Бесіда про туризм. Урок №2. ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Види туризму

Опис документу:
Туризм дуже різноманітний. Головна мета цієї методичної розробки – агітація за туризм, друга мета – методична допомога тим викладачам та керівникам, які наважилися повести за собою учнівську молодь у походи та мандрівки. Але це лише перші кроки. Далі потрібно організувати гурток з туризму і спланувати роботу в ньому.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Бесіда про туризм.

Урок №2. ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Види туризму

МЕТА ЗАНЯТТЯ: Ознайомити учнів з правилами проведення туристських походів;

  • навчити заповняти маршрутні листи, маршрутні книжки.

ОБЛАДНАННЯ: нормативні документи, маршрутні листи, маршрутні книжки.

Зміст заняття. Опорні поняття.

Нормативна база дитячо-юнацького туризму: Правила проведення туристсько-краєзнавчих походів, експедицій, екскурсій з учнівською молоддю закладів освіти України (наказ Міністерства освіти і науки України №237 від 24.03.2006 року). Види походів, їх тривалість і протяжність. Поняття „категорія складності" маршруту. Допуск учнів до участі в походах, правила і обов'язки учасників.

1. Нормативна база:

Для здійснення туристських походів, подорожей з учнівською молоддю слід всім учасникам походу знати „Правила проведення туристських подорожей з учнівською і студентською молоддю України" (далі „Правила"), затверджені наказом Міністерства освіти і науки України № 237 від 24.03.2006 року та державним Міністерством юстиції України.

До туристичних подорожей з учнівською і студентською молоддю належать спортивні туристські походи, експедиції і екскурсії.

Розглянемо правила і нормативи спортивних походів, які складаються з таких розділів:

  • види походів;

  • категорія складності маршрутів і їх протяжність;

  • тривалість походів;

  • допуск учнів до участі в походах;

  • права і обов'язки учасників походу.

2. Види походів: (дається коротка характеристика кожного з видів походу)

  • пішохідний похід, пішохідний в горах;

  • лижний;

  • гірський;

- водний, який розподіляється за видами суден (на байдарках і надувних
човнах);

  • велосипедний;

  • автомобільний;

  • мотоциклетний;

  • спелеологічний (спелео), який теж розділяється за видами печер
    (горизонтальні і вертикальні печери);

  • вітрильний.

3. Категорія складності маршрутів і їх протяжність.

Всі туристські походи проводяться на певній території і місцевості (на рівнинній місцевості, в горах, по воді, пустелі, під землею), в різних кліматичних умовах, за різним заданим часом. В залежності від названих факторів всі туристські походи поділяються на категорії складності, де особливу роль відіграє пройдена відстань в кілометрах та складності переходів.

Походи поділяються на:

- походи вихідного дня (одноденні, до 20 км);

- ступеневі походи (І ступеню, II ступеню, III ступеню складності);

- категорійні походи (І категорія, ІІ категорія, ІІІ категорія, IV категорія, V категорія, VI категорія складності і дослідницька експедиція).

Таблиця 1. Р. 2 Розподіл за категоріями складності:

4. Тривалість походів:

Походи в залежності від території, по якій вони проводяться, поділяються на місцеві і дальні.

До місцевих належать походи, що проводяться в межах області, в якій проживають учасники подорожі. Усі інші походи та експедиції відносяться до дальніх.

Таблиця 2. Р. 2 За тривалістю у днях походи відповідають таким нормативним вимогам:

Тривалість активної частини походу збільшується за рахунок краєзнавчої роботи на маршруті, або 1 дня відпочинку (днівки). При проведенні краєзнавчої роботи на маршруті правила дозволяють тривалість активної частини збільшити до 3 (трьох) днів.

Це підраховується так:

1 варіант

тривалість активної частини походу І к. с. = 6 днів

день відпочинку в поході = 1 день

Всього: = 7 день

2 варіант

тривалість активної частини поход II к. с. = 8 днів

тривалість краєзнавчої роботи в поході = 2 дні

Всього: = 10 днів

1

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.