Батьківські збори: «Вплив благополучя сім'ї на особистісний розвиток підлітка».

Опис документу:
З огляду на важливість і значимість сім'ї для розвитку людини, постараємося охарактеризувати благополучну сім'ю. Всі члени благополучної сім'ї пов'язані між собою невидимими емоційними і міжособистісними зв'язками, які формують сімейне «Я» людини. Ці зв'язки рідко коли оцінюються членами сім'ї, але значно відчуваються в той момент, коли вони перериваються. Родинні зв'язки дозволяють людині зберігати своє психологічн

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Батьківські збори: «Вплив благополуччя сім'ї на особистісний розвиток підлітка».

З огляду на важливість і значимість сім'ї для розвитку людини, постараємося охарактеризувати благополучну сім'ю. Всі члени благополучної сім'ї пов'язані між собою невидимими емоційними і міжособистісними зв'язками, які формують сімейне «Я» людини. Ці зв'язки рідко коли оцінюються членами сім'ї, але значно відчуваються в той момент, коли вони перериваються. Родинні зв'язки дозволяють людині зберігати своє психологічне благополуччя, стійкість до стресів, вірити в майбутнє, відчувати свою правоту.

мета: звернути увагу батьків на вплив внутрісімейної атмосфери на особистісний розвиток підлітка.

завдання:

  • проаналізувати значення сім'ї для підлітка;

  • актуалізувати значимість благополуччя внутрісімейної атмосфери.

Форма проведення:батьківський всеобуч

Цитати на дошці:

  • «Сім'я - це суспільство в мініатюрі, від цілісності якого залежить безпека всього великого людського суспільства» {Фелікс Адлер, США);

  • «... Вчиться дитина

У мудрого батька з пелюшок.

(Хто думає не так - дурень,

Дитині і собі він ворог!) »

Себастьян Брант, Німеччина;

  • «Пам'ятайте, що діти ваші будуть обходитися з вами так само, як ви обходитесь зі своїми батьками» [Фалес, Греція);

  • «Батьків завжди почитай нарівні з Богом» [Менандр] Греція);

  • «Виховуй дітей для потомства» [Тацит Публій сидів, Рим);

  • «Пізнавши самого себе, ніхто не залишиться тим, хто він є» [Томас Манн, Німеччина),

хід зборів

I. Вступне слово класного керівника

Добрий вечір, шановні батьки! Дозвольте нашу зустріч почати з притчі.

«Одного разу вранці один рибалка з двома синами відправився ловити рибу. Улов був хорошим і до полудня вони зібралися повертатися додому. Але коли вони почали витягувати сіті, раптово налетіла буря і берега більше не було видно. Також буря не пожаліла і їх маленький будиночок: від удару блискавки він загорівся, і вогонь спалив все майно. Коли рибалка з синами вибрався на берег, його чекала плаче дружина, яка розповіла дітям і чоловікові про постігнувшей їх нещастя. Але рибалка і бровою не повів. Дружина обурилася: «Чоловік, ми втратили все, що у нас було, а тобі і справи немає!» Тоді рибалка відповів: «Вогонь, який знищив наш дім, виявився тим самим світлом, який і вказав нам дорогу до берега».

Світло у вікні будинку ... які почуття він викликає у наших дітей? Радість, що тебе чекають? Сльози очищення: «Ну ось, я і вдома!» Роздратування: «Ну що їм ще не спиться?» Боязнь: «Як би пройти тихенько, щоб обійшлося без скандалу і криків?»

II. Аналіз результатів тесту «Незакінчена пропозиція».Отже,

  • «Світло у вікнах мого будинку - це ...»

  • «Радість в моїй родині - це ...»

  • «Горе в моїй родині - це ...»

  • В цілому, «сім'я - це ...» е

(Наводяться відповіді дітей, при наявності відповідей позитивно і негативно забарвлених підраховується їх процентне співвідношення).

III. Виступ на тему зборів

Сьогодні дорослий розривається між потребою у творчій самореалізації, професійному зростанні та батьківськими обов'язками. При цьому дітей в сім'ях стало мало, вони зазвичай бажані і довгоочікувані, тому матері і батька хочеться проводити з ними більше часу. В результаті батьки потрапляють в мережі постійного цейтноту, невдоволення собою і все частіше дратуються на тих самих дітей, заради яких стараються. У сучасній сім'ї в більшості випадків провідна роль перейшла до жінки. Таким чином, вимоги до обов'язків батька підвищуються, і коли чоловік не набуває або втрачає відповідальність за сім'ю або не в змозі виконувати свої обов'язки, сім'я руйнується. І з кожним роком кількість неповних сімей зростає. Мати, щоб прогодувати своїх дітей,

Відомий зарубіжний фізіолог Ганс Сельє вважає, що «в сім'ї людина знаходить захист від стресових ситуацій». Сьогодні і завжди головне в сім'ї - теплота в стосунках, особливий психологічний клімат, спокій і радість. Необдумані дії батьків, педагогічна безграмотність, з'ясування відносин на очах у дитини викликають наростання внутрішнього конфлікту, що в кінцевому підсумку позначається і на їх успішності.

Якщо єдино значимою фігурою для дитини виявляється мати, то самі незначні тертя в їхніх стосунках можуть перетворитися в душевну трагедію. Переплетення значущих відносин дозволяє дитині вирішувати протиріччя, то тут, то там виникають в його житті. Конфлікт не веде до тривоги, коли є безліч точок опори.

Діти багато чекають від батьків: захищеності, любові, ласки, приклад, досвіду, глибокого взаєморозуміння.

Кандидат психологічних наук Б. Кочубей вважає, що в сім'ї дитина перш за все отримує визнання свого людського «Я», стверджується як особистість, знаходить коло людей, з якими може поділитися своїми переживаннями, і для розвитку інтелекту дитини необхідно, щоб в його оточенні зустрілися обидва типу мислення: чоловічий і жіночий. Чоловіки, як правило, мають більш високі математичні здібності, більш розвинені здібності до просторової орієнтації (що пов'язано з успіхами в геометрії), більш схильні, розмірковуючи над проблемою, розкладати все по поличках, частіше мають, що називається, «розумними руками», і взагалі їх розум більше спрямований на речі, ніж на людей. Жінки, в свою чергу, часто перевершують чоловіків у тому, що стосується володіння промовою, багатством словника, умінням оперувати поняттями,

Сучасні гуманітарні науки використовують поняття дітоцентризму - визнання дитини та батьківської любові в якості високих моральних цінностей. Ця позиція показує, що турботи і інтереси дорослих повинні бути зосереджені навколо потреб дитини, що дозволяє орієнтувати сім'ю на підвищення соціального рівня, формування батьківських почуттів, батьківського обов'язку. При цьому суспільство визнає інтереси дитини пріоритетними в житті сім'ї. Але, як показує практика роботи з сім'єю, інтереси дитини не завжди є головними в сім'ї. Вони вступають в конкуренцію з такими цінностями, як особисте життя батьків, їх вільний час, особистісний ріст і кар'єра, У той же час, надмірна турбота про дитину негативно позначається на склад сім'ї (вона зменшується за рахунок дітей):

З огляду на важливість і значимість сім'ї для розвитку людини, постараємося охарактеризувати благополучну сім'ю. Всі члени благополучної сім'ї пов'язані між собою невидимими емоційними і міжособистісними зв'язками, які формують сімейне «Я» людини. Ці зв'язки рідко коли оцінюються членами сім'ї, але значно відчуваються в той момент, коли вони перериваються. Родинні зв'язки дозволяють людині зберігати своє психологічне благополуччя, стійкість до стресів, вірити в майбутнє, відчувати свою правоту.

У родині складається внутрішня система оцінок, яка дозволяє людині пізнавати і створювати уявлення про себе; улюблений він або небажаний, добрий чи злий, гарний або непоказний, чи відповідає він соціальним нормам і вимогам.

Під неблагополучною сім'єю ми розуміємо сім'ю, в якій відсутня благо для дитини. Це може бути сім'я, в якій або обоє батьків, або один батько, і економічно заможна родина, і економічно необгрунтована, і т. Д. - головною характеристикою неблагополучної сім'ї є відсутність любові до дитини, турботи про нього, задоволення його потреб, захисту його прав і законних інтересів.

IV. Практична робота з таблицею

подобається

Не подобається

батьки

діти

батьки

діти

Батькам пропонується оцінити психологічний клімат у сім'ї, написавши, що подобається і що не подобається в сімейних відносинах щодо дитини. Роботу можна виконати в групах. Потім отримані дані потрібно внести в таблицю, в якій стовпці «Діти» заповнені на підставі відповідей «Анкети щодо виявлення психологічного клімату в сім'ї». Аналіз заповнення таблиці організується з питань:

  • Що спільного в сприйнятті психологічного клімату в сім'ї дітьми і батьками?

  • Які відмінності поглядів можуть усунути батьки?

  • що потрібно для цього зробити?

V. Підведення підсумків

Що таке вдячність? З одного боку, це ритуал, прийнятий в людському суспільстві, з іншого - почуття вдячності, яке ми відчуваємо до людини, яка зробила нам щось хороше. Що ж важливіше: бути вдячним (відчувати почуття) або дякувати (дотримуватися ритуал). Психологічно важливо і те й інше. Людина, що говорить слова подяки, відчуває радість від того, що йому, наприклад, посміхнулися в відвет, тому, що він порадував когось виразом своєї вдячностіЛюдина, яка адресовивалісь слова подяки, радіє тому, розуміє: його праця оцінена, про нього не забули, їй вдячні. Але чи завжди просто вимовити це чарівне слово «дякую»? Виявляється немає, це не просто.

Є сім'ї, де ритуал подяки в повсякденному житті практично не використовується. Він виникає лише в якихось особливих випадках, в день, коли в будинку гості, чи в свято. Чесно кажучи, така подяка «з нагоди» виглядає вельми неприродно, і її спокійно вилучають з ужитку, як тільки мине особлива необхідність. Кожен з нас спостерігав, як в транспорті або в магазині мама нагадує дитині: «Скажи спасибі!» Або: «Що треба сказати?» Нічого дивного в такому нагадуванні немає, коли дитині 2-3 роки. А ось якщо нагадування адресовано 11-річному підлітку, то виглядає воно досить безглуздо. Часто при цьому підліток соромиться, червоніє, злиться. Звичайно, ні про яке почуття вдячності тут мови бути не може. Одна тільки незручність і досада.

Що ж робити? Може, вже неможливо щось виправити, раз не склалося в сім'ї традиція подяки? Здається, що немає нічого неможливого в людських відносинах. Головне - прийняти і запам'ятати кілька простих правил:

  • Всі зміни починайте з себе. Почніть робити для інших що хочете отримати від них.

  • Не бійтеся просити, щоб вас подякували, скажіть, як вам хочеться почути добрі слова про те, як добре ви щось сделалі.Пойміте і прийміть як факт, що навіть дуже близькі люди можуть не здогадуватися про те, що для вас важливо і необхідно . Ми часто говоримо: «Невже він (а) не розуміє, що я ...» А він (а) дійсно не розуміє або не замислюється над цим. Так поясніть, адже це так необхідно вам і їм теж!

  • Будьте наполегливі і послідовні у своєму прагненні до цеді.

  • Не бійтеся розпестити своїх близьких словами подяки і захоплення.

  • Не засмучуйтеся, якщо стиль спілкування у вашій родині не буде змінюватися так швидко, як вам цього хотілося б.

Почуття впевненості необхідно кожній людині. Сім'я джерело цього почуття як для дитини, так і для дорослого

У доброзичливій атмосфері рідної домівки виховується тепле людське почуття. Це доброта, яка прищеплюється розумним поєднанням батьківської доброти до дитини і послідовної, теж доброї, чи не жорстокою, вимогливістю до нього.

Ваша дитина дорослішає. І ви вже своїм прикладом сімейних взаємин, ставленням до близьких, знайомих, друзів, іншим людям розвиваєте у нього прагнення самому робити добро. Вивчайте своїх дітей співчувати і співпереживати, уміти розділити з людьми і радість і горе, захищати добро від зла. Нехай ваші діти дізнаються, що бути добрим і милосердним - це значить здійснювати любов до людей не на словах, а на ділі. При наявності добрих відносин у людей з'являється духовне єднання, встановлюється моральна зв'язок, відбувається злиття позитивних думок, кращих поривів людської душі. Це означає, що у вас з'явиться більше шансів впливати на розвиток саме моральної поведінки вашої дитини, на його конкретні позитивні вчинки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
2
міс.
0
2
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!