і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил в повісті ОлександраГріна «Пурпурові вітрила»

Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил в повісті ОлександраГріна «Пурпурові вітрила»

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил в повісті ОлександраГріна «Пурпурові вітрила»

Мета: продовжити з учнями працювати над образами Ассоль і Грея, дати поняття про символ, розкрити символіку твору;

розвивати образне творче мислення, вдосконалювати навички аналізу художнього образу;

удосконалювати навички учнів із коментованого читання та аналізу художнього тексту ; удосконалювати навички виразного читання, усного мовлення, складання аргументованої відповіді , доведення власної точки зору;

стимулювати інтерес учнів до читання зарубіжної літератури, формувати культуру виступу, культуру спілкування; виховувати почуття доброти, сердечності, віру в прекрасну мрію і бажання її досягти.

Обладнання: текст повісті-фейєрії, ілюстрації до твору, відео із к/ф «Пурпурові вітрила»

Тип уроку: урок формування навичок і вмінь

У яскраво-червоному відблиску вітрил часу

героїня Гріна побачила образ небаченого…

Вона стала символом непохитної мрії.

В.Шкловський

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

Емоційний настрій.

Прослуховування пісні В.Лансберга «Ребята, надо верить в чудеса».

- Чи погоджуєтесь ви з тим, що потрібно вірити в дива?

Грін стверджував, що корабель із пурпуровими вітрилами рано чи пізно приходить до кожного, хто вміє мріяти, хто всім серцем вірить у дива.

  • Як пісня, яку ви прослухали, пов’язані з повістю Гріна «Пурпурові вітрила»?

  • Хто мріяв? Здійснилася їхня мрія?

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

На що ми повинні звернути увагу сьогодні на уроці?

Які завдання ставимо?

ІІІ. Робота на уроці.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

О.Грін створив свій незвичайний світ, за яким в глибині душі сумує кожен із нас. У цьому світі живе маленька дівчинка Ассоль, яка довірливо чекає на диво. Це світ маленького Грея, котрий перетворюється в сміливого капітана з ніжною душею. Це світ, де можна зустріти чарівника Егля, котрий обіцяє щастя.

  1. Об’єднання в групи : Ассоль, Грей, мешканці Каперни, «Пурпурові вітрила»

  1. Слово вчителя: ми з вами ознайомимося з чудовим світом і героями повісті і будемо шукати відповіді на запитання:

Коло проблем

  • Чи була випадковою зустріч Ассоль і Грея?

  • Чому Грей вирішив одружитися з Ассоль – майже незнайомою дівчиною – у такий кзковий спосіб?

  • Чому вітрила пурпурові, а корабель білий?

  • У чому сенс назви повісті?

  1. З образом головної героїні мотив світла і сонця пов'язаний невипадково. Ім’я дівчини в перекладі з іспанської означає «до сонця». Сонце - це тепло, життя. З появою Ассоль на сторінках повісті змінюється стиль розповіді, вона стає ліричнішою і теплішою.

Ассоль.

  1. Бесіда

  • Як діти ставилися до Ассоль?

  • Які ігри полюбляла Ассоль

  • Що сказав старий Егль про ім’я Ассоль?

  • У якому світі живе Ассоль? (Демонстрація : к\ф - 00.46)

  1. Створення паспорту-характеристики героїні

Паспорт

Ім'я

Вік

Родина

Соціальний статус

Заняття, ігри

Друзі

Ставлення до інших персонажів

Ставлення мешканців Каперни до неї

Риси характеру

  1. «Мікрофон» (для хлопців) - Які риси характеру Ассоль вас приваблюють і чому?

Хто такий Грей?

Яким він був? (клас складає такий же паспорт на Грея)

11.Бесіда

- Чим відрізнявся Артур від людей вищого світу? (Артур Грей народився із живою душею, яка не хотіла наслідувати спосіб життя сім`ї.)

- Що, на вашу думку означають слова «жива душа»?

(Демонстрація х\ф 00.24)

- Як Грей виховував у собі мужність?

«Мікрофон»:Звернення до дівчат. – Які риси характеру Грея вам подобаються і чому?

