Безпека й небезпека для життя

Основи здоров'я

Для кого: 6 Клас

20.10.2021

67

3

0

Опис документу:

Ознайомити учнів з поняттям “безпека” та “небезпека”, охарактеризувати види небезпек, закріпити знання телефонних номерів служб порятунку; розвиваті вміння учнів складати алгоритм дій у небезпечних ситуаціях, працювати в групах та робити висновки; виховувати відповідальність, зосередженість, обачливість та поміркованість дій.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Основи здоровя. 6 клас

Тема: Безпека й небезпека для життя.

Мета: ознайомити учнів з поняттям “безпека” та “небезпека”, охарактеризувати види небезпек, закріпити знання телефонних номерів служб порятунку; розвиваті вміння учнів складати алгоритм дій у небезпечних ситуаціях, працювати в групах та робити висновки; виховувати відповідальність, зосередженість, обачливість та поміркованість дій.

Обладнання та матеріали: підручник(Т. Є. Бойченко та ін.), зошит, скотч, папір формату А2, фломастери, плакат, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння знань.

Форма уроку: урок-тренінг.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

1. Знайомство з учнями.

Учитель: Отже, дітки, давайте з вами познайомимось. Пропоную кожному по черзі назвати своє імя, а також назвати явище природи з яким Ви себе асоціюєте. Наприклад: Я Дмитро, і я асоціюю себе зі штормом.”

ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

Тема сьогоднішнього уроку - “Безпека й небезпека для життя”. Ми ознайомимося з такими поняттями, як “безпека” та ”небезпека”, визначимо типи небезпек, які можуть спіткати людину, дізнаємося про алгоритм дій при потраплянні в небезпечну ситуацію та повторимо номери служб швидкого реагування.

ІІІ. Підготовча частина.

1. Очікування.

На стікерах , де зображені краплинки, запишіть свої очікування від сьогоднішнього уроку й прикріпіть їх до хмаринок, які зображені на плакаті(плакат прикріплений до дошки).

2. Правила групи.

Давайте повторими правила, за якими ми будемо працювати в групах і в процесі навчання спробуємо їх доповнити новими.

3. Зворотній звязок.

Закінчи речення: “З минулого тренінгу мені найбільше запам’яталося…”

ІV. Основна частина.

1. Міні-лекція.

Учитель: наше життя – це суцільна смуга перешкод, яку людина змушена долати. На кожному кроці, протягом всього свого існування людину підстерігали різноманітні небезпечні ситуації. В давнину небезпеку для наших предків становили дикі звірі та стихійні явища природи. Із часом отримуючи певні знання, ми навчилися захищатися від диких звірів та уникати природних лих. Але з бурхливим розвитком господарської діяльності та науково-технічним прогресом почали зявлятися нові небезпеки для нашого здоровя: небезпека на дорогах, у побуті, на виробництві тощо. Тому людина має бути максимально обережною та обачною, адже життя дається нам лише один раз і ми повинні цінувати кожен прожитий день.

2. “Асоціативний кущ”.

Учитель пише на дошці слово “небезпека”, а потім записує асоціації, які виникають в учнів з цим терміном, далі відбувається обговорення, які небезпеки можуть очікувати на людину з тими асоціаціями, які були записані (наприклад, ліс - дикі звірі). Кінцевим результатом даної вправи є формування в учнів розуміння термінанебезпека.

3. Робота в групах.

Діти, небезпечних ситуацій у нашому житті безліч. Для того щоб їх класифікувати й дізнатися про наслідки до яких вони призводять, давайте обєднаємось у 3 групи за принципом лічби (техногенні небезпеки, природні небезпеки, соціальні небезпеки ). Відкрийте, будь ласка, підручник на 10 сторінці. Ось ваші завдання: перша група опрацьовує текст параграфа й повинна виписати, які небезпеки відносяться до техногенних, і до яких наслідків вони можуть призвести, друга група виписує природні небезпеки, третя – соціальні.

4. Виступ представників груп.

Учитель: Отже, можна зробити висновок, що всі небезпеки поділяються на три види: техногенні, природні та соціальні. Вони призводять до руйнування або втрати матеріальних цінностей, а найголовніше несуть небезпеку для здоровя людини.

5. Руханка Погода в Запзібарі".

