і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Аудіювання.4клас.2семестр

Перегляд
матеріалу
Отримати код

І І семестр

Прочитай текст та виконай завдання після читання.

Олег Буцень « ПОЛОХЛИВИЙ ГРИБ»

Виткнувся із землі грибок маслючок.
— З днем народження! — ласкаво привітав його кущик травички і розсунув стеблинки, місцем поступився.
А невеличка гілка осики зронила на грибок кілька пожовклих листочків.
— Щоб ніхто не помітив,— сказала.— Рости великий!
На світанку ліс умився теплим дощем. Потім визирнуло з-за дерев рожеве сонце. І кожна гличка, кожний листочок, кожна стеблинка почали сушити своє змокле вбрання. У лісі стало задушно, парко. За ніч він помітно підріс, осмілів, капелюшок уже зсунув набакир: ось який я молодець!
— Гарний, гарний! — прошепотіла гілочка, про всяк випадок ховаючи його від чужих очей.
Але маслюк невдоволено зиркнув на неї з-під капелюшка: мовляв, не маленький!
Та раптом десь поряд заспівав дзвінкий голосок. А ось і сама дівчинка показалася в червоному платтячку, з маленьким козубком у руці.
Перелякався гриб, затремтів.
— Люба гілочко! Виручай!
Скинула хутенько гілочка кілька листочків на маслюка, прикрила його, а він все просить:
— Ще потруси! Не скупись!
Так і не помітила гриба дівчинка.
Почав гриб вилазити зі своєї схованки. Довго надимався, пихкав, розсував листочки, все невдоволено бурмотів, лаяв гілку:
— Ото накидала! Скільки часу через неї гайную!
Нарешті вибрався. А просто на нього козуля біжить. Як заволає тут гриб:
— Ой гілочко! Визволяй з біди: мене козуля зараз з’їсть!
Зглянулась на маслюка гілка: шкода їй дурненького буркуна. Знов листочками його притрусила.
— Мало, мало! — благає гриб.— Боюся! Ще потруси!
— Та досить уже,— каже гілка.— Тебе й так не видно. А листочків у мене зовсім небагато лишилось.
— Ну ще хоч трошечки,— упрошує гілочку лякливий гриб.
Зглянулася гілочка. Посипалось з неї листячко, наче жовті метелики закружляли в повітрі.
Відсидівся гриб під листям. Темно, затишно. Знову почав сердитись:
— От засипала. За три дні тепер не виберешся.
Цілу ніч розкидав маслюк листя. Нарешті визволився.
Огледівся на всі боки, себе обдивився.
— Ач як я виріс, погладшав! Ну ж бо посунься ще трохи, травице. Бачиш, тісно мені.
— Гаразд, хай буде по-твоєму,— охоче згодились пожовклі билинки навколо.
Покрасувався гриб ще з півдня. Коли нагледіла його руда білка. Стриб-стриб до нього. Ох і перелякався бідолаха!
— Гілочко! Люба! — гукає з-під нього.— Виручай! Вік не забуду тебе хорошу. Ніколи й слова поганого про тебе більше не скажу!
Мовчить гілка.
Визирнув з-під капелюха гриб — жодного листочка на гілці вже нема. Ще раніше всі витратила на нього, полохливого…(360)

  1. Який грибочок виріс у лісі?

  • Боровичок;

  • Маслючок;

  • Підосичник.

2. Чим умився ліс?

  • Росою;

  • Джерельною водою;

  • Дощем.

3. У яке платтячко була одягнена дівчинка?

  • Зелене;

  • Червоне;

  • Біле.

  1. Яке дерево рятувало грибочок від небезпек?

  • Осика;

  • Береза;

  • Дуб.

  1. Чим прикривався грибок від дівчинки та козулі?

  • Квіточками;

  • Листочками;

  • Мохом.

  1. Встанови правильну послідовність подій у тексті.

  • А ось і сама дівчинка показалася в червоному платтячку, з маленьким козубком у руці.

  • Коли нагледіла його руда білка.

  • А просто на нього козуля біжить.

  1. Поясни значення слів.

Волає - _______________

Благає - ______________

8. Продовж речення за поданим початком.

Гілочка мовчала, бо коли прибігла білочка , у неї вже не було ………………………………………………………………………………………

9. Встанови відповідність між словами, з’єднуючи їх між собою.

Зиркнув Говорив

Бурмотів Подивився

Гайную Втрачаю

10. Чи можна стверджувати, що грибочок був дуже полохливим? Обґрунтуй і запиши свою думку.

Прочитай текст та виконай завдання після читання.

Микола Магера «СІРКО І ШПАК»

Біля цегляного хліва у дерев’яній буді живе собака Сірко. Весь чорний, ноги ж внизу білі, ніби взуті у світлі сап’янці, а над очима — сніжно-білі великі кружальця, що нагадують скельця окулярів.
Його всі люблять. І він намагається віддячити за це і дорослим, і малюкам.
Кожного, хто відчинить хвіртку і ступить на подвір’я, собака зустрічає по-різному: поштарку — кількома глухуватими «гав-гав-гав», дитину –ніжним скиглінням, батька чи матір, коли ті повертаються з роботи, радісним, щирим «гаву-гаву-гаву», ніби хоче сказати: нарешті ви прийшли, я дуже скучив за вами.
Змалечку Сірко подружився з нашими горобцями, які мешкають у хліві на горищі. Коло нього птахи харчуються взимку і влітку.
Якось напровесні, коли повернулися із вирію до рідних домівок шпаки, вночі землю припорошив сніг. Вранці мати вилила у Сіркову миску рештки борщу і макаронів. Собака почав снідати.
Над будою нависла яблунева гілка, яку, наче намистини, густо нанизали горобці. Цього разу з ними прилетів худющий-прехудющий шпак.
Поки Сірко чогось вередував коло миски, птахи, причаївшись, ніби поприлипали до гілок. Терпляче вони чекали своєї черги.
Як тільки собака почистив лапою морду і повільно заліз до буди, виставивши в отворі голову, горобці м’ячиками скотились з гілок на землю і обліпили велику миску.
Шпак з хвилину дивився, як горобці снідали, потім обережно спустився на нижню гілочку, боязко поглядаючи на собаку. Але той ніби нічого не бачив.
Нарешті шпак набрався хоробрості, зіскочив на землю і швидко підійшов до гурту горобців. Він схопив щось з миски, відбіг до стовбура яблуні і почав похапливо їсти.
Сірко здивовано подивився на незнайомця. Мовчки спостерігав за птахом, поки той не заліз у миску, розігнавши горобців.
Тоді собака, не піднімаючи голови з лап, сердито блиснув очима і кілька разів суворо гавкнув.
Але шпак не розгубився. Він схопив грудочку макаронів і злетів на гілку.
Собака не спуска очей з новачка. А той, попоївши, несподівано заспівав: «Фіють-фіють-фі-фі-фі!»
Птах так радісно і щиро висвистував, що Сірко від задоволення аж зажмурився. Так тривало декілька хвилин. Потім, перепочивши, знову повторив свою вдячну пісню. І собака зрозумів свого гостя.
З того часу шпак щодня прилітав до Сіркової миски попоїсти і так, аж поки не зійшов сніг. Поснідає чи пообідає, сяде на яблуневу гілку і давай висвистувати на все подвір’я.

  1. З ким дружив Сірко?

  • З воронами.

  • З синичками

  • З горобцями.

  1. Який птах прилетів на яблуневу гілку?

  • Дятел.

  • Шпак.

  • Сорока.

  1. Де жив Сірко?

  • Біля деревяної хати.

  • Біля старого дуба.

  • Біля цегляного хліва.

  1. Де мешкали горобці?

  • У хліві на горищі.

  • У дубі на дуплі.

  • Під стріхою

5. Чим віддячував шпак Сіркові за їжу?

  • Танцем.

  • Піснею.

  • Носив йому черв’ячків.

6. Коротко поясни значення вислову.

Горобці м’ячиками скотились -_____________________________________

7.Встанови послідовність подій у тексті.

  • Вдячний шпак співає Сіркові пісні.

  • Худющий птах прилетів на яблуневу гілку.

  • Шпак схопив грудочку макаронів і злетів на гілку.

  • Птах заліз у миску і розігнав горобців.

  1. Встанови відповідність між появою людей та поведінкою собаки. З”єднай між собою стрілочками.

Зустрічав поштарку - щирим «гаву-гаву-гаву»

Зустрічав дитину - кількома глухуватими «гав-гав-гав»

Зустрічав батька чи матір - ніжним скиглінням

9. Закінчи речення.

Сніжно-білі великі кружальця навколо Сіркових очей нагадували_________________________________________________.

10. Завдяки чому подружилися Сірко та шпак? Запиши свою відповідь

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Тексти для аудіювання
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Читання
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Тест
  • Переглядів
    230
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    AC033115
  • Вподобань
    0
Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь