донести істину, суть якої ми повинні зрозуміти сьогодні на уроці. Але, як відомо, краще один раз побачити, ніж сім раз почути. Саме тому, ми разом з Данте вирушаємо до пекла, бо перш ніж зрозуміти істину, треба визначити, що є перешкодою на шляху до неї.

2. Бесіда.

  • Мудрий Данте, живучи у Середньовічній Італії, добре знав, що таке пекло. А чи знаємо ми?

3. Словникова робота. (слайд)

  • Пекло ------------ місце перебування душ приречених на вічні муки;

  • Гадес ------------- могила, куди сходять тіні всіх померлих;

  • Шеол------------- житло злих;

  • Тартар------------ підземне царство.

4. Бесіда.

  • Кожна країна, місто, в решті решт, дім має короля, президента, голову, господаря. Чи є господар у пеклі?

.5. Словникова робота. (слайд)

  • Чорт---------------

  • Біс------------------

  • Диявол------------

  • Дідько------------- духовне створіння, яке є

  • Люцифер--------- головним супротивником Бога.

  • Сатана-------------

  • Осинавець--------

  • Щезник------------

6. Слово вчителя.

Приймаючи рішення відправитись у подорож, ми уявляємо собі ті місця, які нам доведеться відвідати. (слайд)

Таке пекло відтворила ваша уява. Кожен бачить його по-різному: використовує

різні кольори і відтінки: від сірого до яскраво-червоного. Населяє різноманітними,інколи химерними образами і персонажами.

А ось таким бачать його художники-професіонали.(слайд)


7. Бесіда.

  • Що відчуваєте переглядаючи ілюстрації

і репродукції художників?

  • Чого чекаєте від подорожі?

ІІ. Формування знань, умінь, навичок

  1. Виразне читання. Дантове пекло.(слайд)

  1. 2.Слово вчителя.

  2. У другому колі пекла Данте помістив реальних і міфологічних персонажів – грішні душі тих людей, які здійснили перелюб, загинули через кохання.

  3. 3.Розповідь учнів про грішників другого кола пекла з зачитуванням уривків з твору.

Семіраміда – легендарна асирійська цариця, яка видала закон, що дозволяв шлюб між близькими родичами (її історичний прототип – асирійська цариця Шаммурамат, яка жила в IX ст. до н. е.)

Тут і Клеопатра – «похітлива» єгипетська цариця, коханка Юлія Цезаря та Марка Антонія. Взята в полон Октавіаном, вона вкоротила собі віку, давши вкусити себе отруйній змії.

Серед грішників вирізняється пара сучасників Данте – Франческа да Ріміні та її коханий Паоло. Франческа, донька Гвідо да Полента, сеньйора Равенни, була близько 1275 року видана заміж за негарного й кривого Джанчотто Малатесту. Коли Джанчотто дізнався, що Франческа покохала його молодшого брата Паоло,то убив їх обох.

4.Слово вчителя.

Історію свого кохання розповідає щира і емоційна Франческа, тому вона хвилююча і нагадує сповідь, що утверджує силу щирого почуття. Так вони грішники, але ми не відчуваємо відрази слухаючи їх історію. Чому? (Їх почуття справжнє, природне, піднесене).

Дев’яте коло являє собою крижане озеро Коцит, де панує холод, вітер, вічна мерзлота. Грішники вмерзли в лід до половини тіла і цокотять зубами об кригу, як птахи дзьобами.

Тут особливо вражає історія графа Уголіно, котрий гризе череп архієпископа Руджєрі за те, що той зрадив його і кинув у в’язницю, де замурував разом з дітьми.

5.Розповідь учня про графа Уголіно

Граф Уголіно дела Гарардеска стояв на чолі Пізанської республіки. У 1285 році розділив владу із своїм онуком Ніно Вісконті, але незабаром між ними виникли чвари, і цим скористалися вороги, керовані архієпископом Рудж’єрі дальї Убальдіні, який під виглядом дружби з Уголіно обіцяв допомогти йому у боротьбі з Ніно, а сам таємно вів інтригу проти обох. У 1288 році він примусив Ніно покинути Пізу, а проти Уголіно підняв народний заколот, звинувативши його в державній зраді. Уголіно разом з двома синами і двома онуками було ув’язнено у вежі, де їх потім замордували голодом.

6.Виразне читання учнями уривку тексту про графа Уголіно з елементами бесіди.

  • Що ви відчуваєте до цих героїв?(Співчуття, бо вони пережили жахливі муки і спокутували свій гріх ще за життя).

7.Слово вчителя.

Але є й інші персонажі, наприклад, брат Альберіго.

8.Розповідь про брата Альберіго з зачитуванням уривку про нього.

Альберіго деї Манфреді був членом ордену братів-веселунів. Одного разу його родич Манфредо дав йому ляпаса. Альберіго, ніби задля примирення, запросив родича до себе на бенкет. Наприкінці гостини вигукнув: «Подайте фрукти!» - його син і брат разом з найманими вбивцями накинулися на Манфредо і його малолітнього сина і закололи їх. Це сталося 1285 року.

9.Слово вчителя.

Ось таке воно, дантове пекло! Автор поеми великий гуманіст, який понад усе прагнув дослідити людську душу, розгледіти в ній не лише темне, а й світле, те, що робить людину людиною. І мені здається, що якби він міг, то виправдав би деяких персонажів свого твору.

9.Проблемне питання.

  • А ви, мандруючи колами пекла, відчували бажання визволити когось з героїв від пекельних мук?

10.Бесіда.

  • То кому ж місце в пеклі?

  • Пригадуючи все, що вдалось побачити й почути, що відчуває людська душа, яка все ж таки опинилась в пеклі?

  • Що повинно статись з людиною, яка вела гріховне життя, щоб вона опинилась у пеклі?(Вона має вмерти) Ви впевнені?(слайд)

  • Де відбуваються усі

ці події?

  • Що відчувають ці люди?

  • То наша подорож продовжується: ми уже в пеклі, і помирати не обовязково?

  • Хто є творцем усього цього? Хто доклав до цього рук? Чия перекручена свідомість вигадала усе це?

11.Слово вчителя.

Можливо й не потрібно було спускатись у жахливі кола кантівського пекла? Бо і у Данте «подорож душі загробним світом» - це показ

духовного стану сучасної йому Італії і всього людства. І «Божественна комедія» сповнена не містичних, а цілком реальних проблем, що набувають філософського значення.

12.Бесіда.

  • То хто ж ми, люди, - творіння милосердного Бога, що є любов. Чи бездушні іграшки в руках Диявола?

  • Чи можемо ми бути творцями іншого світу, для існування в якому ми й були створені, чи, можливо, все ж таки «залиште сподівання всі, хто входить»?(слайд)

ІІІ. Підсумок

  1. Запитання.

  • То чи під силу нам визначити ідею кантівського пекла, яка в принципі і може стати смислом нашого життя?(Воздаяння залежить від нашого поводження.)

  1. Слово вчителя.

Проголошуючи ідеали Добра, Любові, Милосердя, Розуму, Данте стверджував, що людина уже на землі повинна усвідомити своє становище і намагатися поліпшити його, звернувшись до прихованих сил у своїй душі.

IV. Домашнє завдання

Прочитати 33 пісню ІІІ частини поеми «Рай».

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
2
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!