+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Авторська розробка " Тематичний день-"Домашні улюбленці "1 клас"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Авторська розробка

на тему «_Складання тематичного дня

Виконала:

Бобір Наталя Сергіївна

вчитель початкових класів

загальноосвітньої школи №4

м.Запоріжжя

Запоріжжя

2018

Тематичний день- «Домашні улюбленці».

Мною складено план тематичного дня, який охоплює кілька освітніх областей і забезпечує розвиток комунікативних, пізнавальних, творчих і ігрових, навичок в учнів . Тематичний день наповнений різноманітністю пізнавальної, пошукової, творчої діяльності. Дана розробка буде корисною для дітей дошкільного та шкільного віку, педагогів і батьків.
Мета:- З’ясувати, які знання про домашніх улюбленців, свійських тварин вже мають учні з дитячого садочку, та поповнити ,розширити вже здобуті знання новими цікавими фактами.
Завдання
 - Закріплення узагальнюючих понять «домашні тварини» (живуть

2

поруч з людиною, який будує їм житло, доглядає за ними);
- Розширення словникового запасу словами, що позначають назви дій і ознак;

- Розвиток усного і писемного мовлення;
- Розвиток психічних процесів (уваги, логічного мислення,критичне мислення) через підібрані вправи;
- Розвивати у дітей інтерес до живої природи, емоційну чуйність.
- Виховання у дітей позитивного ставлення до тварин, бажання допомагати їм.

І. Створення атмосфери

Вранці в класі діти знаходять листа, на якому залишені сліди тварин. Діти намагаються відгадати, кому належать ці сліди.

Учитель пропонує заглянути всередину конверта і подивитися чи відгадали діти кому належать сліди,окрім відгадки діти знаходять флешку із звуковим посланням.

Прослуховування звукового письма (Аудіо файл - звуки, що видаються кішкою, собакою, папуга… )

Учитель Діти,що за звуки ми чуємо ?Хто іздає ці звуки?( Діти здогадуються, що це домашні,свійські тварини) Дивимось короткий ролик

(https://www.youtube.com/watch?v=vUweJB0p3P8)

Обмін інформацією. Крісло автора

Учитель пропонує дітям розповісти про особливості домашніх тварини

ІІ. Ознайомлення учнів із цілями та метою дня

Учитель записує тему дня і прикріплює малюнки з тваринками про які розповідали учні

3

Домашні улюбленці

ІІІ. Навчання грамоти

Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Петрик,собака і кошеня»

abetka.ukrlife.orgsukhom59.html

«Петрик,собака і кошеня»

Маленький хлопчик Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить назустріч кудлатий собака.    

Петрик злякався, хотів тікати. Та раптом до його ніг притулилось маленьке кошеня. Воно втекло  від собаки й просило Петрика: захисти мене, хлопчику, від цього страшного звіра. Стоїть Петрик, дивиться на кошеня, а воно підняло голівку і жалібно нявчить.

 Петрикові стало шкода кошеняти. Він узяв його на руки і хоробро пішов собаці назустріч.     

Пес зупинився, злякано глянув на Петрика і сховався у кущах.

Учитель запитує дітей

4

Як  називається  оповідання?

Хто  написав оповідання «Петрик, собака і кошеня»?

Які тварини згадуються в оповіданні?

Що між ними спільного, та чим вони відрізняються?

Можна  втікати  від  собак? Як  потрібно  себе  поводити, коли  бачите  на  вулиці  собаку?

(Ті, в кого є своя тваринка, добре знають, що їй подобається, а що ні. Хочеш поспілкуватися з чужим собакою, котиком чи іншою тваринкою? Спитай дозволу в господаря, поцікався, як варто поводитися з його улюбленцем. Не можна чіпати тварину без господаря, бо невідомо, як вона відреагує.)

Гра-перевтілення

- Якби ти був тваринкою, то ким ти був (була)? Опишіть себе,ми спробуємо відгадати. Назвіть себе.

Робота в парах «Погодуй улюбленців»

Діти об’єднуються в пари і розмірковують. В одного учня з пари картинки з тваринками,у другого картинки з їжею. Вони об’єднують ці картинки.

Учитель запитує:

Подумайте і скажіть, чи змінилась їжа в цих тварин навесні? (майже ні).

- Чому так? (Підведіть дітей до висновку: свійських тварин годують люди. Тому в тварин зажди достатньо їжі).

5

Робота в малих групах «Загублений голосний»

Діти об’єднуються по 4. Витягують із скриньки завдання

В скринці лежать аркуші де записано назви домашніх тварин,їжа якою годують улюбленців, у яких пропущено букви, що позначають на письмі голосні звуки. Дітям потрібно відновити слова і записати їх. Визначте, яке слово довше за інші?

(Кіт,собака,корова,папуга,кінь,кріль,молоко,кістка,трава,зернятко,сіно,морк-ва)…

КТ МЛК

СБК КСТК

КРВ ТРВ

ППГ ЗРНТК

КНЬ СН

КРЛЬ МРКВ

Руханка «Хто і як рухається»

Учитель показує учням малюнки свіських,домашніх улюбленців. Учні рухаються, стрибають, показуючи, як пересуваються тварини. Можна жестами і рухами передавати поведінку якої-небудь тварини, щоб учасники гри відгадали, кого саме показують діти.

ІV. Природознавство

Учитель. Ми прочитали оповідання, у якому песик налякав героїв. Обговоривши поведінку песика, ми зробили певні висновки,а саме ,як поводити себе з чужими тваринами,і тими що живуть на вулиці.

Але ж хотілось би звернути вашу увагу на користь домашніх улюбленців

Стратегія розвитку критичного мислення.

Дискусійне питання Чи є користь від свіських тварин?

6

НІ ТАК

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Діти поділяються на дві групиі групи(домашні тварини (тобто тварини які живуть лише в будинку з людиною)та свіські тварини . Кожна група отримує лист паперу формату А1, на якому вони за допомогою малюнків пояснюють свою думку (наводять аргументи). Після завершення відведеного часу (5-7 хв) кожна група захищає свою точку зору.

Питання на дошці і учні кріплять наліпку біля цифри яку вони обирають Учитель підсумовує, акцентуючи увагу на тому, що всі думки важливі.Перегляд мультфільму «Простоквашино»

Учитель. Яке улюблене заняття кота?

А песик чим займався?

А яких ще тваринок ви побачили в мультфільмі?

А яка ж користь від корови?

Молодці,ви дуже уважні!

Прогулянка: «Спостереження за собакою» 
З господарем дружить, будинок охороняє.
Живе під ґаночком, хвіст колечком. (собака)

7

Виходимо на подвір’я
Спостерігаємо за собаками, яких вигулюють господарі. Охарактеризовуємо зовнішній вигляд тварини і його поведінку. Чим же корисна собака?(Собака дуже прив'язана до людини, вона стереже його дім, ходить з ним на полювання.) Під час прогулянки запитати у дітей, у кого є собака, хто за нею доглядає.

V. Математика

Математичні завдання від вусатих і хвостатих

Запропонуйте учням розв’язати задачі:

 1. У кицьки 10 кошенят. 4 – сірих, а серед решту – порівну рудих та чорних. Скільки чорних кошенят у кицьки?

2. У кімнаті на кожній стіні сидить по 2 комарі. Скільки комарів у кімнаті? (Матеріал зі збірника «Оце так задачник. 1 клас» М. Беденка).

Спробуйте скласти свої задачі про тварин та розв’язати їх.

Розфарбуй малюнок,згідно з цифрою і кольором.


8

Хто зображений на малюнку?

Ви бачите,що і на математиці ми з вами рахували наших домашніх мешканців.

VІ. Технології. Трудове навчання

Створення колажу «Улюблені тварини»

Учитель об’єднує дітей у групи.Пропонує дітям створити аплікацію тваринки, яку вони оберуть за власним бажанням. Свою створену аплікацію попросіть розмістити на тематичній стіні слів, «поселяючи» свою тварину в частину під написом: Свійські чи Домашні. Попросіть пояснити дитині свій вибір місця.

Після виставки робіт,учні знайомлять своїх однокласників із своїм домашнім улюбленцем

(Вчитель заздалегідь домовляється з батьками,в кого є можливість принести тваринку до школи,але це повинен бути сюрприз для дитини,приємна несподіванка)

Діти один з одним діляться інформацією про тваринку,розповідають чим годують,яке улюблене заняття у тваринки….

V Рефлексія «Щоденник вражень»

9

Вчитель пропонує учням висловити свої думки у письмовій формі про домашніх улюбленців («Щоденник вражень»). Діти можуть писати будь-яким способом (олівцями, фломастерами, кольоровими ручками та ін.), малювати, створювати піктограми до теми. Час на таку письмову рефлексію – 10-15 хв

Висновки

Отже,інтегровані дні сприяють глибокому засвоєнню програмового матеріалу,розвитку творчих здібностей учнів,нетрадиційного мислення,формують в них уміння застосовувати в нестандартній ситуації,навички здійснення самоконтролю,підвищують культуру учнів. Також формують творчу уяву,образне мислення,пробуджують інтерес до просвітницької діяльності,виховують почуття прекрасного.

Література

  1. Коменський Я.А. Вибіркові педагогічні твори: В 2-х т. – М: 1982. – 648 с.

  2. Нова українська школа: порадник для вчителя. Авторський колектив: Софій Н. З., Онопрієнко О. В., Найда Ю. М., Пристінська М. С., Большакова І. О. / Під заг. ред. Бібік Н. М. — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.- 105-109с.

  3. Сухомлинський В.О. Збірник оповідань «Гаряча квітка» оповідання «Петрик,Собака й Кошеня».

Опис документу:
Мною складено план тематичного дня, який охоплює кілька освітніх областей і забезпечує розвиток комунікативних, пізнавальних, творчих і ігрових, навичок в учнів . Тематичний день наповнений різноманітністю пізнавальної, пошукової, творчої діяльності. Дана розробка буде корисною для дітей дошкільного та шкільного віку, педагогів і батьків.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн