Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Антарктида - найхолодніший материк

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KW792542
За публікацію цієї методичної розробки Савочка Олена Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №KW792542
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

23.02.2018 p. УРОК №41

Тема. Антарктида — найхолодніший материк

Мета: Формувати ключовi компетентностi:

• вмiння вчитися: самоорганiзовуватися до навчальної дiяльностi;

• соцiальна: виробляти здатнiсть спiвпрацювати в парах;

Формувати предметнi компетентностi:

• навчальна: ознайомити учнів з особливостями природи Антарктиди; розвивати просторову уяву, вміння працювати із картою півкуль;

  • розвивальна: розумову діяльність учнів, увагу, пам’ять, просторову компетентність при роботі з інформаційними джерелами та картографічними матеріалами;

  • виховна: виховувати любов до природи, потребу у пізнанні нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Відповіді на запитання для повторення з рубрики «Перевір себе» (с. 93)

2. Гра «Так чи ні?»

  • Кенгуру — символ Австралії.

  • В Австралії росте рідкісна рослина — евкаліпт.

  • В Австралії не росте пляшкове дерево.

  • В Австралії не водиться сумчастий ведмідь коала.

  • В Австралії мешкає кенгуру.

  • Дерева Австралії скидають не листя, а кору.

  • В Австралії не водяться звірі, які вилуплюються з яєць,— качкодзьоб і єхидна.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про особливості природи Антарктиди.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда з елементами розповіді

— Антарктида... Чи не віє льодом і холодом від цієї назви? Антарктида, неначе величезна крижина, застигла за Південним полярним колом Землі. Ніде на нашій планеті немає таких суворих природних умов. Як тільки не називають цей материк — «королева холоду», «безлюдний континент», «край Землі», «заповідник науки»... Це велетенська льодова пустеля. Материк майже повністю вкритий товщею льоду, від якого відокремлюються айсберги — крижані гори. У межах Південного океану за підрахунками дослідників налічується близько 200 тис. айсбергів. Тут можна побачити тільки один схід та один захід Сонця на рік. Тільки на цьому материку розрізняють протягом року не пори року, а полярну ніч та полярний день, які тривають по півроку.

Тут зареєстровані найнижчі температури повітря на Землі. Вся поверхня Антарктиди покрита потужним шаром льоду. Лід такий товстий, що коли б ви захотіли пройти таку саму відстань пішки, то на це знадобилося б не менше 2 годин.

В Антарктиді люди не можуть жити постійно. Справжніми хазяями континенту є вчені з різних частин світу. Там розміщені дослідні станції.

Людина знає вже багато про природу материка, але безліч таємниць ще не розкрито.

2. Робота за підручником (с. 93–96)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання на с. 93.

— Розкажіть за малюнком 87, чому Антарктиду називають крижаною пустелею.

— Розкажіть за малюнком 88 про Антарктику.

— Що ви прочитали про відкриття і дослідження Антарктиди?

— Розкажіть за малюнком 89, що ви дізналися про природу Антарктиди.

— Які корисні копалини є в надрах Антарктиди?

— Чому цей район Землі названо полюсом холоду Землі?

Робота в парах

Учні виконують завдання на с. 96.

— Розкажіть, про що ви прочитали у «Бібліотечці природодослідника».

— Прочитайте і запам’ятайте висновки на с. 96

— Якими словами ви збагатили на уроці свій словник?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота в парах

Для закріплення отриманих знань учні заповнюють таблицю «Антарктида».

2. Робота з картою

Розповідь про місцезнаходження Антарктиди на карті півкуль.

3. Гра «Так чи ні?»

  • Антарктиду називають «королевою холоду».

  • Антарктиду називають «безлюдний континент».

  • В Антарктиді зареєстровані найвищі температури повітря на Землі.

  • Антарктиду називають «край Землі».

  • Не вся поверхня Антарктиди покрита потужним шаром льоду.

  • Антарктида — материк, що знаходиться за Південним полярним колом.

4. Цікаво знати!

Усю південну полярну область нашої планети — Антарктиду разом із прилеглими до неї частинами трьох океанів — називають Антарктикою (у перекладі з грецької мови «анти» означає «проти»), тобто та, що лежить проти північної полярної області земної кулі — Арктики. Окремі вчені навіть виділяють навколо Антарктиди самостійний п’ятий океан — Південний.

Антарктида — не звичайний за своїм розташуванням материк. Її називають «материком на краю світу». Вона майже цілком розташована за Південним полярним колом у полярних широтах. Майже в центрі материка розміщений Південний полюс, тому всі береги Антарктиди «дивляться» на північ. Вони омиваються водами Тихого, Атлантичного та Індійського океанів... або водами Південного океану.

Товщина крижаного панциру, що вкриває материк, сягає від 2000 до 4000 м. Якщо весь лід розтопити, рівень Світового океану підніметься на 50–60 м.

Відомо, що прісна вода — безцінний дар природи, але, на жаль, запаси її досить мізерні. Та відомо, що льодовики Антарктиди містять величезну кількість (близько 80 %) «законсервованої» найчистішої прісної води нашої планети.

Прісна вода знаходиться в айсбергах, а один айсберг середніх розмірів містить стільки ж прісної води, скільки її за рік приносить невелика річка.

Айсберги Антарктиди щороку виносять в океан понад половину тієї води, що використовується за цей період усім людством.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Про який материк дізналися?

— Де він розташований?

— Які назви у нього є?

— Чим укритий материк?

— Що таке айсберг?

— Які цікаві факти ви дізналися?

— Чи живуть на материку люди?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 93–96).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
конспект уроку 4 клас
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Природознавство
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    231
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    KW792542
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №KW792542
За публікацію цієї методичної розробки Савочка Олена Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №KW792542
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти