Античні пам»ятки архітектури: доричний .іонічний, коринфський стилі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок по художній культурі 11 клас

Тема. Античні пам»ятки архітектури: доричний .іонічний, коринфський стилі.

Мета: дати поняття про античні художні  стилі . Особливо підкреслити, що Грецію можна  по  праву називати колискою західної  культури; ознайомити учнів із творами візуального мистецтва античності; проаналізувати особливості  культури  античності; виховувати здатність сприймати, оцінювати твори мистецтва різних видів; висловлювати своє ставлення до них, аргументувати свої думки та оцінки; виховувати  культуру  спілкування через вивчення художніх традицій народів

Основні поняття та терміни: античність; наос; периптер; ордер:  доричний ,  іонічний ,  коринфський .

Обладнання. Дошка, комп’ютер, проектор, екран, мультимедійна презентація, дидактичний матеріал.

Хід  уроку 

І. Організація навчальної діяльності.

Все на світі відходить – залишається мистецтво. (В.Боровицька)

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів. Оголошення теми та мети уроку.

ІV. Виклад нового матеріалу:

  1. Слово учителя.

5 тис. назад біля Балканського півостріва зародилась  культура , якій судилося зіграти велику роль в історії людства. Античною назвали італійські гуманісти епохи Відродження греко-римську  культуру , як саму ранню із відомих. І хоча відкриті з тих пір і більш стародавніші  культури , ця назва збереглась, як синонім класичної стародавності, тобто того світу, в лоні якого виникла наша європейська цивілізація.

У Стародавній Греції одним із центральних світо понять було поняття «космос», що означало «порядок». Космос (світ, природа) у свідомості грека завжди є найдосконалішим. Він сприймався як живе трьохмірне тіло, яке підкорюється закону гармонічного ділення. Природа була для античної людини зразком досконалого твору мистецтва, де головними поняттями були:міра, гармонія і краса. Античність заповідала, що «Людина є мірою всіх речей!» і показала, чого може досягти вільна людина в мистецтві, знаннях, політиці і в самопізнанні.

Основним мотивом античної  культури  в цілому стала тема оживаючого твору, живого зображення.

  1. Повідомлення учнів. «Архітектура Античності»

Найбільш поширеною громадською будівлею в Греції був храм – сховище казни і художніх скарбів, місце поклоніння богам. В храмі стояла статуя бога, якому храм був присвячений. Свята в честь бога проводились на площі, тому архітектори намагалися, щоб саме зовнішній вид храму був розкішний і красивий. (слайд 5)

За декілька століть храм пройшов шлях від найдавнішого наоса до періптера (окрилений), дав світові славнозвісні класичні ордери, які й досі широко використовуються в архітектурі всіх країн. Їх назви походять від назв областей у Греції. Мужньою простотою відзначається  доричний  ордер, найдавніший. Колони  іонічного  ордеру мають завитки-волюти.  Коринфський  ордер від  іонічного відрізняється капітеллю у вигляді кошика із стилізованого листя і завитків – він більш пишний і декоративний. (слайди 6,7)

Ці  стилі  в архітектурі почали застосовувати одночасно. Афінський Акрополь – безсмертний пам’ятник , в якому архітектура і скульптура єдині. Акрополю віддав 15 років життя найвидатніший скульптор класичної Греції Фідій. Вершиною античної архітектури є видатний пам’ятник  стилю  - храм Парфенон. Пропорційність його частин, точність у розрахунках зробили Парфенон шедевром на всі часи.

Майстри прагнули до того, щоб будівля була схожа на живу істоту. Кожна колона відкидає тінь. За рухом сонця – тіні біжать, пливуть, і здається, що храм змінює свої контури і форму, він як наче живе і дихає. Ось і в архітектурі – тема оживаючого твору , живого зображення.

Найбільш пізньою будівлею ансамблю Афінського Акрополю є Ерехтейон. Він незвичайний: різні частини будівлі розташовані на різних рівнях, в портику замість колон – жіночі фігури – каріатиди.

Римляни шанували грецьке мистецтво як взірець. Але римська архітектура завжди була більш практичною, ніж піднесена грецька. Римляни збудували чудові дороги, акведуки. Відкриття бетону дало нові можливості для будівництва. Римляни подарували світу такі архітектурні елементи, як арка- дугоподібне перекриття отвору в стіні і купол – перекриття у вигляді півкулі. Арка дозволяла збільшити відстань між опорами. Ми бачимо, що ряди арок наче прикрашають міст, разом з цим – це дуже міцна споруда (слайд 8).

А найбільша купольна будівля – храм всих богів – Пантеон у Римі. Купол -43 м діаметром. Завдяки куполу всередині храму – просторий зал без колон. Греція не знала цього сферичного охвату простору, а Європа пізніше дізналась завдяки Риму.

  1. Творча робота.

  • Які ж основні досягнення античної архітектури? купол, арка, ордери). Завдання : визначте, на поданих ілюстраціях  доричний ,  іонічний   коринфський   стиль  (слайд 9).

  1. Слово учителя.

Скільки б ми не любувалися уламками грецьких статуй чи архітектурних споруд, наша уява про велике мистецтво Античності буде неповною, якщо б нічого не збереглось від його живопису. Античний живопис майже не зберігся. І деяке уявлення нам дає розписна кераміка, яка збереглась до наших днів. Існували червоно та чорнофігурні вази.

Найвидатнішим художником докласичного періоду був Полігнот. Вважають, що він 1-й передав своєрідні варіанти лінійної та повітряної перспективи. Наприклад, щоб передати на картині віддаленість, ввів в композицію пейзаж і розміщував фігури на різних рівнях, наче на схилі гори. Прикладом цього є розписаний ним червоно фігурний кратер із зображенням Геракла в підземному царстві.

В декоративних розписах ми можемо знайти майже всі жанри: міфологічні, історичні, , портрети, Чудові зразки портретів знайдені в єгипетському оазисі Ель-Фаюм (Фаюмські портрети). Обличчя суворі, погляд великих очей Цей принцип потім використали у візантійському іконопису (слайди 10, 11).

В Помпеях, зруйнованих виверженням вулкану, крім настінних розписів, були відкриті мозаїчні підлоги, Це грецька копія, які римляни так любили робити.

Зараз ми перевіримо, наскільки ви були уважні.

Художньо-практичне завдання: Знайдіть відповідність між ілюстрацією та її назвою.

А) іонічний, Б) коринфський В) доричний

..

VІ. Підсумок  уроку . Бесіда.

  • Яке значення має античний стиль для розвитку світової  культури ?

  • Який із стилів на вас справив найбільше враження?

У. Домашнє завдання.

Вивчити теоретичний матеріал. Підготувати розповідь про античних скульпторів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
3
міс.
1
8
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!