Бінарний урок: природознавство, образотворче мистецтво «Калина – символ України»

Опис документу:
Бінарний урок направлен на те , щоб діти могли згадати з чого складаються рослини,розширити поняття «дерева», «кущі», «трав’янисті рослини», на формування уявлення про різноманітність рослинного світу,розуміти їх цінність у природі, на ознайомлення учнів з рослинами – символами України,а саме - калиною, на виховування любові до природи, дбайливе ставлення до рослин, почуття прекрасного, поваги до народних символів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Бінарний урок: природознавство, образотворче мистецтво.

Тема уроку: «Калина – символ України»

Мета уроку: згадати з чого складаються рослини,розширити поняття «дерева», «кущі», «травянисті рослини».

Формувати уявлення про різноманітність рослинного світу,розуміти їх цінність у природі.

Ознайомити учнів з рослинами – символами України,а саме - калина. Розширити знання учнів про калину, як символ України. Розвивати спостережливість,уміння порівнювати, узагальнювати, розширювати світогляд.

Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до рослин, почуття прекрасного.

Обладнання: презентація, відео про калину,сигнальні картки, підручник «Природознавство»,смайлики,наочність.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

1.Привітання з учнями. Слайд №1

Стали діти всі рівненько

Посміхнулись всі гарненько

Обернулись до гостей

Привітались: «Добрий день»

Повернулись…

Руки вгору підвели

І енергію взяли.

Добре, гарно працювати

Та оцінки получати

Руки швидко опустили

Та сусіда не заділи

Бо урок нас в гості кличе

Тихо всі за парти сіли.

2.Представлення.

- Сьогодні у нас незвичайний урок, ми поєднаємо урок природознавства з образотворчим мистецтвом.

3.Девіз уроку : Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати

Дружно і плідно працювати.

Тож влаштовуйтесь зручненько.

Й розпочнем урок гарненько. Слайд № 2

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Хвилинка спостережень.

- Давайте перевіримо, чи були ви спостережливі під час дороги до школи.

- Яка зараз пора року? Який місяць? Яке число?

  • Який сьогодні стан неба? (Ясно, хмарно, похмуро)

  • Чи були зранку опади?

  • Чи є сьогодні вітер? (Слабкий, помірний, сильний)

  • Яка температура повітря?

2. Повторення вивченого.

- На попередніх уроках ми вивчили, що належить до природи. Назвіть, що ми відносимо до природи? ( Зірки, повітря, вода, грунт, каміння, рослини, тварини, люди.) Слайд:Весняні явища в житті неживої і живої природи.

- Згадайте,що відноситься до неживої природи?(Сонце,зорі,вода, повітря, гори, грунт, пісок,глина.) Слайд №3

- А що належить до живої природи?(Рослини,тварини,люди.)

Слайд

- На які групи діляться рослини? (дерева,кущі,травянисті рослини) Слайд №4

3.Гра «Подай сигнал»

(із сигнальними картками за групами: розгадування загадок, розподіл відгадок за видами рослин, червоний колір - дерева, жовтий колір - кущі, зелений- трав’янисті рослини Слайд №5:

На «Я» починається, на «Я» кінчається,

В саду росте, на ній плоди є. (Яблуня)

У вінку зеленолистім, у червоному намисті,

Видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина) Слайд №6

В земляній сиджу коморі, а коса моя на дворі. (Морква) Слайд №7

Довгий, зелений, добрий солоний, добрий і сирий, хто він такий? (Огірок)

Слайд №8

Голки має коротенькі, всім знайомі ці гілки

Й шишки довгі, як свічки. (Ялина) Слайд №9

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Дорогі гості, ми з вами потрапляємо до справжнісінької телестудії на передачу « У світі природи» Слайд №10

-Зараз, вам загадаю загадку,відгадавши її,ви зрозумієте тему нашої передачі.

1.Загадка

Навесні цвіте білим цвітом,

Восени – червоними плодами.

Взимку пташок годує, людей лікує. (Калина) Слайд №11

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Асоціативний кущ «Калина» Слайд №12, 13

Що я знаю про калину (на дошці слово «калина»)

2. Розповідь вчителя.

-Прочитайте тему нашої передачі:

«Калина-символ України» Слайд №14

-Сьогодні,ми поговоримо про кущі,а саме про калину. На нашій передачі,ви дізнаєтесь,які легенди пов’язані з калиною,що вона символізує,які є традиції,розглянемо,якою вона була в різні пори року,попрацюємо в групах і спробуємо створити калину своїми власними руками.

3. Демонстрація калини в різні пори року.

(Відео « Калина врізні пори року») Слайд №15

  • У будь-яку пору року цей кущ дивує нас:

В пору пізньої весни, квітучий кущ калини нагадує нам юну наречену, вбрану в найніжніші шати;

Влітку - пишною кучерявою зеленню;

Восени – барвистим листям та намистечком ягід;

Взимку - вони на фоні снігу червоніють, мов кров, приваблюючи пернатих гостей - птахів, які ніколи,не знехтують поживитися смачними калиновими плодами.

4. Робота з Підручником.

  • Відкрили підручники на с.95 (читання вчителем,потім учні один одному)

  • Діти, то які зміни можна спостерігати весною?

  • Коли цвіте калина?

5. Завдання від редакторів передачі.

-Редакторами нашої передачі, було поставлено завдання журналістам. Наші юні кореспонденти, які побували в експедиції в різних куточках нашої

України, дізнались багато легенд та традицій про калину. Тож зараз нам повідають, які цікаві матеріали здобули. Слайд

( Віка, Діана, Саша Ш., Даня, Саша В., Соня, Ярослав, Даша)

Слайд №16

1.Майже у всіх народів є улюблена рослина – символ. У росіян берізка, у канадців – клен, у нас, в українців – верба і калина. Це невеличке деревце чи кущ, що навесні приваблює білими квіточками, взимку спалахує гронами яскраво-червоних ягід.