Діти, ми дуже плідно попрацювали, тож давайте трішки відпочинемо і пограємо в руханку, яка має назвуПогода в Занзібарі.

( Учні, стоячи обличчям один до одного, повторюють рухи за вчителем. «У Занзібарі гріє сонечко (погладжування по плечах), дме легкий вітерець (руки вгору, невеличкі нахили вліво-вправо). Раптом хмарки закрили сонечко, почав накрапати дощик (пальці рук злегка постукують по стегнах), здійнявся вітер (руки вгору, нахили виконуються з великою амплітудою), почалася злива (пальцірук енергійно стукають по стегнах). Згодом буря вщухає, злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець (виконуються рухи у зворотньому порядку). У Занзібарі знову сонячно» ).

6. Словникова робота.

Учитель: Ми ознайомились з поняттям небезпека, давайте ж тепер поговоримо про безпеку та її складові. Отже, безпека—це коли не існує загрози твоєму життю, здоров'ю й добробуту. Для того щоб почуватися в безпеці, Ви діти повинні знати формулу безпеки та намагатися дотримуватися її. ( учні записують в зошит поняттябезпека та її формулу ).

Передбачати --- уникати --- діяти

(далі йде обговорення вчителя з учнями перших двох складових формули безпеки: яким чином можна передбачити та уникнути небезпечних ситуацій)

7. Інтерактивна вправа Закінчи речення.

Учитель: повністю уникнути небезпечних ситуацій людина не може, тому їй на допомогу приходять служби екстренного виклику. Отже, давайте пригадаємо їхні номери.

Пожежна безпека викликається за номером ..... (101)

Номер міліції ..... (102)

Номер швидкої допомоги ..... (103)

Номер газової служби ..... (104)

8. Робота в групах.

Потрапивши в небезпечну ситуацію, ми повинні знати, як правильно діяти, щоб зберегти своє здоров’я., тому щоб навчитися розробляти алгоритм дій при потраплянні в небезпечну ситуацію, ми об’єднаємося в чотири групи за номерами служб швидкого реагування ( “101”, “102”,“103”,“104” ).

Завдання для груп:

Перша група: в квартирі відчувається запах газу.

Друга група: ви помітили, що з вікна сусідньої квартири йде дим.

Третя група: на вулиці знепритомніла людина.

Четверта група: в метро дитина відстала від батьків.

Проаналізуйте життєву ситуацію, як потрібно діяти в даній ситуації та яку екстренну службу необхідно викликати.

9. Виступ представників груп.

Учитель: тепер ми знаємо алгоритм дій, які необхідно робити потрапивши в небезпечну ситуацію, а також повторили номери служб екстренного реагування.

10. Формулювання основного правила при потраплянні в небезпечну ситуацію.

Учитель: В будь-якій ситуації найголовніше - НЕ ПАНІКУВАТИ!!!

V. Заключна частина.

1. Зворотній звязок.

Учні за допомогою вправи Мікрофон висловлюють свої думки: Тепер я знаю, як буду діяти у небезпечній ситуації.

2. Справдження очікувань.

Діти, давайте подивимося, чи справдились ваші очікування від сьогоднішнього уроку. Кожен з вас по черзі повинен підійти до плаката, де на початку уроку він прикріпив своє очікування до хмаринки; якщо воно справдилося, то перемістіть свою краплинку на вогонь (знаходиться під хмаринкою), якщо справдилося частково – помістіть його між вогнем та хмаринкою, якщо ж очікування не справдились – залишіть їх на місці.

Учитель: Якщо справдяться всі очікування ми з вами погасимо вогонь і уникнемо небезпечної ситуації.

3. Прощання. Вальс компліментів.

Учасники розраховуються на перший-другий. Перші номери роблять крок уперед і повертаються обличчям до других номерів. Діти торкаються одне одного долонями і роблять один одному компліменти. Потім перші номери ступають крок вправо і обмінюються компліментами з іншим.

4. Виставлення оцінок.

Учні, я щиро дякую вам за сьогоднішній урок, на якому ми плідно попрацювали й дізнались багато нового. Кожен отримав наступну оцінку...

5. Домашнє завдання.

А тепер відкрийте щоденники і запишіть домашнє завдання: прочитати параграф №2, скласти пам’ятку “Небезпечні місця для відпочинку”,

* підготуйте повідомлення “Історія виникнення світлофора” (окремим учням).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.