Антуан де Сент-Екзюпері. Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц»

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Дати відомості про життєвий і творчий шлях А. де Сент-Екзюпері; закріпити теоретичні знання про казку, алегорію; формувати розуміння поняття "казка-притча"; допомогти учням осягнути ідейно-художній зміст твору "Маленький принц", його філософський зміст та гуманістичну спрямованість; розвивати теоретико-літературні знання учнів; виховувати в них кращі людські якості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Грицюк О.М.

Зарубіжна література

8 клас

Дата: 22/04

Тема. Антуан де Сент-Екзюпері. Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц»

Мета: дати відомості про життєвий і творчий шлях А. де Сент-Екзюпері; закріпити теоретичні

знання про казку, алегорію; формувати розуміння поняття "казка-притча"; допомогти учням

осягнути ідейно-художній зміст твору "Маленький принц", його філософський зміст та

гуманістичну спрямованість; розвивати теоретико-літературні знання учнів; виховувати в них

кращі людські якості.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору, відео, буктрейлер, казка «Маленький

принц».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь і навичок.

Встав уранці, умився, привів себе до ладу –

й одразу ж упорядкуй свою планету.

А. де Сент-Екзюпері

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Відео пауза ( біографія письменника)

  • Вікторина:

- Коли народився відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері? (29 чер.1900)

- Хто став найдорожчою людиною та найкращим другом для письменника?( мати )

- Від 21 року і до кінця життя він був пов'язаний з … ? (авіацією)

- Одним з найкращих творів Екзюпері є казка?(«Маленький принц»)

- Якого року помер письменник? (1944)

- Як саме помер( не повернувся з бойового вильоту)

ІIІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Словникова робота

Казка – прозовий твір про вигадані, фантастичні події.

Притча – твір повчального характеру з чітко вираженою мораллю.

2. Вивчення нового матеріалу

Мотивація навчальної діяльності.

  1. Слово вчителя.

  • Визначний твір Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц »носить визначення казки-притчі.

  • Казка «Маленький принц» французького письменника Антуана де Сент Екзюпері, написана 1942 року (вперше опублікована у США у 1943 р.

  • Книга присвячена найкращому другові письменника Леонові Верту, "коли він був маленьким", разом з тим вона адресована дитині, яку назавжди має зберегти у своїй душі кожен дорослий.

  • Маленький принц — шляхетний самотній герой, який шукає відповідей на свої внутрішні питання, покидає астероїда Б-612 подорожуючи Всесвітом. Подорожуючи Всесвітом, маленький герой на кожному з сусідніх астероїдів зустрічається з їхніми жителями.

  • Кожен із жителів астероїдів втілює якусь узагальнену людську рису:

  • король – владолюбство;

честолюбець – прагнення слави та обожнювання;

п’яниця – страх перед викликами життя і втеча у свій надуманий світ, залежність від звички;

ділова людина – жадібність, меркантильність, сухий прагматизм; географ – дуту пиху кабінетних псевдовчених, відірваних від життя, які хизуються титулами, а самі не зробили жодного відкриття, бо не знають життя і не є творчими натурами.

  • Отже, жителі астероїдів символізують найпоширеніші людські вади,

  • Життя дорослих людей неправильне з точки зору Маленького принца. Воно марне й нецікаве. У ньому немає безкорисливості. Скрізь люди шукають користь, дорослі перестали розуміти, що таке життя насправді.

  • Кидаються від крайності до крайності, самі не розуміючи, чого шукають. Ведуть постійні війни.

  • Ми з вами не тільки здійснимо подорож у чарівний світ Маленького принца, а й поговоримо про справжню сутність стосунків між людьми, яка відкрилася Маленькому принцу на Землі.

Біблійні мотиви у казці: Буття 2:15-18,21-22, 3:1-3

Презентація відео « Маленький принц»

Запис у зошит

Проблемні запитання

  • Чому важливою є зустріч з Лисом?

  • Які зміни відбуваються в характері Маленького принца після розмови з «прирученим Лисом»?

Зустріч з Лисом є важливою: Лис пояснив хлопчикові, що означає «приручити» когось. «Воно означає привернути до себе... Але якщо ти мене приручиш, ми станемо потрібні один одному.

Лис пояснює хлопчику, що дружба – то підґрунтя справжніх людських стосунків і вона потребує серйозної роботи душі. У фіналі ХХІ розділу повторюються фрази: «Найголовнішого очима не побачиш».

Коментоване читання твору

- Як відбулася зустріч Маленького принца з Лисом?

(Учні читають ХХІ розділ).

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Мікрофон».

- Чому вас навчила казка-притча «Маленький принц» А. де Сента-Екзюпері?

Слово вчителя.

Автор підштовхує читача до думок про суєтність сучасного йому життя, про те, що у щоденній метушні, клопотах люди не встигають просто жити, переїжджають з місця на місце в пошуках нових вражень і, втікаючи від самотності, не помічають, що їх щастя у них під ногами, варто тільки уважніше придивитися і просто нахилитися за ним. У гонитві за химерними ідеалами люди втрачають себе, свою сутність.

"Ми завжди у відповіді за тих, кого приручили", — це теж важливі слова на сторінках цієї книги, що вчить нас свято виконувати на Землі найважливіший обов'язок, вчить добра й порядності. Перед рідними та друзями. Перед учнями та учителями. Перед усіма мешканцями планети Земля. Перед самим собою, маленьким і дорослим.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати казку с.262-270 та вивчити конспект

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!