Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Апостроф

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PL194431
За публікацію цієї методичної розробки Тыщенко Анастасия Федоровна отримав(ла) свідоцтво №PL194431
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Апостроф. Слайд 1

Мета: поглибити знання учнів про апостроф; вчити правильно вимовляти, читати і писати слова з апострофом; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: таблиці «Букви, що на письмі позначають голосні звуки», «Букви, що на письмі позначають два звуки», Схема правила «Апостроф», плакати «План уроку», «Назви тварин», роздатковий матеріал, зображення тварин-відгадок, технічні засоби для відтворення презентації, книги.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу. Вправа «Вітаю» Слайд 2

Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:

Бажаю (стикаються великими пальцями);

успіху (вказівними);

великого (середніми);

у всьому (безіменними);

і всюди (мізинцями);

Вітаю! (Дотик всією долонею)

-А попрацюємо за таким планом:

ІІ. Активізація знань.

1. Каліграфічна хвилинка. Слайд 3

- Робота в зошиті.

Урок почнемо без зупинки з каліграфічної хвилинки. Букви пишіть старанно, спинки тримайте рівно, зошити лежать навкіс.

Учні записують речення у зошиті:

Я люблю свою Україну.

2. Повторення вивченого «Абеткові краплинки»

- Ми повторимо звуки та букви, що позначають їх на письмі, бо це дуже важливо для вивчення нової теми. Скільки голосних звуків в українській мові? (6)

- Назвіть їх [а о у и і е]. Слайд 4

Скількома буквами вони позначаються? (10 букв: а о у и і е я ю є ї ). 4

- Які з цих букв можуть позначати два звуки? (я ю є ї)

- В яких випадках? (На початку слова або складу)

- Знайдіть в записаному реченні слова в яких є букви, що позначають два звука? (Я, свою, Україну)

- Назвіть звуки які позначає буква я [йа], буква ю [йу], буква ї [йі]

- А скільки звуків позначає буква ю у слові люблю? (1 звук, бо ця буква стоїть після приголосного та пом’якшує його)

- А тепер пограємо у гру «Модельєр». Слайд 5

До слова свою модель враз побудує клас.

- - .=. – свою, 5 зв., 4 б., 2 скл. Який звук наголошений?

- Таким чином, ми пригадали букви, які можуть позначати на письмі два звуки.

ІІІ. Вивчення нової теми.

Ви гарно попрацювали тому до нас в гості завітали звірі, назвіть їх. Слайд6

- Бичок, ведмідь, вовк, лисиці, заєць.

- А чи вгадали ви, герої якої казки завітали до нас?

- Герої казки «Солом’яний бичок» Слайд 7

- А як ви дізналися (Здогадалися, бо серед тварин є солом’яний бичок)

- Дуже добре, ви спостережливі. Який особливий знак є у слові солом’яний?

- У слові солом’яний є апостроф.

Хвилинка-цікавинка Слайд 8

  • - Назва знака взята з давньогрецької мови, що означає: кривий, зігнутий, повернутий.

- На що схожий цей знак?

- На кому.

- Де його пишуть вгорі чи внизу?

- Вгорі

- А тепер послухайте віршик: Слайд 9

- Я такий же, як знак розділовий,

І відомий шкільний дітворі.

Та в словах української мови

Я пишусь не внизу, а вгорі.

Спробуй лиш написати ім’я –

Зразу стану потрібним і я.

- Ви здогадалися якою буде тема сьогоднішнього уроку? Слайд 10

- Апостроф.

ІV. Оголошення теми та мети уроку.

- Правильно. Так от, на сьогоднішньому уроці ми вивчатимемо правило вживання апострофа, будемо вчитися писати слова з ним.

А особливістю цього уроку буде те, що не я, а ви самі спробуєте зробити висновки та сформулювати правило написання слів з апострофом.

V. Побудова проекту виходу з утруднення. Відкриття учнями нових знань.

- Зараз пропоную виконати вправу «Орфографічне відновлення». Слайд 11

- Подані в транскрипції слова запишіть орфографічно.

- Подивіться, транскрипція якого слова подана.

[Голубйа] [пйу] [вйе] [соловйі] [жирафйачий] [імйа] [пірйа]

Голуб’я, п’ю, в’є, солов’ї, жираф’ячий,ім’я, пір’я.

- Перше слово голуб’я запишу я.

- Як ми його запишемо.

- З апострофом після букви б.

- Записує на дошці вчитель і звертає увагу на те, що при написанні слів з апострофом букви, між якими пишеться апостроф не з’єднуються, між ними слід залишати невеличку відстань.

- Вимовте його, як вимовляється звук б м’яко чи твердо?

- Твердо, а буква я на письмі позначає два звука йа

- Послухайте ще, як я вимовляю це слово: голубя

- Б зливається з я?

- Ні. Відчувається якась перепона.

- Вимовляється рвучко, неспокійно.

- Завдяки чому?

- Апострофу.

- Запишіть це слово.

- А якщо б не було апострофа? Прочитайте. Апостроф не дає зливатися голосному з приголосним. Слайд 12

Знак апострофа у слові

лиш тоді поставиться,

якщо голос через [й]

раптом спотикається.

Вимовляємо плавно й ніжно:

свято, мавпячий, зоря.

Але рвучко й неспокійно:

б'ю, п'ю, в'янути, бур'ян.

- Записуємо всі інші слова. Слайд 13

[пйу] [вйе] [соловйі] [жирафйачий] [імйа] [пірйа]

п’ю, в’є, солов’ї, жираф’ячий,ім’я, пір’я.

- Тепер, дивлячись на слова, запишемо в рядочку букви, після яких стоїть апостроф.

- Б, п, в, ф, м, р

- Поставимо його після цих букв і після апострофа запишемо букви, що позначають два звуки, перед якими він ставиться. Слайд 14

- Я, ю, є, ї

Б, п, в, ф, м, р я, ю, є, ї

- Ми записали схему, за допомогою якої ми можемо сформулювати правило. Для цього треба використовувати слова: апостроф ставиться після букв … та перед буквами …, що позначають два звуки.

- Хто може повторити.

- Прочитаємо це правило № 2 у підручнику на с. 54.

- Ми так само сформулювали правило?

Зорова зарядка Слайд 15

VІ. Первинне закріплення.

- Ось тепер, коли ми з’ясували, де і як пишеться апостроф, можемо виписати з назви казки «Солом’яний бичок» слово з апострофом. Яке слово запишемо у зошиті? (Солом’яний)

- На наступному рядочку з великої букви спишіть це слово.

- Після якої букви стоїть апостроф? Підкресліть її.

- Перед якою буквою стоїть апостроф? Скільки звуків позначає? Підкресліть її.

1. Гра “Дослідники” Слайд 16
Апостроф з нами грається.

Які слова складаються?

2. Мовний практикум Слайд 17

Переписати речення, вставити, де потрібно, пропущений апостроф.

Запахли в саду р…яст і м…ята. почувся духм…яний трав…янистий дух.

3. Фізкультхвилинка. Слайд 18

4. Самостіна робота Слайд 19

- Діти, у яких є картки на парті працюють за завданням.

Завдання на картках: Гра “Дід Буквоїд” Слайд 19

Розумову фіззарядку

Зробить наша голова.

Правило ви пригадайте,

Впишіть апостроф у слова.

П … ять, б… ють , здоров… я, полум…я, п … юре, бур… як, р… рюкзак.

- Випишіть з картки у зошит слова, в яких потрібно поставити апостроф.

Слайд 20

  • А інші працюють зі мною. Малюнковий диктант “Асоціації”. Спишіть слова, малюнки яких зображено на екрані.

Сім’я, м’ята, м’ясо, п’ята, дев'ять.

- Перевіримо, які слова ви написали.

- Слайд 21

Група, яка працювала на картках. Називайте по черзі записані слова. Молодці.

Слайд 22

- І група, яка робила малюнковий диктант “Асоціації”. Читайте слова, що записані. Як ви їх записали? Молодці!

VІІ. Підбиття підсумків. Слайд 23

- Яку тему ми вивчали на сьогоднішньому уроці?

- Після яких букв ми пишемо апостроф, перед якими?

- Чи знадобиться нам правило вживання апострофа житті?

- Який вид роботи вам найбільше сподобався?

VIIІ. Домашнє завдання. Оцінювання. Слайд 24

- Запишіть домашнє завдання С. 54, вправа 3. Спишіть перший абзац. Підкресліть слова, які пишуться з апострофом. Поясніть правопис апострофа.

- Діти, дякую вам за старанність і зацікавленість. Ви дуже гарно працювали сьогодні і отримали оцінки за це. Наш урок закінчено.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок з української мови у 2 класі, Захарійчук
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    549
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    6
  • Номер матеріала
    PL194431
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PL194431
За публікацію цієї методичної розробки Тыщенко Анастасия Федоровна отримав(ла) свідоцтво №PL194431
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти