! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Авторський дидактичний матеріал з природознавства на тему: "Вода. Властивості води".

Опис документу:
Пропоную авторський дидактичний матеріал у віршованій формі, який можна використати при поясненні матеріалу з природознавства на тему: "Вода. Властивості води" в 3 класі. Вірші розкривають зміст матеріалу, легкі для запам'ятовування, доступні дітям даного віку. Матеріал повністю відповідає програмі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВОДА. ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ

Всі предмети навкруг мене
Називаються тіла.
Гляну – сонечко вогненне,
Доторкнуся до стола,
Милуюся квіточками
Чи дивлюсь на береги…
Все, що зроблено руками,
І природа навкруги
Та, яка живою зветься,
І, що кажуть, нежива,
Все – тіла. Ось так ведеться
У науці. От дива!

Хочу ще одну сказати
вам новину із новин:
Всі тіла – це треба знати –

Складаються з речовин.

Речовин багато дуже,
Та одна із них – вода.
Це велика цінність, друже,
Без води – страшна біда.

Є водиця у трьох станах.
У твердім, наприклад, лід,
У рідкому – в наших кранах,

Є ще газ – то пара, слід
Того́, що грієм воду,
А чи сонце припече.
В літню спеку, у погоду
Вода парою втече.

Блисне сонечко зимою,

На термометрі вже нуль.
Стане лід тоді водою
І тече собі – буль-буль.

Із твердого переходить

У рідкий звичайний стан –
Так плавиться. Супроводить
Сонце воду в наш фонтан.

Випаровування буде,
Коли спека на порі.

Ось тоді побачим, люди,
Воду хмарою вгорі.

А як пара схолодніє,
Стане сумно в небесах,
Дощ рясний заструменіє,
Прокладе струмочкам шлях.

На плиті вода в каструлі,
Вогонь – градусів аж сто.
І танцюють бульки-булі –
Не дотулиться ніхто.
Йде процес паротворіння,
Менше все стає води,
Називається кипіння.
Скручуй газ, не жди біди.

Дуже дивним нам здається,
Що за воду легший лід.
Та в природі так ведеться,
Дивуватися не слід.
На поверхні спочиває
Лід, глибоко не пливе.
У водоймах захищає
Все, що там завжди живе.

Киньмо в воду грудку солі –

Речовина зникне враз.
Цукру всиплемо доволі,
Поколотим водночас,
Сіль і цукор десь щезає,
Відчуваєм тільки смак.
Це вода їх так з’їдає,
Розчиняє – кажуть так.

Звуть її тоді розчинник,
Хоч і, звісно, не завжди,
Бо такі є речовини,
Що пливуть туди й сюди.

Розчин з ними не виходить,
Так воно в природі є.
Масло – зверху, глина – знизу,

Місце кожному своє.

А повітря, слава Богу,
Розчиняється в воді.
І не б
є ніхто тривогу,
І не бути тут біді.
Організми надчисленні
Водні міряють світи,
Та природою спасенні,
Можуть дихати й рости.

Бережімо, люди, воду,
Всіх живих від потрясінь.
Бережімо ми природу
Для майбутніх поколінь!

© Галина Брич

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись