Батьківські збори "Перший крок у дитсадок"

Опис документу:
Батьківські збори або будь-яка форма роботи з сім’єю - це засіб спілкування, вирішення спільних проблемних питань. Плануючи зустрічі з батьками, обмірковуючи питання, мимоволі замислюєшся, яким чином побудувати цю зустріч так, щоб отримати не лише результат, а й задоволення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ГОТУЄМОСЬ РАЗОМ

Батьківські збори або будь-яка форма роботи з сім’єю - це засіб спілкування, вирішення спільних проблемних питань.

Плануючи зустрічі з батьками, обмірковуючи питання, мимоволі замислюєшся, яким чином побудувати цю зустріч так, щоб отримати не лише результат, а й задоволення. Значущість спілкування безперечна. Це стосується і питань світового значення і сфери ділових відносин і системи освіти, і життя дитячого садка, і чи не найважливішої ситуації - коли малюк починає спілкуватися з людьми, які його оточують. Нетрадиційна атмосфера спілкування під час батьківських зборів допомагає батькам відволіктися від домашніх справ і поринути в життя групи дитячого садка. А вихователям безпосереднє спілкування надає можливість згуртувати батьківський колектив, більше пізнати кожну родину, отримати уявлення про життя дитини в сім’ї і, не менше важливе, дати можливість побути батькам і дітям поза сім’єю в незвичній обстановці.

До вашої уваги пропонується один із заходів спілкування з батьками - батьківські збори.

Перший крок у дитсадок ( круглий стіл)

Порядок денний

  1. Особливості розвитку дітей 3-4 року життя.

  2. Результати адаптації дітей до дитячого садка

Попередня робота

  1. Анкетування батьків

  2. Виставка літератури з питань адаптації дітей

  3. Опрацювання батьками матеріалу з особливостей розвитку дітей 3-4 року життя (домашнє завдання)

  4. До сімейного кошика: добір запитань, які турбують батьків щодо звикання дітей до дитсадка (пам’ятки, пропозиції, порадники, рекомендації, індивідуальні консультації)

  5. Виготовлення папки - пересувки «Таємниці адаптації»

ХІД ЗБОРІВ:

Учасники зборів :Практичний психолог, вихователі, музичний керівник, медична сестра.

Ведуча: Доброго дня, шановні батьки! Доброго дня і доброго здоров’я!

Сподіваємось, що сьогоднішня зустріч допоможе вам відволіктися від побутових справ і приємно поспілкуватися з працівниками групи, садочка, а також з вашими дітками. А зустрілися ми, щоб поговорити про наших діток, познайомитися, поділитися тим, що спільного зробити аби полегшити звикання дітей до садочка, а ще для того, щоб налагодити довірливі стосунки між усіма учасниками навчально-виховного процесу. Зустрілися ми в благодатну осінню пору, яка зачаровує нас своїм різнобарв’ям фарб, яка іноді вражає своєю мінливістю, неначе жінка.

Релаксація (практичний психолог)

(попередньо батькам пропонується заплющити очі)

Звучить музика...

... Уявіть собі, що ви стоїте в осінньому лісі, на м’якому килимі жовто- червоного листя. Ваші ноги, ваше тіло відчувають подих осіннього повітря. Ваші руки, неначе віти дерев, піднімаються долонями до неба. Кінчиками пальців ви відчуваєте тепло останніх осінніх сонячних променів. Ви вдихаєте це тепло, воно розливається по всьому вашому тілі. Вам приємно від відчуття подиху золотої осені, яка наповнює ваше серце мелодією природи...

Ведуча: Незважаючи на непогоду за вікном, в нашій залі сьогодні пануватиме

такий прогноз атмосфери:

  • Безхмарне обличчя

  • Сонячні посмішки

  • Теплі слова

  • Веселкові емоції

  • Гарячі серця

А зігріє і познайомить нас струмочок вогню цієї свічки, яку ви будете передавати один одному і при цьому презентувати свою сім’ю (прізвище, ім’я, та по-батькові тата і мами та ім’я дитини).

Ведуча: Перед вами розміщена картина, на полотні якої немає ніякого зображення крім кошика. Ми з вами протягом нашої зустрічі повинні будемо наповнити кошик квітами, тобто створити картину-сюрприз. Вже зараз ми кладемо до кошика квітку, адже наше знайомство відбулося. Іще у мене до вас прохання. Подумайте, і наприкінці зустрічі скажіть, яку б назву ви дали цій картині. Дякую за увагу.

Продовжимо нашу зустріч. Обговоримо разом... Не менш приємно на душі і на серці, коли мова йде про наших діток. Пропоную до вашої уваги статистичні дані дітей групи (пропонується графічне зображення). Крім того, ви мали змогу ознайомитись з особливостями розвитку дітей 3-4 року життя (чому 3-4-го?. Як бачите, за статистичними даними, у нас в групі є діти і 3-го і 4-го року життя. Попередньо ви отримали матеріал для ознайомлення і опрацювання щодо особливостей розвитку дітей.

Батьки передають один одному запалену свічку і виконують завдання.

Практичний психолог

Разом з вами визначимо ці особливості шляхом відповідей на запитання. Я буду запитувати і пропонувати три відповіді. Ви обираєте потрібну, яка і визначає особливість в розвитку дитини 3-4-х років. Наприклад,

Можливі причини проблем у розвитку і вихованні дитини?

  • Брак спілкування з дорослими

  • Відсутність тепла рідного дому

  • Надання дорослими більшої переваги матеріальному ніж духовно-моральному становленню дитини

Які дії дорослих сприяють кращому розвитку дитини?

  • Спостереження за дитиною

  • Створення сприятливих умов для існування дитини

  • Спілкування з малюком

Оберіть основні складові здоров'я дитини?

  • Фізичне здоров'я

  • Психічне здоров'я

  • Морально-духовне здоров'я

  • Соціальне благополуччя

До чого найбільше проявляють цікавість діти цього віку?

  • До художніх творів

  • До музики

  • До оточуючого середовищу

Що характерно для емоційного розвитку дитини 3-4 років?

  • Емоції не досить стійкі

  • Емоції повільно змінюються

  • Дитина 3-4 років є недуже

емоційною

Дякую за активність. Дуже приємно відчувати вашу зацікавленість в особливостях розвитку малят і старання в опрацюванні матеріалу. До вашої уваги пропоную висновки анкетування (зачитуються висновки). Анкета «Давайте познайомимося»ю

Ведуча: Ми вже трішки попрацювали і чимало дізнались про діток нашої групи. Можемо помістити ще одну квітку на картині.

Шановні батьки! З вами бажають поспілкуватися старша медсестра та музичний керівник. Отже вам на замітку...

Музичний керівник: ( награє будь-яку приємну мелодію, вітається, читає вірші)

Світом звуків і музики дивом

Йдемо на зустріч

Дитячим серцям

Щоб дитинство лунало щасливе,

Щоб співало усім малюкам.

На музичних заняттях ми виховуємо у дітей чутливість, емоційне реагування на музику різного характеру, бажання слухати її, помічати зміни в звучанні, тобто ( тихо, голосно), розрізняти звуки за висотою ( «висок», «низькі» звуки) передавати різний ритм ( крок, біг) впізнавати знайомі пісні, формувати протяжність звучання, навички чистого інтонування нескладних пісень, колективного співу.

До послуг наших дітей в садочку достатньо колискових, народних пісень (зокрема і ігрових), аудіо записів віршів у виконанні відомих читців, музичних казок, класичних вистав. Долучення до музики відбувається як на спеціальних заняттях так і протягом дня. Ви вже звернули увагу і помітили, що музика зустрічає ваших дітей з самого ранку. Дітям це подобається. Крім того, в результаті звучання музики в різних видах діяльності у дітей розвивається слух. Дітям подобається співати разом із дорослими (з музичним супроводом в без нього). Вони вчаться не соромитися своїх вокальних даних, бо на першому місці тут стоїть величезне емоційне підживлення. В цьому ви могли засвідчитись під час тематичних розваг «Осінь щедра і багата», «День народження».

Дітям варто давати слухати якомога більше гарної і різноманітної музики. Музика може звучати неголосно у повсякденному житті: під час занять, ігор, підготовки до обіду або сну вдома і в дитячому садку. І така порада: перед тим, як ставити дітям слухати музику треба задуматись як вплине вона на дитину емоційно, до чого закликає.

Впевнена, що і вам шановні батьки, подобається поринути у світ краси і чародійства музики ( пропонує послухати будь-який музичний твір).

Старша медсестра.

Сьогодні ми поговоримо про те, яким чином ви здійснювали і будете здійснювати в подальшому допомогу у звиканні дитини до дитсадка, одним словом - про адаптацію.

Ось, перед вами лежать «міцні горішки», які вам треба розколоти і відповісти на запитання: (батьки беруть муляж-горішок, в якому розміщено запитання).

  1. Як ви готували дитину до садочка? Ваші досягнення.

  2. У якому віці краще віддавати малюка до садочка? Ваша аргументація.

  3. Чим відрізняється взаємодія і стиль спілкування з дитиною в сім’ї, в садочку з питань самостійності та незалежності малюка „Я сам“. Ваша точка зору.

  4. Що переживає дитина, яка прийшла вперше до дитсадка ( стрес, страх). Ваші способи зняття напруги. Ваші досягнення.

  5. Які важливі вміння отримує дитина прийшовши в дитячий садок?

  6. Коли на ваш погляд не можна віддавати дитину до дитсадочка? Або почекати з ним?

  7. Готуєтесь разом з дитиною до дитсадка? Як це? Ваші досягнення.

  8. Дитина відмовляється їсти, спати. Ваші дії? Ваші досягнення.

  9. Якими навичками самообслуговування та культурно-гігієнічними має володіти 3-річна дитина? Ваша точка зору.

  10. Чи є залежність між розвитком предметної діяльності - вміння дитини діяти з різноманітними предметами та іграшками і характером її звикання до дитячого садка. Ваша точка зору.

  11. Які заходи, дії з вашого боку можуть допомогти дитині призвичаїтися до нових умов ( крім тих, що вже були названі). Ваші досягнення

  12. Труднощі які постали перед вашою дитиною у період звикання. Ваші спільні дії з вихователями?... Ваші досягнення.

Шановні батьки, ми спільно з’ясували необхідну інформацію, яка вас цікавиш. І вам і нам приємно, що більшість дітей нашої групи майже безболісно пройшла адаптаційний період. Тобто перший кроку дитсадок зроблено досить успішно завдяки нашому спільному намаганню.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»