Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Бiблiотечний урок-"Читач у бібліотеці"

Виховна робота

Для кого: 2 Клас

22.04.2020

266

5

0

Опис документу:
ознайомити дітей зі шкільною бібліотекою, її відділами, правилами користування бібліотекою; порядком розстановки книг на полиці; розвивати уміння самостійно вибирати книгу, зв’язне мовлення, мислення; продовжувати формувати інтерес школярів до самостійного читання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Читач у бібліотеці

Мета: ознайомити дітей зі шкільною бібліотекою, її відділами, правилами користування бібліотекою; порядком розстановки книг на полиці; розвивати уміння самостійно вибирати книгу, зв’язне мовлення, мислення; продовжувати формувати інтерес школярів до самостійного читання.

Обладнання: книжкова виставка для дітей.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Гра-розминка «Якби я був»

(- Якби я був сонечком, то я б…

- Якби я був книгою, то я б…

- Якби я був бібліотекарем, то я б…)

ІІ. Оголошення теми та мети заняття

ІІІ. Основний зміст заняття

Скажіть, будь ласка, а хто знає, що таке бібліотека? Хто вже бував у бібліотеці? Підніміть руки. У якій?

Сьогодні ви дізнаєтесь ще багато нового та цікавого про бібліотеку, пригадаєте значення слова бібліотека та правила користування бібліотекою. Потім ті із вас, хто ще не записався до бібліотеки, зможете це зробити та вибрати собі книжечку.

У нас сьогодні незвичайне заняття — заняття-подорож.

І перша зупинка — «Історична». Два ваших однокласники, які дуже люблять історичні науки, приготували вам повідомлення про історію виникнення бібліотек.

1-й учень. Бібліотека — слово грецьке. Складається воно з двох слів «бібліон» — книга та «тека» — сховище, тобто, слово «бібліотека» у дослівному перекладі означає «книгосховище». Тобто книжкове містечко, де живуть книги. Бібліотеки мають свої давні історії. У Стародавньому Єгипті бібліотеки мали дуже гарну назву: «Аптека душі» або «Притулок мудрості», або «Будинок життя», але користуватися ними могли тільки багаті знатні люди, фараони та жерці храмів. Для простого люду вхід до бібліотеки був закритий.

2-й учень. Були бібліотеки і в Середній Азії ще в VII–VI тисячолітті до н.е. Археологи при розкопках знайшли залишки палаців, в одному з яких була бібліотека, яка налічувала 30 тис. книг. Усі вони згоріли, тому що були зроблені з глини.

У нас на Батьківщині, ще за часів Київської Русі, книга була у великій пошані. Відомий з історії київський князь Володимир Святославович (жив він тисячу років тому) відкривав школи, спеціальні майстерні, де переписували, розмножували книги. А в часи князювання Ярослава Мудрого в Києві при Софійському соборі засновується перша у Київській Русі бібліотека.

2. Розповідь з елементами бесіди.

Кожна книжечка має свій дім, адресу. Вона пишеться ось на такому роздільнику (показує). Це означає те, що книга має назву на цю букву або з такої літери починається прізвище письменника, що написав цю книгу.

Наприклад, буква «Н». Тут мешкають книги написані Нечуєм-Левицьким. Носовим і т.д. Буква «С»: М. Стельмах, В. Симоненко, М. Сингаївський і т.д. (бібліотекар показує книги).

Вам слід уміти користуватися бібліотекою. Уміти знаходити книги і повертати їх на місце..

Наступна зупинка «Виставкова».

Зверніть увагу на книжкові виставки та тематичні полички. Всі ці книжечки чекають на своїх читачів. До них приходять діти, кличуть до себе в гості. Книжечки радіють, вони люблять, коли їх чекають. Деяким книжечкам сподобалось в гостях.

х бережно обгортали, між сторінок клали яскраві закладки (показує). А відпочивали вони на чистих столах, або шафах.

Але деяким книжкам жилось погано: «Мене ногою під диван запхнули», — скаржилась одна. «Сторінки пом’яли», — бідкалась друга. «Мене брали брудними руками», — плачучи говорила третя.

- Діти, які книги вам сподобалися більше?

-

А зараз зупинка третя — «Бібліотечна».

Про бібліотеку ви вже знаєте, а з яких відділів вона складається?

У нашій бібліотеці їх два — абонемент та читальний зал. Завітаємо в «Довідкове бюро» й дізнаємося, що означають ці слова.

Абонемент — слово французьке. Воно означає «право користуванням чимось». Бібліотечний

абонемент — це право користуватися бібліотекою. БА — це відділ, у якому можна взяти книгу додому, а також записатися до бібліотеки і кожному читачеві заводять свій документ, який називається «Читацький формуляр». У ньому бібліотекар записує назви книги, які ви хочете прочитати вдома. Прочитані книги, які ви повертаєте, бібліотека також відмічає у формулярі.

Другий відділ — це читальний зал. У читальному залі відвідувачі читають книги, які додому не видаються. Це рідкісні книги, журнали, довідники,енциклопедії.

А тепер перевіримо чи уважно ви мене слухали.

Наступна зупинка — «Загадкова».

Щодня приходимо в храм духовний,

Що мудрості і дива повен.

Гортаємо сторінки чудові,

Світ пізнаємо у рідній мові.

Це не кіно, не ігротека

Дитяча це… (Бібліотека)

Розібратись в морі книг —

І веселих і сумних

Допоможе вам не пекар,

А знавець… (бібліотекар)

В школі — учень,

Вдома — син,

У театрі ти — глядач

Як зайдеш в бібліотеку

Будеш зватися… (читач)

Це не ляси — прибамбаси

І не плітки чи смішки,

І не брязкальця — прикраси

А улюблені… (книжки)

Книгу взяв в бібліотеці

І на кілька років зник.

І тебе і вже називають не інакше як… (боржник)

Додому дасть книжки в момент

Відділ цей… (Абонемент)

Цю барвисту гарну книжку

Кожен прочитав школяр.

Бо до всіх книжок доріжку

Прокладав нам всім… (Буквар)

Практична робота в групах.

Бібліотекар знайомить з розстановкою книг, розповідає, як швидко вибрати книгу. Далі дає завдання групам відшукати певні книги. (Діти розбиваються на групи і підходять до стелажів з книгами.)

- А зараз спробуємо вибрати книги, які б ви хотіли прочитати. (Діти по черзі називають, які книги вони бажають вибрати, і разом з бібліотекарем знаходять їх.)

ІV. Підсумок заняття.

Питання для закріплення у формі бліц-вікторини.

1.Заклад, у якому зберігаються та видаються книжки? (Бібліотека)

2.Дерево — не дерево, а листки має? (Книга)

3.На чому розташовані книги у бібліотеці? (На стелажах)

4.Як називають людину, яка працює у бібліотеці? (Бібліотекар)

5.Картка, у яку записуються дані читача і ведеться облік книг? (Формуляр)

6.Що зберігається у шкільній бібліотеці? (Підручники, книги, журнали)

7.Які відділи бувають у бібліотеці? (Абонентський, читальний зал)

8.Що потрібно знати, щоб стати читачем?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.