Авторська розробка на тему «Використання кубиків LEGO на уроках математики»

Математика

Для кого: 1 Клас

28.02.2021

86

1

0

Опис документу:
Авторська розробка на тему «Використання кубиків LEGO на уроках математики» Наступні вправи з кубиками LEGO допоможуть на уроках математики тренувати пам'ять, творчо мислити, розвивати вміння вирішувати проблемні завдання. За основу беруться «шість цеглинок».
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Гра – велика і важлива частина життя маленької людини. Особлива роль у цьому належить розвиваючим іграм. За допомогою гри дитина отримує нові знання, зростають її інтелектуальні здібності. Конструктор – поширена і найдоступніша розвиваюча гра. Серед безлічі їх видів одним з кращих вважається конструктор LEGO.  Він допомагає розвиває фантазію і логіку, учить створювати і розрізняти різноманітні форми й обсяг, колір. Крім того, заняття з конструктором відіграє велику роль в становленні таких якостей характеру, як посидючість, концентрація уваги, що, безумовно, стане в нагоді дитині у навчанні. Чарівні цеглинки здатні згуртувати команду, навчити взаємодіяти і доповнювати один одного у ній. Адже складні завдання завжди краще виконувати разом.

Наступні вправи з кубиками LEGO допоможуть на уроках математики тренувати пам’ять, творчо мислити, розвивати вміння вирішувати проблемні завдання. За основу беруться «шість цеглинок».

  1. «Графічний диктант 3D»

Діти вчаться працювати самостійно, в парах; бути уважними і не відволікатися, аналізувати, логічно мислити.

Основні завдання:

  1. Діти за умовою педагога (без вказівок щодо кольору, горизонтального чи вертикального розташування) складають об’єкт. Наприклад: покладіть першу цеглинку, праворуч - наступну , за допомогою третьої з’єднайте дві попередні, четверту приєднайте до третьої, п’яту і шосту – до четвертої.

  2. Порівняння в парах отриманих об’єктів.

Запитання до дітей:

  1. Чи складним було завдання?

  2. Чи легко вам було орієнтуватися, як встановити кожну наступну цеглинку?

  3. Чи схожа ваша фігура на фігуру сусіда?

Будуємо разом.

Аналогічне завдання діти виконують, працюючи в парі, використовуючи 2 комплекти цеглинок.

Запитання до дітей:

  1. Що нагадує вам ваша фігура?

  2. Коли вам легше було створювати фігуру, працюючи в парі чи самостійно? .

  3. Чому фігури в різних парах вийшли різними?

  1. «Складаємо числа»

Діти вчаться математичної грамотності, застосовувати отримані знання, працювати в групі, проявляти ініціативу, розв’язувати проблеми, навичкам продуктивного спілкування.

Основні завдання:

  1. Діти об’єднуються в групи по 5 чоловік. На двох протилежних гранях цеглинок діти в групі записують числа, що є складом числа 10.

  2. Педагог пропонує дітям (кожен працює з однією цеглинкою) утворити пари з учасниками інших груп на склад певного числа.

Запитання до дітей:

  1. Як можна перевірити правильність виконання завдання?

  2. Що допомогло вам правильно утворити пари?

3 «Третій - не зайвий»

Діти вчаться математичної грамотності, застосовувати отримані знання, працювати в групі, проявляти ініціативу, розв’язувати проблеми, навичкам продуктивного спілкування.

Основні завдання:

  1. Аналогічне завдання вправи «Складаємо числа»

виконується при умові об’єднання дітей в пари у хаотичному порядку.

  1. Оскільки велика вірогідність складання чисел більших чи менших за умову, то виправити цю ситуацію зможе третій учасник, що добровільно вийшов з «неправильної» пари, додавши чи віднявши своє число до складеного.

  2. «Неправильна» пара озвучує число, яке вийшло – і, за потреби, звертається до інших учасників за допомогою.

Запитання до дітей:

  1. Що допомогло вам виправити ситуацію?

  2. Чи доречною була допомога третього?

  3. Як по іншому можна було б вирішити цю проблему?

  4. Запитання до третього: «Чи легко вам було виходити з пари?»

4 «Доміно»

Діти вчаться математичної грамотності, бути уважними і не відволікатися, аналізувати, логічно мислити, працювати в групі.

Основні завдання:

  1. Діти об’єднуються в групи по 5 чоловік. Педагог пропонує на двох менших протилежних гранях кожної з цеглинок записати числа, що є складом числа 10.

1 і 9; 2 і 8; 3 і 7; 4 і 6; 5 і 5.

  1. Педагог пропонує дітям утворити ланцюжок з цеглинок за правилом «доміно»: в даному випадку поряд повинні бути числа-сусіди.

  2. Групі пропонується скласти ланцюжок, який починається з найбільшого числа чи з найменшого числа

1 і 9; 8 і 2; 3 і 7; 6 і 4; 5 і 5. 9 і 1; 2 і 8; 7 і 3; 4 і 6; 5 і 5.

Запитання до дітей:

  1. Що спільного в обох ланцюжках?

  2. Навіщо потрібно знати сусідів числа?

  3. Де у житті ви зустрічали записані поряд сусідні пари чисел? (н-д: місця у транспорті)

5 «Різниця однієї цеглинки»

Діти вчаться математичної грамотності, бути уважними, працювати в парі.

Основні завдання:

  1. Робота у парі. Педагог пропонує на двох менших протилежних гранях кожної з цеглинок записати числа, що є складом числа 10 (колір для кожної пари чисел обирається спільно).

  2. Педагог називає колір цеглинки, а учні повинні обчислити різницю записаних чисел і на шостій цеглинці закрити нею стільки шипів, скільки відповідають знайденому числу.

Наприклад, різниця чисел 9 і 1 дорівнює 8. Отже ця цеглинка накриває усі шипи.

8-2=6, 7-3=4, 6-4=2

  1. Результат роботи з цеглинкою 5 і 5 обґрунтовують

Запитання до дітей:

  1. Як можна одночасно перевірити правильність виконання завдання кожною парою?

  2. Які числа утворилися в результаті обчислень?

  1. Де у житті ми зустрічаємо парну кількість предметів?

  1. «Попелюшка» (видалення зайвого, щоб залишилося потрібне)

Діти вчаться критичному мисленню, працювати у групі, бути уважним, цілеспрямованим.

Основні завдання:

  1. Педагог пропонує схематично зобразити тарілку і покласти в неї три цеглинки на позначення гороху, квасолі, чечевиці. А потім пропонує відокремити кожний вид крупи.

  2. Педагог пропонує взяти одну цеглинку і написати на ній число (що є сумою трьох чисел). На неї ставляться дві інші, на які пишуться числа (менші від попередніх), що є сумою двох доданків, на попередні дві ставляться три цеглинки, причому середня належить як до другої, так і до третьої одночасно.

  3. Дітям пропонується знайти числа, які необхідно записати на трьох останніх цеглинках.

  4. Діти способом відкидання знаходять необхідне число. Педагог за потреби підказує: щоб знайти потрібне, необхідно позбутися зайвого.

? ? ?

7 9

10

Запитання до дітей:

  1. Де у житті ми можемо використати правило «вилучення»?

  2. Чи цікавим був для вас спосіб знаходження невідомого?

7 «Ландшафтні дизайнери»

Діти вчаться математичної грамотності, розвивати образне мислення, фантазію, уяву, креативні здібності, працювати самостійно, у парах, групах.

Основні завдання:

  1. Педагог пропонує створити макет клумби з цеглинок різної форми, не скріплюючи їх.

  2. Працюючи у парах з двома комплектами цеглинок, скласти макет клумби, скріплюючи цеглинки.

  3. Педагог пропонує парам об’єднатися у групи і створити макет паркової зони з клумбами різної форми та доріжками.

Запитання для дітей:

  1. Які геометричні фігури ви утворили?

  2. Які лінії нагадують вам створені доріжки?

  3. Де можна застосувати отримані знання?

8 «Терези»

Діти вчаться математичної грамотності, працювати у парах, групах, аналізувати, розвивати увагу, пам'ять.

Основні завдання:

  1. Педагог пропонує створеним парам учнів з трьох цеглинок виготовити терези і на одну з «шальок» прикріпити цеглинку з записаним числом.

  2. Пари об’єднуються у четвірки і обмінюються «терезами».

  3. Пара, яка отримала терези повинна «врівноважити» їх, поклавши на вільні «шальки» дві цеглинки із записаними числами, що в сумі складають перше.

  4. Кожне наступне завдання можна ускладнювати кількістю цеглинок на «шальках»

Запитання до дітей:

  1. Де можна побачити терези?

  2. Для зважування чого їх використовують?

  3. Хто знає масу свого тіла?

9 «Невидимка»

Діти вчаться математичної грамотності, розвивати логічне мислення, пам'ять, навички аналізу

Основні завдання:

  1. Педагог пропонує на п’яти цеглинках певного кольору записати число, а шосту залишити чистою.

  2. На дошці педагог записує будь-яке число, більше від записаних на цеглинках.

  3. Педагог вказує на певну цеглинку, а діти показують порожню, озвучуючи її величину, що доповнює до вказаного числа.

Запитання до дітей:

  1. Навіщо потрібно вміти знаходити невідоме число?

  2. Людям якої професії потрібно добре знати математику?

  3. Де у житті знадобляться вміння добре рахувати?

10 «Кіт у мішку»

Діти вчаться математичної грамотності, розвивати образне мислення, фантазію, уяву, креативні здібності, пам'ять, розвивати ініціативу, працювати самостійно.

Основні завдання:

  1. Педагог пропонує написати на кожній з цеглинок певне число і скласти їх у торбинку чи коробку.

  2. Гра проходить ланцюжком. Дитина, що розпочинає гру навмання витягує одну з цеглинок, не показуючи числа, і описує дане число не називаючи його (наприклад, число 2: воно означає пару, його зображення схоже на гуску, ним позначають кількість очей, вух, рук, ніг і т.п.)

  3. Дитина, яка відгадує це число, є наступною, хто загадує. Кожна відповідь підтверджується демонстрацією відповідної цеглинки.

Запитання до дітей:

  1. Де ми можемо бачити зображення чисел?

  2. Яке ваше улюблене число?

Висновок. Діти — природжені конструктори, дослідники і винахідники.

Робота з конструктором LEGО стимулює розвиток творчих здібностей, забезпечує стійку мотивацію до отримання знань, до пізнання нового. Діти навчаються:

  • планувати свої дії відповідно до поставленої мети;

  • свідомо контролювати поведінку та узгоджувати свої дії з діями товаришів;

  • аналізувати результати своєї праці та виправляти помилки.

Такі вміння і навички закладають фундамент учбової діяльності школярів. У дітей добре розвивається просторове, логічне, математичне, асоціативне мислення, пам'ять, що є основою інтелектуального розвитку 

Вправи з конструктором LEGО об'єднують дітей: вони вчаться спільно обговорювати і планувати діяльність, разом виробляти рішення, підпорядковувати свої бажання конструктивним задумам, відстоювати свої міркування тощо.

Використані ресурси інтернету:

http://www.dnz804.edukit.kiev.ua/lego-konstruyuvannya/

https://pidruchniki.com/15100111/psihologiya/tipi_konstruktivnoyi_diyalnosti_vpliv_psihichniy_rozvitok_doshkilnika

8

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.