Батьківські збори "Ми -- створіння природи, і маємо жити в гармонії з нею"

Опис документу:
Створити умови для ознайомлення батьків з ідеями сталого розвитку; показати важливість співпраці батьків та дітей. Сприяти розумінню батьками того, що дорослі та їх дії є прикладом для наслідування дітей; усвідомленню батьками причетності кожного до проблем навколишнього середовища і необхідності діяти через зміну власної поведінки. Формувати моделі поведінки дорослих, що відповідають нормам стійкого розвитку. Виховувати ціннісне ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Батьківські збори в 1 класі

Тема. Ми – створіння природи, і маємо жити в гармонії з нею.

«Територія, де мешкають люди, не є сталою, коли її жителі

використовують ресурси швидше, ніж вони відновлюються,

і коли на території виробляється більше відходів, ніж може

бути перероблено природним шляхом чи утилізовано».

Круглий стіл з питань сталого розвитку, Сіетл, США

Завдання: Створити умови для ознайомлення батьків з ідеями сталого розвитку; показати важливість співпраці батьків та дітей. Сприяти розумінню батьками того, що дорослі та їх дії є прикладом для наслідування дітей; усвідомленню батьками причетності кожного до проблем навколишнього середовища і необхідності діяти через зміну власної поведінки. Формувати моделі поведінки дорослих, що відповідають нормам стійкого розвитку. Виховувати ціннісне ставлення до природи.

Обладнання: стікери, малюнок планети Земля, паперові квіточки, кольоровий папір, аркуші паперу А3, А4, маркери, ножиці, ілюстровані журнали, картки, вислів.

Форма проведення: тренінг

Питання для обговорення: ідеї сталого розвитку

Підготовча робота: анкетування батьків (Додаток 1)

Хід тренінгу

  1. Вступна частина.

1.Вправа «Знайомство»

Вчитель та батьки стають у коло. Кожен називає своє імя та рису власного характеру, що починається з літер, які є в імені.

Наприклад, Оля – охайна. Наташа – надійна. Світлана – сонячна.

2.Правила роботи

- Для чого в нашому житті існують певні правила?

- Щоб ми могли ефективно працювати потрібно прийняти правила. Це закони за якими ми будемо жити під час тренінгу.

Пропоновані правила
1. Точність.
2. Лаконізм.
3. Толерантність.
4. Почуття гумору.
5. Активність.
6. Щирість.
7. Один говорить — усі слухають!

3.Вправа «Очікування»

Сьогодні ми з вами поговоримо про гармонію людини і природи, та що для цього потрібно робити. Напишіть на квітках, що ви очікуєте від сьогоднішнього тренінгу. (На дошці плакат з малюнком Планети). Прикріпіть свою квітку внизу або навколо планети.

4.Вправа «Мозковий штурм».

Що на вашу думку означає вислів «сталий розвиток»?

ІІ. Основна частина

1.Виступ вчителя

Дбайливе ставлення до навколишнього середовища – один з основоположних принципів сталого розвитку країни, водночас наслідки економічної діяльності людини часто завдають значну шкоду довкіллю. Але людина не зможе покинути цю планету, навіть якщо рівень забруднення повітря, вод, ґрунтів стане критичним. З одного боку, порушення природної рівноваги в межах окремих регіонів впливає на глобальні екологічні процеси. З іншого, від стану довкілля значною мірою залежать здоров’я людини та її благополуччя. Серед негативних наслідків діяльності людини – деградація земель, збільшення площі пустель, забруднення поверхневих та підземних вод і атмосферного повітря. Такі зміни можуть знизити забезпеченість населення продовольством, спровокувати соціальні конфлікти, негативно вплинути на стан здоров’я людей та епідеміологічну ситуацію тощо.

Нині екологічну ситуацію в Україні визнано катастрофічною: накопичено 30 мільярдів тонн відходів, 5 мільярдів з яких високотоксичні; більшість земель пошкоджені ерозією; техногенне навантаження скорочує життя українців на одинадцять років. Ці проблеми не оминають у цілому планету, біосфера якої вже не здатна компенсувати антропогенні збурювання.

Практичний перехід до сталого розвитку вимагає зміни поведінки людини та її ставлення до природокористування. На нинішнє покоління випала велика відповідальність – зберегти природне середовище для наступних поколінь, припинити його деградацію. Україна лише розпочинає процес просування до сталого розвитку, а тому надважливим є формування в населення розуміння важливості такої моделі поступу для країни. Ця модель передбачає покращання якості життя людей, зокрема рівня соціального й економічного забезпечення, створення екологічно більш сприятливого середовища, підвищення безпеки життя та поліпшення стану здоров’я.

Прийшов час вироблення стратегії людства, спрямованої на консолідацію зусиль усіх країн з метою запобігання екологічної катастрофи. Розв'язання цього питання вимагає виховання менталітету, який дозволить кожному громадянину приймати кваліфіковані рішення з глобальних проблем. Отже, потрібна нова філософія, нова політика — зобов'язання кожної людини і людства в цілому діяти відповідно до розуміння власної відповідальності за майбутнє цивілізації. Звідси виникає потреба формувати спосіб життя як основу довготривалого ощадливого розвитку людства. Загалом ідеться про формування системи цінностей — складової культурного світобачення, у якій би захист і збереження природи вважалися такою ж святістю, як і саме життя.

2. Аналіз анкетування

За даними поведеного анкетування, найчастіше як найбільшу загрозу людству в майбутньому назвали війни та конфлікти (майже половина батьків в першу чергу вказала на цю проблему). Актуальність зазначеної проблеми цілком очевидна з огляду на довготривалі військові дії безпосередньо на території України. Другу-третю позицію поділили між собою такі небезпеки як забруднення навколишнього середовища і економічні нестатки. Якщо ж урахувати сумарне згадування проблеми вичерпання природних ресурсів, то можна стверджувати: екологічна проблематика визначається як однозначно актуальна. (Додаток 2)

3. Перегляд відеоролика «Ролик екології»

4. Вправа «Ураган»

Ураган для тих, хто в своєму житті посадив дерево. …, хто щоденно економить витрати води. ..., хто вживає корисну їжу. …, хто викидає сміття в урни. …, хто не спалює опале листя, а його компостує.

5. Робота в групах «Колаж»

Батьки об’єднуються в групи «Вода», «Повітря», «Земля».

Завдання для групи «Повітря». Створити колаж економічного процвітання країни.

Завдання для групи «Вода». Створити колаж екологічного балансу.

Завдання для групи «Земля». Створити колаж соціального прогресу.

6. Вправа «Дай речі друге життя»

Завдання 1. 10 ідей як використати пластикову тару.

Завдання 2. Старому одягу – друге життя. (ескізи ідей)

Завдання 3. 10 правил економного використання води.

7. Обговорення ситуацій

Ситуація 1. Ваша дитина полюбляє вживати шкідливу їжу і відмовляється їсти корисні продукти. Ваші дії.

Ситуація 2. Ваша сім’я використовує в побуті різну техніку. Платежі за електроенергію значно зменшують бюджет сім”ї. Які дії ви запропонує членам родини для заощадження цього ресурсу?

ІІІ. Заключна частина

1. Зворотний зв’язок

Продовжити фразу: «На сьогоднішньому тренінгу я зрозумів, що…»

Прикрасьте квітками нашу планету, якщо ваші очікування справдилися.

2. Прощання. «Віночок побажань»

Навколо мене папір і пакунки,

Навколо мене вже немає рятунку

Години смутку, години печалі…

Хіба ми могли терпіти це далі?

Так просто? Так просто?

Навіщо люди так шкодять природі,

Не краще жити в любові і згоді?

Так усміхнемось, За руки візьмемось,

Бо все в наших силах, Бо ми все зумієм!

Це ж просто? Так просто!

Учасники стають у коло і висловлюють один одному добрі побажання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!