Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Апгрейдинг уроків фізичної культури сучасними видами спорту

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Опис документу:

Стаття обґрунтовує необхідність застосування сучасних видів спорту на заняттях з фізичної культури з учнями старшої школи з метою підвищення інтересу дітей до фізичних вправ та здорового способу життя.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Апгрейдинг уроків фізичної культури сучасними видами спорту

Беспалько В.В. – учитель фізичної культури

Стаття обґрунтовує необхідність застосування сучасних видів спорту на заняттях з фізичної культури з учнями старшої школи з метою підвищення інтересу дітей до фізичних вправ та здорового способу життя.

В епоху діджиталізації сучасного світу дітей з народження оточує безліч інформаційно-комунікативних технологій (телефони, планшети, ноутбуки, телевізори, смарт-годинники, смарт-браслети та ін.), які частково (а інколи й повністю) заміщують дитячі іграшки, «живе» спілкування з родиною, однолітками, активний відпочинок на свіжому повітрі. Соціальні мережі, онлайн-ігри, ігрові консолі PlayStation витісняють з життя школярів активні рухливі ігри: «Квач», «Резиночки», «Козаки-розбійники», «Класики», футбол, волейбол тощо. Більшість свого вільного часу й частину шкільного діти проводять у компанії ІКТ, що призводить до зниження навчальної успішності, збільшення пропусків у школі з різних предметів, а особливо занять з фізичної культури. Тому нині гостро стоїть питання щодо активації інтересу дітей до відвідування дітьми уроків фізичного виховання.

Враховуючи інтерес школярів до інформаційно-комунікативних технологій, перед сучасним учителем фізичного виховання, який ставить собі за мету зацікавити здобувачів освіти своїм предметом, урізноманітнити свої уроки новими, цікавими методами та формами взаємодії з дітьми, постає питання використання ІКТ у своїй педагогічній діяльності.

Проаналізувавши можливості інформаційно-комунікативних технологій, зрозуміло, що вони можуть стати незамінним помічником у апгрейді занять з фізичної культури. Саме за допомогою ІКТ учитель має можливість вивчити сучасні тенденції у світі спорту та здорового способу життя, щоб використовувати їх при плануванні та розробці занять.



З метою урізноманітнення уроків фізичної культури, підвищення їх результативності, покращення ефективності та високої відвідуваності учнями, було проведено опитування серед учнів старшої школи в мережі «Вайбер» щодо популярних сучасних видів спорту, які цікавлять підлітків. На основі даного опитування було виділено топ-10 спортвподобань серед учнів:

Отримавши й опрацювавши результати опитування, було розроблено систему педагогічної роботи, яка базується на проведенні кожного третього уроку фізичної культури у форматі «апгрейд», тобто на занятті впроваджується один із сучасних видів спорту з топ-10 учнівського рейтингу.

Запропоновані види спорту (стретчинг, йога, пілатес, каланетика, степ-аеробіка, шейпінг, зумба, фрисбі, кросфіт, workout) відповідають основній меті навчальної програми з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 10 – 11 класів. Такі заняття сприяють формуванню в учнів стійкої мотивації щодо збереження свого здоров’я, фізичного та гармонійного розвитку природних здібностей та психологічних якостей, використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя.

Стретчинг - це напрямок у спорті, основні вправи якого спрямовані на розтяжку всіх груп м'язів, а також на розвиток гнучкості й еластичності. Під час занять стретчингом поліпшується м'язовий кровотік, що сприяє розвитку м'язів і швидшому їх відновленню після навантажень, стретчинг збільшує витривалість і силу м'язів. Один з результатів занять стретчингом - поліпшення балансування тіла, а це запорука впевненої і граціозної ходи.

Слово «йога» утворено від санскритського кореня «юдж», що означає «зв'язувати», «сполучати», «скріплювати», «зчіплювати». Воно також означає союз або спільність. Це єдність розуму, душі й тіла. Саме цей аспект єднання фізичного й духовного розвитку потрібно використовувати на уроках в школі. На уроці основною умовою, що забезпечує здоров'я, є раціональна рухова активність. Рухові дії є потужними факторами, що підвищують адаптаційні особливості організму, що розширюють функціональні резерви.

Пілатес - сучасна оздоровча гімнастика, у основі якої лежить взаємодія розуму й тіла. На уроці основною умовою, що забезпечує здоров'я, є раціональна рухова активність. Рухові дії є потужними факторами, що підвищують адаптаційні особливості організму й розширюють функціональні резерви.

Workout - аматорський вид спорту, частина фізичної культури. Включає в себе виконання різних вправ на спортмайданчиках, а саме на турниках, брусах, шведських стінках, рукоходах і інших конструкціях або взагалі без їх використання (на землі). Основний акцент робиться на роботу з власною вагою й розвитком сили й витривалості.

Каланетика - це система комплексних статичних вправ, які спрямовані на скорочення й розтягнення м'язів. В основі цієї системи лежить йога. Вправи виконуються в повільному темпі й вимагають максимальної концентрації на своїх відчуттях. Усього комплекс містить 29 вправ.

Степ-аеробіка впливає на тіло комплексно, при цьому делікатно корегує форму ніг (аеробіка досить ефективна для тих груп м'язів, які дуже важко задіяти), розвиваючи потрібну групу м'язів. Аеробіка надає позитивну дію на весь організм, зміцнюючи дихальні, серцево-судинні, м'язову й нервову системи, нормалізуються артеріальний тиск і діяльність вестибулярного апарата.

Шейпінг (з англ. shape – форма) – це комплексна система фізичного та духовного вдосконалення людини, спрямована на підвищення привабливості, яка об’єднує заняття фізичними вправами, здорове харчування, елементи мистецтва (шейпінг-хореографія), моду (шейпінг-стиль) та концепцію шейпінг-доглянутості.

Zumba - це фітнес-програма, що складається з танцювальних рухів під мотиви в стилі латино. Вона включає в себе мікс з елементів таких активних танців, як самба, хіп-хоп, сальса, меренге, бачата, кумбія, фламенко й деяких інших.

Фрисбі - це диск, що літає, у вигляді пластикової тарілки, що призначений для метання під різними кутами. Зазвичай фрисбі застосовують для метання з рук у руки таким чином, щоб диск не торкнувся землі. Однак, крім цього, існує ще ціла маса інших, більш цікавих ігор з пластиковою тарілкою. Серед них варто відзначити Алтимат-фрисбі, Сіті алтимат, Гатс, Дабл диск, Фристайл, Фрисбі-гольф, Дог-фрисбі.

Кросфіт - це кругове тренування (тобто вправи постійно повторюються, замикаючись у ланцюжок), яке полягає у виконанні певного комплексу вправ за мінімальний час. Воно має принципові відмінності від звичайних кругових тренувань.

Ймовірно, що впровадження системи робити з «апгрейд» уроків фізичної культури поліпшить відвідуваність занять учнями, сприятиме підвищенню обсягів рухової активності, поліпшенню фізичної підготовки та мотивованості до занять з фізичного виховання учнів старшої школи, сприятиме зміцненню їхнього психічного й соматичного здоров’я.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Нещодавно завантажили