Сьогодні відбувся
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Батьківські збори 1 клас "Знайомство"

НУШ

Для кого: 1 Клас

26.08.2021

239

36

0

Опис документу:
Батьківські збори "Знайомство з батьками майбутніх першокласників". Матеріал буде корисним для вчителів, які набирають перші класи. Мета перших батьківських зборів - познайомитися та ознайомити батьків із процесом адаптації першокласників.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

БАТЬКІВСЬКІ  ЗБОРИ

«Знайомство із батьками першокласників»

Мета: знайомство батьків один з одним та з учителем; обговорити питання адаптації учнів першого класу.

Хід батьківських зборів


Вступне слово.

- Шановні батьки! Я рада бачити Вас у стінах нашої школи. Перш за все хочу подякувати Вам, що ви довірили мені найцінніше, Ваших прекрасних діток.

Розпочнемо наші батьківські збори із знайомства. Нехай кожний із присутніх представиться і скаже, що він хоче побажати своїй дитині у цьому класі.

Я розпочну першою: “Мене звати Вікторія Володимирівна . Я хочу побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними.”

Підсумок: усіми ми бажаємо бачити наших діток здоровими психологічно та фізично, розумними та щасливими.

З першого вересня у ваших дітей все буде по-новому: уроки, вчителька, шкільні товариші. Тепер ми з вами – один великий колектив. Разом ми будемо навчатися, долатимемо перешкоди, радітимемо. За чотири роки наш колектив стане дружним і згуртованим.

  1. Вправа «Долоньки»

Обведіть свої долоні на кольоровому папері, виріжте їх і за допомогою неї розкажіть мені про свою дитину.

1.Посередині напишіть прізвище та ім’я дитини.

2. На вказівному пальцеві напишіть - характер дитини, риси характеру

3. На середньому – її здібності;

4. На безіменному - улюблений колір

5. На мізинчику - улюблена іграшка

6. На великому – недолік

(долоньки виставляються на дошці)

Дякую вам за ваші відповіді.

  1. Мозковий штурм

Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги? (Відповідь: дитина)

У центрі уваги , що у вчителя , що і у батьків знаходиться дитина.

З одного боку дитина знаходиться під впливом батьків, з іншого під впливом вчителя.

Батьки

Дитина

Учитель



Чи можна вирішити всі завдання окремо? Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі. Тому саме і НУШ ґрунтується на педагогіці партнерства.

4. Інтерактивна вправа “Готовнiсть дитини до школи”.

Дуже часто батьки запитують:

- Коли дитина готова до школи?

«Бути готовим до школи - не означає вміти читати, писати і рахувати.
Бути готовим до школи - значить бути готовим всьому цьому навчитися ».

Венгер Л.А.

Вступ до школи — це переломний момент у житті кожного малюка. Початок шкільного навчання докорінно змінює весь його спосіб життя. Властиві дошкільникам безпечність, безтурботність, занурення в гру змінилися життям, сповненим безліччю вимог, обов’язків та обмежень. Тепер дитина має щодня ходити в школу, систематично й цілеспрямовано працювати, дотримуватися режиму дня, підкорятися правилам шкільного життя, виконувати вимоги вчителя, робити на уроках те, що визначено шкільною програмою.

Звичайно, до цього усього потрібно дитині адаптуватися.

Адаптація дитини до школи вiдбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зi значним напруженням усiх систем органiзму. Лише через 5 - 6 тижнiв поступово пiдвищуються та стають бiльш стiйкими показники працездатностi, у дитини спадають напруження та тривожнiсть.

Кожен першокласник має свій індивідуальний бар’єр психологічної адаптації до зовнішніх впливів, що виявляються у прагненні досягти рівноваги між психологічними і соціальними потребами.

Залежно вiд стану здоров’я, сiмейної ситуацiї, відвiдування чи не вiдвiдування дитячого садочка, раціональної організації занять і режиму дня адаптацiя до школи має рiзний перебiг.

Що ж вiдбувається в органiзмi дитини в першi днi навчання?

Нестiйка працездатнiсть;

дуже високий рiвень напруження серцево-судинної системи;

змiни функцiонального стану центральної нервової системи;

рiзке зниження навчальної активностi;

зниження працездатностi;

скарги на втому, головний бiль, сонливiсть, погiршення апетиту, поганий сон;

розгальмованiсть рухова або в’ялiсть, втома;

• пiдвищення артерiального тиску.

За результатами дiагностики на кінець першого мiсяця навчання 90 % дiтей 1 класу мають високий рiвень адаптацiї, 10 % — середнiй рiвень адаптації.

Для того,щоб адаптація пройшла легше, будь ласка, підкоркегуйте режим дня дитини. Прослідкуйте, що б вона вчасно засинала та прокидалася.

Найголовніше продемонструйте власний спокій, не лякайте дитину школою, вчителями і у жодному разі не порівнюйте свою дитину з іншою.

Я для Вас підготувала 10 заповідей,яких варто дотриматися аби не нашкодити дитині.


ДЕСЯТЬ «ЗАПОВІДЕЙ»

ДЛЯ БАТЬКІВ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА


1. Починайте "забувати" про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов'язків. Зробіть це м'яко: "який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд".

2. Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).

3. Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).

4. Не лайте, а тим більше - не ображайте дитину в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: "Спасибі, ми обов'язково поговоримо на цю тему".

5. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію

6. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення - запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) - нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.

7. Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.

8. Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого - основа для взаєморозуміння.

9. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.

10. Повага до дитини зараз - фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.


Висновок: Психологічна підтримка дитини батьками – одна з основних і важливих умов позитивного адаптаційного періоду.



  1. Анкети для батьків.

Я б хотіла дізнатися більше про своїх першокласників, для того щоб зайти індивідуальний підхід. Прошу Вас заповнити анкети. Не хвилюйтеся, усю інформацію, яку ви надасте залишиться не розголошеною.

5.Тестування батьків.


Пропоную, перевірити свою роль у вихованні дитини, виконавши тест. Відповідайте на питання анкети щиро і відверто, тому що результат будете знати тільки Ви.

Анкета № 1

“Так” – 10 балів, “ні” – 0 балів, “не знаю” – 5 балів.

№ п/п

Питання


Бали

1.

Часом син, або дочка поводиться так, що залишається тільки руками розводити або звернутися по допомогу до друзів.


2.

Іноді ви довіряєте дитині таємницю, яку нікому іншому не розповіли б.


3.

Вам доводиться просити в дитини вибачення за свою поведінку.


4.

Ви зауважуєте, що характером маля пішло не у вас. І радієте з цього.


5.

Коли іграшок (нехай навіть старих) повний будинок, купувати нові немає рації. Навіть якщо є зайві гроші.


6.

Ваш малюк – ваш ідеал. Саме про такого ви мріяли все життя.


7.

Іноді вам здається, що дитина учить вас по-новому мислити та оцінювати життя.



Анкета № 2

“Так” – 0 балів, “ні” – 10 балів, “не знаю” – 5 балів.

№ п/п

Питання


Бали

8.

Від деяких дитячих витівок ви вибухаєте. Хоча потім і шкодуєте про це.


9.

Інтуїція і досвід – кращі порадники у вихованні дітей.


10.

Ви ображаєтеся, якщо хтось негарно висловлюється про вашу дитину.


11..

Ваші таємниці – це святе. А от у дитини не повинно бути ніяких секретів від батьків.


12.

Неприємності або невдачі нащадка боляче ранять вашу душу і самолюбство.


13.

До певного віку кращий засіб виховання – ремінь.


14.

Дитина завдає вам більше турбот, ніж радості.


15.

Ваша квартира – арена вічної лайки, а супротивники в ній – дорослі і діти.




Результати анкети

100 – 150 балів.

Загалом Ви здатні іноді розуміти дитину. І навіть можете іноді пристати на її позицію. Якщо на питання анкети Ви відповідали чесно і теорія не розходиться з практикою, вас можна визнати взірцем, гідним наслідування.

50 – 99 балів.

Ви на правильному шляху. Тимчасові труднощі або конфлікти з дитиною можна розвязати, почавши із себе. Тільки не намагайтеся виправдатися нестачею часу або нестерпним характером нащадка. Вплив на нього і контроль над ситуацією у Вас є. Цим потрібно терміново скористатися. І не бійтеся втратити себе. Розуміти не завжди означає приймати. Але без цього розуміння ситуацію не виправити.

0 – 49 балів.

А таких результатів у моїх батьків немає, тому що у мене найкращі батьки і у них чудові діти.

Співчуваємо Вам. Але ще більше Вашій дитині. Адже поруч з нею немає доброго старшого друга, якого вона потребує. І майте на увазі, дитина може знайти його на стороні. Поки улюблене, але зовсім незрозуміле чадо не відвернолося від Вас остаточно, терміново шукайте підхід. З іншого боку, можливо, потрібна допомога психолога або ... самої дитини. Повірте, немає нічого соромного у визнанні власної неправоти. Адже малюк Вам потім щиро скаже дякую.

6. Вправа «Долонька щастя».

Преставти вашу руку до паперу та обведіть її.

- Напишіть на кожному пальчику долоньки, яку допомогу Ви могли б надати вчителеві у роботі з дітьми.


7.Обговорення проведення першого вересня.


III. Підсумок батьківських зборів.

















Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.