Бесіда з елементами гри «Правила дорожнього руху»

Опис документу:
Мета: учити учнів дотримуватися правил дорожнього руху, не порушувати їх, бути обережним; поглиблювати розуміння учнями того, що на вулицях на них може чатувати небезпека; пояснити, як уникнути прикрих випадків по дорозі в школу, чи додому; виховувати дисциплінованість пішохода.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Бесіда з елементами гри «Правила дорожнього руху»

Мета: учити учнів дотримуватися  правил дорожнього руху, не порушувати їх, бути обережним; поглиблювати розуміння учнями того, що на вулицях на них може чатувати небезпека; пояснити, як уникнути прикрих випадків по дорозі в школу, чи додому;  виховувати дисциплінованість  пішохода.

Обладнання: ілюстрації; сюжетні малюнки; таблиці.

ХІД  ПРОВЕДЕННЯ:

1.    Організаційний момент

2. Робота над загадками

•      Не літає — гуркотить.
Жук по вулиці біжить.
Очі-вогники горять.

як жука такого звать?(Автомобіль)

•      У землі було, на заводі кувалося,
Прийшло на поле — розгулялося. (Трактор)

 • Дім по вулиці повзе,

 На роботу всіх везе.

 Не на курячих ногах —

У гумових чобітках. (Автобус)

•      Маленькі будиночки
По місту біжать,
Хлопчики й дівчатка

В будиночках сидять. (Трамвай)

•      Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену. (Автомобіль)

• Зачепивсь вагон на дріт:

«їду, їду в далеч-світ.
їду, їду, не трясу,

Гей, сідайте, підвезу». (Тролейбус)

• Тягнеться нитка,

а в клубок не змотаєш. (Дорога)

   На дошці — ілюстрації із зображенням різного транспорту.)

—Як одним словом можна назвати всі ці предмети? (Транспорт)

—Де можна побачити ці машини? (На вулиці)

—Кого ми можемо побачити на вулицях міста чи села? (Людей)

—А як ми можемо назвати тих людей, які ходять вулицями? (Пішоходи)

—Сьогодні ми поговоримо про те, на що слід звертати увагу, коли ви йдете вздовж проїжджої частини вулиці, а також, від чого залежить ваша особиста безпека, якою повинна бути ваша дорога зі школи додому і навпаки.

3. Розповідь учителя з елементами бесіди

— Ми всі пішоходи, коли ходимо пішки, тобто рухаємося дорогою, вулицями. Як саме слід поводитися вам як пішоходам, щоб уникнути небезпеки на дорозі, коли ви йдете зі школи додому і з дому  до школи?

    Необхідно обрати найкоротшу і найбезпечнішу дорогу, ходити нею щодня. На цій дорозі слід знайти місце для переходу якомога далі від повороту. Дорога в цьому місці має добре проглядатися з обох  боків.

Пам'ятайте! Заборонено виходити на проїжджу частину дороги з-за перешкоди. Ви не побачите машин, що рухаються, а водій не побачить вас. Перешкодами можуть бути: кучугура снігу взимку, дерева, кущі обабіч дороги, різноманітні будівлі, машини, що стоять на узбіччі тощо.

Як саме переходити дорогу?

Для того щоб перейти дорогу, слід підійти до краю тротуару, подивитися ліворуч і впевнитися, що машин поруч немає. Дійти до середини дороги, подивитися праворуч. Якщо машин немає, то можна сміливо йти далі. Переходити вулицю потрібно лише по пішохідному переходу на зелений сигнал світлофора.

Отже, щоб перейти дорогу, необхідно зачекати, доки проїжджа чистина звільниться від транспорту. Якщо на дорозі великий рух, то необхідно попросити дорослих про допомогу.

Особливо небезпечними для пішоходів є місця виїздів машин із  дворів, автостоянок, автозаправних станцій тощо. Автомобіль може  з'явитися зненацька! Трапляється, що у двір швидко заїжджає машина. Тому потрібно бути уважним й обережним.

                     Дорогу виберіть до рідної вам школи,

                         Щоб світлою й безпечною була.

Н. Красоткіна

4. Сюжетно-рольова гра «Пішоходи та Водії»

Діти показують і розповідають, як слід переходити дорогу, де пішохідний перехід, світлофор, а також, як переходити дорогу біля школи, чи на сільських вулицях, де відсутні дорожня розмітка і світлофор, як рухаються автомобілі , і т.д.

5.Ознайомлення з пам’яткою

- Які сигнали подає світлофор? (Червоний – «Стій!». Жовтий – «Приготуйся!». Зелений-«Руш!»). 
- Для чого служать дорожні знаки? (Допомагають керувати рухом транспорту і пішоходів). 
- Діти, щоб не сталося біди, слід знати та завжди дотримуватись правил дорожнього руху.

  • Недотримання правил дорожнього руху на вулицях і дорогах призводить до аварій і загибелі людей!

  • Дорогу зі школи додому обирай одну, найкоротшу і найбезпечнішу, ходи нею щодня.

  • Ходи тільки по тротуару, дотримуй правого боку!

  • Там, де відсутні тротуари, іди по лівому боці дороги, назустріч транспорту, що рухається!

  • Небезпечно гратися біля дороги, вибігати на дорогу!

  • Не вибігай раптово перед транспортом, що рухається!

  • Будь уважним і обережним! Перш, ніж почати переходити вулицю, переконайся, що перехід безпечний.

  • Не вибігай на дорогу, адже це небезпечно!

  • Пам'ятай! Жодна машина не може одразу зупинитися.

  • Твоя безпека залежить від тебе самого!

5.Ознайомлення з пам’яткою

6. Підсумок бесіди

- Від чого залежить безпека на дорогах і вулицях?

- Яку дорогу слід обрати для повернення зі школи додому?
- Де і як можна переходити дорогу?

7.  Висновок учнів

При поверненні зі школи додому і навпаки, необхідно обрати найкоротшу і найбезпечнішу дорогу, ходити нею щодня. На цій дорозі слід знайти місце для переходу якомога далі від повороту. Дорога в цьому місці має добре проглядатися з обох боків.

8.  Висновок учителя

Любіть себе та інших поважайте,

 Своє життя й здоров'я бережіть

 І правильну дорогу вибирайте,

 Якщо бажаєте до старості прожить. (Н. Красоткіна)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн