Аукціон "Моє місце в світі професій"

Опис документу:
Профорієнтаційний захід для учнів 9-11 класів. Мета: ознайомлення учнів із сучасними і давно відомими професіями; підготовка учнів до вирішення проблеми вибору в умовах ринкової економіки; розвиток умінь і навичок користування медіапродукцією; розвиток соціальних і громадянських компетентностей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Аукціон «Моє місце в світі професій»

Учитель творить людину, як скульптор творить свою статую з безформного шматка мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, якіналежить добути, очистити відусього зайвого.

В. Сухомлинський

Мета:актуалізувати знання про професії; розвивати комунікативні здібності дітей, сприяти вихованню поваги до людей різних професій.

1.Привітання учасників тренінгу .

А) Експрес-діагностика «Психогеометричний тест» 

Щоб знати, яка енергетикасклалась на цюхвилинувнашійаудиторії, щоб знати, що нам очікувати і як працювати, пропонуювзяти участь у експрес-діагностиці.

Коженучасниквибирає одну фігуру (схема 3).

Коло — найбільшенергетичнафігура, діяякоїщепопереду. Трикутник — дужеактивнафігура, активно дієназовні. Квадрат — спокійна, урівноваженафігура, енергетичностабільна. Зиґзаґ —- фігура креативна, імпульсивна, одержима ідеями. (Коженучасникотримує на свій вибір фігуру і займає місце за відповідним столом. Ведучий зачитує характеристику кожної фігури.)

  • Тільки такі фахівці можуть допомогти нашим дітям зорієнтуватися щодо свого майбутнього і виховати у дітей компетентності майбутнього. Життя не стоїть на місці, змінюється світ, змінюється світогляд нового покоління, його прагнення та бачення розбудови нової держави. Світові процеси глобалізації та інформатизації вносять свої корективи, вимоги в розвиток економіки, політики науки й освіти. Народилось нове поняття кросс-культурна взаємодія, тобто взаємодія трьох «китів», від яких залежить розвиток світових змін – політика, економіка, наука. Сьогоднішні першокласники будуть повноцінними володарями того нового соціуму і всі зміни, які відбуваються сьогодні в освіті несуть таку мету: підготувати «людину» нового покоління, з новим світоглядом, новими навиками, новими вміннями, з новими компетентностями.

(10 КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ)

  1. Спілкування державною (і рідною у разівідмінності) мовами

  2. Спілкуванняіноземнимимовами

  3. Математичнаграмотність

  4. Компетентності в природничих науках і технологіях

  5. Інформаційно-цифровакомпетентність

6.Уміння навчатисявпродовжжиття

  1. Соціальні і громадянськікомпетентності

  1. Підприємливість

  1. Загальнокультурнаграмотність

  1. Екологічнаграмотність і здоровежиття

  • Дані соціологічних досліджень свідчать про те, що кожен третій випускник школи обирає майбутню професію без урахування власних здібностей, і лише третина школярів цікавиться своїм професійним майбутнім. Проблема полягає в тому, що діти не знають різноманіття професій та обирають подальшу освіту та професію, керуючись стереотипами, а не реальними фактами. За даними дослідження “Молодь України 2018” 46,4% молодих людей не відвідували жодних профорієнтаціхних заходів у своєму житті. Так сталося, що ми вибрали професію вчитель, яка покликана допомогти нашим дітям стати соціально-компетентною людиною, яка буде жити за принипом: знаю, вмію, можу. Перед випускниками постаєгостре та зовсім не просте питання вибору майбутньої професії. А як зробити правильний вибір? Як зорієнтуватися серед розмаїття професій та обрати ту єдину, яка принесе тобі самому задоволення та користь суспільству, державі? Щоб спробувати знайти відповідь на ці та інші питання, ми й зібралися сьогодні в цьом узалі.

Б)  Тестування.

Може бути, трохирозібратися в собі вам допоможе жартівливий тест з геометричними фігурами. Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальован ізайв іелементи - їх треба закреслити, якщо їх  не вистачає – домалювати відсутні. Час виконання - 30 с. (Малюютьфігурки, підраховуютьтрикутники.)
А теперслухайте ключ до тесту.
Перший тип: 6-8 трикутників - тип керівника, хорошівикладачі. Яскравовираженепрагнення до лідерства, добрерозбираються в людях, працюють з інформацією.
Другий тип: 5 трикутників. Відповідальнийвиконавець, хорошіорганізаторськіздібності. Професіонал, до дрібницьпродумує свою діяльність.
Третій тип: 4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.
Четвертий тип: 3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.
П'ятий тип: 2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людини. Тонко відчуває все нове і незвичайне.
Шостий тип: 1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою.
Звичайно, цей тест не відображає все різноманіття ваших талантів. Але, може бути, він допоможе вам замислитися про себе, про свої можливості і здібності і почати розвивати ці здібності, бо вчитися ніколи не пізно.

2.Практична робота.

А) Інтелектуальна розминка.

- Існує величезна кількість професій і спеціальностей. Чим більше професій вам знайомо, тим ширша можливість вибору, а отже, - і більше шансів знайти і вивчити ту професію, у якій саме досягнете успіху, зможете виявити свою особистість. І тому сьогодні ми з вами відправляємося в подорож у світ професій. (Кожна група отримує перелік питань і записує назви професій)

  1. Моя професія на перший погляд може здатися легкою, але від неї залежить робота цілого колективу. Ця професія вимагає постійногоруху та міцнихнервів. Не завжди мене знають в обличчя, тому щочастішезустрічаються з моєю спиною. - Назвіть мою професію. (Диригент)

  2. Щоспільного у комп’ютераізсучасною коровою? (Професіялюдини, щоїхобслуговує – оператор, оператор машинногодоїння)

  3. Перед ким всі люди знімають шапки?(Перед перукарем.)

  4.  Хто занурюється в роботу з головою? (Водолаз, а ще і дресирувальник.)

  5. Хто горить на роботі? (Пожежні.)

  6. Хто працю єзі смаком? (Дегустатори.)

  7. Хто працю єграючись? (Актори, музиканти-виконавці.)

  8. Людина, щопрацює з напругою, - це ... Хто? (Електрик.)

  9. «Звірячий» доктор - це... Хто?(Ветеринар.)

  10. Кльовий професіонал - це... Хто? (Рибалка.)

  11. Залицяльник за деревами - це... Хто? (Садівник)

  12. Реаніматор машини - це... Хто? (Автомеханік.)

  13. Професійний підказувач - це... Хто? (Суфлер.)

  14. Хто шукає позитивне у злочині і негативне у покаранні? (Адвокат.)

  15. Представники якої професії весь час задають молодим людям питання, наякісамізнаютьвідповіді? (Вчителі.)

  16. Кого поетично називають лоцманами книжкового моря? (Бібліотекарів.)

  17. Як називають професіонала, який піде з вами в магазин і за ваші гроші купить вам те, що завжди хотів купити собі? (Стиліст.)

  18. Назвіть єдиного фахівця, який вміє розбирати каракулі лікарів. (Аптекар.)

  19. Хто безкарно розпилює жінок навпіл? (Фокусник.)

  20. Сидить дід, у сто шуб одягнений, хто пробігає повз нього, у того він шубу відбирає.(Гардеробник.)

  21. Представників якоїсь поважної професії часто погрожують здати на мило? (Спортивних суддів.)

  22. Яка шанована професія дала назву сорту вареної ковбаси? (Доктор.Докторськаковбаса.)

  23. Є такий анекдот. Приходить цей професіонал до піаністу подивитися на новий рояль і каже: «Незручна клавіатура - 84 клавіші, половина функціональних, жодна не підписана, хоча... натискаються клавіші Shift дійсно оригінально». Хто цей професіонал, і які оригінальні клавіші йому сподобалися? (Цепрограміст. А сподобалися йому педалі рояля.)

  • Скільки професій назвала кожна група?

  • Що ми можемо сказати про ці професії з боку ринка праці?

Насправді у світі існує більше ніж 40 тисячпрофесій. Цікавий факт, що за данимивчених, майже 50% людей навчаються за спеціальністю, яку хотіли б змінити. Ми знаємо невелику кількість професій, а з них ще менше тих, які нам подобаються. Людина сама обмежує свій вибір, коли не цікавиться професіями, які існують у світі. І деякі люди роблять невірний вибір і тому дуже важливо вчасно дізнаватися про світ професій та власні вподобання.

Підсумок: Ми добре з вами знаємо ці професії, а от як бути нашим дітям, щоб зорієнтуватися сьогодні на ринку праці ?

Б) Обговорення фрагменту з інтернета « Як стати багатим?» ( висновок: міліонери з’являться у фінансовій сфері.)

В) Перегляд відеоролика №2 (новини про ринок праці)

- Почули які професії не затребувані на ринку праці. Що робити?

Г) Відеоролік №3( фінансист змінив професію на сантехніка)

- Ви подивилися два фрагмента новин, в першому говориться про те, що такі професії як економіст, фінансист , юрист стали не затребуваними, а в другій частині, що ці професії будуть користуватися попитом.

Д) Мозковий штурм:

- Поради випускнику.: Знати свої улюблені заняття. Розвивати свої здібності. Запитати поради у батьків. Пройти спеціальні тести. Цікавитися актуальними професіями. Піти вчитися за компанію з друзями. Знати свої сильні сторони. Знати все про обрану професію.

Дивлячись на сучасний світ, можна зробити висновок, що в майбутньому нас чекає ще більше технологічних новинок, аніж ми маємо зараз. Давайте поглянемо на тенденціії розвитку світу і разом пофантазуємо про ті професії, які стануть необхідними у майбутньому. Вже сьогодні у світі відбуваються зміни:Стрімкий розвиток технологій. Штучний інтелект. Роботизація. 3D-моделювання і друк. Розвитокаграрнихтехнологій. Розвитокмедицини та протезування. Нанотехнології та генетикаАзнаєтеви, що…

  • 35% професій, якісьогоднівважаютьсяважливими, кардинально змінятьсяпротягомнаступних 5 років

  • 65% дітей, щопішли до школи у 2016 році, будутьпрацювати на посадах, якихнаразіще не існує

  • Роботи можуть допомогти нам досягти нашої мети, але вони не можуть бути креативними: митцями, творцями тощо.

Що ж мають робити люди в майбутньому? Якіпрофесії потрібні людям?

Ж) Профорієнтаційна гра.

Наша гра допоможе зрозуміти, наскільки точно ви уявляєте сучасний світ професій. Будьте зібраними, цілеспрямованими, наполегливими й упевненими в собі. Щасти вам! Всі отримують картки з назвою професії або характеристику професії. Повертаються за столи парами.

Вітражист – займається оформленням вітрин і виставок.

Референт – діловод, помічник керівника, відповідає за переробку різного роду інформації.

Дистриб’ютер– офіційний представник фірми, що здійснює прямі продажі товару.

Іміджмейкер – фахівець з професійного супроводу кар’єри, створення іміджу особи або фірми.

Маркетолог – досліджує ринок: вивчає, прогнозує і формує попит на товари і послуги.

Рецепшоніст (англ. – reception – прийом) –працює на первинному прийомі клієнтів по телефону або особисто; зустрічає і вітає клієнтів, адресує їх до відповідних співробітників фірми; займається реєстрацією відвідувачів і телефонних дзвінків, сортуванням кореспонденції; в перспективі може стати офіс-менеджером.

Стиліст – людина, яка за ваші гроші одягне Вас так, як їй самій подобається.

Грумер – це стиліст-цирульник домашніх тварин.

Пастижер – здійснює виготовлення виробів на замовлення з натурального волосся.

Вальвеолог – спеціаліст, який займається питаннями збереження здоров'я людини.

Гувернер – навчає і виховує дітей в сім'ях з високим рівнем достатку, здійснює початкову та загальнокультурну підготовку дитини до навчання в освітньому закладі.

Андеррайтер – ще одна нова спеціальність у сфері страхування. Це людина, що описує, оцінює і кваліфікує ризик, формує страховий портфель.

Коучер – консультант керівника з питань створення структури персоналу, її завдання полягає у проведенні психологічних тренінгів для керівників і персоналу підприємства з метою розкриття їхнього потенціалу, збільшення продуктивності і ефективності праці.

Банермейкер - людина, яка займається виключно виготовленням і розміщенням банерів.

З) Гра «Як розпорядитись своїм життям?» або «Аукціон життя»

Ми живемо в умовах ринкової економіки, яка ставить нас перед дилемою: яке рішення прийняти,щоб отримати найбільшу вигоду?

Інструкція: У кожного з вас 10 жетонів, які під час гри символізуватимуть саме вас: ваші зусилля, ваш час, здоровя,тобто ваше життя.У процесігрижетониможнаобмінювати на той чиінший лот, у якому буде запропоновано два «товари». Але придбати можна лише щосьодне. Свій вибір потрібноробитишвидко. Максимальна кількість лотів - 10, але в них може бути різна вартість, тобто будуть лоти ціна яких більша, ніж один жетон. Якщо ви використаєте всі жетони, то вже нічого не зможете «купити». Назву товару напишіть на жетоні. Перехід до наступного лоту означає, що попередній знято з «торгів».(Жетони – нові купюри 1000 грн . Огляд купюр, невелика інформаційна хвилинка)Відповідно до рішення Правління Національного банку України від 20 червня 2019 року № 417-рш Національний банк України з 25 жовтня 2019 року вводить в обіг банкноту номіналом 1000 гривень зразка 2019 року.

Нова банкнота номіналом 1000 гривень зразка 2019 року з 25 жовтня 2019 року є законним платіжним засобом на території України та обов’язкова до приймання за її номінальною вартістю всіма фізичними та юридичними особами без будь-яких обмежень на всій території України.

(Обговорення мікротексту на банкноті)

Перелік лотів

Гарна квартира чи будинок (1 жетон)

Новий спортивний автобоміль(1 жетон)

Відпочинок у будь-якому місці земної кулі на 1 місяць на двох (1)

Успішна кар’єра (2 жетони)

Стрімка політична кар’єра(2 жетони)

Можливість постійного самовдосконалення (2 жетони)

Якісна освіта (2 жетони)

Підприємство, що приносить великий прибуток (2 жетони)

Міцна родина (3 жетони)

Всесвітня слава (3 жетони)

Чиста совість ( 2 жетони)

Успіх будь-якою ціною (2 жетони)

Матеріальне благополуччя (1 жетон)

Повага і визнання оточуючих (1 жетон)

Можливість керувати і підкоряти (2 жетони)

Можливість працювати в команді однодумців (2 жетони)

Стрімка кар’єразавдякивипадку(2 жетони )

Поступове сходження до успіху шляхом безперервного самовдосконалення (2 жетони)

Сім додаткових років життя (3 жетони)

Безболісна смерть, коли настане час (3 жетони)

Обговорення: - Що ви відчували, коли доводилось робити вибори? - Що ви дізналися про свої цінності завдяки грі?

- Що ви думаєте про зв’язок між цінностями і рішеннями, зокрема щодо професійного вибору, які людина приймає…

3. Підсумок

Вибірпрофесії – надзвичайно важливий і відповідальний крок у житті кожної людини: відповідальний не лише перед самим собою, а й перед іншими людьми. Всім нам доводилося не раз зустрічатися з неуважним лікарем, чиновником, грубим продавцем, некомпетентним бухгалтером чи секретарем. Ми обурювалися, ображалися, критикували. А спробуймо поставити питання «чому?» і дати на нього відповідь. Якщо від природи замкнута людина, що неправильно обрала свою професію, змушена цілий день спілкуватися, проявляти увагу та турботу до клієнтів або, навпаки, рухлива людина годинами виконує монотонну «паперову роботу», то вже з ранку вони відчувають втому й роздратування, а до вечора обридла робота настільки вимотує,що в душі не залишиться нічого, окрім ниючої знемоги…Я дуже не хочу, щоб така неприємність сталася з нашими учнями, тому необхідно виховувати компетентних, професійно соціалізованих учнів і випускати в життя з чітким розумінням формули вибору професії: хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа; можу - це все, що мені по силам, за здібностями; треба -це все, що потрібно для суспільства, країни. Якщо у людини є мрія і вона твердо йде до своєї мети, вона обов'язково її досягне. Але для цього потрібно розібратися в собі, дізнатися свої сильні і слабкі сторони, свої здібності і недоліки. Щоб легше було орієнтуватися у світі професій, люди їх систематизували за певними ознаками і умовно розділили на групи. Наприклад, за видами діяльності існує 5 типів професій: людина-природа, людина-техніка, людина-художній образ, людина-знакова система, людина-людина. Сподіваюсь, ця подорож у світ професій була для вас корисною і цікавою. Необхідно докласти максимум зусиль, щоб отримати потрібний багаж знань. Справжні професіонали завжди були і будуть затребувані. Вкладаючи гроші в освіту, можна з упевненістю розраховувати на гідну віддачу через кілька років. Сучасний ринок праці стає дедалі складнішим, кандидатів з вищою освітою все більше, конкуренція за робочі місця все напруженіша, а рівень безробіття все вищим.

4.Вправа «Капуста» ( Побажання учасникам тренінгу.)

В.Сухомлинський

Удача полює на Вас!

СЛОВНИК НОВИХ ПРОФЕСІЙ

Кредитний брокер. До функцій кредитних брокерів входить збір інформації для клієнта та допомога в оформленні позики. Зарплати таких працівників складаються зі ставки та відсотків від суми угоди.

Джобер – фахівець-посередник на фондовій біржі. Основне завдання – купівля і продаж акцій. Відрізняється від брокера тим, що здійснює купівлю і продаж акцій за свій власний рахунок.

