і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Особливості вивчення англійської мови у 1 класі за методом асоціативних символів.
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Багатство і краса української мови

Перегляд
матеріалу
Отримати код

6 клас мова

Тема: Краса і багатство української мови

МЕТА: поглибити знання учнів про багатство української мови, звернути увагу на

її милозвучність, мелодійність, на засоби досягнення милозвучності;

формувати спостережливість, розвивати логічне мислення, пам’ять,

удосконалювати культуру усного і писемного мовлення; виховувати любов

до рідної мови як скарбниці духовності рідного народу, засобу зв'язку, що

єднає минулі, сучасні та прийдешні покоління в історично живе ціле.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу (ознайомлення із підручником, завданнями на рік, підписування зошитів)

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

Інтерактивна вправа «Я так думаю».

  • Як ти думаєш, що дає людині вивчення рідної мови?

Робота біля дошки. Записати речення. Пояснити написання виділених слів та вживання розділових знаків.

На вустах розквітає слово любистково і барвінково… Навкіл чудовий солов’їний спів мені звучав, як українська мова. Бринить, співає наша мова, чарує, тішить і п’янить. Ми лагідні, в нас доброта незмінна і мова невмируща і нетлінна.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Робота з підручником.

Виконання вправи 1. (Виразно прочитати текст. Дати відповіді на питання: у чому виявляється багатство української мови? Яким чином досягається милозвучність української мови?)

ІV. ВИКОНАННЯ ВПРАВ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.

Зорово-слуховий диктант.

Зайнялися гори! В золоті каміння,

В полум’ї граніти і в диму гаї,

А на хмарах грає сонячне проміння,

Грає і дарує усміхи свої.

(О. Олесь)

— У прямому чи переносному значенні вжито виділені слова?

Робота біля дошки. Записати речення. Пояснити, в прямому чи переносному значенні вжито виділені слова. Розкрити їх значення. Відповісти на питання: яким чином досягається милозвучність української мови? У чому виявляється багатство мови?

Мово славна й голосиста із глибокого джерела! …Мов течія швидкого чистоводу, народна мова сяє та бринить. Нехай же слово, слово золоте печалиться, сміється і цвіте!

Робота з підручником. Виконання вправи 3 (завдання І, ІІ).

Поетична хвилинка.

Завдання: виразно прочитати віршовані рядки.

Солов’їну, барвінкову, колосисту — на віки

Українську рідну мову в дар мені дали батьки.

Берегти її, плекати буду всюди й повсякчас,—

бо ж єдина — так, як мати, мова в кожного із нас!

(В. Сосюра)

Гра «Хто більше» дібрати епітети до слова мова

Попереджувальний диктант.

Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів… Такими епітетами супроводиться визнання української мови (О.Гончар). У мови – чари барвінкові, печаль і радість в ріднім слові (Д.Білоус).

Вибрати сполучники (за часом)

Не підливай масла (у, в) вогонь.

Хто дбає, той (і, й) має.

Як маєш (у, в) торбі, сядеш (і, й) на горбі.

За науку — цілуй батька (і, й) матір (у, в) руку.

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Вправи 2, 4 (усно).

(

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Учні зможуть поглибити знання про багатство української мови, звернуть увагу на її милозвучність, мелодійність, на засоби досягнення милозвучності.
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    142
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ZI618951
  • Вподобань
    0
Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь