Біологічні та соціальні умови становлення людини.

Опис документу:
Націлити на розуміння учнями неохідності збереження репродуктивного здоров',яактуалізувати основні проблеми , визначити роль розмноження в житті людини, організувати обговорення питань з основних напрямків статевого виховання у формі дискусії, здійснити моральне виховання учнів, наголосивши, що сім'я – джерело передачі цінностей і моральності у статевому вихованні.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година Біологічні та соціальні основи становлення людини.

Очікувані результати: актуалізувати основні проблеми теми, визначити роль розмноження в житті людини, організувати обговорення питань з основних напрямків статевого виховання у формі дискусії, здійснити моральне виховання учнів, наголосивши, що сім'я – джерело передачі цінностей і моральності у статевому вихованні.

Обладнання: плакат із текстом: «І щоразу, коли що-небудь хочеться зробити, зупинись і помисли: чи добре те, чого тобі хочеться» Л. Толстой, колажі сімейних фото учнів, проектор, комп’ютер,сигнальні картки.

Епіграф:

Три джерела мають потяг людини:

Душу, розум і тіло.

Потяги душ народжують дружбу.

Потяги розуму народжують повагу.

Потяги тіла народжують бажання.

Поєднання трьох потягів народжують кохання.

Хід заходу

І. Вступне слово вчителя.

Привітання. Звучить епіграф заходу.

Як ви розумієте цей вислів? (думки дітей).

ІІ.Мотивація діяльності учнів.

Пропоную вам анонімно дати відповіді на вступне анкетування. Перед вами запитання на які ви чітко і коротко, по можливості, дасте відповіді . На екрані запитання:

  1. Що таке кохання?

  2. Що таке статеве дозрівання?

  3. Де розвиваються статеві клітини?

  4. Що таке овуляція?

  5. Де відбувається запліднення?

  6. Що таке аборт?

  7. Від чого залежить стать майбутньої дитини?

  8. Які питання цієї теми вас хвилюють?

IІІ. Обговорення життєвих ситуацій.

1. Кожна людина в своєму житті переживала період, який називають «перехіднім» або «підлітковим». Це період, коли кожного з вас турбує питання: «Чи подобаюсь я? Чи гарний я?».

Щоб успішно пережити пригоди вашого підліткового періоду, потрібно добре уявити, як вийти з тих критичних ситуацій, в які ви можете потрапити. Ваш вік характеризується активністю статевого дозрівання, ви змінюєтесь. Вчорашні хлопчики й дівчатка, становляться юнаками і дівчатами. В цей же час, для вашого віку характерне відставання соціальної і громадської зрілості. Про цю сторону вашого життя і хочу поговорити з вами.

Послухаємо лист, написаний до журналу «Наталі» у рубрику «Старша подруга»

(Учень зачитує лист).

Лист від Марини, 16 років.

«У мене завжди були хороші стосунки з мамою. Я розповідала їй все: хто звертає на мене увагу, хто запрошує танцювати. Але ось мене почав проводжату додому юнак мого віку. З ним цікаво спілкуватися. Я розповіла про це матері. Вона сказала, що мені ще рано думати про такі серйозні речі, як кохання, що всім юка нам потрібне тільки «одне». Мене прикро вразили мамині слова. Я б дуже хотіла ділитися з мамою своїми переживаннями, роздумами. Я знаю, що обманювати недобре. І вже не знаю, що робити?».

Учитель: Чи розповіли б ви мамі про своє потаємне? «Так». «Ні» (сигнальна картка).

Якою б була реакція ваших батьків? Чому? (обговорення)

Підсумок: ваша мама турбується про вас, переживає, тож з розумінням треба ставитися до своїх батьків.

Учитель:Кожен з вас неповторний, унікальний. Якою на вашу думку, повинна бути жінка (чоловік)? Дівчата називають риси, які повинні бути притаманні чоловіку, а хлопці – жінці.

Чоловік – відповідальний за жінку, сміливий, мужній, повинен опікуватися за жінку, піклуватися. Контролювати свої бажання.

Жінка – ніжна, вірна, щира, добра господиня.

Учитель. Хочу побажати вам саме таких якостей і тоді кожен з вас стане щасливим. А що таке щастя? Послухайте легенду.

(Звучить легенда про Барвінок).

Однієї купальської ночі дівчата плели вінки, кидали їх у воду. Лише Лади серед них не було. Вона так захопилася збиранням квітів, що забрела далеко в ліс і заблукала: чулися голоси, завели танок лісові мавки. А під темними кущами розквітали небачені квіти. Лада зірвала квітку, вплела до свого барвистого вінка. І сталося диво – засвітився вінок голубуватим світлом. І почула Лада тихий голос:

  • Пам’ятай, Лада, що п’ять пелюстків цієї квітки – то п’ять засад подружнього щасливого життя. Перша - то краса, друга – ніжність, третя – незабутність, четверта – злагода, п’ята – вірність. Запам’ятай і збережи в серці своєму на все життя.

Учитель: Тож щаслива людина це та …

(Метод «Гроно»). Учні дають пояснення.

Учитель: Хочу звернути вашу увагу на нашу фотогалерею, колажі, які ви приготували. Я хочу, щоб ви, дивлячись на ці фото, відчули гордість за вашу родину, ваших батьків.

В усі часи і віки сім'я була однією з головних засад суспільства. Кохання, взаємоповага, статеві стосунки, гармонійно поєднуються в біологічній і соціальній сутності людини. Природнім є продовження роду.

Учитель. Що таке «розмноження»? (відповіді учнів)

Але тим і відрізняється людина від тварини, що в основу своїх відносин ми повинні ставити кохання, відданість, відповідальність. Повноцінна сім'я така, де батьки кохають одне одного, народжують і люблять своїх дітей.

То чому ж сьогодні популярні громадянські шлюби?

(Обговорення. Метод «Мікрофон»).

Учитель: Родина, сім'я, це те, що було, є, і буде головним у суспільстві. Якщо людина не готова до відданості й вірності у шлюбі, значить вона не готова стати батьком чи матір’ю і відповідно вступати у шлюб. Пам’ятайте, що людина повинна бути відповідальною, мати моральну зрілість, силу волі. (зачитати слова Л.Толстого) Бажаю вам у майбутньому бути щасливим, мати міцну сім'ю, чудовий дітей. Я постійно наголошую на те, що ми повинні відрізнятися від тварин своєю поведінкою, усвідомленням своїх вчинків, дій. Та попри все, серед тварин випадки, коли батьки залишають своїх дітей, трапляються дуже рідко. Давайте подивимося, скільки турботи й ніжності у відношенні тварин до своїх дітей.(слайди)

ІV. Метод « Мікрофон»

Звернутися до епіграфа.

Життя людини продовжується з продовженням роду, то що повинно передувати звичайним статевим відносинам? (Обговорення).

Чи погоджуєтесь ви з таким твердженням: ранні статеві стосунки – це добре. (сигнальні картки, обговорення)

V. Підсумок виховного заходу

Чи справдилися ваші очікування від нашої зустрічі? Дякую вам за вашу активність. Я бажаю вам, щоб до кожного прийшло кохання, яке поєднує в собі три джерела: душу, розум, тіло.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн