Бароко та класицизм

Опис документу:
Тестові завдання допоможуть учителеві перевірити знання учнів за темою та зекономити час на уроці

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Т Е С Т И - Б А Р О К О К Л А С И Ц И З М

  1. Вкажіть справжнє прізвище Мольєра:

а) Франсуа Марі Аруе; б) Жан Батист Поклен; в) Анрі Марі Бейль.

2. `Що в перекладі з латини означає термін «класицизм»:

а) вишуканий; б) зразковий; в) абсолютний?

3. Чому віддає перевагу бароко:

а) наслідуванню; б) нормі; в) винайденню нового.

4. Трупа Мольєра мала назву:

а) «Глобус»; б) «Міський театр»; в) «Блискучий театр».

5. Кому завдячує своїм переродженням Сехисмундо (за твором Кальдерона

«Життя – це сон»): а) народові; б) батькові; в) самому собі.

6. Останнім твором, у якому Мольєр виконував головну роль, стала комедія:

а) «Міщанин-шляхтич»; б) «Удаваний хворий»; в) Скупий».

7. Назва якого ідейно-художнього руху вживається як синонім дивного,

химерного, незвичайного: а) класицизму; б) бароко; в) романтизму.

8. Щоб захистити Мольєра від переслідувань, король Людовік ХІV:

а) став хрещеним батьком його сина;

б) видав спеціальний указ, який захищав драматурга;

в) заборонив його переслідувати.

9. Вкажіть імена письменників доби класицизму:

а) Корнель, Кальдерон, Расін; б) Мольєр, Кальдерон, Буало;

в) Мольєр, Корнель, Лафонтен.

10. «Світ у цілому» - об’єкт уваги художників: а) бароко; б) класицизму;

в) Відродження.

11. В українській літературі риси барокового стилю виявилися в поезії:

а) Т.Шевченка, І. Франка;

б) Л.Барановича, І.Величковського;

в) Г.Сковороди, Л.Українки.

12.Класицизм – це подвійне наслідування:

а) античності та природи; б) Середньовіччя та природи;

в) бароко і природи.

13. Проблеми життя і смерті, людини і Бога, людини і долі, сенсу життя –

основні проблеми творів: а) Кальдерона; б) Мольєра; в) Вольтера.

14. «Пройдисвітом» називає пані Журден (за комедією Мольєра «Міщанин-

шляхтич»): а) свого чоловіка; б) Доранта; в) Клеонта.

15. «Сатиричною комедією, яка у своїй насмішці повинна уникати нападів на

особистості», у добу класицизму називали:

а) «низьку» комедію; б) «високу» комедію; в) драму.

16. Іспанський драматург Кальдерон де ла Барка у віці 51 року вирішив

прийняти духовний сан, бо:

а) література більше не приваблювала його;

б) служба в королівський військах набридла йому;

в) один за одним померли два його брати, дружина і дитина.

17. Вкажіть імя драматурга, який створив так звану «високу» комедію:

а) Кальдерон; б) Мольєр; в) Лопе де Вега.

18.Природним і щирим у своїх почуттях у комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»

є: а) маркіз Дорант; б) пан Журден; в) вчитель танців.

19. Яке мистецтво класицизм узяв за еталон:

а) античне; б) середньовічне; в) романтичне.

20. Якого героя зображали у процесі духовного зростання, що відбувалося під

сильним впливом оточення та віри:

а) класицистичного; б) барокового; в) романтичного.

21. Чиїми вустами проголошується віра Кальдерона в розум і надія на нього у

рядках ( за твором «Життя – це сон»)

Хто змогти бажає

Свою долю, той розумним

І терплячим бути має:

а) вустами короля; б) вустами Сехисмундо; в) вустами Астольфо.

22. Термін «хорнада» в перекладі з іспанської означає:

а) дія; б) розділ; в) частина.

23. Вустами Клеонта промовляє в комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»:

а) маркіз Дорант; б) пан Журден; в) сам Мольєр.

24. Різке розмежування характерів героїв на позитивних і негативних

притаманне: а) бароко; б) класицизму; в) романтизму.

25. До якого художнього напряму відносять творчість іспанського драматурга

Кальдерона де ла Барки: а) класицизму; б) бароко; в) реалізму?

26. Вершинними творами Мольєра вважають:

а) «Міщанин-шляхтич», «Скупий», «Тартюф»;

б) «»Дон Жуан», «Тартюф», «Мізантроп»;

в) «Витівки Скапена», «Скупий», «Удаваний хворий».

27. В якій країні (країнах) бароко зявилося вперше:

а) у Франції; б) в Іспанії та Італії; в) в Іспанії?

28. Філософія якого літературного напряму знайшла відображення в драмі

Кальдерона де ла Барки «Життя – це сон»:

а) класицизму; б) Просвітництва; в) бароко?

29. «Батько» українського театру Марко Кропивницький переробив п’єсу

Мольєра «Жорж Данден» і назвав її:

а) «Хіба ревуть воли, як ясла повні»; б) «Хоть з мосту в воду головою»;

в) «За сиротою і Бог з калитою».

30. Дивертисмент – це: а) комедія-балет; б) невелика п’єса побутового характеру;

в) вставна або заключна частина вистави.

31. Першокласним поетом Іспанії» у ХVІІІ ст. називали:

а) Лопе де Вегу; б) Кальдерона де ла Барку; в) Мігеля Сервантеса.

32. Де і коли зародився класицизм:

а) у ХVІ ст.. в Італії; б) у ХVІІ ст. у Франції; в) у ХVІІ ст.. в Іспанії.

33. Хто в ХVІІ ст. увів в обіг поняття «батьківщина»:

а) Мольєр; б) Кальдерон; в) кардинал Рішельє.

34. Який французький король любив комедії-балети і брав участь у деяких із них:

а) Людовік ХІІІ; б) Людовік ХІV; в) Людовік ХV.

35. «Світ – це в’язниця, звільнити з якої може тільки сила віри» - ця думка була

поширена в добу: а) бароко; б) класицизму; в) Відродження.

36. Придворним драматургом і священиком був відомий іспанський письменник:

а) М.Сервантес; б) Лопе де Вега; в) Кальдерон де ла Барка.

37. Нікола Буало, розробляючи правила класицизму, орієнтувався на:

а) творчість письменників бароко; б) творчість античних митців;

в) творчість митців Середньовіччя.

38. «Мистецтвом розумного слова» називали мистецтво:

а) бароко; б) класицизму; в) романтизму.

39. Як звали доньку пана Журдена (за комедією Мольєра «Міщанин-шляхтич»):

а) Дорімена; б) Люсіль; в) Ніколь.

40. «Комедія дель арте» - це: а) комедія масок; б) комедія Середньовіччя;

в) комедія бароко.

41. Французький король Людовік ХІ залишив цю трупу на чолі з Мольєром в

Парижі. Вона називалася:

а) «Трупа короля»; б) «Трупа єдиного брата короля»; в) «Королівська трупа».

42. Мольєр творив за законами: а) бароко; б) класицизму; в) романтизму.

43. Термін «бароко» стосовно літератури вперше стали вживати у:

а) ХVІІ ст.; б) ХVІІІ ст.; в) наприкінці ХІХст.

44. Пантоміма, клоунада, переодягання, ляпаси – це зовнішні комічні прийоми:

а) фарсу; б) буфонади; в) памфлету.

45. Темами творів «високих жанрів» класицизму є:

а) кохання, свобода, природа; б) сенс життя, життя і смерть,;

в) історичні події, державне життя.

46. У якій європейській країні бароко проявило себе найбільш повно:

а) Італії; б) Іспанії; в) Франції?

47. Однією з основних проблем у драмі Кальдерона де ла Барки «Життя – це

сон» є: а) проблема кохання; б) проблема свободи; в) проблема патріотизму.

48. Комедії Мольєра найчастіше були написані:

а) прозою; б) римованою мовою; в) прозою і римованою мовою.

49. Що усвідомив герой драми Кальдерона «Життя – це сон»:

а) що кохає Росауру; б) що хоче посісти трон;

в) що не можна жити лише ненавистю.

50. Хто з українських драматургів створив сюжет п’єси на основі комедії

Мольєра «Міщанин-шляхтич» і назвав її «Мартин Боруля»:

а) Іван Котляревський; б) Іван Карпенко-Карий; в) Іван Багряний?

51. Контрастність, прагнення до величі й пишності, емоційна напруженість,

динамічність, поєднання реальності та ілюзії – це ознаки:

а) бароко; б) класицизму; в) романтизму.

52. Головний герой комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» :

а) Дорант; б) Журден; в) Клеонт.

53. Прізвище Кальдерон походить від іспанського слова:

а) шпага; б) гармата; в) казан.

54. У драматургії класицизму діяло правило:

а) трьох відповідностей; б) трьох єдностей; в) закономірностей.

55. Пєса Педро Кальдерона де ла Барки «Життя – це сон» є:

а) драмою честі; б) світською драмою; в) морально-філософською драмою.

56. Після вдаваної посвяти панові Журдену було присвоєно неіснуючий титул:

а) мушмула; б) мамамуші; в) мамакута.

57. Що позбавило Сехисмундо не лише фізичної свободи, а й права обирати свій

шлях у житті: а) прагнення героя стати королем; б) кохання до Росаури;

в) батьківський деспотизм.

58. Яку драматичну форму створив Мольєр:

а) комедію масок; б) комедію-балет; в) комедію-фарс.

59. Філософією в художніх образах є твір:

а) Мольєра «Міщанин-шляхтич»; б) Кальдерона «Життя – це сон»;

в) Дж.Свіфта «Мандри Гуллівера».

60. Пан Журден (комедія Мольєра «Міщанин-шляхтич») не хотів одружувати

свою доньку Люсіль з Клеонтом через те, що він був:

а) бідним; б) недворянського походження; в) не любив Люсіль.

61. Пристрасним і переконаним проповідником християнських істин і віри, що

врятує людину, є: а) Мольєр; б) Кальдерон; в) Вольтер.

62. Мольєра змусило стати драматургом:

а) бажання залишитися в Парижі; б) умова короля Людовіка ХVІ;

в) потреба зміни репертуару.

63. Якого великого драматурга поховали на кладовищі для самогубців і

нехрещених дітей: а) Кальдерона; б) Мольєра; в) Лопе де Вегу.

64. Події у комедії Мольєра «Міщанин-щляхтич» відбуваються:

а) один день; б) три дні; в) два тижні.

65. Філософія якого літературного напрямку знайшла відображення в драмі

Кальдерона «Життя – це сон»:

а) бароко; б) сентименталізму; в) класицизму.

66. Вкажіть, які комедії Мольєра після перших вистав були заборонені для

показу на декілька років:

а) «Скупий, «Тартюф»; б) «Дон Жуан», «Тартюф»;

в) «Витівки Скапена», «Міщанин-шляхтич».

67. «Для його слави нічого не потрібно, але для нашої потрібен він» - ці слова

стосуються: а) Кальдерона; б) Мольєра; в) Вольтера.

68. Оперу на сюжет п’єси Кальдерона «Життя – це сон» написав український

композитор: а) Микола Дилецький; б) Павло Сениця; в) Микола Колесса.

69. Фразеологізм, який характеризує пана Журдена (комедія Мольєра

«Міщанин-шляхтич»):

а) вовк в овечій шкурі; б) собака не сіні; в) ворона в павиному пірї.

70. Вкажіть, який факт не пов'язаний із життям Мольєра:

а) створив «Блискучий театр»; б) прийняв сан священика;

в) створив «високу» комедію.

71. Своєрідним символом класицизму став: а) Версаль; б) Рим; в) Париж.

72. В перекладі з португальської цей термін означає «перлина неправильної

форми»: а) класицизм; б) бароко; в) сентименталізм.

73. Комедії Мольєра, написані ним в останні шість років, називали:

а) «романтичними»; б) «буржуазними»; в) «реалістичними».

74. «Кожен рік я перечитую кілька його речей, щоб прилучитися до цієї

дивовижної майстерності», - так писав Йоганн Вольфганг Гете про себе і про:

а) Мольєра; б) Вольтера; в) Кальдерона.

75. «Почуття невпевненості у завтрашньому дні, у відчутті, що світ «розірваний»

і неміцний, називають:

а) класицистичним світовідчуттям; б) бароковим світовідчуттям;

в) середньовічним світовідчуттям.

76. Вкажіть жанр твору Мольєра «Міщанин-щляхтич»:

а) комедія; б) комедія-балет; в) драма.

77. Сехисмундо в останній сцені п’єси («Життя – це сон» Кальдерона де ла

Барки) здивував усіх своєю: а) сміливістю; б) шляхетністю; в) жадібністю.

78. Мольєр відмовився від звання члена французької Академії, бо:

а) тоді він повинен був піти зі сцени; б) тоді повинен був залишити Париж;

в) тоді він повинен був залишити письменство.

79. Сон у п’єсі Кальдерона «Життя – це сон» символізує:

а) перемогу обов’язку над коханням;

б) суєтність життя, швидкоплинність часу, відносність земних цінностей;

в) невідворотність долі.

80. На основі якої філософії утверджувався класицизм:

а) раціоналізму; б) свободи людини; в) свідомості.

81. Правила класицизму розробив:

а) драматург Мольєр; б) філософ Декарт; в) поет-сатирик Нікола Буало.

82. Провідним мотивом п’єси Кальдерона «Життя – це сон» є:

а) переслідування молодшого сина в родині;

б) пошук втраченої коханої;

в) усамітнення принца, виховання дитини поза зовнішнім світом.

83. Термін «раціоналізм» походить від латинського слова:

а) практика; б) теорія; в) розум.

84. В українській літературі риси класицизму виявилися у творчості:

а) Г.Квітки-Основяненка, Т.Шевченка;

б) Ф.Прокоповича, І.Котляревського;

в) Г.Сковороди, Л.Українки.

85. У гірській вежі було ув’язнено героя п’єси Кальдерона «Життя – це сон»:

а) Басиліо; б) Клотальдо; в) Сехисмундо.

86. До «високих» жанрів класицизму належали:

а) сатира, байка, епіграма; б) трагедія, ода, епічна поема;

в) авантюрний роман, бурлескна поема.

87. Вкажіть головну рису пана Журдена («Міщанин-шляхтич» Мольєра):

а) пиха; б) відвага; в) прагнення до знань.

88. Літературознавці порівнюють Сехисмундо (п’єса Кальдерона «Життя – це

сон») з: а) Дон Кіхотом; б) Гамлетом; в) Прометеєм.

89. Автором філософії раціоналізму, на основі якої утверджувався класицизм, є:

а) Платон; б) Декарт; в) Кант.

90. Літературну славу Франції доби класицизму склали:

а) Мольєр, Лафонтен, Ларошфуко;

б) Бодлер, Верлен, Рембо;

в) Вольтер, Дідро, Руссо.

91. За пророцтвом, у майбутньому Сехисмундо (драма Кальдерона «Життя – це

сон») мав стати: а) видатним полководцем; б) справедливим правителем;

в) зловісним тираном.

92. Покарання пана Журдена за чванство відбувається у сцені:

а) бійки вчителів; б) примірки костюма; в) посвячення в мамамуші.

93. Драму Кальдерона «Життя – це сон» мотив пророцтва, спроба уникнути

його здійснення, неминучість фатуму повязує з:

а) трагедією Софокла «Цар Едіп»; б) трагедіями В.Шекспіра;

в) «Декамероном» Дж. Боккаччо.

94. Ідеальним героєм класицизму є:

а) мрійник, який мріє про світле майбутнє;

б) громадянин, відданий державі й монарху;

в) бунтівник, який повстає проти влади.

95. Автором твору «Життя пана де Мольєра» є:

а) Андре Моруа; б) Лев Толстой; в) Михайло Булгаков.

96. Події у п’єсі Кальдерона «Життя – це сон» відбувалися:

а) у Московії; б) у Польщі; в) в Іспанії.

97. Мольєр та його трупа для свого театру в 1658 році після тріумфу комедії

«Закоханий лікар» отримали приміщення:

а) Пале-Рояль; б) Пті-Бурбон; в) Лувру.

98. Педро Кальдерон де ла Барка був видатним:

а) романістом; б) драматургом; в) новелістом.

99. Перекладачі творів Мольєра українською мовою:

а) Ірина Стешенко, Максим Рильський;

б) Борис Тен, Анатоль Перепадя; в) Василь Щурат, Богдан Лончина.

100. Художник – представник мистецтва Бароко:

а) Рафаель Санті; б) Тіціан; в) Дієго Веласкес.

101. Автором музики до комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» є:

а) Жан Батіст Люллі; б) Вольфганг Амадей Моцарт; в) Йозеф Гайдн.

102. Провідною темою літератури бароко є:

а) людина і влада; б) людина і світ; в) людина і Бог.

103. Мольєр убачав призначення комедії в тому, щоб:

а) повчати людей; б) виховувати достойного громадянина;

в) розважати людей, виправляючи їх.

104. Вказати роки життя Педро Кальдерона де ла Барки:

а) 1600-1681; б) 1564-1616; в) 1547-1616.

105. В основу комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич» покладено:

а) випадок із життя самого Мольєра;

б) анекдот;

в) історію візиту делегації посла турецького султана.

106. Частини п’єси Педро Кальдерона «Життя – це сон» мають назву:

а) ауто; б) епісодії; в) хорнади.

107. Пан Журден (комедія Мольєра «Міщанин-шляхтич») переслідує таку мету:

а) він хоче здобути освіту і стати вченим;

б) він вирішив стати коханцем маркізи Дорімени і завдяки їй увійти до

аристократичних кіл; в) він хоче стати драматургом.

108. Письменниками доби Бароко є:

а) Данте, Петрарка, Боккаччо; б) Пєр Корнель, Мольєр, Жан Расін;

в) Джон Мільтон, Педро Кальдерон, Луїс де Гонгора.

109. Здивувався, дізнавшись про те, що він говорить прозою, персонаж комедії

Мольєра «Міщанин-шляхтич»: а) Дорант; б) Журден; в) Клеонт.

110. Провідним мистецтвом доби Бароко є:

а) архітектура; б) живопис; в) література.

111. Образ Клеонта (комедія Мольєра «Міщанин-шляхтич») є втіленням:

а) розрахунку; б) лицемірства; в) честі та людської гідності.

112. Ознакою літератури бароко є:

а) дотримання правила «трьох єдностей»;

б) протиставлення реальності та ілюзії;

в) ігнорування усіх літературних канонів, змішування жанрів.

113. Становленню класицизму як напряму сприяло:

а) панування релігії у суспільстві; б) розвиток науки; в) формування монархії.

114. Композиція творів класицизму: а) струнка і логічна; б) фрагментарна;

в) хаотична.

115. Митці бароко надавали великого значення:

а) моменту «духовного прозріння»; б) зображенню побуту;

в) зображенню історичних подій.

116. Ідеальним героєм класицизму є: а) лицар, відданий Прекрасній Дамі;

б) громадянин, відданий державі й монарху;

в) філософ, котрий переймається духовними проблемами людства.

117. Естетичною цінністю для класицистів є:

а) правдиве; б) вічне; в) буденне.

118. Мольєр вважав театр: а) дзеркалом суспільства; б) засобом розваги;

в) засобом збагачення.

119. Комедійна манера гри актора, в якій використовуються засоби надмірного

комізму, окарикатурення персонажів, ситуацій; вистава, побудована в такій

манері виконання, називається: а) фарс; б) буфонада; в) іронія.

120. Визначте ідею комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»:

а) людина має бути собою;

б) людина повинна прагнути до внутрішньої шляхетності, здобувати знання

і досвід, не втрачаючи свою гідність;

в) людина повинна досягати поставленої мети за будь-яких обставин.

В І Д П О В І Д І Н А Т Е С Т И

1-б 41-б 81-а

2-б 42-б 82-в

3-в 43-в 83-в

4-в 44-а 84-б

5-в 45-в 85-в

6-б 46-б 86-б

7-б 47-б 87-а

8-а 48-а 88-б

9-б 49-в 89-б

10-а 50-б 90-а

11-б 51-а 91-в

12-а 52-б 92-в

13-а 53-в 93-а

14-б 54-б 94-б

15-б 55-в 95-в

16-в 56-б 96-б

17-б 57-в 97-б

18-б 58-б 98-б

19-а 59-б 99-а

20-б 60-б 100-в

21-б 61-б 101-а

22-а 62-в 102-б

23-в 63-б 103-в

24-б 64-а 104-а

25-б 65-а 105-в

26-б 66-б 106-в

27-б 67-б 107-б

28-в 68-б 108-в

29-б 69-в 109-б

30-в 70-б 110-а

31-б 71-а 111-в

32-а 72-б 112-б

33-в 73-б 113-в

34-б 74-а 114-а

35-а 75-б 115-а

36-в 76-б 116-б

37-б 77-б 117-б

38-б 78-а 118-а

39-б 79-б 119-б

40-а 80-а 120-а

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
2
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!