Аудіювання з української мови.

Опис документу:
Текст для контрольного аудіювання для 6 класу «Перші письмена» Нині неможливо уявити собі, як можна жити, не вміючи читати й писати ! Писемність дає можливість передати мову за допомогою символів. У багатьох мовах ці символи складають абетку. Хоча слів у російській мові десятки тисяч, записати їх можна за допомогою лише 33 літер. Але є й інші способи письма, що виникли задовго до того, як з`явилися перші абетки. Минуло декілька тисяч років, перш ніж писемність набула сучасного вигляду.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Текст для контрольного аудіювання для 6 класу   

«Перші письмена»

 Нині неможливо уявити собі, як можна жити, не вміючи читати й писати ! Писемність дає можливість передати мову за допомогою символів. У багатьох мовах ці символи складають абетку. Хоча слів у російській мові десятки тисяч, записати їх можна за допомогою лише 33 літер. Але є й інші способи письма, що виникли задовго до того, як з`явилися перші абетки. Минуло декілька тисяч років, перш ніж писемність набула сучасного вигляду.

Зразки найдавнішого письма, у якому використовувалися малюнки, або піктограми, було знайдено в давньому Уруці, шумерському місті в Месопотамії ( сучасний Ірак). Це були списки товарів і продуктів, що купувалися для храму, а писалися вони на глиняних дощечках за допомогою дерев’яних або очеретяних паличок. Ці таблички добре збереглися : ми можемо читати їх і нині, хоча записи були зроблені ще 5300 років тому.

Один із видів малюнкового письма був винайдений в Єгипті близько 3000 років до нашої ери. Особливі символи, які мають назву «ієрогліфи» ( «священні письмена» ), могли позначати не тільки предмети, а й абстрактні поняття. За допомогою ієрогліфів можна було писати вірші, оповідання, зведення законів або збірки медичних рецептів. Однак сам процес письма складних знаків ішов надто повільно. Тоді практичні єгиптяни вигадали скорочений спосіб запису, так зване ієратичне письмо. В ньому символи. Основані на тих самих ієрогліфах, були спрощені. Хай це письмо не таке красиве, однак єгиптяни зрозуміли : писати тепер можна значно швидше.

Крім того, саме вони почали першими використовувати папір. Вони нарізали смужками стеблини папірусу, одного з видів очерету, і, укладаючи їх поряд одержували прямокутний лист. Поперек смужок першого шару накладали наступний шар. Потім лист папірусу стискали під гнітом, таким чином, що він ставав тонким і гладким.

Китайська писемність, як говорить легенда, була винайдена одним із китайських імператорів, котрий жив більше 4000 років тому. В цьому йому допомогли спостереження за слідами птахів і тварин. Найдавніші зі зразків китайського письма зроблені на кістках, що за їх допомогою провіщали майбутнє. Священики писали на кістці запитання, а потім тримали її над вогнем, поки кістка не тріскалася. Відповідь на запитання залежала від того, в якому місці проходила тріщина. Китайці ніколи не використовували абетку. Їх писемність розвивалася на основі давніх піктограм.

Абетковий принцип письма винайшли ханаанеяни, котрі мешкали в Палестині більше 3000 років тому. Тепер замість того, щоб вчити напам’ять сотні ієрогліфічних знаків, людині потрібно було запам’ятати лише два-три десятки особливих символів (літер), які означали звуки. Вчитися читати й писати стало набагато легше. Сучасна латинська абетка походить від ханаанейської, хоча за 30 століть, що минули, вона сильно змінилася.

        Тестові завдання до тексту  «Перші письмена»

1.      За допомогою чого писемність дає можливість передати мову ?

а) за допомогою слів ;                                      в) за допомогою звуків ;

б) за допомогою речень ;                                 г) за допомогою символів.

 2.      Скільки літер в українській абетці ?

а) 30 ;                      б) 33 ;                       в) 32 ;                        г) 34.

 3.      Які знаки використовувались у зразках найдавнішого письма ?

а) малюнки ;                                 в) рисочки ;

б) букви ;                                      г) геометричні фігури.

 4.      Де саме для запису інформації використовувались ієрогліфи ?

а) у Месопотамії ;             б) у Єгипті ;               в) у Палестині ;             г) в Індії.

 5.      Чим відрізняються ієрогліфи від піктограм ?

а) ієрогліфи красивіші за піктограми ;

б) ієрогліфи легше вивчити, ніж піктограми ;

в) за допомогою ієрогліфів можна передати абстрактні поняття ;

г) за допомогою ієрогліфів можна зашифрувати текст.

 6.      Що використовували для записів у Месопотамії ?

а) папірус ;             б) глиняні таблички ;           в) дерев’яні дощечки ;        г) телячу шкіру.

 7.      Що використовували для записів у давньому Єгипті ?

а) папірус ;            б) глиняні дощечки ;             в) дерев’яні дощечки ;        г) телячу шкіру.

 8.      Що допомогло китайському імператорові винайти спосіб запису ?

а) вивчення ієрогліфів ;                 в) спостереження за слідами птахів і тварин ;

б) дослідження піктограм ;           г) розповіді мандрівників про письмо в Єгипті та Месопотамії.

 9.      На чому зроблені найдавніші зразки китайського письма ?

а) на папері ;                                   в) на керамічних вазах ;

б) на тканині ;                                 г) на кістках.

 10.  Що таке піктограма ?

а) це такий ієрогліф ;                                                 в) це зображення богів ;

б) це малюнок для передачі інформації ;                 г) це орнамент на керамічному посуді.

 11.  Від чого походить сучасна латинська абетка ?

а) від шумерських піктограм ( Месопотамія ) ;

б) від ієратичного письма ( Єгипет ) ;

в) від ієрогліфічного письма ( Китай ) ;

г) від ханаанеянського письма ( Палестина ).

 12.  Де було винайдено абетковий принцип письма ?

а) у Єгипті ;                                     в) у Месопотамії ;

б) у Китаї ;                                       г) у Палестині.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн