Аналіз роботи районного методичного об’єднання вчителів інформатики

Інформатика

Для кого: Дорослі

24.07.2021

104

2

1

Опис документу:
Даний матеріал буде корисний верівникам методичного об'єднання вчителів інформатики. Дана розробка містить розгорнутий аналіз роботи мметодичного об'єднання та його членів. По шагово розписано всю роботу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Аналіз роботи районного методичного об’єднання

вчителів інформатики

за 2019/2020 н.р.


Для забезпечення якісного упровадження нового Держстандарту загальної освіти та удосконалення педагогічної майстерності вчителів інформатики працює районне методичне об’єднання у складі 12 чоловік. Методична робота протягом 2019/2020 н.р. була спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми: «Формування в учнів ключових компетентностей за умов інноваційної освіти».

За 2019/2020 н.р. було проведено 4 засідання районного методичного об’єднання та проводилась робота між засіданнями по опрацюванню наукової та науково-методичної літератури з зазначеної проблеми, матеріалами фахових журналів: «Інформатика», інформаційних збірників Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України та постанов Кабінету Міністрів України. Головне питання, яке розглядається в цьому навчальному році спрямоване на впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти для учнів 1-4 класів.

На засіданні районного методичного об’єднання розглядалися нормативно -правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, актуальні проблеми методики викладання предмету інформатика, інформація стосовно проведення навчальних, позакласних занять, велися огляд та обговорення педагогічної літератури, книг, періодичних видань, Інтернет-ресурсів.

Учителі ведуть постійну роботу з диференціації та індивідуалізації навчання на уроках. Вдало впроваджують у роботу інтерактивні методи, які спонукають учнів до розвитку пізнавальних та творчих здібностей.

Такі вчителі інформатики як Тетяна Володимирівна., Євгенія Володимирівна., Наталія Іванівна., Оксана Василівна, є у складі спільноти актичних освітян «Всеосвіта», де розміщують свої матеріали та беруть участь в різноманітних олімпіадах.

Учні Оксани Василівни є учасниками ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України. У 2020 році учні Оксани Василівни стали переможцями та призерами у обласному фестивалі комп’ютерної графіки та анімації (І місце –учень 5 класу, Ярослав Р. та ІІІ місце учениця 11 класу, Анна Г.).

Також вчителі використовують різні види діяльності, що відповідають рівню розвитку дітей і спрямовані на активне навчання, спонукають дітей мислити, експериментувати, досліджувати, це підтверджується участю учнів у конкурсі з інформативної вправності учнів «Бобер».

2019/2020 н.р.

Назва школи

ПІБ вчителя

Кількість учасників

Результативність

(сертифікати)

Богданівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Дудяк І.І.

20

5 «відмінних»,

5 «добрих»,

10 «звичайних»

Дворічанська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тихонюк Т.В.

6

3 «добрих»,

3 «звичайних»

Тавільжанська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Савка-Ржематорська О.В.

21

10 «відмінних»,

6 «добрих»,

5 «звичайних»


Участь учнів у Всеукраїнських учнівських предметних олімпіадах:

Інформатика:

У 2019/2020 навчальному році у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформатики взяли участь 6 учнів. Із них 1 учень 11 класу, 1 учень 10 класу, 1 учень 9 класу та 3 учня 8 класу.

Результати виконання завдань олімпіади з інформатики

Клас

Відсоток виконання завдань

Задача №1

Задача №2

Задача №3

Задача №4

8-9

0 %

70 %

0

0

10-11

100%

50%

0

0


Аналізуючи результати олімпіади маємо: деякі учні не вміють складати план розв’язання задачі; є учні які не вміють будувати математичні моделі та схеми розв’язку (не можуть отримати вихідні дані з вхідних даних.); реалізовувати, тестувати та відлагоджувати програму (не виконана перевірка правильності введення вхідних даних; під час набору коду програми, сплутані певні змінні, знак у формулі, неправильно розставлені знаки пунктуації тощо).

Інформаційні технології:

У 2019/2020 навчальному році у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з інформаційних технологій взяли участь 13 учнів. Із них 6 учнів 9 класу, 6 учнів 10 класу та 1 учениця 11 класу.

Результати виконання завдань олімпіади з інформатики

Клас

Відсоток виконання завдань

Задача №1

Середовище для створення презентацій

засобами MS Power Point

Задача №2

Текстовий документ

засобами

MS Word

Задача № 3

Бази даних засобами MS Access


Задача № 4

Табличний процесор

засобами MS Excel

9

83%

50 %

0%

0%

10-11

85%

50 %

0%

14 %

Аналізуючи результати олімпіади маємо: більшість учнів не вміють працювати з графічними об’єктами у MS Power Point, не мають поняття про функцію групування, не вміють застосовувати анімаційні ефекти; у текстовому документі не всі учні знають де розміщена функція «Автофігури», знову ж таки не вміють групувати графічні об’єкти, не знають як використати функцію «Колонки» більшість учні не виконали завдання Табличного процесора, де потрібно було створити інформаційну панель, також учні не знають як створити діаграми, а ще й підв’язати їх до інформаційної панелі. Прикро те, що жоден учень не виконав завдання з Базами даних, це говорить про те, що учні мають низький рівень знань із даних завдань.

Проаналізувавши рівень методичної роботи з реалізації науково-методичної проблеми можна сказати, що впровадження інноваційних технологій у методичну роботу позитивно позначилось на формуванні професійної майстерності педагогів, створило сприятливі умови для розвитку творчого потенціалу педагогів, їх саморозвитку і самовдосконалення. Вчителі інформатики продовжать роботу над подоланням розриву між теорією та практикою у викладанні предмету інформатики, на розкритті інтересів, нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості.

Кожного року вчителі району беруть участь у обласному фестивалі «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують». У 2019/2020 н.р. дипломом ІІ ступеня відзначена Савка-Ржематорська О.В. за темою «Критичне мислення особистості як основна складова компонента сучасної медіаосвіти».

В 2020/2021 році продовжують роботу сайти вчителів інформатики для обміну досвідом та методичною інформацією між вчителями.

Однак поряд з позитивними результатами в роботі методичного об’єднання є ряд недоліків:

- недостатній рівень виявлення та впровадження передового педагогічного досвіду;

- потребує покращення робота з обдарованими учнями;

- немає значних змін щодо участі учнів у всеукраїнських предметних олімпіадах з інформатики та інформаційних технологій;

- мале висвітлення власних педагогічних доробок у педагогічній пресі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.