Богдан Лепкий "Мишка"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Т е м а. Б.Лепкий. "Мишка" (Казка для дітей: для малих і для великих). Цінності істинні та фальшиві. Роль трагічної та комічної ситуації у розкритті головної думки.

М е т а: ознайомити із біографією Богдана Лепкого; опрацювати зміст казки "Мишка"; з’ясувати суть піднятих проблем; вчити школярів висловлювати власне судження про них.

Т и п у р о к у. Урок вивчення нового матеріалу.

О б л а д н а н н я: портрет Б.Лепкого

Х і д у р о к у

І. Мотиваційний етап.

  1. Забезпечення емоційної готовності до уроку (словесний настрій).

  2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань (“Незакінчене речення”: “Багатий той, хто...”; "Не можна заради багатства…"; “Я ніколи заради багатства...”).

  3. Озвучення напрацювань.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

2. Робота зі змістом твору "Мишка" (Казка для дітей: для малих і великих):

  • Аналіз назви:

- Для чого пишуться казки?

- Що хотів сказати читачеві автор цим твором?

- Чому він обрав для цього жанр казки?

  • Словникова робота (Див. Додаток).

  • Формулювання проблемного завдання: казка має підзаголовок, який вказує на адресата твору: дітей: і малих, і великих. Перше запитання: чому саме так адресував свій твір автор? Друге: що в казці призначено для малих дітей, а що – для великих? Чи все спільне?

  • Бесіда :

- Люди для мишки "дуже цікаві створіння!" (Зі знаком оклику!). як ви гадаєте, чим саме?

- Розкажіть про людей від її імені.

- Розкажіть про сприйняття мишкою підслуханої розмови між господинею і жінкою-подорожньою; виберіть із переліку або знайдіть власне означення, яке, на вашу думку, найточніше передає стан мишки (підслухана розмова схвилювала… вразила… збентежила… обурила…).

- Чому ідею, яка народилася в мишачій голові, автор називає "великою"?

- Вжите означення "маленька мишача голова" вказує лише на розмір чи має якийсь підтекст? Який?

- Втікаючи в поле, миша думає: "Краще там, ніж у такій хаті". Який зміст вкладено в означення "такій"? Доберіть інші прикметники, які б схарактеризували "таку" хату.

- Дайте відповідь на запитання 4 – 7 підручника (с. 185).

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1. "Займи позицію": чи можна засуджувати прагнення людини до матеріального благополуччя? Чи можна схвалити поведінку господарів мишки? Якщо ні, то чому?

2. Відповіді на запитання підручника.

3. Відповідь на проблемне запитання: чому саме так адресував свій твір автор? Що в казці призначено для малих дітей, а що – для великих? Чи все спільне?

4. "Незакінчене речення": "Після сьогоднішнього уроку я думаю, що…"; або "Прочитаний твір змусив мене задуматися про…"; або "Зараз я відчуваю, що…".

Домашнє завдання. Підготуватися до позакласного читання

Словникова робота

Кінчасті вушка – з гострими кінчиками.

Стайня – приміщення, де тримають коней; конюшня.

Румигати, ремигати (діал.) – повторно пережовувати проковтнуту їжу.

Полева доріжка – польова.

Деревляний (діал.)дерев’яний.

Труна, домовина – спеціально зроблена скриня, у якій ховають покійника.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!