Слайд №17

2. Калина – кущ та його ягоди. Це давньослов’янські слова. Назва «калина» могла бути дана кущу за те, що він росте на вологому ґрунті. Але існує і інша думка, що це слово пов’язане зі словом «калить», що буквально означає червона, калена ягода.

Слайд №18

3.Кущ калини – це не тільки окраса, це глибокий символ, наша спадщина. Калина – це символ красивої української дівчини, символ дитини, символ України. Калина на подвір’ї – дівчина заміж зібралася. Калина на рушнику – символ сімейного щастя. Калина на весіллі – на щастя, на долю, на любов.

Слайд №19

4. Біля кожної садиби росла ця красуня. З давніх часів плоди калини були харчовим продуктом. Тушкована в духовці калинова каша чи ягоди, запечені в тісті, були сільськими ласощами. Плоди багаті на цукор і пектин. З них виготовляють сік, варення, напій, кисіль, мармелад, желе, приправу для м’яса, начинку для пирогів.

Слайд №20

5.На нашій планеті росте понад 200 видів калини. Її вишивають на рушниках і сорочках, скатертинах і серветках. Коли козак вирушав в дорогу мати напувала сина калиновим соком і давала хліб з калиною. Також з калини робили сопілки.

Слайд №21

6.На луках і узліссях біля українських сіл можна побачити цілі калинові гаї. Тому і з’являються в Україні багато населених пунктів з поетичною назвою Калинівка, Калинове, Калинівськ. Є прізвища Калина, Калинюк, Калинчук, Калинович.

Слайд №22-23

8.Росте калина на території Західної Європи, Японії, Монголії. Цікава особливість у калини. Вона має квітки двох видів. Внутрішні дають плоди, зовнішні – привертають увагу комах.

Слайд №24

10.Калину дуже любив Т.Г.Шевченко. У «Кобзарі» він ужив слово «калина2 385 разів. Тож бережіть калину, любуйтеся її цвітом і плодами. І пам’ятайте, що у недобрих людей калина не росте.

11.Кущ калини – це не тільки окраса. А скільки пісень написано про калину. (Звучить пісня про калину)

6. Розповідь вчителів.

-Ми теж не сиділи без діла, і знайшли цікаве про цей чарівний кущ.

а) Калина - кісточка. Слайд №25

Нагадує по формі серце. Тому ягоди калини дуже корисно їсти разом з кісточкою, в якій міститься багато мікроелементів, яких потребує наш організм.

У КАЛИНІ все цілюще: кора, тоненькі гілочки, квіти, ягоди і навіть витягнуті з ягід сушені кісточки, які ми часто викидаємо.

х відвар використовується для лікування розладів травлення у маленьких дітей.
Пересмажені кісточки калини - хороший замінник кави. Для цього їх досить злегка обсмажити на сухій сковороді, поки вони не придбають колір кавових зерен. Розмелені кісточки варять як звичайний кави. Цікаво, що вони володіють невеликим стимулюючою дією.

б) Розпис посуду,предметів домашнього вжитку. Слайд 26,27

Петриківський розпис, народознаці, столярні вироби.

в) Три поради. Слайд №28

Не ламай калину коло хати,

Бо вона заплаче, наче мати,

І впадуть на трави на шовкові

Серця сльози колискові.

Не ламай калину, не ламай калину,

Бо вона в житті єдина.

Не ламай калину, не ламай калину –

Краще їй онуків принеси...

V. Фізкультхвилинка.

Слайд №29

VІ. Практична робота.

Слайд №30

1.Практична робота в групах.

-До нас в студію сьогодні прийшли бажаючі відвідати майстер-клас. За 1-м столом зібралась група, яка хоче дізнатися секрети ліплення; за 2 –м столом секрети живопису.

а). Правила для групи.

Техніка безпеки при роботі з дощечками,руки витирати сухими серветками.

б) По закінченню,ми презентуємо ваші роботи, і побачимо, яка група справилась краще. Оцінювати ви будете один одного, виконавши взаємоперевірку,за допомогою смайликів визначите,що сподобалось більше.(інтервю)

в) Демонстрація вчителем.

Слайд №31,32

2. Визначення кращої групи.

-Поміняйтесь своїми робочими місцями,і за допомогою смайликів визнасте,чи сподобалась вам дана робота.

3. Виставка робіт.

VІІ. Підсумок уроку.

Слайд №33

-В яку пору калина сподобалась вам найбільше?

-Які українські традиції пов’язані з калиною?

Завершіть речення: «Калина – символ України»

VІІІ. Домашнє завдання.

Слайд №34

-Підручник, с.95

1.Рефлексія результату уроку.

Слайд №35

Я познайомився…..

Я дізнався…..

Я дякую…..

Слайд №36

-Ми хочемо, щоб ви любили рідний край, звичаї нашого народу. Щоб ніколи не могли зламати калинову гілку, інше деревце чи кущик. А навпаки, садили і прикрашали рідну землю своїми руками. Ми повинні цінувати природу, адже ми теж є частинкою цієї природи, яка нас оточує.

-Давайте ж заспіваємо пісню про Червону калину - радість України.

( Звучить пісня «Червона калина»)

-Для дорогих гостей нашої студіі маленьких та дорослих,калина пригощає пирогами,і ароматним калиновим чаєм.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00