Апостроф. Письмо під диктування.

Опис документу:
Мета: познайомити з апострофом; вчити правильно вимовляти слова з апострофом, записувати їх, виконувати звуко-буквений аналіз; повторити як правильно писати букву І; розвивати фонематичний слух, мислення, мовлення. Виховувати любов до живої природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Апостроф. Письмо під диктування.

Мета: познайомити з апострофом; вчити правильно вимовляти слова з апострофом, записувати їх, виконувати звуко-буквений аналіз; повторити як правильно писати букву І; розвивати фонематичний слух, мислення, мовлення. Виховувати любов до живої природи.

Обладнання: підготовлена дошка; зображення великої букви І; зображення зайчика та котика; звукові моделі слів.

Захарійчук М.Д. Українська мова: Підручник для 1 кл. – К.: Грамота, 2012 - Ч. 2. – 82с.

Хід уроку

I. Організація класу:

От і знову дзвоник лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей закликає,

Щоб успішно діток учить.

II. Актуалізація опорних знань учнів

1.Повторення вивчених букв

Сьогодні будемо повторювати букву І і.

2. Каліграфічна хвилинка:

— Велика буква І складається з двох елементів: короткої прямої та довгої прямої лінії з заокругленням унизу вліво.

Алгоритм написання великої букви І

— Пишемо під рахунок раз, два-і.

Спочатку «напишіть» у повітрі. Потім обведіть букву в зошиті до половини рядка. Роздивіться, чи правильно ви це зробили. Допишіть рядок до кінця. Наступний рядок запишіть самостійно.

Поєднання великої букви І з іншими буквами

— Поєднувальна лінія — коротка пряма, виведена з основної букви, яку ведемо до верхньої рядкової, звідки починаємо писати наступну букву.

- Письмо буквосполучень Іі, Іо, Іа, Іи, Іу.

Гра «Назви слова на задану букву»

Учитель показує картку з літерою, а діти називають слова, які нею починаються. Наприкінці гри визначають переможця.

— Назвіть голосні звуки. Доведіть, що вони голосні.

— Назвіть приголосний, що ми вже вивчили.

Яка різниця між буквою і звуком?

Що ви знаєте про звуки?

3. Поділ слів на 2 групи:

Сьогодні до нас завітали зайчик та котик. І треба буде віднести слова: якщо у слові більше букв до зайчика, а якщо звуків до котика.

Ось ці слова:

Якір, джмелі, юшка, щоки, дзвін.

Джмелі Якір

Дзвін Юшка

Щоки

В кого менше слів?( У зайчика)

Щоб Зайчик не образився призначаємо йому ще одне слово:

дзеркало[-•--•-•]

  • Давайте запишемо звуко-буквенний аналіз до слів: щоки, якір. Виконайте це завдання самостійно. А потім здійснимо взаємоперевірку.

  • Добре, впоралися із завданням. Ми ще будемо закріплювати цю навичку.

Фізкультхвилинка

Добре те, що сонце світить! (Руки вгору.)

Добре те, що вітер віє! (Коливаються.)

Добре те, що цей ось ліс (Присідають.)

Разом з нами ріс і ріс! (Підтягуються.)

Добре те, що в нашій річці синя, не брудна водиця. («Купаються».)

І мене матуся рідна після школи зустріча. (Стрибають.)

Добре гратися на дворі. (Плескають у долоні.)

Добре вчитися у школі! (Сідають за парти.)

III. Повідомлення теми і завдань уроку

- Зайчик зрадів, що ви подарували йому ще одне слово і дарує вам загадку:

Загадка

Воно належить мені

Але інші вживають його частіше за мене.(ім’я) [ . - / = .]

- Підскажу вам відповідь. Ви говорите його, коли знайомитесь.

- Що це?( Імя)

- Хто може написати це слово на дошці?( Виходить один із учнів і пише на дощці слово)

-Добре, молодець! А що цікавого в цьому слові?(В слові більше звуків ніж букв)

- А знак який розділяє ще слово вам знайомій. (Так, це апостроф)

- Молодці, деякі дітки його знають, а хто не знайомий з ним- неодмінно познайомиться.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення вчителя

— В українській мові знак апостроф указує на роздільну вимову в словах.

2. Ознайомлення з написанням апострофа:

Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільній дітворі.

Дуже схожий я на кому

І пишусь не внизу, а вгорі.

Апостроф робить слова роздільними. Коли в слові є апостроф ми чітко чуємо звуки таких букв: Я, Ю, Є, Ї

Апостроф ставиться після букв: Б, П, В, М, Ф, Р

3. Читання складів з апострофом.

- Давайте спробуємо разом чітко прочитати ці склади: мя, бє, пю, ря

4. Звуковий аналіз слів м’яч, п’є, в’ють

Назвіть приголосні, що стоять перед апострофом.(м,п,в)

Які звуки позначають букви я, ю, є?[йа], [йу], [йе].

- Скільки букв і звуків має слово м’яч? (3 букви, 4 зв.)

- Скільки букв і звуків має слово п’є ? (2 букви, 3 зв.)

- Скільки букв і звуків має слово в’ють? ( 4 букви,4 зв.)

- Яка буква не позначає звука в слові в’ють ? (Буква м’який знак)

- Ви впевнилися що букви Я, Ю, Є ,Ї ПОЗНАЧАЮТЬ ДВА ЗВУКИ ПІСЛЯ АПОСТРОФА.

5. Гра «Впіймай слово»

Давайте пограємо в гру. Коли ви почуєте слово з апострофом плесніть в долоні.

Солов'їний, сім'я, бюро, м'ята, п'ятниця, пюре , п'ю, б'ється, гарячий, м'язи, ім'я, 

6. Робота в зошиті.

Повторення вимог до правильного розташування зошита на парті, тримання ручки, поставу. Розглядання плакату.

Написання слів з апострофом:

Алгоритм написання апострофа:

— Пишемо під рахунок: раз, два.

Апостроф ставлять одразу після написання букви, після якої він ставиться. Наступна буква пишеться окремо від попередньої.

Письмо таких слів: п’є. б’є, в’юн.

— Хто такий в’юн?

В’юн — невеличка прісноводна риба, яка зустрічається в заболочених стоячих водоймах.

Хвилинка-розминка «Добери слово»

М’який...

дерев’яне...

солов’їний...

м’ята...

сім’я...

пір’їна...

(Хліб, ліжко, спів, пахуча, велика, легенька)

V. Підсумок уроку

— З яким знаком ви ознайомилися?( З апострофом)

— Що ви про нього дізналися?( Що він розділяє слова)

Після яких букв пишеться апостроф?( Б, п, в, м, ф, р)

Скільки звуків позначають букви після апострофа?( Два звуки)

  • Які букви позначають два звуки? (Я, ю,є ,ї)

  • Для чого у мові потрібний апостроф?( Для чіткої вимови роздільних слів)

Ось і пролунав дзвінок -

Закінчився наш урок.

За роботу – по заслузі!

Щиро дякую вам, друзі!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!