Бібліотечний урок «Енциклопедії, довідники та словники у навчанні - твої помічники» Склала оригінальний сценарій завідуюча ШБ Бабич Ірина. м. Херсон

Опис документу:
Бібліотечний урок «Енциклопедії, довідники та словники у навчанні - твої помічники» Тема: «Джерела знань про природу» 5 клас. Крім теорії, учні мають виконати Практичне заняття №1 «Ознайомлення з довідковими виданнями природничих наук різних типів». Вільні хвилини уроку можна доповнити загадками. Роздати учням довідкови видання для прегляду та запитань до бібліотекаря.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

«Енциклопедії, довідники та словники

у навчанні - твої помічники!»

Склала оригінальний сценарій

завідуюча ШБ Бабич Ірина. м. Херсон

Тема: «Джерела знань про природу» 5 клас

Практичне заняття №1 «Ознайомлення з довідковими виданнями природничих наук різних типів»

Мета: навчальна: навчити учнів самостійно орієнтуватися у світі інформації, користуватися словниками, довідниками, енциклопедіями, поглибити навички роботи учнів з періодичними виданнями, системним каталогом; 

розвивальна: сприяти усвідомленню необхідності читати, спонукати до підвищення інтелектуального рівня учнів;

 виховна: допомогти проникнути у світ нового, цікавого, прищепити любов до навчальної літератури.

Обладнання: підручники, зошити, довідкова література, енциклопедії, дошка з написаними матеріалами для уроку.

Бібіліотекар:

І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Різноманітність джерел інформації. З яких джерел можна дізнатися інформацію про природу? Піднімайте руки! Це - довідкові видання: енциклопедії, словники, довідники, атласи, карти..

2. Як працювати з енциклопедіями та словниками?

Перш ніж здійснювати пошук інформації для виконання навчального завдання» необхідно ознайомитися з загальним змістом видання. Потрібно з’ясувати» які воно містить розділи чи теми» у якій послідовності розташовано матеріал» де шукати інформацію» що вас зацікавила.

Роботу варто супроводжувати записами головного матеріалу в зошиті. Слід записати все» про що необхідно буде розказати. Це так би мовити нотатки. Або між сторінками довідкового видання можна залишати закладки».

Звертайте увагу на природничі наукові терміни (назви наукових понять чи явищ).

3. Інтернет як джерело природничих знань. Нині для отримання необхідних природничих знань користуються послугами всесвітньої комп'ютерної мережі Інтернет. За її допомогою можна за лічені хвилини здобути будь-яку інформацію — текстову» відео» звукову» картографічну.

Станьте дослідника миприроди!

Прийом «Проблемне питання»:

- Які книги потрібні людству: художні чи наукові ?

- Чи потрібна людині книга у час високого розвитку техніки?

Прийом «Практична теорія»:

- Бібілотекар дає декілька невеликих практичних завдань залежно від бібліотечного фонду. За допомогою книжкових джерел потрібно знайти відповіді на цікаві питання

ІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Практичне заняття №1 «Ознайомлення з довідковими виданнями природничих наук різних типів»

 ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

Довідкове видання

Назва

Видавництво

Рік видання

Кількість сторінок

Атлас

Атлас «Загальна географія».6 клас

Картографія

2012

40

Довідник

Комплексний довідник «Моя Україна»

Ранок

2009

400

Енциклопедія

Популярна енциклопедія школяра «Дивосвіт»

Освіта

2007

240

Завдання відповідно до кожного видання:

1.Скільки великих водосховищ на Дніпрі

2.Скільки великих за площею адміністративних територій в Україні - областей

3. Сонце – це – найближча до нас зоря

Бібіліотекар: Вже кінця добіг урок, продзвенів для всіх дзвінок!

Додатковий матеріал у разі вільного часу уроку

Загадки

1. Стародавні греки знали
Й цю науку, описали:
Її назва з двох частин
Є земля і опис з тим.    (Географія)        

2. Щоб по світу мандрувати,
Ми його повинні знати.
Перший глобус він створив,
Цим повагу заслужив.    (Мартін Бехайм)    

3. Різні розміри я маю,
Форму кулі зберігаю,
На підставці, на осі,
Обертають мене всі.    (Глобус)
 4. Зменшувати площину
Винайшли величину.
В кілька раз вона дає
Відстань меншу, ніж як є.     (Масштаб)

5. Взяли аркуш, розграфили,
Позначками весь покрили.
Різні всі там кольори.
Рамку також провели.     (Географічна карта)    

 6. Він живе серед прикрас
 найтвердіший в світі,
 А зовуть його ...... (алмаз)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»