Колектор – фахівець із повернення боргів, професія  виникла близько 2 років тому. Зарплати колекторів, так само як і кредитних брокерів, складаються зі ставки та відсотків.

Адміністратор недержавного пенсійного фонду - структура, яка функціонує з метою накопичення пенсійних внесків на користь його учасників з подальшим управлінням пенсійними активами і здійсненням пенсійних виплат.

Персональний консультант із питань страхування. У зв'язку зі стрімким розвитком страхового ринку сьогодні актуальною стає професія персонального консультанта із питань страхування. Такого спеціаліста чекають у всіх містах.

Менеджери з продажу банківських послуг. У комерційних банках вже 2-3 роки досить успішно працюють спеціалісти з активного продажу банківських послуг. Суть їхньої роботи полягає в пошуку нових клієнтів банку, а також у роз'ясненні вже існуючим клієнтам всього спектру банківських послуг.

Кредитний менеджер – спеціаліст, який займається розробкою та реалізацією кредитної політики підприємства. Така людина потрібна у всіх компаніях, які працюють на умовах товарного кредитування та відстрочення платежу.

Веб-дизайнер. Останнім часом нерідко в рекрутингових компаніях з'являються заявки на директорів інтернет-магазинів. По суті, це - професійний менеджер, котрий, крім володіння інструментарієм у галузі програмування, повинен мати також гарну бізнес-освіту (логістика, фінанси, оцінка ризиків ціноутворення) тощо.

Менеджери проектів займаються технічним забезпеченням проекту, підбором команди для роботи над ним, а також розкручуванням й підтримкою вже готового сайту, залученням рекламодавців.

Професія технічного письменника передбачає опис продукту, що виробляє компанія (яка працює в області інформаційних технологій), а також збір інформації.

Соціобілдер. Маєш купу френдів? До твоєї думки прислуховується блогосфера? Не виключено, що твоє покликання – соціобілдер, який на замовлення різних компаній створює та модерує он-лайн спільноти, пов’язані з певним продуктом (наприклад, „спільнота шанувальниць черевичків ManoloBlahnik”). Головні вимога до соціобілдера – не набридати прямою рекламою продукту.

Seo-оптимізатори. Надзвичайно популярними в «он-лайні» стали фахівці, які знаходяться «на стику» декількох професійних галузей. Наприклад, Інтернет-маркетологи (seo-оптимізатори), це співробітники, які відповідають за просування сайту в Мережі, тому вони повинні бути не стільки маркетологами, скільки «технарями». Тому seo-оптимізаторами, як правило, стають веб-дизайнери або веб-програмісти.

Верстальник – фахівець, який працює в рекламних або видавничих фірмах, займається комп'ютерною версткою рекламних або видавничих матеріалів; необхідні знання комп'ютерних графічних програм, худ. здатності.

HR – фахівець. Дуже часто фірми, установи мають проблеми з підбором фахівців на вакантні посади. Пошук людей – це не тільки наслідок браку кадрів, а й формування хорошого кадрового резерву. Бувають ситуації, коли в керівника просто не вистачає часу займатися підбором персоналу, тому допомога HR – менеджера дуже потрібна і важлива.

HR – фахівець (фахівець з підбору персоналу) повинен мати такі якості, як спостережливість, вміння слухати та „читати” співрозмовника, як відкриту книгу. А також уміло і регулярно відкидати зайве перед кожною співбесідою, що вдається далеко не кожному. Перевага надається кандидатам з вищою психологічною освітою.

Іміджмейкер-психолог – спеціаліст з професійного супроводу кар'єри, створення іміджу особи або фірми; здійснює імідж-супровід у рекламних і передвиборних кампаніях, бере участь у підвищення корпоративної культури організації.

Онлайн-рекрутер. Менше року минуло відтоді, як на ринку праці затребуваною стала професія онлайн-рекрутера, обов'язком якого є пошук і підбір персоналу за допомогою засобів Інтернет-рекрутингу: розміщення оголошень на job-сайтах, пошук кандидатів у соціальних мережах тощо.

Бізнес-тренер –  це викладач, але незвичайний. Він викладає те, чого не вчать у вузах, а його учні, як правило, вже мають вищу освіту і професію. Професія бізнес-тренера не менш складна і відповідальна, ніж інші професії сфери «Вихователі, тренери, психологи». Адже бізнес-тренер повинен відмінно знати не тільки теорію своєї роботи, але і бути чудовим практиком. Тим більше, кваліфікація бізнес-тренера важлива з точки зору кар'єрного зростання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
3
0
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!