Авторський віршований сценарій гри-квесту з музичного мистецтва

Опис документу:
Цю розробку я написала для проведення предметних тижнів з мистецтва у школі. Адже дітям цікаво не просто розповідати віршики, а змагатися, бавитись, бігати, от я пропоную їм таку можливість разом із святом зробити.Вірші, ідея, завдання квесту - все авторське. Користуйтеся на здоров'я.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

МУЗИЧНИЙ КВЕСТ

(сценарій позакласного заходу у формі гри)

автор квесту (вірші, ідея, загадки повністю авторські):

Демків Марія Василівна

вчитель музичного мистецтва

Жовківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

Зал чи кімната прикрашені у формі вулиці чи подвір’я. Зустрічаються на ньому декілька учнів і відбувається такий діалог:

Христинка: – О, Романе! Вітання, друже!

За тобою скучив дуже....

Щось прогулюєш уроки?

Роман: – Не дивись так однобоко!

Я – цікавлюся футболом,

а до книжки братись – сором!

Та й набридла ця наука,

Правила і теореми – скука!

Максим: – Футбол – це здоров’я, футбол – це прекрасно.

Та хочу тебе попередити вчасно,

Що інші предмети – потрібні усі,

Вони знадобляться тобі у житті.

Оленка: – Так, крім футболу, є навчання,

Там цікаві є завдання.

бачу, взятись необхідно

За твоє нам виховання!

Роман: – Тільки я хіба ж такий, Олено?

Та спитай он в хлопців... Он, в Євгена!

Євген: – Самостійні і контрольні,

різні тести повсякчас.

Змилуйтесь! Таке навчання

Так замучило вже нас!

Заведіть нас у кав’ярню,

На природу, чи в кіно.

Ми стомились! І чекаємо

Вже канікул так давно.

Роман: – Ми міністру відішлемо

Наш учнівський маніфест:

«Ми не хочемо так вчитись!

Оголошуємо протест!»

Вчитель: – Пробач, що втрутилась в розмову,

(Її почула випадково).

І хочу вам запропонувати

Цікаву гру зараз зіграти.

Тож відміняйте свій протест,

Ми проведемо зараз КВЕСТ!

Роман і Євген:– КВЕСТ? Це що таке? Не знаю...

Христинка: – Та це змагання, любий друже...

Роман: – Тоді я участь теж приймаю,

Змагання я люблю, ще й дуже!

Вчитель: – Змагання наше – гра незвична,

Захоплива, і ще музична!

Євген: – Винагорода буде, може?

Вчитель: – Звичайно! Тим, хто переможе!

Якщо всі станції пройдемо –

То скарб чарівний ми знайдемо.

( грім гримить, сцену заполонив дим, і в пітьмі діти не бачать один одного, вони лякаються, з пітьми і диму виходить Королева Музляндії)

Діти усі разом: – Що за чари? Де ми, друзі?

На музичній стежці-смузі?

Це не школа, ніби казка...

Хто-небудь, скажіть, будь-ласка!

(на сцені з’являється Королева Музляндії)

Королева: – У Музляндії країні

Вчаться всі лиш на відмінно.

Там скарбниця із скарбами

Жде, чекає на нас з вами.

Щоб потрапити туди –

Довгий шлях треба пройти.

Випробовування грізні

Ждуть на станціях нас різних.

По дорозі в нашу казку

Там знайдете ви підказки.

Як підказки всі зберете –

Ключ до скарбу ви складете.

Вчитель: – Для вас цікаві є завдання і задачі.

Розпочинаймо! І бажаю всім удачі!!

(Після виконання кожного завдання на кожній станції учні отримують винагороду-підказку до ключа від скарбів; коли всі завдання вже учні виконають, вони зможуть відгадати ключове слово і «відкрити» скарбницю із скарбами)

1. СТАНЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНА

Завдання дає Машиніст:

Машиніст: – Поважайте композиторів, любіть!

Їх додому із гастролей довезіть.

Хто в який потяг сідати має,

Хтось із вас, друзі, знає?

(на перших роздаткових картках є зображені портрети композиторів, а на інших потяги і на них назви держав, треба «посадити» кожного композитора в свій потяг , потяг – має кишеньки для портретів)

Австрія Моцарт

Україна Лисенко

Франція Сен-Санс

Італія Верді

Угорщина Ліст

Польща Шопен

Німеччина Бетховен

Чехія Сметана

Норвегія Гріг

Росія Чайковський

(дивіться зразок картки у додатку №1, на потягах є назви країн, виділяйте мишкою назву країни – змінюйте, і друкуйте наступний потяг для наочності)

2. СТАНЦІЯ ФОЛЬКЛОРНА

Завдання приготувала Фольклорина:

Фольклорина: – О, пісне! Що в тобі? Лише сім ноток

Чергуючись, дзвенять від «до» до «сі».

Та вміють так за струни серця зачепити,

Що ми радіємо чи плачемо усі.

В тобі, о пісне, вся душа народу,

Історія сплелася давніх літ.

Ти нас навчаєш, тішиш, розважаєш,

До церкви кличеш, чи зовеш в політ.

Від смутку порятуєш ти одна..

О, пісне! Ти бездонна глибина…

( завдання учням: виконати улюблену пісню від початку до кінця)

3. СТАНЦІЯ РИТМІЧНА

Завдання дає Король Ритм:

Король Ритм: – Я – Король, музичний Ритм,

Радо вас вітаю.

І простенький алгоритм

Я вам загадаю.

руки приготуй мерщій,

Ритм проплескати зумій!

(Король Ритм плескає ритмічні малюнки, а завдання учнів чітко їх повторити, проплескати. Дивіться зразок ритмічних малюнків у додатку №2 )

4. СТАНЦІЯ «ВІДГАДАЙКА»

Завдання дає Знак Питання:

Знак Питання: – Я – цікавий Знак Питання.

В мене є для вас завдання.

Перевір знання свої,

Слухай загадки мої:

Загадки смачні і гарні,

Про продукти кулінарні.

Та відгадка містить ноту,

Що сховалась безтурботно.

(у відгадках є «захована» нотка, усі загадки є в презентації PowerPoint, на квесті можна використовувати цю розробку, а тут внизу текст для ознайомлення)

1. В дітей улюблена є наших

Смачна, поживна, добра каша.

відкиньте всякі суперечки:

Продукт цей просто зветься... (гречка)

2. Її бажає кожна страва,

Не для десертів ця приправа...

Її привозять звідусіль,

Продукт цей зветься просто: (сіль)

3. Смачні салати з неї різні,

Та іноді ця пані грізна.

Почистиш – і тоді побачиш,

Так запече, що аж заплачеш.. (цибуля)

4. Багато в ньому вітамінів,

Втамує спрагу він відмінно.

Його любитимуть повік,

Смачний напій цей зветься... (сік)

5. Буває рибний і м’ясний, і овочевий,

Крокує гордо в кухні

під бадьорий марш.

Готуються із нього страви різні,

Ви відгадали, що це? Звісно, ..... (фарш)

6. Я народжуюсь весною.

Смачний корінь із косою,

І рум’яна, й білолиця, як артистка,

У салатах я поживна. Це.... (редиска)

7. В страви додай чи сирі, чи готові,

Смак додають вони просто чудовий,

Кухар покаже тоді все уміння,

дасть маку, кунжуту, чи кмену.... (насіння)

8. В борщі, у супі, для салатів теж годиться.

Є пізня й рання, є червона й білолиця.

Росте в стручках: така вже в неї доля,

смачна й поживна в стравах. Це ... (квасоля)

9. Масляний чи сметанковий,

Шоколадний чи медовий,

Ще й горіх туди потрем,

В торті дуже смачний.... (крем)

10. Картопляне чи фруктове,

й овочеве ми берем.

Люблять діти і дорослі

Це смачнісіньке.... (пюре)

11. В меню кафе і ресторанів

Смакує ввечері і зранку,

Гриби та шинка з огірками

В смачній цій юшці. Це.... (солянка)

12. З далекої Америки приїхав,

Ми любимо, їмо без засторог.

Він брат канапки й бутерброда калорійний,

Зготуєш швидко цей простий, смачний ... (хот-дог)

13. Зупинися, перехожий,

На лопух хоча я й схожий,

З мене п’ють компот смачний,

Я – вітамін недорогий.

Я росту улітку, в червні,

Звуть мене так просто: ... (ревінь)

14. Виростав зеленобокий,

потім підрум’янив щоки.

Гордий, як Тореадор

Круглолиций ........ (помідор)

15. Там шеф-повар нам готує

Вишукані, смачні страви.

Дні народження справляють

І весілля, і забави.

Йдеш туди – то справді пан.

Заклад зветься ......... (ресторан)

( Знак Питання читає загадки, учні повинні відповісти на них і отримати свою підказку. Зразок дивіться у додатку №3)

5. СТАНЦІЯ ПІСЕННА

Завдання задає учням Українська Пісня:

Укр. Пісня: – Український наш школяр

Знає цей репертуар.

Назву пісні відгадайте,

Її дзвінко заспівайте.

Капітане, тягни конверт.

І – чекаємо на концерт!

(капітан тягне конверт із зашифрованими назвами пісень, відгадавши – учні мають хоча б один куплет продемонструвати, заспівати з інсценізацією. Зразок є у додатку №4, та далі по тексту)

Завдання у конверті:

  • Заспівайте пісню про юнака, для якого апетит і втамування голоду були важливішими, ніж почуття кохання? (відповідь: «Із сиром пироги»)

  • Ця пісня описує всю трагедію нерівного шлюбу молодої дівчини із набагато старшим від неї чоловіком. (відповідь: «Ой під вишнею»)

  • Заспівайте пісню про ледачого парубка, що зовсім не хотів працювати, проте мав дуже гарний апетит. (відповідь: «Грицю, Грицю, до роботи»)

  • Ця весела дитяча пісня в підтексті має екологічну біду і насилля над рослинами, і показує, як страждають від цього звірі. (відповідь: «У лісі, лісі темному»)

  • Ця дитяча пісенька про неуважну дівчинку, що часто блукала і губила предмети одягу. (відповідь: «Галя по садочку ходила»)

6. СТАНЦІЯ ІСТОРИЧНА

Завдання до цієї станції дає Козак та Експерт:

Козак: – Хто історію вивчає –

Той скарби великі має.

Знадобиться вона всюди,

Пам’ятайте про це, люди.

Звісно, у вас є знань багато.

Перевіримо, хлоп’ята? (перевіримо, дівчата?)

Зараз кращий наш Експерт

Вручить нам Завдань конверт.

( У конвертах завдання, пов’язані із історичними піснями. Додаток №5)

  • полічити, скільки історичних постатей згадується в пісні «Гей, там на горі, Січ іде», назвіть їх. (в-дь: НУЛЬ; тільки загальні назви:кошовий, отаман)

  • Пояснити, чим відрізняються стрілецькі та повстанські пісні. (відповідь: стрілецькі в 1 світовій війні складали, а повстанські складали в 2 світовій війні).

  • Як називається «перевтілення» старої народної пісні, якій дають «нове життя» композитор чи сучасні виконавці, ді-джеї, шоу-зірки. (відповідь: обробка, ремікс)

7. СТАНЦІЯ «НАРОД СКАЖЕ, ЯК ЗАВ’ЯЖЕ»

Завдання дають Експерти-фольклористи :

Експерти: – Знаємо фольклор народний

І про свята Великодні,

Й про Різдво, і про Купала,

Й про жнива пісні й забави.

Ми, Експерти, не дрімали,

Завдання для вас шукали.

Тож бери конверт мерщій,

Виконати все зумій.

( У конверті є розрізані на дві-три частини прислів’я або назви чи рядки з відомих пісень, за бажанням вчителя. Завдання полягає у тому, щоб скласти частинки докупи , ніби у грі «продовж речення». Додаток №6)

Завдання з конверту:

8. СТАНЦІЯ «ГРА ТАК ЧИ НІ»

Завдання читає Експерт або Вчитель:

Експерт: – Так чи ні? У вас спитаю,

Голосно відповідайте.

Гра весела перевірить,

Чи хто з вас мені ще вірить.

Не брехуха я, та все ж

Можу помилятись теж.

(Експерт на станції читає твердження, одні з них помилкові, другі вірні, завдання учнів уважно слухати та відповідати «так» або «ні». Додаток №7 )

Завдання з конверту до гри:

  • Барабан є ударним інструментом. (ТАК)

  • У волинки є три струни. (НІ)

  • Гімн України написав Михайло Вербицький (ТАК)

  • Давньогрецький математик Піфагор був музикантом (ТАК)

  • Тарас Шевченко вмів грати на кобзі. (НІ)

  • Музикою можна лікувати хвороби. (ТАК)

  • Фредерік Шопен писав музику для віолончелі та скрипки. (НІ)

  • В основу своєї пісні (прототип) «Колискова» до опери «Поргі і Бес» Джордж Ґершвін поклав українську народну пісню-колискову. (ТАК)

  • Композиторами можуть бути тільки жінки. (НІ)

  • Микола Лисенко мав докторський ступінь з біології. (ТАК)

9. СТАНЦІЯ «СКЛАДИ ПАЗЛ»

Завдання дає Експерт-Пазлик:

Пазлик: – Пазл складати любить кожен,

Та не кожен ШВИДКО може,

Тож, хто швидше – переміг,

На наступний тур побіг.

Тут у мене є конверти,

В них заховані портрети.

Пазли у портрет складіть,

Та митця у нім назвіть.

( складання пазлів, завдання полягає у тому, щоб скласти портрет і впізнати композитора на ньому. Додаток №8)

10. СТАНЦІЯ ТАНЦЮВАЛЬНА

Завдання:

Хореограф: – Хоч себе я не хвалю,

Танцювати я люблю.

Вправо, вліво – раз, два, три,

Усі рухи повтори.

Все повторюйте за мною,

Не здавайтеся без бою!

(Ведучий-експерт на станції танцює під музику, а усі рухи за ним учні мають повторювати.)

ФІНАЛ:

СКЛАДАННЯ КЛЮЧОВОГО СЛОВА ІЗ ПІДКАЗОК І ПОШУК СКАРБУ.

(цей вислів розрізати на 10 частин, рівно стільки ж є зупинок, і це будуть підказки, з яких в результаті гри складеться гасло-ключ до скарбів)

«Музика — джерело радості мудрих людей, вона здатна викликати в народі хороші думки, вона глибоко проникає в його свідомість і легко змінює звички та звичаї.» ( Сюньцзи )

(скарбом у скриньці можуть бути солодощі, шоколадні медалі чи щось інше на вибір вчителя)

Додаток №1 ( для друку інших країн виділіть мишкою країну і змініть текст)

Додаток №2 Ритмічні вправи ( на таких картках написати вручну вправи на вибір, за бажанням вчителя і рівнем підготовки учнів, щоб не надто складні)

Додаток №3 Загадки (презентація є на диску-додатку)

це скріншот презентації, яка використовується як додаток на цьому завданні:

Додаток №4

  • Заспівайте пісню про юнака, для якого апетит і втамування голоду були важливішими, ніж почуття кохання? (відповідь: «Із сиром пироги»)

  • Ця пісня описує всю трагедію нерівного шлюбу молодої дівчини із набагато старшим від неї чоловіком. (відповідь: «Ой під вишнею»)

  • Заспівайте пісню про ледачого парубка, що зовсім не хотів працювати, проте мав дуже гарний апетит. (відповідь: «Грицю, Грицю, до роботи»)

  • Ця весела дитяча пісня в підтексті має екологічну біду і насилля над рослинами, і показує, як страждають від цього звірі. (відповідь: «У лісі, лісі темному»)

  • Ця дитяча пісенька про неуважну дівчинку, що часто блукала і губила предмети одягу. (відповідь: «Галя по садочку ходила»)

Додаток №5 (Історична)

  • полічити, скільки історичних постатей згадується в піснях «Гей, там на горі, Січ іде»

  • Пояснити, чим відрізняються стрілецькі та повстанські пісні. (відповідь: стрілецькі в 1 світовій війні складали, а повстанські складали в 2 світовій війні).

  • Як називається «перевтілення» старої народної пісні, якій дають «нове життя» композитор чи сучасні виконавці, ді-джеї, шоу-зірки. (відповідь: обробка, ремікс)

Додаток №6

Додаток №7

Завдання з конверту до гри:

  • Барабан є ударним інструментом. (ТАК)

  • У волинки є три струни. (НІ)

  • Гімн України написав Михайло Вербицький (ТАК)

  • Давньогрецький математик Піфагор був музикантом (ТАК)

  • Тарас Шевченко вмів грати на кобзі. (НІ)

  • Музикою можна лікувати хвороби. (ТАК)

  • Фредерік Шопен писав музику для віолончелі та скрипки. (НІ)

  • В основу своєї пісні (прототип) «Колискова» до опери «Поргі і Бес» Джордж Ґершвін поклав українську народну пісню-колискову. (ТАК)

  • Композиторами можуть бути тільки жінки. (НІ)

  • Микола Лисенко мав докторський ступінь з біології. (ТАК)

Додаток №8 (шаблон пазлів є останнім, відмалюйте його на портреті і розріжте)

32

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
0
міс.
1
7
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!