Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Амеба, інфузорія - одноклітинні твариноподібні організми

Біологія

Для кого: 6 Клас

18.10.2020

2759

156

0

Опис документу:
В презентації розглядаються особливості будови і процесів життєдіяльності одноклітинних твариноподібних організмів, на приклад,і амеби звичайної та інфузорі-туфелькиї, висвітлюється їх роль в природі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Короп Т.М., вчитель біології Думанецької ЗОШ І – ІІІ ст. Черкаської районної ради Черкаської області.
Слайд № 1

Короп Т.М., вчитель біології Думанецької ЗОШ І – ІІІ ст. Черкаської районної ради Черкаської області.

формувати в учнів уявлення про особливості будови одноклітинних тварин, ознайомити з процесами життєдіяльності найпростіших, їх значенням у природі...
Слайд № 2

формувати в учнів уявлення про особливості будови одноклітинних тварин, ознайомити з процесами життєдіяльності найпростіших, їх значенням у природі і житті людини; розвивати вміння порівнювати будову та життєдіяльність організмів на прикладі інфузорії та амеби; аналізувати та робити висновки;

Що таке клітина? Коли і ким були відкриті клітини? Назвіть основні положення клітинної теорії. На які групи поділяються організми за кількістю кліт...
Слайд № 3

Що таке клітина? Коли і ким були відкриті клітини? Назвіть основні положення клітинної теорії. На які групи поділяються організми за кількістю клітин? Які організми називаються одноклітинними? Які організми називаються багатоклітинними? Яка головна відмінність між рослинною і тваринною клітинами? Вкажіть, які ознаки притаманні живим організмам?

Слайд № 4

Одноклітинні організми — група організмів, тіло яких складається з однієї клітини. Одноклітинні організми є серед рослин, тварин, грибів. Всі бакте...
Слайд № 5

Одноклітинні організми — група організмів, тіло яких складається з однієї клітини. Одноклітинні організми є серед рослин, тварин, грибів. Всі бактерії одноклітинні.

- Як особливості будови одноклітинних тварин забезпечують процеси життєдіяльності самостійного цілісного організму? Чи дійсно будова одноклітинних ...
Слайд № 6

- Як особливості будови одноклітинних тварин забезпечують процеси життєдіяльності самостійного цілісного організму? Чи дійсно будова одноклітинних організмів така вже проста?

Одноклітинна тварина живе у водоймах зі стоячою водою. Розміри клітини до 0,5мм. Форма тіла непостійна. Слово “амеба” означає мінлива. Вкрита кліти...
Слайд № 7

Одноклітинна тварина живе у водоймах зі стоячою водою. Розміри клітини до 0,5мм. Форма тіла непостійна. Слово “амеба” означає мінлива. Вкрита клітинною мембраною.

В центрі клітини є ядро. Ядро – це носій спадкової інформації. Рухається амеба за допомогою несправжніх ніжок (псевдоподій), які утворюються завдяк...
Слайд № 8

В центрі клітини є ядро. Ядро – це носій спадкової інформації. Рухається амеба за допомогою несправжніх ніжок (псевдоподій), які утворюються завдяки руху цитоплазми. Скоротлива вакуоля служить для виведення із клітини надлишку води.

Живиться амеба протей одноклітинними водоростями, дрібними найпростішими та бактеріями. Травні вакуолі забезпечують перетравлення їжі. Неперетравле...
Слайд № 9

Живиться амеба протей одноклітинними водоростями, дрібними найпростішими та бактеріями. Травні вакуолі забезпечують перетравлення їжі. Неперетравлені рештки їжі можуть виводитись із клітини у будь-якому її місці, до якого підходить травна вакуоля. Тип живлення, за якого організм отримує готові органічні речовини, називають гетеротрофним.

Газообмін відбувається через поверхню клітини. Кисень, розчинений у воді, потрапляє у клітину та розкладає органічні речовини. У цьому процесі утво...
Слайд № 10

Газообмін відбувається через поверхню клітини. Кисень, розчинений у воді, потрапляє у клітину та розкладає органічні речовини. У цьому процесі утворюється вуглекислий газ, який виводиться назовні також через поверхню клітини. Скоротлива вакуоля частково виконує і видільну функцію, виводячи разом із водою в навколишнє середовище продукти обміну речовин.

Розмноження відбувається поділом клітини. При цьому спочатку ядро, а потім цитоплазма діляться надвоє. Нові, дочірні особини починають рухатись, жи...
Слайд № 11

Розмноження відбувається поділом клітини. При цьому спочатку ядро, а потім цитоплазма діляться надвоє. Нові, дочірні особини починають рухатись, живитись і швидко досягають розмірів материнської клітини.

Циста – це клітина у стані спокою, оточена щільною оболонкою. Циста служить для перенесення несприятливих умов (пересихання чи замерзання водойм) т...
Слайд № 12

Циста – це клітина у стані спокою, оточена щільною оболонкою. Циста служить для перенесення несприятливих умов (пересихання чи замерзання водойм) та для розселення.

Інфузорія-туфелька - мешканець неглибоких прісних водойм; Форма клітини нагадує туфельку; Довжина тіла 0,2-0,3мм; Форма тіла постійна; Тіло вкрите ...
Слайд № 13

Інфузорія-туфелька - мешканець неглибоких прісних водойм; Форма клітини нагадує туфельку; Довжина тіла 0,2-0,3мм; Форма тіла постійна; Тіло вкрите численними війками (15тис.); Завдяки узгодженій роботі війок інфузорія досить швидко (2-2,5мм/с) плаває, обертаючись навколо своєї поздовжньої осі ;

Передротова западина Клітинний рот Клітинна глотка Травна вакуоля Порошиця
Слайд № 14

Передротова западина Клітинний рот Клітинна глотка Травна вакуоля Порошиця

Має два ядра: велике і мале. Велике – керує процесами життєдіяльності в клітині. Мале ядро кулястої форми зберігає спадкову інформацію і передає її...
Слайд № 15

Має два ядра: велике і мале. Велике – керує процесами життєдіяльності в клітині. Мале ядро кулястої форми зберігає спадкову інформацію і передає її дочірнім клітинам під час поділу клітини. Нестатеве розмноження – поділ клітини навпіл. Статевий процес – кон'югація.

Слайд № 16

Подразливість – це здатність певним чином реагувати на зміни навколишнього середовища. Таксис – це реакції у відповідь на подразники у найпростіших...
Слайд № 17

Подразливість – це здатність певним чином реагувати на зміни навколишнього середовища. Таксис – це реакції у відповідь на подразники у найпростіших організмів у формі руху за напрямком до (позитивний) або від (негативний) джерела подразнення. Позитивний таксис у амеби – на їжу. Негативний таксис у амеби – на хімічні речовини.

Джерело живлення для безхребетних і хребетних мешканців водойм (личинок і молоді риб) Індикатори санітарного стану водойм Корм для акваріумних риб
Слайд № 18

Джерело живлення для безхребетних і хребетних мешканців водойм (личинок і молоді риб) Індикатори санітарного стану водойм Корм для акваріумних риб

Завдання: А. 1 варіант. Підпишіть органели амеби протей, вкажіть функції. Б. 2 варіант. Підпишіть органели інфузорії туфельки. Вкажіть функції.
Слайд № 19

Завдання: А. 1 варіант. Підпишіть органели амеби протей, вкажіть функції. Б. 2 варіант. Підпишіть органели інфузорії туфельки. Вкажіть функції.

Ознаки Амеба протей Інфузорія туфелька 1. Форма тіла 2. Органели руху 3. Живлення 4. Дихання 5. Виділення 6. Розмноження 7. Специфічні органели 8. ...
Слайд № 20

Ознаки Амеба протей Інфузорія туфелька 1. Форма тіла 2. Органели руху 3. Живлення 4. Дихання 5. Виділення 6. Розмноження 7. Специфічні органели 8. Подразливість 9. Переживання несприятливих умов

Інфузорія-туфелька та амеба протей – одноклітинні твариноподібні організми. Рухаються з допомогою війок та несправжніх ніжок (псевдоподій). Дихають...
Слайд № 21

Інфузорія-туфелька та амеба протей – одноклітинні твариноподібні організми. Рухаються з допомогою війок та несправжніх ніжок (псевдоподій). Дихають всією поверхнею тіла. Їжа перетравлюється в травних вакуолях. Розмножуються здебільшого поділом клітини навпіл. Амебі протей та інфузорії-туфельці властивий гетеротрофний тип живлення. Несприятливі умови переживають у вигляді цист, які ще й забезпечують розселення.

Домашнє завдання: 1) Опрацювати §12 підручника, вивчити нові терміни. 2) Скласти по 5 запитань для товариша по вивченій темі. 3) Скласти кросворд п...
Слайд № 22

Домашнє завдання: 1) Опрацювати §12 підручника, вивчити нові терміни. 2) Скласти по 5 запитань для товариша по вивченій темі. 3) Скласти кросворд по даній темі.

Слайд № 23

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Природознавство; Біологія. 5-9 класи.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 64с. Біоло...
Слайд № 24

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Природознавство; Біологія. 5-9 класи.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 64с. Біологія: підруч. для загальноосвіт. навч. закл. 6-й [кл.] / Л.І. Остапченко [та ін.]. – К.: Ґенеза, 2014. – 224с. Задорожній К.М.. Усі уроки біології. 6 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2014 -192 с.. Агапшук С. Біологія за новою програмою. 6-й клас; Методичні матеріали /за ред. Агапшук С. – К.: Редакція газет природничо-математичного циклу, 2014, - 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»)

https://uk.wikipedia.org Амеба протей https://yandex.ua/images/ Амеба протей https://uk.wikipedia.org Інфузорія туфелька https://yandex.ua/images/ ...
Слайд № 25

https://uk.wikipedia.org Амеба протей https://yandex.ua/images/ Амеба протей https://uk.wikipedia.org Інфузорія туфелька https://yandex.ua/images/ https://biology.kiev.ua /animacii/zoology-an https://www.youtube.com/watch?v=JLlsKnyTI8k https://www.youtube.com/watch?v=yc5smQcGyhA https://www.youtube.com/watch?v=r9SS2m1sa_Q

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.