- Що відчув Грей» , коли побачив на березі моря сплячу дівчину? ( відчув, що все в ньому зрушилося, усміхнулося. Таке відчуття з’явилося вперше).

- Що відчувала Ассоль?( У дівчини також з՚явилося дивне відчуття. Все її єство сповнилося тривогою. Ассоль не могла ні читати, ні шити. Вона не думала ні про образи, ні про кривду).

- Що ж спільного і що відмінного у долях головних героїв?

Ассоль Об’єднує Грей

Живе біля моря багатий спадкоємець, книжки.

Дочка моряка море Юнга на кораблі

Книжки, іграшки

Дівчинка-ізгой самотність утрата зв’язків із сім’єю

Любов до батька здатність любов до матері, моря

моря. любити

мрія про високе романтика прагнення боротьби, відкриттів

духовне, чисте

  1. Чи була зустріч героїв випадковою? Чи принесла вона їм щастя?

  1. Як односельці поставилися до мрії дівчинки? Що ви можете сказати про мешканців Каперни?

Мешканці Каперни

Символом чого є Каперна?

Каперна – узагальнений образ людського зла, жорстокості, лицемірства, підступності.

  1. Перегляд к/ф «Шхуна підходить до Каперни»

  • Яка реакція у мешканців?

  • Які важливі для нас слова сказав Грей? (хочеш дива - зроби )

  • Чи можливо зробити диво в реальному світі?

  1. Дослідження:

Чому Грей обрав саме пурпуровий колір вітрил?

Що символізує цей колір?

Пурпурові вітрила

Символ – предмет чи слово, які умовно передають суть якого-небудь явища.

Слово учителя.

У стародавній Греції символом називали дві половинки розрізаної навпіл палички, які допомагали їхнім власникам упізнавати один одного в далеких місцях. У наш час символом називають предмет чи слово, які умовно передають суть якого-небудь явища.

Символ близький до алегорії та метафори, оскільки утворює свої переносні значення на основі того, що ми відчуваємо спорідненість, зв’язок поміж тим предметом чи явищем, які позначаються якимось словом у мові, та іншим предметом або явищем, на які ми переносимо це ж словесне позначення.

  1. Фізхвилинка-руханка. У класі учні повинні знайти стрічки з написом символічного значення назви повісті, вони розміщені будь-де; учні рухаються по класу, шукаючи їх, знайшовши, зачитують і коментують.

Наприклад, «Пурпурові вітрила - символ здійснення мрії, символ сподівання на краще, символ величі кохання та людської душі».

ІУ. Підсумок уроку

К.Паустовський у своїй книжці про О.Гріна писав: світ, у якому живуть герої Гріна, може здатися нереальним лише людині духовно бідній. Той, хто відчув легке паморочення від першого ж ковтка солоного і теплого повітря морського узбережжя, одразу відчує справжність пейзажу Гріна, широке дихання країн, створених уявою автора.

Грін стверджував, що корабель із пурпуровими вітрилами рано чи пізно приходить до кожного. Хто вміє мріяти, хто всім серцем вірить у дива

У. Рефлексія

- Чи виконали ми поставлені на початку уроку завдання?

- Що потрібно зробити для здійснення своєї мрії?

- Такі книги, як «Пурпурові вітрила»,потрібні сьогоднішнім учням?

IV. Підведення підсумків

О. Грін вустами Грея говорить, що дива можна творити своїми руками. Будь-яка мрія здатна втілитися в життя ,якщо прикласти максимум зусиль для досягнення мети. Поки людина живе, вона мріє. Оскільки людина народжується для щастя і свободи. Час довів, що Грін – письменник, потрібний нашій дійсності. Його твори викликають бажання жити, сміливість, красу і любов. Всією своєю творчістю письменник стверджує, якщо людина вірить у мрію, бореться з нею, випромінює добро, то вона зможе подолати всі труднощі на своєму шляху.

V. Домашнє завдання

Виконайте письмове завдання ,відповівши на питання «А яке маленьке диво зможу зробити я?»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
конспект уроку
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    241
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    JB575574
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти