Анотація досвіду керівника гуртка закладу позашкільної освіти

Опис документу:
Від рівня розвитку життєвої компетентності залежить можливість знайти своє місце в житті. Сформувати досвід пізнання самого себе, розуміння інших людей, механізмів і законів, що впливають на людські відносини, вміти ідентифікувати себе як члена суспільства, громади, групи-основна мета самореалізації успішної особистості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Центр позашкільної роботи

Святошинського району міста Києва

Анотація досвіду

керівника гуртка

з розвитку соціальної

компетентності

особистості

«Створи себе сам»

Оріхон Дар’ї Русланівни

Київ-2018

Керівник гуртка «Створи себе сам» Центру позашкільної роботи

Оріхон Дар´я Русланівна

є лауреатом конкурсу «Позашкілля: 20 років назустріч часу» видавництва «Шкільний світ»,

учасником огляду-клнкурсу «Панорама творчих уроків -2014»,

отримала Грамоту від управління освіти , молоді та спорту в 2016 році за сумлінну працю, трудові здобутки та активну громадянську позицію.

Педагогічне кредо «Навчаючи – вчитися!».

  • Дар´я Русланівна постійний учасник Всеукраїнського психолого-педагогічного фестивалю «Паросток», де професіонали з усієї України діляться цікавим досвідом роботи.

  • Періодично друкує статті у журналі «Позашкілля».

  • Учасник методичного проекту «Піраміда пізнання», куратор просвітницької діяльності у батьківській раді Центру.

  • В роботі гуртка прагне сформувати в дітей досвід пізнання самого себе, розуміння інших людей, механізмів і законів, що впливають на людські відносини.

Основна мета – самореалізація особистості, соціалізація та здатність до саморозвитку та адаптації дитини у мінливому житті.

Окрім вивчення нормативно-правових документів, підручників, важливе значення для акмеологічного розвитку педагога є обмін досвідом, вихід із зони комфорта, освоєння нового слова в науці так би мовити від автора.

В 2013 році вперше відбувся Міжнародний психологічний фестиваль «ПАРОСТОК» (Професійна Активність Розвиток Освіти Свідома Творчість Особистісна Компетенція) в Київському Палаці Дітей та Юнацтва.

Фестиваль «ПАРОСТОК» це - майстер-класи і тренінги, які мають пряме практичне застосування у педагогічній роботі. Це безцінний досвід та особистісний розвиток.

Це унікальна можливість отримати практичний досвід, презентувати свої напрацювання у вигляді майстер-класів і тренінгів, познайомитися з однодумцями, психологами та педагогами у сфері позашкільної освіти.

Хочу навести слова Джимі Рона – всесвітньо відомого філософа бізнесу, який розробляв стратегії діяльності Coca-Cola, I.B.M., Xerox, General Motors і був особистим бізнес-тренером Білла Гейтса: "Формальна освіта допоможе вам вижити, а самоосвіта приведе вас до успіху".

Від рівня розвитку життєвої компетентності залежить можливість знайти своє місце в житті. Сформувати досвід пізнання самого себе, розуміння інших людей, механізмів і законів, що впливають на людські відносини, вміти ідентифікувати себе як члена суспільства, громади, групи-основна мета самореалізації успішної особистості.

На заняттях гуртка діти вчаться долати роздратування і сумніви, інформаційне перенасичення шкільного навчання, власними силами.

Модулі програми гуртка: « Я в моєму Всесвіті», « Вчимося спілкуватись», «Конфлікт: конкуренція, співробітництво чи компроміс», «Уроки доброти:всі ми різні та всі ми рівні», «Мої цінності», «Сам собі допоможу і здоров´я збережу», «Твоя професійна кар´єра», «Сім´я нового покоління», «Крок за кроком до життєвої компетентності».

Протягом педагогічної практики було проведено 6 соціально – педагогічних досліджень, під час яких було опитано 470 осіб, з них 48 батьків та 437 дітей. Дослідження велись з метою визначити:

  1. Ставлення гуртківців та їх батьків до певних аспектів навчально – виховного простору. (Соціально – педагогічне дослідження «Соціальний запит на гурткову роботу») ;

  1. Рівень обізнаності дітьми теми Великої вітчизняної війни; (Соціально – педагогічне дослідження « Партизанський рух в роки ВВВ»

  1. Ставлення дітей до свої батьків. ( Соціально – педагогічне дослідження « Ти і твоя сім'я»);

  1. Обізнаність дітьми про свої права. (Соціально – педагогічне дослідження «Ти і твої права»);

  1. Уявлення гуртківців про здоровий спосіб життя, виявлення дітей групи ризику. (« Ти та твоє здоров'я»);

  1. Ставлення дітей до суспільних норм та прав інших осіб. (Соціально – педагогічне дослідження «Молодь і протиправна поведінка»).

  • Участь у тренінгових заняттях „Акмеологічний потенціал педагога ПНЗ”, «Адаптація молодого педагога», «Інтерактивні форми роботи в ПНЗ» тощо

  • Фестиваль психологів та педпрацівників «Паросток» (в КПДЮ)

  • Всеукраїнський форум працівників позашкільної освіти.

Опитування, проведене серед гуртківців 9-15 років «Соціальне самопочуття дітей» було направлене на виявлення дотримання прав дитини, профілактику можливих правопорушень, проявів жорстокості у родинному середовищі. Виявлені проблемні моменти в шкільному середовищі, наявність шкільних конфліктів в дитячому колективі та здійснено аналіз ситуації та пошук способів їх вирішення.

Система виховної роботи Центру позашкільної роботи на в межах проекту «Партнерство ЦПР і сім´ї заради духовно-морального розвитку дитини» включала:

  • Заняття соціального педагога для батьків гуртківців ЦПР «Вікові особливості розвитку дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку», «Складний підлітковий вік та його особливості»

  • Батьківські збори в гуртках «Сім’я – означає команда», «Організовуємо продуктивне дозвілля»

  • В межах тижневика прав бесіди «Чи знаєш ти свої права?», «Підліткова агресія – як її подолати»

  • Тренінгове заняття для батьків «Поняття про права і відповідальність батьків у контексті сімейного виховання»

  • Тренінги для батьків «Як стати компетентними батьками»

  • Психологічні тренінги для гуртківців «Попередження та подолання інтернет-залежності», «Скарб у моїх долонях», «Бути щасливим – міф чи реальність», «Чемність та уважність», «Уроки доброти»…

  • Створення українознавчого проекту «Від батьківського джерела»

  • Індивідуальні консультації з діагностики професійної орієнтації гуртківців старшого шкільного віку.

Проведено бесіди з батьками під час батьківських зборів на теми результатів соціально-педагогічних досліджень. Відбулися зустрічі з батьками з обговоренням соціально-педагогічних актуальних тем, цикли тренінгових занять для батьків гуртківців молодшого шкільного віку:

  • «Культура поведінки молодших школярів»;

  • «Дитина в середовищі однолітків. Особливості спілкування молодших школярів»;

  • «Світ дитини та світ дорослого: отримання навичок аналізу поведінки дитини»;

  • «Вплив психологічного клімату в сім'ї на дитину молодшого шкільного віку»;

  • «Дитяча вербальна агресія: витоки та способи подолання».

Проведено тренінгові заняття для батьків гуртківців підліткового віку:

  • «Психологічні особливості дітей підліткового віку»

  • «Виховний потенціал сім'ї. Запобігання відчуженості між батьками і дітьми»

  • «Про розвиток самосвідомості у дітей та підлітків»

  • «Покарання та заохочення в сім'ї. Уміння прощати. Милосердя»

  • «Відповідальність батьків за виконання обов'язків по утриманню та вихованню дітей»

  • «Атмосфера життя в сім'ї як фактор збереження фізичного і психічного здоров'я дитини»

План-конспект

заняття гуртка «Створи себе сам»

Тема: «Мої сильні сторони»

Мета: Спільний пошук і навчання альтернативних способів поведінки і емоційного реагування в ситуаціях, що провокують агресію.

Завдання:

Навчальні:

  • навчання альтернативних способів поведінки і емоційного реагування, в ситуаціях, що провокують агресію;

  • навчання техніці емоційної напруги і відновлення гармонійного стану;

Розвивальні:

  • розвиток здатності до взаєморозуміння;

  • активізувати вміння мислити про себе в позитивному ключі;

  • стимулювати впевненість у власних можливостях до поведінкових змін;

Виховні:

  • формування групової згуртованості;

  • усвідомлення власної цінності та значущості незалежно від зовнішніх ситуацій;

  • закріпити здатність до позитивної оцінки інших людей: групова підтримка.

Хід заняття:

Ритуал привітання: Запросити учасників стати в коло. Потім покласти руки один одному на плечі і привітно подивитися один на одного.
- З яким настроєм ви сьогодні прийшли на заняття?

Вправа № 1. «Зрозумій мене».
 Процедура проведення: учасники сидять у колі. Називаємо будь-яке число (максимальне число дорівнює кількості учасників групи). Не змовляючись, повинно встати то кількість осіб, яке було названо ведучим. Після виконання вправи проводиться обговорення: що заважало або допомагало учасникам виконати завдання ведучого.

Вправа № 2. «Репетиція поведінки».

 Процедура проведення: учасникам тренінгу пропонується розбитися на пари і інсценувати запропоновані ним ситуації в двох варіантах: використовуючи звичні, небажані форми поведінки й альтернативні їм способи. Ситуації пропонуються можливе включення ситуацій, обговорюваних на попередніх заняттях.
Після проведення вправи проводиться обговорення: які були використані альтернативні поведінкові стратегії, способи емоційної саморегуляції (відсторонення від ситуації, гумор, розслаблення та ін.); в чому перевага альтернативних способів поведінки в ситуаціях, що провокують агресію. Необхідно підвести учасників до усвідомлення розширення власних можливостей у соціальному житті у зв'язку з відмовою від агресивних форм поведінки.
 

Вправа № 3. «Сад моєї душі».

 Процедура проведення:пропонується: «Прийміть зручну для вас позу, закрийте очі, розслабтеся, відчуйте, як ваше тіло важчає, і тепла хвиля розслаблення розтікається по вашим м'язам. Зараз я буду пропонувати вам дещо уявити, почути, відчути. Не старайтесь і не змушуйте себе зробити це, просто дозвольте собі поспостерігати за собою, своїми відчуттями і переживаннями.
Перед вами з темряви з'являються красиві різьблені ворота. Ви протягуєте руку і відкриваєте їх. За ними видно прекрасний сад. Ви йдете по доріжці і милуєтеся яскравими квітами, шовковистою смарагдовою травою, чуєте шелест листя і спів птахів. Вітер доносить до вас аромат квітів і свіжість ранкового повітря. Вас наповнює відчуття легкості і свободи. Ви гуляєте по доріжках і ось попереду помічаєте незвичайне сяйво. Чим ближче ви підходите, тим ясніше виявляються контури прекрасної квітки. Вас тягне до неї, ви відчуваєте щось близьке і рідне. Підійдіть і вдивіться в неї. Вона неповторна і прекрасна. Поговоріть з нею, скажіть їй те, що ви відчуваєте. Спробуйте поглянути на світ так, як його бачить ця квітка, дізнайтеся, що вона відчуває, що думає, як їй в цьому світі.
Один два три. Зараз ви знову - це ви. Що ви зараз відчуваєте до світу, до цієї квітки? Скажіть про це. А тепер попрощайтеся з квіткою і повертайтеся до воріт. Озирніться. Цей сад - сад вашої душі, і ви в будь-якій ситуації можете отримати підтримку, згадавши це місце, повернувшись сюди ».
Після вправи діти діляться враженнями, обговорюють, що кожна людина неповторна, а тому цікавий, і їй не треба це доводити. Адже в кожному є багато чого, що гідно поваги і визнання, просто не кожен зумів у собі це знайти.

Вправа № 4. «Мої сильні сторони».

Процедура проведення: просимо назвати кожного учасника 3-5 сильних сторін своєї особистості, які допомагають йому справлятися з важкими ситуаціями. Діти по колу називають свої сильні сторони, а інші учасники підтримують його, додаючи: «А ще ти можеш (вмієш ...)».
- З яким настроєм йдіть з тренінгового заняття?
- З чим новим ви познайомилися на нашому сьогоднішньому занятті?

 Ритуал прощання: Учасники стають в коло. За командою «почали», учасники підходять один до одного, поплескуючи двома руками по плечах кажуть - «До побачення!».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»