і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Балади

Опис презентації окремими слайдами:
Балада — неповторне явище пісенної культури українського народу М. Дмитренко Балада (з французької – “танцювати”) - ліро-епічні твори з драматично ...
Слайд № 1

Балада — неповторне явище пісенної культури українського народу М. Дмитренко Балада (з французької – “танцювати”) - ліро-епічні твори з драматично напруженим сюжетом, у якому розповідається про незвичайні або фантастичні події, трагічні конфлікти в особистому, родинному чи суспільному житті. Першим записом балади вважають пісню про Стефана-воєводу “Дунаю, Дунаю, чом смутен течеш?”, яку чеський учений Ян Благослав у середині ХVІ століття вніс до своєї рукописної граматики.

Віршований, ліро-епічний твір; зосередження уваги на моральних проблемах; напружений сюжет; фантастичність; драматична, часто несподівана розв’язка...
Слайд № 2

Віршований, ліро-епічний твір; зосередження уваги на моральних проблемах; напружений сюжет; фантастичність; драматична, часто несподівана розв’язка; присутність оповідача; використання діалогів і повторів; невеликий обсяг. ЖАНРОВО - СТИЛЬОВІ ОЗНАКИ БАЛАДИ

Туга дівчини за коханим; вбитий на війні козак; осміяне кохання довірливої дівчини; чарівництво свекрухи; зрада і помста; нещасливе кохання; шлюб з...
Слайд № 3

Туга дівчини за коханим; вбитий на війні козак; осміяне кохання довірливої дівчини; чарівництво свекрухи; зрада і помста; нещасливе кохання; шлюб з нелюбом; нещасливе життя одруженої жінки. ТЕМАТИКА БАЛАД

ПОЕТИЧНА СИСТЕМА БАЛАД: - символічні загальнопісенні образи; - постійні епітети; - пестливі слова; - гіперболізація; - тавтологія; - нарощування еф...
Слайд № 4

ПОЕТИЧНА СИСТЕМА БАЛАД: - символічні загальнопісенні образи; - постійні епітети; - пестливі слова; - гіперболізація; - тавтологія; - нарощування ефекту; - розгорнуті метафори; - паралелізми. Класифікація балад: ІСТОРИЧНІ; ЛЕГЕНДАРНІ; РОДИННО-ПОБУТОВІ; - ЛЮБОВНІ.

Тема: оспівування трагедії Бондарівни, яка не скорилася волі пана Каньовського. Ідея: возвеличення волелюбства, мужності, нескореності, засудження ...
Слайд № 5

Тема: оспівування трагедії Бондарівни, яка не скорилася волі пана Каньовського. Ідея: возвеличення волелюбства, мужності, нескореності, засудження жорстокості, підступності. Основна думка: Ой волію ж я, пан Каньовський, в сирій землі гнити, / Ніж з тобою поневолі на цім світі жити. Жанр: балада.

Композиція Експозиція: зустріч персонажів. Зав'язка: конфлікт між Бондарівною і паном Каньовським Розвиток подій: «добрі люди» пропонують Бондарівн...
Слайд № 6

Композиція Експозиція: зустріч персонажів. Зав'язка: конфлікт між Бондарівною і паном Каньовським Розвиток подій: «добрі люди» пропонують Бондарівні тікати; утеча героїні й погоня за нею жовнірів; переслідування дівчини й охоплення Кульмінація: Бондарівна відхилила пропозицію пана Розв'язка: пан Каньовський убиває дівчину; трагедія батька, який дізнається про смерть дочки Епілог: (позасюжетний елемент) похорон Бондарівни

Художні особливості твору Порівняння: «Там гуляла Бондарівна, як пишная пава», Межи ними Бондарівна, як сива голубка». Риторичні оклики: «Тікай, ті...
Слайд № 7

Художні особливості твору Порівняння: «Там гуляла Бондарівна, як пишная пава», Межи ними Бондарівна, як сива голубка». Риторичні оклики: «Тікай, тікай, Бондарівно, буде тобі лихо« “Тільки годен пан Каньовський мене роззувати!», «Ніж з тобою поневолі на цім світі жити!», «Нехай іде свою доньку на смерть наряджати!», «Оце ж тобі, старий Бондар, за личко рум’яне!», «Оце тобі, старий Бондар, за хорошу дочку!», «Бондарівно, моя донько, пропав я з тобою!», «А вже ж дівку Бондарівну навіки сховати» Звернення: «Тікай, тікай, Бондарівно...», «А чи волиш, Бондарівно?..», «Ой волію ж я, пан Каньовський...», «Оце ж тобі, старий Бондар...», «Бондарівно, моя донька» Повтори: «Тікай, тікай...», «...хорошая, хорошого...», «старий Бондар» Риторичні запитання: «А чи волиш, Бондарівно, в сирій землі гнити Епітети: «добрі люди», «сира земля» Гіпербола: «ударили в усі дзвони»

Слайд № 8

Балада "Козака несуть" змальовує сумну картину загибелі козака. Йде вірний кінь, голову клонить, іде дівчина, плачучи, "білі рученьки ломить". Ніяк...
Слайд № 9

Балада "Козака несуть" змальовує сумну картину загибелі козака. Йде вірний кінь, голову клонить, іде дівчина, плачучи, "білі рученьки ломить". Ніякими словами не виразити її горя, адже вона втратила коханого Козака несуть І коня ведуть, Кінь головоньку клонить. А за ним, за ним Його дівчина Білі ручки ломить. Ой, ломи, ломи Білі рученьки До єдиного пальця! А не знайдеш ти, Та дівчинонько, Над козака коханця!

У баладі «Ой летіла стріла» змальовується, як загинув удовин син від стріли. Горе рідних — безмірне. Вони, як зозулі, прилетіли та й плачуть над уб...
Слайд № 10

У баладі «Ой летіла стріла» змальовується, як загинув удовин син від стріли. Горе рідних — безмірне. Вони, як зозулі, прилетіли та й плачуть над убитим. Де мати плаче — там «Дунай розлився», де сестра — там «слізок криниця», а де миленька — «земля сухенька». Сестра й мила скоро забудуть про втрату, а мати страждатиме довіку. У баладі присутні гіпербола, метаморфози (перетворення), трикратність Ой летіла стріла

Ой чиє ж то жито, чиї ж то покоси, Чия ж то дівчина розпустила коси? Коси розпустила, ні з ким не ходила, Молода дівчина козака любила. Виряджала м...
Слайд № 11

Ой чиє ж то жито, чиї ж то покоси, Чия ж то дівчина розпустила коси? Коси розпустила, ні з ким не ходила, Молода дівчина козака любила. Виряджала мати сина у солдати, Молоду невістку в поле жито жати. Жала ж вона, жала, жала-вижинала, Поки край дороги тополею стала. Їде син додому та й матір питає: - Де ж моя дружина, чом-бо не стрічає? Не питайся, сину, де твоя дружина, Бери топір в руки, рубай тополину. Перший раз ударив – вона похилилась, Другий раз ударив – вона попросилась: Не рубай, козаче, я ж твоя дружина, А в моєму листі спить твоя дитина. Як будеш, козаче, другу жінку брати, Розкажи, козаче, яка в тебе мати.

Ой на горі огонь горить, А в долині козак лежить. Накрив очі китайкою, Заслугою козацькою. Що в головах ворон кряче, А в ніженьках коник плаче. Біж...
Слайд № 12

Ой на горі огонь горить, А в долині козак лежить. Накрив очі китайкою, Заслугою козацькою. Що в головах ворон кряче, А в ніженьках коник плаче. Біжи, коню, дорогою, Степовою, широкою, Щоб татари не піймали, Сіделечка не здіймали, Сіделечка золотого З тебе, коня вороного. Як прибіжиш під ворота, Стукни-грюкни біля плота. Вийде сестра – розгнуздає, Вийде мати – розпитає: Ой, коню мій вороненький, А де ж мій син молоденький? Не плач, мати, не журися, Та вже твій син оженився, Та взяв собі паняночку – В чистім полі земляночку.

Слайд № 13

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
У презентації поданий ілюстрований та теоретичний матеріал з теми "Балади"
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    158
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    RF160779
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
390 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь